Historik
Föregående · 382 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Challe, Foppa, Näslund, A.Johansson och Danielsson...Brembergs vänner :-)
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Mappe: Det gäller att ta in rätt fyllon, som Döme, Krizan och Salle, fyllon som kan ta guld.... :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Salle: "Fredrik är en speciell person". Så det blir LHC eller MoDo då?
Länkar:
Ingen skäller - då hittar Bremberg rätt | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Ingen skäller - då hittar Bremberg rätt | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
T.J. Hensick på väg till Elitserien. Center, högerskytt och 70 poäng i AHL senast.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco: Vad tänker du på?
www.youtube.com/watch?v=I94g97bFngM
www.youtube.com/watch?v=I94g97bFngM
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Hörde jag fel, eller sa Challe att i början av augusti så är andrakedjan klar med Foppa-Rosén-Pyörälä?
Hörde jag fel, eller sa Challe att i början av augusti så är andrakedjan klar med Foppa-Rosén-Pyörälä?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TimråikPower:
Bra idé, jag vill även höra hur "Susse" Sundström läxar upp domarna :-)
Bra idé, jag vill även höra hur "Susse" Sundström läxar upp domarna :-)
MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Henrik Sedin "årets spelare" i NHL...enligt The Sporting News och 363 spelare.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Håller med, Malek vill verkligen spela i MoDo och har varit proffsig hela vägen. Hoppas ändå att han kan hitta en klubb som satsar på honom.
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
El Maco:
Största risken är väl att de gör en Lehtonen, dricker Koskenkorva och blir förkylda...
Största risken är väl att de gör en Lehtonen, dricker Koskenkorva och blir förkylda...
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
El Maco: Brolin Allstars har värvat Foppa och Challe i alla fall. Dr Alban tycker att det är stabilt.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MorganaLefaey:
Påhlsson hade inget eget flygbolag :-) En sak är säker, Foppa säljer lösnummer.
Påhlsson hade inget eget flygbolag :-) En sak är säker, Foppa säljer lösnummer.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MorganaLefaey:
Ja, och MoDo vinner guldet, AIK och Timrå spelar kvalserie och Timråfansen sätter upp en banderoll med orden "Foppa har fortfarande inget SM-guld"
Ja, och MoDo vinner guldet, AIK och Timrå spelar kvalserie och Timråfansen sätter upp en banderoll med orden "Foppa har fortfarande inget SM-guld"
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
mikenomad:
Då låter det säkert så här: "Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre...Man kunde vara Timråit..."
Då låter det säkert så här: "Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre...Man kunde vara Timråit..."
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Robert Rosén kanske kan få bära tröja nr. 21 i MoDo ändå :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
Ja, det blir intressant att se om det även ramlar in en utpräglad offensiv back också, känns lite som en nödvändighet när man ser backuppsättningen idag..
Ja, det blir intressant att se om det även ramlar in en utpräglad offensiv back också, känns lite som en nödvändighet när man ser backuppsättningen idag..
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
"Tollefsen sier han er fornøyd med kontrakten, men vil ikke utdype det noe mer. Hvor mye kommer du til å tjene i Modo?
-Svenskegrensa er fin. Så da har jeg råd til billig kjøtt, ler Tollefsen."
-Svenskegrensa er fin. Så da har jeg råd til billig kjøtt, ler Tollefsen."
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Modoante:
Shaun Heshka tjänar idag "bara" 48000 kr per månad i AHL, han vore nog en förstärkning. Har dock fått chansen i 8 NHL-matcher, så han kämpar nog på därborta..
Shaun Heshka tjänar idag "bara" 48000 kr per månad i AHL, han vore nog en förstärkning. Har dock fått chansen i 8 NHL-matcher, så han kämpar nog på därborta..
MoDo Hockey > Sv: Örnsköldsvik Hockey
InVinoVeritas: Var är Gästrin?
www.youtube.com/watch?v=XSgZUajjtVc
www.youtube.com/watch?v=XSgZUajjtVc
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka:
Lindström, Tollefsen, Ritola och Cory Murphy (eller Shaun Heshka) är klara får vi hoppas ;-)
...nä, det blir nog en norrman och Salmonsson.
Lindström, Tollefsen, Ritola och Cory Murphy (eller Shaun Heshka) är klara får vi hoppas ;-)
...nä, det blir nog en norrman och Salmonsson.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zuccarello med Thoresen och Fredrikssen, Bonsaksen och Holös. Kristian Forsberg centrar 4:e med Spets och K.A. Olimb.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Din gamle överviktiga bomb Icing-Oleg, är på marknaden igen.. Oleg, är det en förkortning av Ole-Gunnar tro?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Länkar:
Google Översätt
Google Översätt
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Kanske dags för Shaun Heshka att skriva på för MoDo kommande säsong istället, det var ju nära sist...
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Dream Team: Nä, Oscar hade bara lite problem med förkylningar, men han tog sig till matcherna i alla fall....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Men satan, det där var ju en gammal artikel ser jag nu. Nä, nu litar jag inte på Internet överhuvudtaget :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Påhlsson petas inför kvartsfinalen mot Canucks och ersätts av John Madden....
Påhlsson petas inför kvartsfinalen mot Canucks och ersätts av John Madden....
Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Per HApps:
"Och toaletter i massor.
- I "Kempis" hade vi två damtoaletter, här har vi 52, säger Bengt Hedin.
Det är ingen tillfällighet. Ett av de viktigaste målen är att locka fler kvinnor på matcherna.
- Arenan ska kännas som en naturlig mötesplats för alla, säger Bengt Hedin bestämt."
"Och toaletter i massor.
- I "Kempis" hade vi två damtoaletter, här har vi 52, säger Bengt Hedin.
Det är ingen tillfällighet. Ett av de viktigaste målen är att locka fler kvinnor på matcherna.
- Arenan ska kännas som en naturlig mötesplats för alla, säger Bengt Hedin bestämt."
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Micce Målvakt:
"Aaa, de har värvat nån Tarkki, kanske sen drar iväg...äh jag vet inte vad de håller på med där uppe i Ö-vik. Jaha, Malek kvar också, ja varför inte satsa på Svedberg helt ut?....och sen Zajkowski sticker...nä jag fattar ingenting. Rena cirkusen som vanligt!"
Micce Målvakt, klapp, klapp, klapp!!
"Aaa, de har värvat nån Tarkki, kanske sen drar iväg...äh jag vet inte vad de håller på med där uppe i Ö-vik. Jaha, Malek kvar också, ja varför inte satsa på Svedberg helt ut?....och sen Zajkowski sticker...nä jag fattar ingenting. Rena cirkusen som vanligt!"
Micce Målvakt, klapp, klapp, klapp!!
MoDo Hockey > Sv: MODOs tränare
SKiLMY:
Hans namn har inte varit uppe, mer än att hans gamle tränarkompis Wikegård tyckte att MoDo borde värva honom.
Hans namn har inte varit uppe, mer än att hans gamle tränarkompis Wikegård tyckte att MoDo borde värva honom.
MoDo Hockey > Sv: MODOs tränare
SKiLMY: Spelade slutspel alla 5 säsongerna. Så här säger NSD om honom:
"Ulf Taavola (visst, offrade juniorkullar men gjorde bra resultat med begränsad bugdet, var ytterst nära SM-final)"
"Ulf Taavola. (Tråkig men effektiv. Hade ett riktigt skitlag att tillgå, gillade inte juniorer)"
Haha, ja men då passar han ju perfekt :-)
"Ulf Taavola (visst, offrade juniorkullar men gjorde bra resultat med begränsad bugdet, var ytterst nära SM-final)"
"Ulf Taavola. (Tråkig men effektiv. Hade ett riktigt skitlag att tillgå, gillade inte juniorer)"
Haha, ja men då passar han ju perfekt :-)
MoDo Hockey > Sv: MODOs tränare
SKiLMY:
För länge sedan styrde kung Taavola Luleå Hockey med järnhand...
spadde.blogg.se/images/taavola_1140394949.jpg
För länge sedan styrde kung Taavola Luleå Hockey med järnhand...
spadde.blogg.se/images/taavola_1140394949.jpg
MoDo Hockey > Sv: MODOs tränare
SKiLMY:
Jag hoppas att det blir Ulf Taavola, det är en grinig jäkel som inte tar nån skit :-)
Jag hoppas att det blir Ulf Taavola, det är en grinig jäkel som inte tar nån skit :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Eddie Larsson klar för A-truppen..
Länkar:
MODO Hockey - Nyheter
MODO Hockey - Nyheter
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hahl Bundy:
Vi får göra som när ni sökte centrar, droppa namn som Kapanen, Krog, nån NHL-finne, nån NHL-finne till, Påhlsson och sen envist förklara att Corso ju var förstavalet hela tiden :-)
Vi får göra som när ni sökte centrar, droppa namn som Kapanen, Krog, nån NHL-finne, nån NHL-finne till, Påhlsson och sen envist förklara att Corso ju var förstavalet hela tiden :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
mikenomad:
Nubben är nog och fiskar upp alla bra tränare. Det är Nubbens fel. Du får väl fortsättningsvis läsa alla intressanta artiklar om MoDo i medierna varje dag, så kanske det dyker upp nåt tränarnamn till slut...
Nubben är nog och fiskar upp alla bra tränare. Det är Nubbens fel. Du får väl fortsättningsvis läsa alla intressanta artiklar om MoDo i medierna varje dag, så kanske det dyker upp nåt tränarnamn till slut...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba:
...men OK, jag tyckte det var lite roligt att TIK sålde en timme med Challe för 25000 kr. Jag tycker nog fortfarande att det är lite för dyrt :-)
...men OK, jag tyckte det var lite roligt att TIK sålde en timme med Challe för 25000 kr. Jag tycker nog fortfarande att det är lite för dyrt :-)
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba:
Äh, Nyström är en riktig kappvändare. Se vad fint jag skrev här den 20 januari:
"Nyström är som vanligt lite fjantig och är kungen av kappvändare. Jag tycker att Challe förtjänar beröm för sitt hårda psyke, har sagt det förut här. Han är lite dryg och trött i media ibland i motgång, och kanske matchar lite fel ibland men inte faller den killen ihop mentalt när det gäller att fortsätta sköta sitt jobb."
Det var väl fint sagt :-)
Äh, Nyström är en riktig kappvändare. Se vad fint jag skrev här den 20 januari:
"Nyström är som vanligt lite fjantig och är kungen av kappvändare. Jag tycker att Challe förtjänar beröm för sitt hårda psyke, har sagt det förut här. Han är lite dryg och trött i media ibland i motgång, och kanske matchar lite fel ibland men inte faller den killen ihop mentalt när det gäller att fortsätta sköta sitt jobb."
Det var väl fint sagt :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
"Enligt säkra uppgifter till DN så tar kanske Challe tränarjobbet i MoDo"
"Enligt säkra uppgifter till DN så tar kanske Challe tränarjobbet i MoDo"
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
ersson:
Det verkar vara viktigt att spelare som återvänder känner lite folk i klubben. Ni har ju haft ännu mer omsättning på folk än MoDo, enligt Gunno själv. Men ni kan nog erbjuda bättre lön. Jag tror inte att han vänder hemåt på ett tag.
Det verkar vara viktigt att spelare som återvänder känner lite folk i klubben. Ni har ju haft ännu mer omsättning på folk än MoDo, enligt Gunno själv. Men ni kan nog erbjuda bättre lön. Jag tror inte att han vänder hemåt på ett tag.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Zdenek "Hattrick" Blatny :-)
Zdenek "Hattrick" Blatny :-)
Länkar:
Modo utjämnade till 3-3
Modo utjämnade till 3-3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
20 Lindgren:
Förresten, kolla in brynäsaren Bäckströms mål inatt, vilka skott!
Förresten, kolla in brynäsaren Bäckströms mål inatt, vilka skott!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
20 Lindgren:
Du behöver inte förklara så mycket. Jag har bott i Gävle och är fortfarande skraj efter att ha mött Sundlöv i spelargången efter matchen, tveksamt dock om han är top-8 bland fighters i Sverige..
Du behöver inte förklara så mycket. Jag har bott i Gävle och är fortfarande skraj efter att ha mött Sundlöv i spelargången efter matchen, tveksamt dock om han är top-8 bland fighters i Sverige..
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Mitt minne från Gävle är när jag verkligen skyndar mig ner till Brända Bocken för att att ta en öl efter MoDo's 1-0 vinst den 1 oktober 2007, (Jonasén ende målskytt), hittar ett bord och inte många minuter senare så står Mattias Månsson i kön med några andra brynäsor och spänner sig....party, party!
Mitt minne från Gävle är när jag verkligen skyndar mig ner till Brända Bocken för att att ta en öl efter MoDo's 1-0 vinst den 1 oktober 2007, (Jonasén ende målskytt), hittar ett bord och inte många minuter senare så står Mattias Månsson i kön med några andra brynäsor och spänner sig....party, party!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
Grattis till "Frodo from MoDo". Hoppas han får sin ring i framtiden. Kollade på NYR lag, många biffar... Han kan nog bli en stor publikfavorit även där.
Grattis till "Frodo from MoDo". Hoppas han får sin ring i framtiden. Kollade på NYR lag, många biffar... Han kan nog bli en stor publikfavorit även där.
Föregående · 382 · Nästa