Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 388 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Jag tyckte att ni fick till det här med det engelska "Red Eagles", men varför envisas ni med bilder på svenska tallar och att ni aldrig ger upp?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
ITK:
Hör med Pär Styf, han har fått det postat till sig :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Länkar en TIK-favorit i repris. Har jag verkligen drygat mig här på forumet i över 5 år nu? Tiden går fort när man hejar på MoDo...eller som Hasse A skulle ha sagt: "The time goes fast when you saying hello to MoDo"

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
John K:
Den 7 januari kommer jag ner till "Fjällan". Jag gillar Fjällan, Fjällan ser bra ut och är trevlig, man trivs i Fjällan :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"I de flesta träningarna ett tag nu har "JVM-kedjan" Peter Forsberg, Niklas Sundström och Markus Näslund spelat ihop. Stundtals har trion dragit upp en enorm speed och att de trivs ihop gör de ingen hemlighet av. Det är bara att kolla tvåmålsspelet - då har det ingen betydelse att det handlar om fem mot fem, fem mot fyra eller fem mot tre.
Allt som ofta kommer "tävlingsdjävulen" som under den fantastiska juniortiden fram.
Kanske en trio som får fortsätta ihop när matchandet börjar?
- Omöjligt är det inte, säger Milo. Kom ihåg att "Svarten" gjorde ett suveränt jobb ihop med Skröder och Zuccarello tidigare."

Hmm, intressant!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag vet inte vad det är, men jag gillar det Kristoffersson gör mot AIK-drägget:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/allsvenskan/article6316462.ab

mer sånt va! Ja, vi minns väl Werner...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Jag mötte Sverker Olofsson på Clas Ohlson i Umeå ikväll, han hade såna där gamla färgade jeans som jag själv hade på Parkskolan under 90-talet. Såg ut lite som Sundlöv, lite som en uteliggare....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Peter Gradin upptäckte honom i Jämtland och ordnade så att han flyttade till Ö-vik för en J20-säsong. MoDos A-lag hade inte plats för honom, Viklund, O.Hedman, Wargh stod i vägen tyvärr...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sedinarna är ute och går. Filmat i High Definition på CBC :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Näslund älskar att lira i MoDo...siktar på guld?

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
Jag blev bjuden på en 50 cl Zeunerts julmust på en julfrukost på jobbet igår morse och den var gudomlig..vilken smak, ahh!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Är det därför Hasse J varit så dålig under säsongen då han redan på försäsongen maxade i bänkpress? :-)

Timrå IK > Sv: Peter Nylander tillbaka i Timrå
250kg kärlek:
Så Nylander betalar alltså 25000 kr för en timmes speltid med Challe, fan nu är ni desperata....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
T T:
Ja, tråkigt, Victor Hedman var ju lite för bra för att få kliva ner och hjälpa grabbarna. Kolan kan nog berätta mer hur svårt det är att bara få lira en match därborta.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Två MoDo-kedjor i OS?

Sedin-Sedin-Weinhandl
Forsberg-Påhlsson-Zetterberg

Ja, så blir det nog....vad vore hockey utan MoDo...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Ja, hade man nämnt att MoDo fick nej av Kopriva, Gerber och Salak så kanske bilden varit en annan. Ecke ville värva Bjurling vilken visat sig vara en flopp även det. Malek var meriterad och fick en skitstart i serien. Det är en tuff marknad...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Micce Målvakt tycker fortfarande att "det är helt, ja helt sjukt det här med Malek, varför tar man inte upp Zajkowski..som är MoDo-it och burit Sundsvall hela säsongen"

vilken tomte...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
När det är landslagsuppehåll måste man roa sig med något, typ fnissa åt den taffliga grannen :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek:
Vad kan jag bidra med?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hans the Horrible, Hin Hole Hinote och Peter the Great. Elitserien fruktar de otäcka odjuren :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
En TIK-tränare kommer nog alltid ha en röd näsa, 80-talsfrilla och lukta häst...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Han och Harri Boy...Luleå-MoDo nu på Canal+ 2, halva matchen kvar...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Fick just höra att 500 pers i MoDo Syd har pröjsat 50 kr var för en träff med Challe. Hjälten sitter på Y-bussen just nu...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
36 assist ytterligare och Henrik Sedin passerar Linden som ledare i Canucks assistliga genom tiderna, klapp, klapp!

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Får de som köper Challe göra vad de vill med honom tro? Det kan bli en lååång timme för Challe :-)

MoDo Hockey > Sv: Banner
Bara två av dessa tre MoDo-lirare fick plats på Sports Illustrated's lista över de bästa i NHL de senaste tio åren....


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mellan Svennis Torsby och Prestbergs Munkfors i Värmland ligger det några byar där MoDo gäller som favoritlag alla dagar i veckan...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Philipp till MoDo? Ser ju inte ut att finnas så många offensiva backgiganter lediga så...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Freddan värva nån, jag får panik!!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Flyttar bara TIK arenan från Plywoodskogen till Sundsvall (Norrlands huvudstad) och skippar örnjäveln, då kommer storhetstiden för dem. Kolla bara deras juniorverksamhet. Jag menar, J.Krog, N.Kapanen och Bremberg sitter ju bara och väntar på att det ska ske :-)


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
spud:
Han kan ju sälja dem till Zacke. Ikväll är jag sugen på en ketchupeffekt mot FBK, men de är ett äckligt lag och jag kan nuförtiden inte slappna av en enda gång när jag sitter med mitt TV-säsongskort.

Skröder, din blöta lusekofta, gör mig glad idag!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Petey21:
Vet inte märket på benskydden, men de är enfärgade beiga/ljusbruna, Det jag kom ihåg var de många bruna smala läderremmarna på baksidan. Cooper låter ändå bekant...

Jag fick dessa av Freddan när han jobbade med morsan på Kultur & fritidsförvaltningen, så jag borde väl inte vara så kritiskt mot att han ännu inte värvat en toppback med NHL-meriter :-)

Vi har snackat om att ge bort dem till ett ev. framtida hockeymuseum eller till nåt som supporterbaren du nämnde. Jag ska plocka fram dem på julafton och kanske tar ett foto på dem.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Jag tror inte att att Fagervall passar Timrå. Det passar nog mer med en analytisk och motiverande coach än en tjurskalle. Boork svamlar lite väl mycket ibland...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ska inte Freddan börjar överraska med nåt nyförvärv snart eller lever han fortfarande på att ha lyckats valla in volontärlirarna. Bengt Hedin, han hade lite högre krav på truppen, ut och handla..

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Bragd-Birger:
Finsk dokumentär? Titanic, är det nya robotnamnet på Pärssinen? Skönt dock att den liraren håller ihop :-)

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
mikenomad:
Äh, tagga upp nu! Just nu har ni ju knaprat in 2p på MoDo i maratontabellen och har ju en grym ungdomsverksamhet, oslagbar mediaexponering, karismatisk coach, fin arena och ekonomiska muskler...

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Dream Team: Men Timrå IK ger ju aldrig upp, räknas inte det?

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Dunc: Du ska veta hur besviken modoiterna är över att inte Foppa gör rätt för den höga lönen eller snittar 3p per match som vi alla trott. Hade killen i alla fall ökat publiksnittet så vore de flesta nöjda....Varför skriver ingen om Modo längre?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Se bara till att du inte blir skadad, får en "serious inner deadly body injury", är borta "day-to-day-to-several-years" vilket betyder att du känner dig hur skadad som helst...

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Dunc:
Menar du Anger? Det är väl hög tid att ni tar er till en final nån gång...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Du behövs i defensiven...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
bisterfinnen:
Nej för tusan, jobbar statligt på campus i Umeå, men jag kallar ändå Själevad som hem. Tar hockeybussen så ofta det går. I Själevad ligger även Freddans JVM-benskydd på vinden, vad ska jag göra av dem? Gåva till Björklöven?

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Dunc:
Vi slår er i finalen ;-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
spud:
Men Bengt Hedin har ju lovat mig att jag får köpa med mig obegränsat med öl till promenaden hem till Själevad efter varje segermatch...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Berka: Jag kommer att köpa öl för 7000, alltså vilket lyft för MoDo, jag kommer att sitta full i arenan de kommande matcherna ;-)

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
PEAP:
Varför heter ni Red Eagles?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
"....Jaroslav Obsut som enligt uppgifter inte är helt nöjd med tillvaron i sin ryska KHL-klubb Spartak Moskva."

Du kan väl kolla läget igen, Freddan....för det vore väl lite kul med en ny back.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03
Det är fantastiskt att HV71 släppt in lika många mål som MoDo...

· 388 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE