Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 391 ·
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-10-24,
Berka:
Drick ett par varma avslagna Tuborg så gör Madsen två mål ikväll...


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu hoppas jag att man mobiliserar all den samlade gymnasiekompetensen på kansliet för att komma på nya marknadsföringsstrategier, sponsorintäkter och försäljningskampanjer. Detta känns hur kul som helst!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22
ante08:
Vi gav er Antos och Werner. Ni ger oss 3 poäng ibland...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22
bisterfinnen:
En snara fäst vid balkongen, ett par klunkar god och dyr maltwhistey och några glasskärvor hårt karvandes i handleden.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22
Jag beställde innan matchen en halsduk och två whiskeyglas från souvenirshopen. Inser nu att jag får passa mig hur jag använder dessa vid nästa förlust...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon som har koll på försäkringsläget vad gäller t.ex. Salle. Visst är det stegvis mer ersättning från försäkringen ju fler månader som går av skadan?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Nä, han hade väl dålig koncentration och såg dubbelt..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
supertrött:
Jag hörde att MoDo skickade Hållberg till neurologen när han läste elitserietabellen upp och ner och såg 88 Modopoäng...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så när Sundström sa att "jag skiter i WC", så menade han inte World Cup?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
supertrött:
Finns det nåt jobb på nån av de sunkiga pizzeriorna i Solle, eller måste jag bli toastädare på La Betola eller Gyllene Orren? :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"MoDo Hockey - Vi gillar stolpskott!"
Har du spelat i MoDo eller känner någon som gjort det så kan du söka jobb här. Vi ser helst att du har så få meriter som möjligt för att passa in i vår tajta grupp.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Den kommunikationsansvarige har treårigt gymnasium och Hasse Andersson kan inte stava. Detta i en organisation som omsätter över 100 miljoner. Uppenbarligen tror man att negativa nyheter säljer mindre biljetter...eller nåt. Dags att gå några kurser, grabbar eller fråga Mia...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
"Modo ligger sist i elitserien och har en ansträngd ekonomi, men mycket tyder nu på att förstärkningar är på ingång.
-Det finns åtta-tio lediga spelare på marknaden som vi har koll på."

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Nej, skicka Sundström, Salle, Forsberg, Jonsson, Hållberg och Wikegård till Haiti och driv ut de onda andarna för gott :-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
Berka:
Idag är man inte så kaxig. Jag drömde nåt om Kvalserien och heltaggade lag. Vädret är dock strålande och kaffet är gott.

Darren Haydar gjorde 1+1 i natt. Vinst mot Moose. Colorado slog Detroit, bara skador där kan nog få honom att bli uppkallad. Darren tjänar idag 17600 kr per match.

Morten Madsen, du har fria händer att hitta på vad du vill på isen. Vill du teka, så teka. Ta skott där andra inte tar skott, ignorera alla tomma blickarna i båset när du inte passar i fritt läge och bli gärna förbannad och gruffa lite, sånt gillar publiken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
supertrött:
Med 5:e dyraste spelartruppen ska man inte ligga i botten, även utan Sundström/Salle så måste poäng kunna rulla in. Man ska ju egentligen bara koppla bort att #21 kan komma till detta lag. Men tyvärr är kvaliteten per krona i detta lag hittills i bottenklass. Vem vill och kan göra målen, dominera i PP osv.? Hur har man tänkt lagbygget?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bisterfinnen:
Kristian Kuusela har gjort 1 mål på 12 matcher, längtar han så mycket till Ö-vik att han medvetet spelar dåligt. Fast hela Kärpät verkar ha lite MoDo-sjuka, bara 14p och harvar i botten...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
arnio:
Hehe, ni ersatte väl Brendl med ungersk Vas. Detta är ett tryout-kontrakt, ser du skillnaden? Alla tillskott till modotruppen anser jag vara till nytta, man måste chansa lite, helst då många av lirarna i 3-4:e inte tar chansen...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
arnio: Jo, jag läste det där tidigare. Förhoppningarna är ju inte så höga, men idag tror jag faktiskt att han kan tillföra MoDo en del. Vi får se...Vi har haft tur ibland med AHL:are som t.ex Döme och Justin M...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Linköping 2009-10-17
qwertas:
Intressant artikel. Morten Madsen dyrkar Peter Forsberg. Morten spelar nog gratis i MoDo :-)

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2009-10-15
Ah, härligt med nostalgi. Lindansarlaget är tillbaka! Länge leve 80-talet! Vem minns inte stjärnorna Ove Söderberg eller Ove Pettersson, icing på icing, kvalserie och hett möte med CRIF och ibland 1-12 mot FBK i Kempehallen. Det var tider det!

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2009-10-15
qwertas:
MoDo vinner med 6-3, alla tecken tyder på det...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Kan inte juridiken kring dessa "avtal" och vilka skyldigheter som finns. Det kanske inte finns 100%-iga garantier att pengarna kommer överhuvudtaget.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vi behöver en ny center, därför kommer här en favoritartikel i repris...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Det är bara att kämpa på och kriga om varje poäng, men inte fan ser det direkt ljust ut :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan:
Äh, sparka Challe och Linkan, byt ut örnjäveln och bygg en arena i Sundsvall. Det är ju i år ni ska spela final har jag hört :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger:
Haha! Det osar verkligen komplex om den där texten....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Vem är den där redaktören, han kan ju fan knappt få ihop en text eller för den delen länka rätt. Handplockad av Hasse?

MoDo Hockey > Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
spud:
Challe AB - Travtips & Anger Management :-)

MoDo Hockey > Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Har Hasse blivit bänkad någon gång de senaste åren? Minns när HV71 satte Per Gustafsson i frysboxen, sen tog han sig in i laget igen.

MoDo Hockey > Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
spud:
Spika upp människor? Låter som något ur "Svartebok..."

MoDo Hockey > Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Icing-Olle är kung!

MoDo Hockey > Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka:
Svårt att tippa? Nu håller jag på med lite mystisk numerologi till hjälp för min tippning. På skoj jämförde jag i länken orden "Timrå IK" och "Skitklubb" och tro på fan, de fick samma poäng: 107!
Skrämmande nog gav "Red Eagles" och "SM-guld" samma poäng: 76! :-)

Alltså får fraserna: "Timrå IK Red Eagles" och "Skitklubb SM-guld" samma poäng.

Har Challe nåt stort på gång?

Det här säger numerologin om både Per Åge Skröder och Zuccarello:
"Siffran 2: Du är en person med stark intuition som har en naturlig ådra för artisteri och kreativa arbeten. Problem med att hitta vänner har du inte då du är en vänlig, hjälpsam och fredlig person som är lätt att tycka om. Du älskar att ha mycket folk omkring dig och det är hos dig de roligaste festerna äger rum. Du avskyr att vara ensam."

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:
Warg får snart ett bud från Asplöven, precis som Gästrin. Tuff match imorgon, vågar man tippa igen, tro...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:
Jag spelar ungefär 1 gång per år. Mina satsningar på Matchen ikväll:

3-1 : 30 kr
5-2 : 30 kr
8-2 : 10 kr
2-8 : 10 kr
8-3 : 10 kr
3-8 : 10 kr

Modigt va? Jag kan bli rik ikväll :-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka: Vi ligger i samma läge som Frölunda förra säsongen efter fem matcher. Lång startsträcka för äldre spelare?

Espeland lånas ut till Norge och Vålerengen ser jag nu...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka:
Jag tänkte samma sak, vilken fart och kämpaglöd. Vi får hoppas att MoDo får lite fart på benen ju längre serien går.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
bisterfinnen:
Ja, hur tror du annars Blatny kunde göra hattrick, Horava klacka in pucken och Salle mirakulöst botades i Thailand. Jag kallar det ®Guldvoodoo for MoDo.

Nä, nu får det här bleka gänget ta och visa lite Döme-takter och kötta lite och ösa på. Jag blev tillräckligt mobbad på jobbet idag, förlust mot SAIK orkar jag inte med...då är vi sämre än Löven.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå AIK 2009-10-06
Berka: Jag kommer att offra en norsk säl och eldar upp min dyra lusekofta till Skröders ära. Nu ska ni se att det blir fart på grabbarna....

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
MoDoFille: Jag tycker att du kan ta och ringa Svarten eller någon annan båtägare och fråga lite hur mysigt och lätt det är att vara 73:a i dagens MoDo. Fiasko, eller hur Freddan!!!

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 2009-10-03
Frisco: Japp, så här ser det ut när man åker ner i kvalserien.....


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud:
I TIK-land går det fort mellan att "Vi gråter! Stanna Hahl! " till "Riku Hahl, du är en fet val..."
Samtidigt är det bra att det är lite hett mellan klubbarna, det ska inte vara så skönt att byta klubb och jag lite svårt för att spelare i ligan är så mycket kompis, det ska smälla lite. Kul att se gamlingarna Foppa och Ragnar ryka ihop på Hovet t.ex.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka: Snart sitter han väl i TV3 och snackar Hockey-VM och chansen att vinna en bil :-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: När ska Hans the Horrible få nån nytta av sina timmar i gymmet, gå in och krossa eller gå ner i lön. Trodde inte att MoDo kunde bli mesigare....

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Hasse Jonsson, klapp, klapp!

MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-09-28
Wayne Gresky: Haha, ja du har ju rätt. Jag tycker MoDo gör en riktig bra kämpainsats och jag gillar de nya backarna. Spelet känns fräscht, men jag saknar någon (förutom Foppa) som nyper dit puckarna. Hoppas Susse ändrar på det och lyfter offensiven.

MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-09-28
Ok, tre svåra matcher för ett nykomponerat lag, men för helvete köp in en målskytt till andra- eller tredjekedjan. Alldeles för fjuttiga skott. Saknar nästan Yetman. Det blir väl endera Forsberg ELLER Haydar in i truppen....

MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-09-28
Pikkarainen är ju kungen!

· 391 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE