Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 389 ·
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03
Salle:
Man blir ju lite sur när Foppa inte lirar, men så ser man Sundström, Näslund, Aasen, Svartvadet, Pikkarainen, Skröder och Madsen och tänker: Ja, nån av dessa borde kunna kämpa in ett mål....

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03
Berka:
Så blir det enligt Swehockey....

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03
wrinken:
Molinder med Näsan. Bonsaksen petad...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Efterlyser lite nya grepp för att effektivisera försäljningen. Kan man inte vid insläpp fråga: "Får det lov att vara ett häfte med 10 ölbiljetter också? Sedan vid baren så flyter det på mycket snabbare...eller är mina idéer förbjudna i lag? :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så här har det gått för de backar MoDo ville ha före Mojzis:

Obsut 4 mål 4 ass på 21 matcher
A.Holmqvist 2 mål 14 ass på 25 matcher
Heshka 2 mål 4 ass på 22 matcher
Lehtonen (tagit time-out)
------------
Mojzis 1 mål 0 ass på 26 matcher
------------

Pikkarainen är den nye kungen!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Bad_Brett:
Håller med. Green tänker hockey på samma sätt, kan skjuta och har lirat med Näslund och Bertuzzi när Morrison varit skadad i Canucks...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"Den enda ömma punkten satt i Peters ena fot, nu verkar även det fungera hyfsat. En vanlig svensk elitspelare kan man säkert störa genom att kalla hans mamma för hora eller hans storebror för CP.

Men det är totalt kört på förhand att ens försöka sig på att provocera denna man, har går igång på det likt en pitbull som fått lite blodsmak & blir om möjligt ännu bättre. & så efter matchen står han & småflinar & säger att DIF har en grym klack..."

Hahaha!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Viskarn:
När det gäller MoDo-VooDoo så kvittas inte utvisningar i vissa lägen och viktiga mål kan klackas in eller ske när det är två sekunder kvar....

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud:
Mackelito är nog bara sur för att Zäta kommer att slå sig ner i Ängelholm vid karriärens slut.....


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
spud:
Jag tycker att TIK fått ihop en riktig bra trupp nu, de är värda att ligga högre upp. Challe är dryg, men ihärdig...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Berka:
MoDo ligger sist och har respekt för AIK, det är nog det. Sedan dricker jag en god Pripps julöl 5,0% på burk, och helt plötsligt känner jag ett lugn som bara en spikmatta och tung rökig voodoo kan matcha :-)


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bilder från NHLPA:s besök i Ö-vik....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har ni känningar av en skada eller är allmänt hängig? Ta då kontakt med Doktor Timander: www.timander.se/

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
"Moment 21 - När Foppa är arg, så blir han glad"

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
"Moment 21" är väl när motståndare muckar med Foppa så gör han 3p, när de lämnar honom ifred gör han även då 3p :-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Hawerchuk:
Håller med om att man måste snabbt landa på fötterna, för "Anticlimax" brukar vara ett ord som följer med dessa legender allt för ofta, men ändå en cool händelse i dessa bistra tider...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
bisterfinnen:
Ibland är det extra skönt att ha Comhem HD och några kalla öl i kylen :-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Foppa och Macke spelar!!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Icing-Ove: Hmm...

"..Traktor Chelyabinsk terminated contract with Czech defender Jan Platil for disciplinary reasons. Member of board Andrei Kosilov said: "We formed a team of hockey players, not boxers. In an extremely short time he has earned quite a lot of disciplinary penalties".

Han och Bonsaksen får väl göra upp om vem som ska spela...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MoDo söker tydligen en stor defensiv back eller offensiv rightback. En tuff back som finns ledig är Jan Platil.

Timrå IK > Sv: Joe sakic till...
gunsochammo:
Sakic är så gott som klar, han har fixat sitt serbiska medborgarskap nyligen...



MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-11-28, kl 18:30
Berka:
Jag skar mig just självmant i näsan och i foten, det kallas för MoDoVooDoo. Nu är jag trött på alla hypokondriker, ut på isen, lira och vinn....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samtidigt som det hur som helst är hur trevligt som helst att han är tillbaka.

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johnny Hazard:
Challe är en liten dryg tönt, men står emot kritik på ett imponerande sätt. På nåt sätt diggar jag den envisheten, man kunde se det hos Roger & Roger när de fick in Bartecko vid en kris för nåt år sen, och allt vände för Luleå.

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johnny Hazard:
Grattis, jäkligt starkt att nolla HV i Jönköping. Snart går ni om Brynäs. Bra med lite fler lag här nere i dyngträsket...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Challe är dryg och lite tragisk i media, men han kan nog ändå vara ihärdig och få TIK på rätt väg. Deras forwardsuppsättning har en bra bredd.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu finns Hasse Anderssons nya citatbok till försäljning där han följt en av hockeysveriges största profiler under tio års tid. Spännande läsning!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
En ny kanal är född...Viasat MoDo. Följ Foppa 24 timmar om dygnet.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
söder över:
Har ni tur så kan Piros vara lite som Mikael Wahlberg var för MoDo för ett antal år sen. Inget stort namn men nyttig. Ser man på era forwardsnamn så kommer det att lossna förr eller senare....

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Wayne Gresky:
Sitter och kollar och Timrå är bra på små ytor. De känns mer tekniska än tidigare år.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
För 16 år och 8 månader sedan:

----------------------------------------------------------
1993-03-14, Malmö IF - Modo Hockey 6 - 9
(3-0, 2-4, 1-5)

Foppa fyra mål, Näslund 3 mål....
----------------------------------------------------------

Så där ska det se ut!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Markus avslöjar ju sig lite när han säger att han ändå drömt om att cirkeln skulle slutas. Nu tror jag även att han blir mer motiverad då han även har fått en annan roll i föreningen. Dessutom är det ju inte lockout med tillfälligt boende i Ö-vik utan han är nu "hemma".

MoDo Hockey > Sv: Rögle - MODO Hockey 2009-11-21
Rahimi blir Hinotes första uppgift:

"- Jag ska tackla Foppa varje chans jag får, säger Rögles back Daniel Rahimi."

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Viskarn:
Du menar dessa bilder, ja de ser ju ut som tvillingar...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek:
Sami Torkki kanske....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
Det finns ju en möjlighet till byte precis som med Tellqvist och Lukko. Malek snittade ju typ 2.20 GAA i Magnitogorsk.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai: Kolla näsan och påsen under vänster öga istället, killen är ju Österrikare precis som Melinder :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vi snackar ju om KHL, allt kan hända. Bildjämförelse...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Viskarn:
Det är nog målvakten Bernd Brückler som vi jagade på försäsongen...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bild på Marc Denis, kolla på näsan och jämför :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Jag luskade på vilka målvakter som var free-agents och Marc Denis är lite lik honom på bilden, har väl även spelat med Foppa i Avs.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
FBI- eller hockeyagenter?

Brynäs IF > Sv: Kvalserien
Nu hänger allt på en person....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ni måste ju få se denna film också...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
zigge:
Japp, men den här filmen är lite roligare :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Jag har gjort en video....

· 389 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE