Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 400 ·
Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
T T:
Vad är det med Timrå som gör att alla vill spela för er klubb år efter år, berätta... Alltså, går Snellman till er då ger jag upp, då finns det ingen Heart of Hockey längre :-)

MoDo Hockey > Sv: Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08
arnio:
Sluta tända på julbockar i Gävle bara, era jäkla galningar!!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om isen i Swedbank är dålig, skyll då inte på nån fjantig global klimatteori. Den teorin är nu äntligen avslöjad som en bluff...

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Mackelito:
Nu måste ni sluta värva, sjukt hur mycket pengar ni bränner på nya spelare...

MoDo Hockey > Sv: Squadra Toro HVseosso VS The Cardiac Arrests, 30/12-08
Enligt Expressen har Modo anställt en ny rådgivare. En som säger hur det är.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Kan det vara någon annan än Dicken Axelsson, illbattingen...skulle inte förvåna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Crocs är nu omsprungen, försäljningen är förkastlig. Här är uppenbarligen ett företag som försöker sko sig...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
Tre Kronors kräftgång beror på att alla MoDoiter tackat nej. Det är för lite "Heart of Hockey" i dagens landslag :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här kan ni se hela första perioden (och matchen?)
watch.tsn.ca/clip123202#clip123202

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Matchbilder med Hedmans mål igår mot Kanada och intervju.
www.tsn.ca/world_jrs/

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zuccarello Aasen har en 20-årig styvbror i Norge vid namn Robin Dahlstrøm.

Aasens lillebror har i höst gjort 19 poäng på 26 matcher i Frisk Asker och det går rykten att Erik Holmberg i Modo har börjat rycka i den unge norrmannen.

Jag passade på att fråga Janne Asplund vad han tycker om Robin Dahlstrøm som spelare.

– Robin är en rollspelare och har stora framgångar i Frisk Asker. Han är bra skridskoåkare och är en stor tillgång framför motståndarmålet med sitt uppoffrande spel. Dahlström har potential att bli en rollspelare i Sverige, säger Asplund.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:
Grattis till honom. Det känns som att alla är klar för Kazan, måste kolla vilket lag de har idag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki:
Bra, eftersom Svedberg gillar att ha mycket att göra så hjälper han även Ecke att ta ut pengar ur Bankomaten, boka flygbiljetter och skriva kontrakt med några bra spelare.

Har han lite tid över kan han ju även skissa på lite nya fräscha souvenirer, så att inte alla behöver se ut att vara designade av släktingar till Jerry "The Dark Master" Häggström...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu händer det grejer!

Wernblom gör comeback!:
allehanda.se/sport/ishockey/1.400741

Svedberg kräver att få bli förstemålvakt, sågar Zajkowski och vill ha Krizans lön: allehanda.se/sport/ishockey/1.400751

MoDo Hockey > Sv: NHL
TSN-intervju med Hedman och Tavares inför deras möte:

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NordaBoy:
Nä, se denna länk. Denna diskussion handlar om möjligheten att ställa en väldigt fet kille i målet (inte Krizan, utan en kille som äter slovakisk potatissallad till frukost, lunch OCH middag)

MoDo Hockey > Sv: NHL
Dragan 2k:
Måste säga att Loui Eriksson är lite underskattad i Sverige. 17 mål hittills i NHL, grymt bra. Har han ens gjort en seniorlandskamp?

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Mackelito:
Har Wade dubbla pass, annars gäller väl max 2 icke-EU spelare i elitserien, eller hur är det? Norrena går till KHL...

Blir nog Pitkämäki som floppat i Finland.



MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här är GIF Sundsvalls nyförvärv, han kommer att passa in jäkligt bra i truppen...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det märks att Tre Kronor ligger under och inte gör några mål. Alla MoDo-iter tackade ju nej....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
pratarn:
God jul. Du skötte dig bra. Kanske vi kan byta finländska importer på julafton. På köpet får ni några av Krizans kvarglömda saker, lite rosa olja, ett svenskalexikon några böcker om andar och medium :-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
källan:
Skönt ändå att gå vidare och komma ihåg Krizan och Werner för det de gjort för MoDo. Kollar man på valparna i söder så sitter de fortfarande och skriver snyftbrev till Krykov, Manderville, Fanny och Hahl. "Snälla, kom tillbaka! Vi är Timrå, vi ger aldrig upp!"

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
hellge:
Haha, tackar! Kul att se igen...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MODOJohan:
Ecke verkade ju mer spana in cheerleaders än M.K

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag kan sakna Påhlssons tacklingar ibland...eller varje match nu för tiden.

MoDo Hockey > Sv: Slutet för Foppa?
hellge:
Ja, efter att vaktmästaren Eloff Ström släckte lyset i Swedbank blev det ett jäkla drag då spelarna kom in på isen igen, det är ett fint minne...

MoDo Hockey > Sv: Slutet för Foppa?
hellge:
Jag gillar Wikegårds tidigare citat i Hockeykväll:

-"Nä men det är inte så konstigt, Modo har Sveriges mest enögda publik! Jag hade i och för sig gärna själv spelat inför en sån publik"

Han är nog lite fascinerad av vår klubb. Synd bara att hemmaplan för MoDo inte längre verka betyda pest för motståndarna...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-12-14, kl 18:00
Salle:
Hurra! Ett mål på hemmaplan! Nä, MoDo är bäst efter jul...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-12-14, kl 18:00
Berka:

Backar 2004/05:

D Adrian Aucoin 1973-07-03 190 96 R 08/09
D Jesper Damgaard 1975-05-06 187 94 R 09/10
D Tobias Enström 1984-11-05 178 82 L 12/13
D Pierre Hedin 1978-02-19 186 93 L 08/09
D Magnus Hedlund 1982-04-24 171 75 L 08/09
D Oscar Hedman 1986-04-21 184 96 L 09/10
D Lars Jansson 1970-03-03 181 86 R
D Hans Jonsson 1973-08-02 188 96 L 08/09
D Frantisek Kaberle 1973-11-08 185 86 L 09/10
D Bryan Muir 1973-06-08 193 93 L
D Mattias Timander 1974-04-16 188 107 L 10/11
D Tobias Viklund 1986-05-08 181 87 L 08/09
D Jan Öberg 1978-03-23 186 90 L 08/09

Här snackar vi lite konkurrens på backsidan. Ecke! Spotta ut snuset och lasta in lite nya spelare. Du vill väl inte vara sämre än Bengt Hedin?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
jens_88:
Det där var ju amerikaner, följ länken istället...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Dallas:
De ska väl möta upp de nya spelarna Jäger och Koskenkorva. Skämt åsido, hur länge har Challe kontrakt?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Wilde leder poängligan för backar i Italien och Alavaara är trea i tyska ligan. Vilken plantskola Modo är..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Detr måste vara Anders Eriksson!, Kaberle då? Dusan? Åh, är det verkligen Mika?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det verkar vara en ny back på väg in enligt Rindell, bara att börja spekulera...

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MODO Hockey 2008-12-11
spud:
Poängerna? Han pratar ju i alla fall, vid den åldern stod Foppa bara och blängde in i kameran :-)


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hellge:
Jag och Pierre Hedin, två gamla själevadsbor funderar i så fall på att köpa loss rättigheterna och då blir arenanamnet "Icing Arena"...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan vi verkligen lita på Swedbank som stabil sponsor? Någon som vet hur avtalet med MoDo är skrivet, gissar att de har namnrättigheten till arenan i ett antal år, men i övrigt?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Nu är det bevisat, Wikegård är en sjuk person. Han är tydligen inte med i dagens Hockeykväll, dessutom yrar han i sin blogg något om att Ölvestad är en flopp och att BÅ är konstig, ja han har verkligen feber....kritisera en Dif:are, nu blommar asfalten"

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Ja måste ju vara så, enligt media är det ju bara han som inte är usel. Nu väntar vi bara på Wikegård och motorsågen ikväll.

-"De där, uppe i Ö-vik, de är dumma och sviker sin nation"

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bengt-Åke har tydligen fått nej från alla Modospelare. Ingen av dem vill åka till Ryssland och spela 0-0 hockey, konstigt...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Vem är Björn Svensson?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Och här kommer nästa artikel från Sundsvallsbon Gustav Tägtström:
www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1393997/kritiserade-krizan-jag-vill-harifran

Här är en bild på hur samme Gustav försöker likna Krizan:
carljuborg.blogg.se/images/2007/dsc01380_1198621027_8636047.jpg

Vi fortsätter med ord från Bistre Boork:
www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1394000/boork-sitter-inte-ratt-personer-i-ledningen

MoDo Hockey > Sv: Frölunda-Modo 08-12-04 kl:19:00
Modo har de bästa testvärden jag har sett , jag är inte orolig, vi är bäst, vi är Heart of Hockey, vill Modo vinna så vinner Modo, Pierre Hedin har spelat i Toronto, Per Hållberg kan bara han vill, Harri gillar att basta och Modo är bäst efter jul....

MoDo Hockey > Sv: Jeff Ulmer klar för MODO
Paddan:
I kvällens match har han hittills ett skott på mål och -1...

MoDo Hockey > Sv: Banner
Icing-Ove:
eller "Steen måste vara Hahl och Jämt in"

MoDo Hockey > Sv: Banner
Icing-Ove:
eller "Steen vinner på att vara Hahl"

· 400 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE