Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 397 ·
Timrå IK > Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
TobbeA:
Fan, jag har inte läst så mycket om HV71 i Dagens Industri. Få se nu, styrelse, bolag, vinst, tjäna, rysk olja, expandering, aktier och mycket, mycket pengar....låter lite Skandia?

Inget slår derbyn, känslor, varm korv, stabil ekonomi, hemvändare och tradition tror jag ;-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
shinzawai:
Ja, jag blir lite mörkrädd när jag ser uppställningen så där. Lönerna för Krizan, Warg, Yetman, Ulmer, Wernblom, Hedin etc måste ju omsättas i några toppnamn, annars är vi ju rökta. Det är några hängskallar kvar i det där gänget...

Bra målvakt + back som älskar att tackla och grisa + back som inte är rädd för att skjuta + två forwards som inte är så jävla mesiga i powerplay!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
hellge:

Ja, det var nog inte "Tjeckien" utan Esche som sa "I have to check again, but I will sign the contract" :-) ...Eller sa Freddan "nu måste vi målvakten en fet check igen.."

Lite onödigt vetande kanske, men Malek hade en årslön på 1,7 miljoner kronor per år enligt tjeckiska media...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MoDoFille:
Plzen verkar betala Malek full lön fram till slutet av april, står det i denna fint översatta artikel. En tydligt infekterad historia detta.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:
Ja, bara det att HV71s slipshuliganer och DIF-fans måste gå ryskakurs för att det ska ge nåt med sina kreativa ramsor...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nikki:
Jag tror på Marek Pinc ...verkar stämma allt utom att han är född 1979 och kommer att vara 31 år då vi tar hem guldet igen :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
shinzawai: Är inte förvånad i så fall, svårt att tävla med KHL/NHL...


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MODOJohan:
Mathieu Garon är nyss fyllda 31 år och så känner han Susse, det måste vara han :-)

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
fettsteffe:
Grattis, era extra fyra poäng kan i slutändan bli värdefulla i Elitseriens maratontabell ;-)

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Två norska Modoiter gjorde mer poäng än tre finska honhundar ;-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky: Ja, bara det att de sa att Modo är en svensk toppklubb visar ju att de har rätt :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Icing-Ove: Fint stavat, hmm, nu måste man kika lite på vad detta är för en snubbe.


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nu tjatar jag lite för mig själv, men Lasak har fått tydligen fått ett erbjudande från Sverige. Kanske polaren Krizan har lagt några goda ord och Horava har ju koll på tjeckiska ligan, där Lasak fick toppbetyg denna säsong.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salak, Kopriva eller kanske Lasak, det är frågan....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Du hörde rätt "Det blir en utländsk målvakt, men inte Martin Gerber"

4:26 in i klippet...

MoDo Hockey > Sv: Horava och Steen?
Lumber Jack:
Hlinka lirar än, vill han bli andretränare eller kanske Hostak :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
qwertas:
Blir intressant att se vad Kaberle gör nästa säsong, han flyttar väl troligen hem till Tjeckien..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icing-Ove:
Äh, filhanteraren är skit och jag ska inte hålla på att trycka Print Screen, kolla NHLs poängliga istället, hoppas både Näsan och Sedinarna går lite längre i slutspelet i år....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Järvedsborna sköter sig bra i Stanley Cup...

MoDo Hockey > Sv: Den nya tränarstaben
Paddan:
Oj, vad viktig denna pusselbit kan bli, han har ju kontakter med Anaheim, Minnesota och Phoenix. Helt suveränt att MoDo tar in nytt folk på dessa positioner, jag tror att klubben uppfattas som lite mer proffsig med denna omorganisation. Dessutom är Steen välkänd i Sverige och kanske kan locka en och annan spelare hit.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sundin hyllar Sedinarna: "De är lika bra som Zäta och Bäckis"

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
För nästan exakt sex år sedan värvade Bengt Hedin en målvakt han scoutat noga under två år....


MoDo Hockey > Sv: Den nya tränarstaben
McFire:
Nittyymäki är ju ledig och även Ty Conklin, på denna eminenta lista kan ni se några fina namn som Hinote osv.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Yellowcard:
Så här låter det ju varje år, sen sitter ni där med Viuhkula och nån NHL-lirare och då börjar lovsången, det är ju bara att räkna...alla dessa som sticker lär väl ersättas med liknande lirare och lönekuvert, eller?


MoDo Hockey > Sv: Den nya tränarstaben
Wayne Gresky:
Ja, Näsan och Foppa berättade ju i Hockeyhjärtan att de medvetet pricksköt honom i huvudet på träning, de ville väl rent vetenskapligt se hur tålig han verkligen var.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Ja, han kanske kan styra upp försvarsspelet i alla fall...och med tanke på hans styrkor som spelare så slipper man i så fall denna säsong skrika "Men skjuuuuuut då för faan!!!" från läktaren..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Är det en slump att Edmontons coach Craig MacTavish sa upp sig idag...troligen, men det är ju Silly Season..

MoDo Hockey > Sv: Kvastarna har sopat.
Lumber Jack:
Är Hasse Andersson och Fredrik Östman kvar? Behövs det fler kvastar?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
renen:
Karol är en vinnare, det är lite Jarmo Myllys över honom...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Lumber Jack:
Jag har ringt runt lite och 100% av de jag pratade med vill att Krizan kommer tillbaka...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Fan, vad jag skulle skratta om jag såg typ Garpenlöv och Wikegård står där i varsin Modotröja....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Och vad är skillnaden?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Är det Sveriges arbetslösa som rösta nej? ;-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Kände samma sak, bara dessa nyheter tror jag ger 500 pers mer i publiksnitt, fräscha ideér och entreprenörskap tilltalar öviksborna, själv kände jag direkt en större vilja att boka hockeybussen från Umeå i höst. Sen återstår det ju satan så mycket frågetecken angående nyförvärv, målvakt, tränare och underpresterande spelare...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Snoop:
Ja, sluta härma Modo med att ha lagkaptener från Sollefteå som spelat i MoDo's juniorlag...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
hellge:
Jerry's "Revansch 09/10" blev istället "Jag letar ny bransch 09/10"

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Ja, nu snackas det om Calle Johansson eller Johan Garpenlöv som ev. ny tränare i MoDo, det är härligt med rykten...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det blir Hinote och Steen mot Sedinare och Sudden, intressant matchserie. Man kanske ska orka vara uppe och se nån fight...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey: Så här blir det:
Leffe Strömberg till Leksand, Wayne Fleming till MoDo, Bjurling till HV, Läck till MoDo, Boork till...nån Tv-kanal...för att sedan rädda MoDo i kvalserien.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Ja, och sen Hrabal:

"- En talangfull back med mycket utveckling i sig, berättar Ecke Holmberg, sportchefen. Han är teknisk, spelskicklig och riktigt bra på skridskorna."

Alla ÄR bra....ibland, kanske?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Petter Rönnquist kom till Modo som 21-åring, men då fanns Fredrik Andersson där redan och de delade ofta på spaden, för att sedan lotsa in Tobias Lundström. Zacke måste iväg och få vara förstemålvakt, typ i Löven, för jag kan inte med att det ska vara skakigt på denna post i år igen....men det är klart vill ingen lira i MoDo så har ju Ecke ett omöjligt jobb.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Petey21:
Läck är lovande, men nu slåss vi med Brynäs och Leksand om en allsvensk målvakt, det måste hit en landslagmålvakt för i h-vete. Redan när man såg att Krizan vägde 8 kilo efter för mycket sommardrinkar och potatissallad borde man väl ha scoutat lite. Nu går det utför i snabb fart.....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Du har väl berättat för Gävleborna att MoDo ligger på en tredje plats, 3p före Brynäs i Elitseriens maratontabell. Kan vi hålla undan nästa säsong?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Sluta nu, man sparkar ju spelare som är dåliga. Varför tar man in Micke Pettersson som säljare i denna organisation? Vilka är hans meriter?

· 397 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE