Historik
Föregående · 392 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: I TV-soffan kändes det som en SM-final, bra fight!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag vill att vi skickar Molinder till Löven och sätter in Sundström, Haydar och Näslund, så att det blir lite mer drag i offensiven menar jag...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Hmm, jag glömde Ecke och Mike Mo, där kan vi snacka om dyra artister...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: MoDo är nog med i matchen. Micke "Rocky" Sundlöv kan ju annars berätta lite mer hur det går till då man betalar nordamerikaner artistlön....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Haydar tjänar enligt CapGeek hela 115,000 kr i månaden för att spela 79 matcher på AHL:s bakgård. Nog borde vi väl kunna matcha det Freddan eller har bröderna bus Ecke och Jerry stuckit med hela kaffekassan?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Hawerchuk: Kanske Yetman lurar i vassen, mer vältränad än nånsin :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Petey21:
Vi får hoppas att detta uttalande från 8 juli bara var artighetsfraser:
-----------------------------
But if he sees time with Colorado affiliate Lake Erie, Haydar will have the much different challenge of pushing the Monsters into the playoffs for the first time in their three-year history.
''I don't think any player can do that to a team (by himself), but I will definitely try,'' he said. ''This is something different in my career that I'm willing to take on. It is a different step than what I'm used to.''
Haydar said he thought he'd be taking his talents overseas in 2009-10, but nothing suitable materialized there. So he decided to knock on the Avalanche's door as a possible portal to the NHL.
------------------------------------
Spel i MoDo låter väl rätt avlägset även om Monsters är ett bottenlag i AHL. Hur det än blir med detta så måste det ju in en målskytt av klass, och nog börjar det gallras rätt bra i NHL-lagennu, så det kan ju dyka upp ett annat bra namn...
Vi får hoppas att detta uttalande från 8 juli bara var artighetsfraser:
-----------------------------
But if he sees time with Colorado affiliate Lake Erie, Haydar will have the much different challenge of pushing the Monsters into the playoffs for the first time in their three-year history.
''I don't think any player can do that to a team (by himself), but I will definitely try,'' he said. ''This is something different in my career that I'm willing to take on. It is a different step than what I'm used to.''
Haydar said he thought he'd be taking his talents overseas in 2009-10, but nothing suitable materialized there. So he decided to knock on the Avalanche's door as a possible portal to the NHL.
------------------------------------
Spel i MoDo låter väl rätt avlägset även om Monsters är ett bottenlag i AHL. Hur det än blir med detta så måste det ju in en målskytt av klass, och nog börjar det gallras rätt bra i NHL-lagennu, så det kan ju dyka upp ett annat bra namn...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Colorado har bantat truppen till 29 spelare och Darren Haydar får ge sig iväg till farmarlaget i AHL och harva på (eller packa resväskan och bli kung i Ö-vik)
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JNS: Ni kanske ska vara nöjda att Fanny stannade så länge som han gjorde och gav rätt mycket till er klubb. Satsa på att få fram en stomme från Medelpad som brinner för TIK, så slipper ni skrika er hesa varje gång någon spelare söker sig till ett bättre jobb...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tänkte bara tipsa alla modoiter i Umeå om vilka hockeyresor som är planerade från Umeå i höst. Två matcher i Skellefteå, den 24 okt. och 30 dec. Sedan är det åtta resor till Swedbank Arena innan jul. Totalpris 400 kr. Se mer i länken...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från dagens Denver Post:
"Avs coach Joe Sacco said of Haydar: "He's a guy who's looking to make a good impression on us in training camp and that's got to use his quickness and his offensive capabilities because he's smaller in size. But I've liked what he's been able to do offensively. I think the thing with Darren is for him to be able to do it for 200 feet of the ice."
Ja, inte tror jag att han tar plats i någon av toppkedjorna...Jag menar, Colorado vill föryngra truppen och det måste ju vara rätt mycket hos Haydar som inte passar för NHL, 22 matcher och 1 mål totalt genom alla år av AHL-succé.
"Avs coach Joe Sacco said of Haydar: "He's a guy who's looking to make a good impression on us in training camp and that's got to use his quickness and his offensive capabilities because he's smaller in size. But I've liked what he's been able to do offensively. I think the thing with Darren is for him to be able to do it for 200 feet of the ice."
Ja, inte tror jag att han tar plats i någon av toppkedjorna...Jag menar, Colorado vill föryngra truppen och det måste ju vara rätt mycket hos Haydar som inte passar för NHL, 22 matcher och 1 mål totalt genom alla år av AHL-succé.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Colorado har börjar rensa spelare ur campen och Haydar har inte gjort något större väsen av sig i internmatcherna
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan: Nja, han kan nog bli kvar som billig breddspelare, men nog är väl truppen lite väl tunn, man snackade ju tidigt om en tung pjäs + Haydar (eller två målskyttar om det sprack). Tuokko-affären spökar väl lite, man trodde nog att han skulle få ny klubb, sedan var man lite intresserad av Aaltonen. Många turer kring detta....
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Kanon, för jag ringde just Freddan och skrek "Värva någon, jag får panik!!" :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NordaBoy: Modo klarar sig alltid bättre de säsonger då hängskallen Warg inte ingått i truppen :-) Med ett i år äckligt disciplinerat försvarsspel så kan nog MoDo gå till final, där nog HV71 i så fall blir för svåra....med Foppa och Haydar i laget, ja då kan jag ta ett nytt snack om utgången.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Journalisten Hans A kanske tror att klubben MoDo gått och dött...
Journalisten Hans A kanske tror att klubben MoDo gått och dött...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
Zuccarello-Corso-Prestberg-Lehtonen-M.Johansson gör nog rätt bra med poäng och undviker utvisningsbåset, de flesta av dem...
Zuccarello-Corso-Prestberg-Lehtonen-M.Johansson gör nog rätt bra med poäng och undviker utvisningsbåset, de flesta av dem...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Enligt Aftonbladet så är snittlönen i MoDo Hockey's A-lag hela 130,000 kronor i månaden, kan det verkligen vara så mycket? (37,5 milj på 24 spelare)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Han är väl Sundsvalls allsvenske stjärna. Likväl skrattar man väl i NHL om de skulle läsa om Corso som "stjärncenter"...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Det verkar inte som att Challe är i balans i år heller. Med en annan ledare kanske spelare vill stanna längre än en säsong i Medelpad, själv skulle man väl orka med ca. 5 min av hans gnälliga 08-tugg....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Har ni läst sagan om Haydar och de 12 andra högerskyttarna?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Italien-Kanadensaren Mark Mancari verkar inte vara så sugen på AHL, kan bli ett alternativ om Haydar inte dyker upp. Självklart får båda dyka upp i MoDo...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: Applåder till Svedberg, 3 nollor av en 20-åring, succé!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: Lugn, minns förlusterna mot bl.a Löven 2006...
MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
Berka:
Nu drar vi en nubbevisa: "De kallar sig Red Eagle, Meunier han äter snigel. Krockar Timo med en mygg, då får han ont i rygg. Nu är det helg...svälg!"
Nu drar vi en nubbevisa: "De kallar sig Red Eagle, Meunier han äter snigel. Krockar Timo med en mygg, då får han ont i rygg. Nu är det helg...svälg!"
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nikki:
Ah, Mattson är ju med. Apropå tuff, var har min släkting Johan Dahlberg tagit vägen? Verkar vara kvar i Hudiksvall när jag kollar lite snabbt.
Ah, Mattson är ju med. Apropå tuff, var har min släkting Johan Dahlberg tagit vägen? Verkar vara kvar i Hudiksvall när jag kollar lite snabbt.
Timrå IK > Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Ett tips, vänta tills det gått några riktiga elitmatcher, tempot höjs och misstagen blir fler, det gäller nog många "stjärnor" under försäsongen...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Vinner man skotten med 16-5 är man väl snäppet bättre i matchen, TIK borde väl egentligen leda med ett par mål. MoDo får kämpa på...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Jag tycker ändå att Jimmy H är rätt objektiv för det mesta, han verkar ha ett riktigt hockeyintresse, gör bra analyser och är ju bättre på att stava än Hasse A :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Ja, Malek får skärpa till sig, han hade ju 11 nollor en säsong i Tjeckien. Här är en liten intervju med Sondre Olden i Aftenposten. Fan, har han gjort så mycket poäng i J20 redan?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Jag trodde att Malek skulle hålla nollan, det är ju det han har betalt för.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Det märks att du pluggat i Umeå, du är så smart :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MODOJohan: "Green är lika bra som Påhlsson, men med en bättre offensiv". Känns lite 98/99 över den här truppen, bara vi inte får möta Gevalia-Ove i finalen igen....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Alltid kul med motiverade spelare, orutinerade eller ej...vem minns inte linan med 17-åringarna Wernblom-Foppa-Näslund
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan: Lönetaket är ju en bluff, han lägger av efter 7-8 år och har fått ut det mesta av kontraktet. KHL de skriver istället lite finstilt att, kontrakt, det gäller bara om du gör minst 2p per match, tacklar som Påhlsson och är skadefri, annars blir det hej då med 25% kvar av summan...
Föregående · 392 · Nästa
50 räddningar av Zacke till slut. 1-0 till AIK.