Costanza

21346 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 404 ·
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:
Snellman blir nog en bra, billig högerskytt och ersättare tills Yetman kommer. Det är bara att hoppas att han har bra karaktär och skjuter mycket :-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MoDoFille:
Då får väl Hedman, Hedin, Wargh och Hållberg spela lite offensivare då....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey:
Snellman gjorde lika många mål som Kuusela, alltid något. Jag tror att man vill ha truppen klar tidigt för att få ihop gruppen, sedan kan det nog droppa in nån stjärna framöver. Jag hoppas det blir en stor trupp i år igen.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey:
F.Kaberle, vad händer med honom nästa säsong? 0 mål 22 ass på 80 matcher i år.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dream Team:
Jag snackar ölen Norrlands Guld, vad yrar du om :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Per HApps:
Guld mättar. Grattis till semifinalen :-) Otrolig prestation....1 mål på de tre sista matcherna, starkt!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Per HApps:
Jo, det är ju lite högre krav att ha den tröjan på sig, du har rätt...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Per HApps:
Men visst är det skönt att se att vår 4:e center Warg äntligen blommat ut.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Nu sätter vi igång och skramlar ihop killens lön, den ende återvändare vi behöver för ett nytt guld...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey:
Det skulle ha varit kul att se Joakim Lindström pröva på elitserien igen i Modo. Har sett lite AHL-highlights och jag är imponerad av det rappa skottet. Han lirar väl slutspel nu däröver.

MoDo Hockey > Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky:
Bra att han talar ur skägget för en gångs skull. Det blir lite pinsamt när han flera gånger snackade om att Modo var ett lag som det var aktuellt att spela i denna säsong. Fansen börjar bara hoppas i onödan och allt snack som blir därefter.

Nä, köp tillbaka Blatny istället....då kan vi snacka guld.

MoDo Hockey > Sv: Slutet för Foppa?
Lumber Jack:
Jag tror tyvärr inte att Elitserien lockar någon av dem, det är av ren artighet de nämner Modo och är glada över att få sommarträna och lira med Icebreakers. Men man kan ju drömma....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:
Just det, jag kom ihåg att de rök ihop i media tidigt på säsongen angående spelsystemet. Då kanske han avvaktar hur laget blir innan han bestämmer sig.

Hur som helst, det måste in en ny klassforward i laget för att jag ska vara nöjd. Och med vilka ska Werner spela med i 5 mot 5, blir det fjärdelinan för honom i år? Werner-Molinder-Tuokko?

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:
Macke glömde nämna att även lönen är bättre på liten rink. Jag förstår honom, han är nog rätt rotad i Vancouver och trivs i laget och rollen. Får han dessutom en ny center bredvid sig nästa säsong så rullar poängen in.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har ni glömt bort hur ÖA:s och MoDo:s hemsidor såg ut vid sekelskiftet, besök Internet Archive:

www.archive.org/index.php

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Jensen_12:
Det är tråkigt att TIK resonerar så med E.ON Arena också, plywood känns lite billigt...

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Jensen_12:
Oj, det får man ju 3 st Sundström för, och då menar jag inte Alexander :-)

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k:
Vad har TIK betalat Hahl och Tenkrat i månaden då?

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:
Sedan fick väl Gästrin agera både forward, back och målvakt den säsongen...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky: Jag håller med dig, säsongen 0405 var det däremot viss konkurrens bland backarna:

D Adrian Aucoin
D Jesper Damgaard
D Tobias Enström
D Pierre Hedin
D Oscar Hedman
D Lars Jansson
D Hans Jonsson
D Frantisek Kaberle
D Mattias Timander
D Tobias Viklund
D Jan Öberg

:-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Nikki:
Större trupp är ett måste. Vill se lite konkurrens under serien, eller kanske Sasja B skall hålla i den mentala träningen och jaga på slöfockarna...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Bra låt. Även Umeå kommun skrattar åt medelpadingarnas komplex...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Visste inte att Yetman har en yngre (och tyngre) hockeybrorsa. Steve snittar en poäng per match i danska ligan.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Johan Tellström, klapp, klapp, klapp!!

1998-1999 MODO Elitserien 8 0 1 1
Örnsköldsviks SK Division1 6 5 0 5

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Ravil Yakubov och Anders Nilsson lägger jag nog till.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Ge mig en 4:e kedja också...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mitt Modolag jag knappt minns:

Vesa Salo-Tommy Salo-Blind kanadensisk målvakt

Eric Lewerström-Dusan Milo
Tuzzolino-Hagström-Raitanen

Gregory Johnston-Martin Wilde
Kiviaho-Majic-Petrovicky

Vladimir Sicak-Ari Salo
Tedenby-Alinc-Strömberg

Har jag glömt nån hjälte?

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
mikenomad:
När värvar ni Bellman?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
För att någon på ÖA sagt att "du, du kan ju inte svenska"?
Lite tråkigt är det, att Zdenek Blatny är lika bra på att få ihop en läslig svensk text som Hasse A, och då var Blatny guldpackad och skulle bara skriva på ett kvitto på Harry's

Nä, nu var jag dum...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
En enkel fråga, vad är det för fel på ÖA?
Är det någon av er som gillar deras uppdateringar, reportage, webbdesign etc.? När man för flera år sen satt och bländrade i tidningen på Parkskolan efter en match var det flera intervjuer, analyser och mycket bilder.

Är de bojkottade av Modo eller vad sysslar de med? Någon med insyn?

De verkar bara förmedla Modos pressutskick, som ofta lyder att: "det är hur kul som helst att spelare XXXXXX skrivit på"

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Ranking:

Sundström
Steen
Yetman
Svartvadet
Skröder
Warg
Wernblom
Tuokko
Aasen
Molinder
Enström
Forsberg

In med Salle och Jussi Pesonen så ser det fint ut...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Cyklob:
Det är fullt med dyra floppar därute, kom ihåg Petr Leska och Steven Kariya. Men hittar man såna guldkorn som Kuusela, kan man överleva att Salle drar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
källan:
Kuusela ersätter Salomonsson...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
2 assist av V.Hedman i 5-3-segern mot Finland

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
källan:
Jag hoppas på spelartyper av deras kaliber, lite galna med vinnarskallar. In och kötta till varje pris. Jag hoppas att Tuokko kan bidra med lite där.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey:
Blatny och Döme är väl så gott som klara hoppas jag....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skulle läsa lite om Salle i Allehanda och råkade klicka på Tuokko-artikeln, hajade till lite då jag hann läsa följande:

"- Jag är en hårt jobbande ytterforward, som i alla lägen spelar för laget och försöker bereda väg för mina kedjekompisar. Hur som helst känner jag att jag har mycket att ge och ser fram emot tiden i Modo, säger han i ett pressmeddelande."

Men det var ju tyvärr inte Salles intervju.....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai:

Timander-Hedman
Aasen - Sundström - Skröder

Jonsson-Wargh
(Yetman)-Svartvadet- ..............

Hedin-Hållberg
Tuokko-Warg-Wernblom

Westin
Enström-Molinder-Forsberg

(..) Artist, okt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Oj, Nonis har fått sparken av Canucks. Sedinarna tradas?? Näslund till Modo??

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Tvåtallar:
Kuuusela!!!!

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Här i filmens början bjuds det på 20 sekunder Toukko....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Jussi Pesonen var aktuell för Modo förra säsongen. Denna säsong var han i HIFK och verkar vara en tuff lirare.

Valde man mellan dessa två tro?

"Modo Hockey visar nyfikenhet för Almtunas jätteforward Marcus Jonasén, 23. En högerfattad och vältränad bjässe på 100 pannor som redan hälsat på i Örnsköldsvik för att se sig om. Finske forwarden Jussi Pesonen i Ilves är ett annat tänkbart nyförvärv."



MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan:
Är Peter Öberg klar för Vancouver? :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Vakna upp ur dvalan, Paddan. Det finns lite mer företag och cash i Malmö än i Ö-vik...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
spud:
Vem är Härnösands bäste hockeyspelare genom tiderna? Jag har svårt att lista ut det...hjälp mig.

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Friman SR:
Har ni nån spelare som ni kan skicka till Modo för en gång skull? Vad kostar Tenkrat?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
källan:
Jag har bakterier på tangentbordet...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
"Zuccarello och Modo
När "Tigers" i går kväll vann med 4-3 i sudden death gjorde Christen Abbott två assist och Cameron Abbott ett mål.
Segern betyder att finalen lever, nu har Storhamar 3-2 i matcher.
20-årige Zuccarello gjorde ett mål och är högaktuell för MoDo. Hela Hockey-Sverige tar för givet att han redan är klar för MoDo de närmaste två säsongerna?

MoDo-förvärv
- Han har varit här på besök och vi är jätteintresserade, men han har också klart och tydligt sagt att han inte bestämmer sig förrän slutspelet i Norge är klart, förklarar MoDos sportchef Erik "Ecke" Holmberg för VK.
"Ecke" har även tittat på kanadensiska tvillingarna Abbott. Cam gjorde 80 poäng på 54 matcher i norska ligan, och Chris gjorde 89 poäng!
- Jag har sett dem live i en match, plus att jag sett en del annat material. De har gjort väldigt mycket poäng, men jag vill inte göra någon bestämd bedömning om deras klass."

· 404 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE