Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 401 ·
MoDo Hockey > Sv: Banner
"Steen kommer att vara i vinnarcirkeln framöver"

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mikael Renberg gör comeback

Hockeyspelaren Mikael Renberg hade slutat - men nu talar mycket för att han gör comeback - och att han väljer Skellefteå AIK.

I dag klockan 11 håller Skellefteå AIK presskonferens. Klubben väntas då presentera sitt nyförvärv - nygamle Mikael Renberg, som så sent som förra säsongen spelade för Skellefteå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Åh, nu ska jag ner och heja lite på lördag och även bidra till MoDo:s ekonomiska plusresultat genom att käka korv och dricka Zeurnerts.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle:
Challe är kung, han sa till mig att det finns tre målvakter i Timrå, Åke-Åkerlund, Nedförs-Backe och Uppförs-Backe..

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Säg någonting bra om Challe, vad är hans styrkor som ledare?


MoDo Hockey > Sv: Jeff Ulmer klar för MODO
Martin S:
Ulmer har spelat med Adrian Aucoin och F. Bouchard i landslaget också, den sistnämnde högerskytten kanske gör comeback i Modo, men det liras ju inte torpedhockey i Sverige längre :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är det inte dags att Martin Strbak spelar för Modo och får en nytändning. Idag har han 0+4 på 25 matcher i Pardubice..

MoDo Hockey > Sv: Jeff Ulmer klar för MODO
Paddan:
Ulmer är redo för Modo-TV, i denna långa intervju får han träna på att svara på tuffa frågor. Verkar vara en vettig snubbe, men hoppas att han är lite tuffare på isen..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka: Jag kan lova att det var samma snack om Döme innan han kom till Modo. Det är nog bara ett löst rykte och agenten går ju gärna till media för att trissa priset.

Han spelade VM 2002 och gjorde 3 mål på 6 matcher och har bra plus/minus genom sin karriär.

Är han bättre än Forsberg och Snellman så är jag nöjd.

Vad var detta? Blatny-Horava-Döme...


Jo, så såg fjärdekedjan ut i guldmatchen i Linköping :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Tomik och Krizan har samma agent. Modo visade intresse för Tomik redan 2006.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Bara ryktet om att Tomik kanske ska till Ö-vik gjorde ju att Karol höll nollan :-)

Timrå IK > Sv: Linköping - Timrå IK 2008-11-22
Grym slägga, TIK är nästan lika bra som Modo :-)

MoDo Hockey > Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
MorganaLefaey:
Steen ser pigg ut, bra inställning.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Yellowcard:
Nån jättekris är det ju inte då man har hyfsat med poäng och de kanske har tränat tungt under uppehållet, för att ha igen det senare. Serien är ju äckligt jämn också, det stressar ju till det. Jag menar man är ju van att Brynäs och Luleå ska ligga där nere och kippa efter andan som en guldfisk, men satan i gatan, icke då....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Yellowcard:
Ok, men varför har man kvar varumärket, konstigt! Din polare Thomas är nog inte ensam, en lördagkväll med öl kan vara bättre än en 1-2 förlust mot SSK :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Erkänn nu, ni är väl inne och skriver lite på ÖA:s forum ibland eller hur? :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Jag frågade ju bara varför ni heter Röda Örnar översatt till engelska, och du börja svamla om att Modo har dålig form?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag ser nu många tallar på er sida, varför heter ni Red Eagles?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Akta dig, snart kommer en felstavad, förvirrad krönika från Hasse A att supportrarna ska veta sin plats och hålla käften...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Boorken är bekymrad, MoDo och DIF har problem...Tycker att det är konstigt att han inte nämnde Blatny som en framtida frälsare, men det är jag det :-)

MoDo Hockey > Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan:
Länk till intervjun..

MoDo Hockey > Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
hellge:
Att kalla guldhjälten Blatny för sopa är ett hån, han körde på som fan i det slutspelet. Den typen av spelare är underskattad.

MoDo Hockey > Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Berka:
Tyvärr, Ecke söker någon som har gått hockeygymnasiet i Ö-vik :-) In med spelare som har lite karaktär och grisar lite, det är för mesigt idag.

MoDo Hockey > Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
NordaBoy:
Varför lirar inte Blatny? Blatny vill ju lira för Modo. Kanske Modo inte gillar att Blatny vill lira för Modo?

"Has terrific offensive instincts and the versatility to line up anywhere up front. Is a deadly sniper, especially from in close."

Källa: Tampa Bay Scouting Report


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Andreas Holmqvist -3 idag...

MoDo Hockey > Sv: Rögle Bandy Klubb - MoDo Hockey Klubb 08 11 20
Rytter:
Förra säsongen hade vi en poäng mer efter 24 matcher. Det som är tuffare i år är den överdjävliga jämnheten hos lagen (hittills).
Förhoppningsvis tränade man rejält hårt och smart under uppehållet och kanske får vi igen det sen.

MoDo - alltid bäst efter jul.... :-)


MoDo Hockey > Sv: Upphissning
Frisco:
Trevligt. Hoppas vi får hit en bra ersättare till Werner nu bara. Vi får ta lärdom av Luleå, som kämpat på bra på slutet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ambroo:
Äh, tre trötta bortamatcher och sen lite godis till AIK. Vi hade 15-2 på tre matcher tidigare, det går upp och ner, lite som för Backe. Det finns en Uppförs-Backe och en Nedförs-Backe, eller hur?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Harryhaffa:
Kom igen nu, nu får leva med favoritskapet, ni har ju en stabil målvakt, grymma, tuffa rutinerade backar och en sällan skådad centeruppsättning. Med den ekonomi och arena ni har på gång i centrala Sundvall och mängder av fräscha Red Eagles-souvenirer så finns det inget som stoppar er i framtiden.

Hur kunde Nubben, Sanny och Hahl åka från denna succé?

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-11-17, kl 19:00
Ambroo:
Jodå, Modo är unika i världen, det vet du ju redan, men just nu går det lite trögt. Hedman verkar ju lovande. Jag tror att det blir bättre om vi flyttar Arenan till en grannkommun i framtiden, kanske Umeå och kallar oss för MoDo Green Leafs :-)

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-11-17, kl 19:00
Per HApps:
Skröder, Svartvadet, Salomonsson, Warg, Steen, Yetman, Timander, Hållberg, Hedin och Krizan lirade ju. De kan ju spela ishockey ibland...om de vill.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-11-17, kl 19:00
mikenomad:
Vi har ju snart lika många poäng i botten också. Ni är lika usla som oss :-) Challe & Harri, Ronny & Ragge eller Beavis & Butthead. Vilka är det som coachar egentligen....

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-11-17, kl 19:00
mikenomad:
Jag tycker att det är helt naturligt att det blir skador och därefter förluster. Problemet är ju att man trots många äldre nyckelspelare inte har en bredare trupp innan säsongen, utan "chansar" med juniorer man hoppas ska blomma ut.

Har sagt det förut, för lite tuffhet och attitydspelare i detta lag...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-11-17, kl 19:00
Sasha Beljiavski är ombedd att byta om.....Sasha, Sasha!!! skanderar publiken :-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Hörde nyss att Rindell vill värva Esa Pirnes (hans önskespelare) enligt Aftonbladet (står ej på webben än). Låter ganska långsökt att Modo skulle satsa på honom...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Nikki:
När Pasi Tuominen stack dröjde det ca. 3 veckor innan man värvade Blatny den 12 januari, så vem tar Werners plats? All heder åt juniorerna, men det måste in ytterligare någon spelare till innan slutspelet

Saknar tyngden och tuffheten i årets lag, spelare som Micke P, Blatny, Döme, Morrison, Öberg, Wernblom är underskattade rollspelare när det hettar till i matcher.

MoDo Hockey > Sv: MoDo @ Färjestad 2008-11-15 Face off: 16:00
Johnny Hazard:
Är det inte jobbigt att sprattla därnere? :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Justin Morrison testspelar hos Davos...han verkar lite vilsen, den grabben.

MoDo Hockey > Sv: MoDo @ Färjestad 2008-11-15 Face off: 16:00
Gusse:
FBK gick om i tabellen på det, tråkigt. Men var glad, Skröder är nu bäste spelaren i elitserien..poängmässigt skall nog tilläggas :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo @ Färjestad 2008-11-15 Face off: 16:00
källan:
Kuusela har redan köpt biljett på båten och Döme sitter just nu på en cykel på väg till Sverige..

MoDo Hockey > Sv: MoDo @ Färjestad 2008-11-15 Face off: 16:00
Vi ligger i samma läge nu poängmässigt som under guldsäsongen, värvar vi bara Blatny så blir det guld...

MoDo Hockey > Sv: MoDo @ Färjestad 2008-11-15 Face off: 16:00
källan:
Modo vinner alltid i Karlstad. Pratade nyss med Blatny, han är säker på vinst...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Vi blev 4:a säsongen 2000/01 med centrar som Hagström, Majic och Wahlberg. Det vore lustigt om detta lag inte skulle tugga ihop lite poäng nu med centrar som Steen, Svartvadet, Warg och Molinder.

Men måste bara säga detta....VÄRVA BLATNY...NU!!!! Det måste finnas någon som kan kötta lite och samtidigt njuta av det...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Snoop:
Två kommuner, två bottenlag i fotboll och hockey, plywood på arenorna och två stockholmstränare. Vart är Medelpad på väg? :-)

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Smokey:
Det kostar bara 100 kr att gå med om du har åldern inne :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ett minusmål till och Rögle går om, man måste ju skratta åt eländet :-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Petey21:
Håller med, han var en nyckelspelare när vi tog guldet. Han var inne och köttade framför mål och är en riktig kämpe. Det är bara att titta på videoklippen från den säsongen för att inse att han trivdes i laget och gav allt.

· 401 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE