http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/timra/article5268975.ab
Historik
Föregående · 396 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
JimmyH:
Du tror inte att det var kvalitén på utbildningen som gjorde att Samme valde Ö-vik. Det är ju bara att se på vilket resultat MoDo:s hockeyskola visar upp. Njurundasonen Zäta var ju till och med sugen på att lira i MoDo.
Du tror inte att det var kvalitén på utbildningen som gjorde att Samme valde Ö-vik. Det är ju bara att se på vilket resultat MoDo:s hockeyskola visar upp. Njurundasonen Zäta var ju till och med sugen på att lira i MoDo.
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
73Sjöbba:
Jag tror att du lider av lite komplex. Måste vara jobbigt att lida av identitetstorka. Är Styf den enda ur-TIKaren?
Jag tror att du lider av lite komplex. Måste vara jobbigt att lida av identitetstorka. Är Styf den enda ur-TIKaren?
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Japp, ren humor att kika in här ibland. Kan du säga mig, vem är TIK personifierad? Är det Styf? Pärssinen?
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek:
På alla dessa år har ni ju inte ens lyckats skaffa er en stomme av spelare. Fyra lirare kvar sen ni fick stryk av Guld-MoDo 2007....
På alla dessa år har ni ju inte ens lyckats skaffa er en stomme av spelare. Fyra lirare kvar sen ni fick stryk av Guld-MoDo 2007....
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
73Sjöbba:
Ja, tänk att bo i Ånge och spela för TIK, vilken dröm....
Ja, tänk att bo i Ånge och spela för TIK, vilken dröm....
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här är en bra sida som sorterar unrestricted free agents i NHL. Hittar ni nån bra back där till vrakpris?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
bisterfinnen:
Kanske det, HP:s säsong 2004-05 måste ha gett eko. Det jag med all säkerhet vet är att vår andretränare lade grunden till att Alexander Steen hamnade i MoDo :-)
Kanske det, HP:s säsong 2004-05 måste ha gett eko. Det jag med all säkerhet vet är att vår andretränare lade grunden till att Alexander Steen hamnade i MoDo :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
bisterfinnen:
I valet av Hannu P eller tänker du på att Steen har valt att fixa både Haydar och Krog till MoDo, eller menar du det politiska valet i Kanada?
I valet av Hannu P eller tänker du på att Steen har valt att fixa både Haydar och Krog till MoDo, eller menar du det politiska valet i Kanada?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Som 21-åring producerade Hannu i alla fall riktigt bra när man ser vilka backkonkurrenterna var under lockouten 04-05:
Som 21-åring producerade Hannu i alla fall riktigt bra när man ser vilka backkonkurrenterna var under lockouten 04-05:
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Ja, oj. Wargh hade jag glömt bort. Hannu har nog ett lite högre pris, men som delbetalning duger nog Tommy.
Ja, oj. Wargh hade jag glömt bort. Hannu har nog ett lite högre pris, men som delbetalning duger nog Tommy.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modo är det latinska namnet för "just nu" eller "modern". Ordet "Arena" är också latin och betyder sand. "Pax vobiscum" betyder "Frid vare med Eder".
"Dum spiro, spero"
"Dum spiro, spero"
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Bara att be dessa herrars förra lagkamrater Enström och Påhlsson att lobba lite extra för klubben MoDo...
Bara att be dessa herrars förra lagkamrater Enström och Påhlsson att lobba lite extra för klubben MoDo...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
"Krog leaves the definite impression that he'll have a new address next year, though. He stops just short of saying he'll be in the market for a European contract this summer.
-------------> He even puts a light spin on the issue, saying maybe he'll team up with former Chicago teammate Darren Haydar, who played with Grand Rapids this season, for an overseas package deal. <--------------
"We talked a little bit. But we will probably wait until the end of the season, see what each of us has in mind," Krog said. "I'd probably be leaning toward Europe. Maybe my time (here) has passed. There's so many guys in the same boat. You can't feel sorry about it."
Hmm, visst har MoDo råd i så fall? Krog och Haydar, en framtida dynamisk duo i MoDo?
-------------> He even puts a light spin on the issue, saying maybe he'll team up with former Chicago teammate Darren Haydar, who played with Grand Rapids this season, for an overseas package deal. <--------------
"We talked a little bit. But we will probably wait until the end of the season, see what each of us has in mind," Krog said. "I'd probably be leaning toward Europe. Maybe my time (here) has passed. There's so many guys in the same boat. You can't feel sorry about it."
Hmm, visst har MoDo råd i så fall? Krog och Haydar, en framtida dynamisk duo i MoDo?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
shinzawai:
Exakt vilka summor det rör sig om vill Andersson inte säga, men faktumet att Haydar inte tackat nej efter tre veckor bör ju tyda på att Modos bud är marknadsmässigt.
– Vi är med i budgivningen och jag hoppas självklart att han skriver på, säger Andersson.
Sportchefen, som i veckan gick ut och sa att en eller eventuellt två spelare var på väg att skriva kontrakt med Modo, har fått mycket skit från supporterhåll för att han "lovat för mycket".
– Det blir väldigt mycket spekulationer och jag kommer att skärpa mig på den fronten. Jag är ny i den här rollen och jag lär mig hela tiden.
Andersson är också fast i tron att Modo kommer att ha ett slagkraftigt lag när säsongen 09/10 inleds, även om han medger att det är svårt att komma till skott.
– Det är ett svårt läge. Det kan se bra ut i förhandlingarna, men så backar spelaren och vill se om han får bättre betalt någon annanstans. Vi får se vart vi hamnar i slutändan, men jag är förhoppningsfull.
– Vi för diskussioner med flera spelare och håller koll i övrigt. Bland annat så kollar Thomas (Steen) på spelare i Nordamerika. Vi tittar även på spelare i länder som Tjeckien och Finland, säger Andersson.
Exakt vilka summor det rör sig om vill Andersson inte säga, men faktumet att Haydar inte tackat nej efter tre veckor bör ju tyda på att Modos bud är marknadsmässigt.
– Vi är med i budgivningen och jag hoppas självklart att han skriver på, säger Andersson.
Sportchefen, som i veckan gick ut och sa att en eller eventuellt två spelare var på väg att skriva kontrakt med Modo, har fått mycket skit från supporterhåll för att han "lovat för mycket".
– Det blir väldigt mycket spekulationer och jag kommer att skärpa mig på den fronten. Jag är ny i den här rollen och jag lär mig hela tiden.
Andersson är också fast i tron att Modo kommer att ha ett slagkraftigt lag när säsongen 09/10 inleds, även om han medger att det är svårt att komma till skott.
– Det är ett svårt läge. Det kan se bra ut i förhandlingarna, men så backar spelaren och vill se om han får bättre betalt någon annanstans. Vi får se vart vi hamnar i slutändan, men jag är förhoppningsfull.
– Vi för diskussioner med flera spelare och håller koll i övrigt. Bland annat så kollar Thomas (Steen) på spelare i Nordamerika. Vi tittar även på spelare i länder som Tjeckien och Finland, säger Andersson.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
ante08: Jag är fortfarande så jävla besviken på Börje, att jag skulle kunna ge på han en smäll, det är sant de' !
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Haydar tjänade 291,000 kr i månaden säsongen 2008 med dagens dollarkurs. Kanske våra sponsorer har gått in med lite mer flis, trots finanskrisen. Vore fint om det gick att locka några hundra extra till hemmapubliksnittet.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Det kanske är någon annan än de äldre spelare som bestämmer dagordningen idag, annars hade väl deras kompisar Werner och Micke P fortfarande haft plats i laget.
Jag tror säkert att Sedinarna spelar för 180-200,000 var om/när de kommer hem. Weinis hade inte samma längtan till Ö-vik och tog bästa budet.
Det kanske är någon annan än de äldre spelare som bestämmer dagordningen idag, annars hade väl deras kompisar Werner och Micke P fortfarande haft plats i laget.
Jag tror säkert att Sedinarna spelar för 180-200,000 var om/när de kommer hem. Weinis hade inte samma längtan till Ö-vik och tog bästa budet.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Det beror väl på om de är män eller möss, klubben går före i alla lägen...för mycket gullande med lokala spelare.
Det beror väl på om de är män eller möss, klubben går före i alla lägen...för mycket gullande med lokala spelare.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Favorit i repris:
"Bland nyförvärven utmärkte sig Greg Johnston (det var länge sen det fanns ett sådant direktskott i MODO!)"
"Bland nyförvärven utmärkte sig Greg Johnston (det var länge sen det fanns ett sådant direktskott i MODO!)"
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MODOJohan:
Jag vill ha spelare som pallar förväntningarna att vara bra i powerplay.
Jag vill ha spelare som pallar förväntningarna att vara bra i powerplay.
MoDo Hockey > Sv: Tack för allt 73or
Salle: Han blir nog sugen på att lira då hösten kommer. Han sa ju nej till 25 miljoner, då han visste att MoDo skulle matcha den summan :-)
MoDo Hockey > Sv: Tack för allt 73or
Salle: Här är en länk på det tror jag...funkar dock inte just nu.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Puh! Nu har ju MoDo råd att värva Obsut, Kaberle och Rachunek...
Puh! Nu har ju MoDo råd att värva Obsut, Kaberle och Rachunek...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob:
Malek tjänade 1,8 miljoner SEK i Plzen enligt tidningsuppgift där, vilket innebar 150,000 i månaden. Vad får han då här i MoDo, 200,000?
Hursomhelst, Hedin, Krizan, Ulmer, Yetman, Warg och Wernblom frigör ju en rejäl lönepott om de alla lämnar, så ut och köp.....
Malek tjänade 1,8 miljoner SEK i Plzen enligt tidningsuppgift där, vilket innebar 150,000 i månaden. Vad får han då här i MoDo, 200,000?
Hursomhelst, Hedin, Krizan, Ulmer, Yetman, Warg och Wernblom frigör ju en rejäl lönepott om de alla lämnar, så ut och köp.....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Cyklob:
Förväntningarna sjunker ju för varje vecka som går. Snart kommer väl ett sånt där härligt uttalande. "Vi har en trupp som vi tror på hur mycket som helst".
Förväntningarna sjunker ju för varje vecka som går. Snart kommer väl ett sånt där härligt uttalande. "Vi har en trupp som vi tror på hur mycket som helst".
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Döme har gjort sitt, han slutar med ishockey. Länge leve kung Döme!
Länkar:
http://sport.joj.sk/hokej-slovensko/13-5-2009/clanok/dme-konci-s-hokejom-sokoval-nielen-slovan.html
http://sport.joj.sk/hokej-slovensko/13-5-2009/clanok/dme-konci-s-hokejom-sokoval-nielen-slovan.html
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Löven vill ha Zacke...låter OK för min del. Här i Umeå blir han kung.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Cyklob:
Jag tror fortfarande att man i Modo anser att Svartvadet/Salle är motiverade topplirare och att ingen får tjäna mer än dem eller ta deras plats i andrakedjan. Jag har inte hört något om en ny offensiv center som är bra i powerplay som ska värvas.
Det är ju för fan inte bara i ledningen det behöver tänkas om. Vet inte vad jag gör om powerplay suger även denna säsong. Jag bör väl vänta med kritik tills truppen är spikad, men satsa lite nu, tack!
Jag tror fortfarande att man i Modo anser att Svartvadet/Salle är motiverade topplirare och att ingen får tjäna mer än dem eller ta deras plats i andrakedjan. Jag har inte hört något om en ny offensiv center som är bra i powerplay som ska värvas.
Det är ju för fan inte bara i ledningen det behöver tänkas om. Vet inte vad jag gör om powerplay suger även denna säsong. Jag bör väl vänta med kritik tills truppen är spikad, men satsa lite nu, tack!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Thomas Enström
Andreas Molinder
Andreas Salomonsson
Per-Åge Skrøder
Oscar Steen
Niklas Sundström
Per Svartvadet
Mats Zuccarello Aasen
------------------------------
Patrick Yetman - Kvar?
Marco Tuokko - Kvar?
-----------------------------
Magnus Wernblom - Ny lirare
Fredrik Warg - Ny lirare
-----------------------------------
Ville Snellman - Kristian Forsberg
Tobias Forsberg - Magnus Häggström
Behövs det verkligen bara två nya forwards? Ser blekt ut i så fall, det måste värvas två superlirare om Tuokko/Yetman blir kvar.
Andreas Molinder
Andreas Salomonsson
Per-Åge Skrøder
Oscar Steen
Niklas Sundström
Per Svartvadet
Mats Zuccarello Aasen
------------------------------
Patrick Yetman - Kvar?
Marco Tuokko - Kvar?
-----------------------------
Magnus Wernblom - Ny lirare
Fredrik Warg - Ny lirare
-----------------------------------
Ville Snellman - Kristian Forsberg
Tobias Forsberg - Magnus Häggström
Behövs det verkligen bara två nya forwards? Ser blekt ut i så fall, det måste värvas två superlirare om Tuokko/Yetman blir kvar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim:
Den enda brynäsaren som varit med om en riktig fight de sista 10 åren är väl Sundlöv, och då menar jag inte att brottas med ekonomin :-)
Den enda brynäsaren som varit med om en riktig fight de sista 10 åren är väl Sundlöv, och då menar jag inte att brottas med ekonomin :-)
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Snoop:
Samtidigt kunde ju Jonte lockas från NHL till TIK. En mer realistiskt värvning är väl om ni ger Joakim Lindström ett dundererbjudande....
Samtidigt kunde ju Jonte lockas från NHL till TIK. En mer realistiskt värvning är väl om ni ger Joakim Lindström ett dundererbjudande....
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
Svårslaget. Justin Morrison kan nog komma ikapp, han spelade i sju klubbar på två säsonger nyligen...
Svårslaget. Justin Morrison kan nog komma ikapp, han spelade i sju klubbar på två säsonger nyligen...
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Paddan:
Va, alla vill ju till Timrå.....hm, men varför är det då bara fyra tappra honhundar kvar sen 2007, jag förstår inte....snälla förklara, Jimmy H!
Va, alla vill ju till Timrå.....hm, men varför är det då bara fyra tappra honhundar kvar sen 2007, jag förstår inte....snälla förklara, Jimmy H!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Jag tycker det är bättre att Tomas Vokoun kommer och hjälper sin gamla tränare Horava från säsongen 04/05. Helst då han ser ut att vara oönskad i Florida.
-----------------------------------------------------------
"Goalie Tomas Vokoun said he would consider waiving his no-movement clause if the Panthers asked him to. Vokoun said he would have to know what the situation was (meaning he would like to know where Florida would trade him) before doing so. Vokoun will make $12 million over the next two seasons, and acknowledged that this season was disappointing.
''You don't want to be somewhere where you're not wanted,'' Vokoun said. ``I haven't crossed that yet. I would have to know what the situation is, and what's going on. If they want to go in another direction, I need to know where that would be.
``Those are things you don't control. I'm here to do my job unless something else happens or I'm told something else. I'm going to prepare and do the best job I can next year.''
---------------------------------------------------------------------
Det är väl bara att vi börjar skramla och löser ut killen....eller så har Foppa redan gjort det :-)
Jag tycker det är bättre att Tomas Vokoun kommer och hjälper sin gamla tränare Horava från säsongen 04/05. Helst då han ser ut att vara oönskad i Florida.
-----------------------------------------------------------
"Goalie Tomas Vokoun said he would consider waiving his no-movement clause if the Panthers asked him to. Vokoun said he would have to know what the situation was (meaning he would like to know where Florida would trade him) before doing so. Vokoun will make $12 million over the next two seasons, and acknowledged that this season was disappointing.
''You don't want to be somewhere where you're not wanted,'' Vokoun said. ``I haven't crossed that yet. I would have to know what the situation is, and what's going on. If they want to go in another direction, I need to know where that would be.
``Those are things you don't control. I'm here to do my job unless something else happens or I'm told something else. I'm going to prepare and do the best job I can next year.''
---------------------------------------------------------------------
Det är väl bara att vi börjar skramla och löser ut killen....eller så har Foppa redan gjort det :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
qwertas:
Rätt otroligt att Modo gick till två SM-finaler 2000/2002 med målvakterna Hirsch/Lundström/Leinonen. Kollar man på utespelarna de åren så fanns det ju några fina namn som säkert hjälpte målvakterna att lyckas.
Rätt otroligt att Modo gick till två SM-finaler 2000/2002 med målvakterna Hirsch/Lundström/Leinonen. Kollar man på utespelarna de åren så fanns det ju några fina namn som säkert hjälpte målvakterna att lyckas.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Läser i finsk media, bl.a i Åbo-tidningen Turun Sanomat att:
1. Salak fått ett jättebud från Sverige
2. Han samtalar fortfarande med TPS (29 april)
3. Hans kände målvaktstränare Ylönen råder honom att inte gå till NHL, där ansvaret skulle bli för stort för honom. (4 mars)
Läser i finsk media, bl.a i Åbo-tidningen Turun Sanomat att:
1. Salak fått ett jättebud från Sverige
2. Han samtalar fortfarande med TPS (29 april)
3. Hans kände målvaktstränare Ylönen råder honom att inte gå till NHL, där ansvaret skulle bli för stort för honom. (4 mars)
Länkar:
http://www.turunsanomat.fi/
http://www.turunsanomat.fi/
Timrå IK > Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Paddan: Hittar du några träffar på "Timrå" och "final"? Har en jävla massa träffar på "stanna Sanny!" och "Nubben, den jävla snubben"..
Timrå IK > Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Et tu Brute:
Sökte på "CHL" och "fiasko"...blev många träffar på HV71..
Sökte på "CHL" och "fiasko"...blev många träffar på HV71..
Timrå IK > Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Et tu Brute:
Jag tror nog att publiksiffran blir lika stor som HV mot Ungerns topplag :-)
Jag tror nog att publiksiffran blir lika stor som HV mot Ungerns topplag :-)
Föregående · 396 · Nästa
Enligt AB så har Krog nobbat Timrå, hoppas verkligen att MoDo gett bud på honom också....