Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 390 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dimitrakos är grek
Kuusela är finne
Sakic är kroat

Gissa den fjärde...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
renen:
Har Sakic fixat sitt kroatiska medborgarskap så kan han väl lira med MoDo...men är han bättre än Micke Wahlberg?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kuusela köper vi loss!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Luleå 2009-11-19, kl 19:00
spud:
Sitter här på Haiti och trummar på mina MoDoVooDoo-trummor. Jag kastade lite skelettben på marken och får fram att Timander, Hinote, Sundström, Näslund, Green och Dimitrakos ska in i laget framöver.....

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Luleå 2009-11-19, kl 19:00
Foppa är ett år äldre än mig och då har jag grått skägg...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Luleå 2009-11-19, kl 19:00
Kristian Forsberg krigar på bra. Synd dock att vi inte har ännu en spelskicklig center i truppen som reserv för Susse, en typ Micke Wahlberg...

MoDo Hockey > Sv: J-20
Frisco:
Kan inte Blue Jackets visa nytt intresse för Roman, jag lider med killen...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Mats Ahdrian säger ju att ett mejl räcker, då har man lovat :-)


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
....Ante, Näsan, Green, Susse, Hinote, Mancari och Kolanos?

MoDo Hockey > Sv: J18
Sundsvall 2 - MoDo 19

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blizzard:
Nä, nu glömmer vi Foppa för en kort stund. Jag skulle nöja mig med att Ratislav Pavlikovsky kom tillbaka, han hade ju lite lir i sig i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Spelar man så här så får nog MoDo svårt att vinna finalserien över sju matcher till våren...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV71 2009-11-14
Freddan, dags att sluta snacka som en papegoja i media och börja agera!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV71 2009-11-14
knaskamilla:
Inte bara du som inte kan vara där idag, det är även "skadekris" i HV71..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Näsan vill att Foten ska stanna hemma. Mattias Karlin hyllas även han i denna CBC-artikel :-)

MoDo Hockey > Sv: J-20
Frisco:
Starkt när de låg under med både 1-3 och 2-4.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Wikegård har varit i Ö-vik och levererar ett Näslund-rykte.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Berka:
Jag vill ha två spelare som bryter mönstret, Justin M och Döme var sådana AHL-spelare som tillförde tuffhet och målskytte, en annan dimension till laget. Madsen har med sin vilja att bli något, tillfört en hel del.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Berka:
Bra att MoDo går vidare utan Forsberg. In med några nya hungriga lirare.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nikki Nine:
Hoppas Freddan tycker att det är "hur kul som helst" att snacka med andra lediga spelare också. Bara han inte tror att det är lugnt om nu bara Foppa kritar på. Får den känslan...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Weinis lirar bredvid Foppa i dagens match..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Är det så där danska landslaget fraktar hem vår spelare, synd om Morten..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
shinzawai:
Det står på en dansk sida att han har "trælår" vilket betyder just lårkaka.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skön kommentator vid Barcelonas första mål :-) Man får lite vibbar av Foppas glansdagar i NHL och deras "Peter the Great!!!"

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba:
Har du råd att köpa aktier när TIK blir TIK AB Red Eagles?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Foppa skrattar åt Timmy när han berättar om nivån på allmosorna..

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Poffa:
De skulle nog skylla på Hahl, Arslet och Fanny för att de inte är TIKare livet ut...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
renen:
Zäta investerar sina pengar i Ängelholm.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
Ja, Heart of Hockey eller S/T Hockey, det är frågan?

MoDo Hockey > Sv: Swedbank Arena.
Wayne Gresky:
Det är nog många som låtsas att de vet vad de håller på med. Lätt kanske att vakna upp varje morgon och kalla sig själv presschef, kommunikationschef och administrativ chef. Nu är det ju tyvärr inte Vallakiosken de ansvarar för utan en organisation som omsätter +100 mille.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:
Ja, det är väl Salle han skulle ersätta rakt av :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Norfolk betalar Mark Parrish $28,000 för 25 matchers try-out. Han har 2p på åtta matcher. MoDo nästa?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Absolut, den mannen vill, om han är kry, täppa igen käften på tvivlarna i hockeyvärlden. Det är ju bara att kolla vad han gjorde med en halvtaskig fot i Philly.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
"Det är bara frågan om vilken klubb, och när beslutet kommer.
Kanske kommer det redan på söndag, efter den sista matchen i Karjala Cup.
- Kanske, jag har inte tänkt så mycket på när beslutet ska komma, men det är möjligt. Då får jag ringa upp de klubbarna som finns med och fråga om de har plats, säger han.
Vilka klubbar ligger närmast?
- Jag har koll på ett par, men jag vill inte gå in på det vidare, menar han."

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2009-11-01, kl 18:00
Klapp, klapp, klapp!! Starkt jobbat MoDo. Det gäller att fortsätta tugga på och knapra poäng och värva lite...Blir en spännande säsong detta.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2009-11-01, kl 18:00
Salle:
Är det inte Svartvadet där mellan Skröder och Zuccarello på bilden?

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Nikki Nine:
"Finally, the Foppa Watch is officially on, as Flyers European scout Ilkka Sinisalo will be headed to Sweden for the upcoming Karjala Cup, where Peter Forsberg will be on display. Given the injuries to Simon Gagne and now Danny Briere, the feeling occurs that the former’s season might be over already. A healthy Foppa is worth the risk. And wouldn’t it be fun seeing Foppa out there with Claude Giroux and Briere? The Flyers need goal scoring. From anyone. Foppa might help deliver some"

Timrå IK > Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Loomis:
En helt seriös men säkert korkad fundering, det sägs ju att Challe är en vinnare, men kan det vara så att Challe VILL få sparken? Att han själv vill bort? Tänkte även på det där med Månsson och värvningsansvarige, att de hade olika åsikter och det att sätta en målskytt som Anger i fjärde...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco:
Det spanska ordet "Comodo" betyder "behaglig, skön".

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag har köpt en baklängesordbok nyligen, fantastiskt vad många ord som slutar på "-tik":

Drama-Tik, e-Tik, tak-Tik, an-Tik, kri-Tik, mys-Tik, lågpris-Bu-Tik.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
7 poäng kvar då...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
TIK har minst en bra målgörare i varje kedja, tror det blir rätt svårt att stå emot för våra sämre kedjor, men vi får se hur hårt de jobbar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
zigge:
Man kan ju tycka att Horava coachat fel i vissa matcher, men jag kan inte se hur en sparkad Milo skulle ge nån injektion. Vaska hellre om helt i kedjorna vid nästa match vid en förlust idag och bryt mönstret. Gillar inte när man envist bara kör på. Green med Zuccarello och Madsen tror jag på.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har hittat ett nytt jobb åt Hasse Jonsson som passar hans intressen bättre, dock med höga krav:
"The applicant should be proficient in written and spoken English and have good organizational, record keeping and problem solving skills.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
arnio:
Du har rätt. Bartecko kom ju in senare. Det är ju ett sånt spelgeni vi behöver just nu. Madsen fyller nog en funktion i denna tunna trupp.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
arnio:
Jag ser paralleller med Luleå Hockey 2008-09. De hade 9p efter 11 matcher och alla krönikörer m.fl. ville se Roger & Roger fara och flyga. Laget kämpade dock på som bara fan. Man hade ju bra spelare som fet-Omark (Wikegårds ord just då), Harju, Bartecko, Obsut, och Chabada.

Sedan fick man ihop det, började plocka poäng och slutade 5:a med 87p, 12p efter 1:an.

Det kan gå.....


MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
Nä, nu är det dags att blåsa lite liv i den här tråden. Fyra matcher till veckan, kan vi få pucken att gliiiida in i mål nu då...

· 390 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE