Costanza

21323 inlägg · 24461 besäkare

Historik

· 411 ·
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan:
Man håller på att översätta Hasses text, vilket är en ren vetenskap...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon som vet om det brukar vara nån större Modoklack när Modo spelar i Gävle? Är lite nyfiken då jag flyttar till Gävle inom kort och hoppas få se lite Modoiter även på O'learys där.

Brynäs IF > Sv: Elitserien 2007/2008
GävleLasse:
Nu är guldlyan fixad, ska hyra en 2:a på Södra Skeppbron 6, huset bredvid Dalapalatset, känns finfint. Ser fram emot att ta bussen till Läkerol Arena i höst.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa:
Konstigt. Jag ser ingen Depp eller Knightley på filmens poster.

Brynäs IF > Sv: Elitserien 2007/2008
GävleLasse:
Tackar för bo-informationen. Återstår att se om det dyker någon Modoklack i Läkerol Arena nästa säsong, jag är lite laddad. Elitserien blir grymt bra kommande säsong.

Brynäs IF > Sv: Elitserien 2007/2008
GävleLasse:
Gävle är en jäkligt fin stad. Ge mig lite inside-info om standarden på Gavlegårdarnas lägenheter på Brynäs närmast centrum. Har du även nån koll på hur lyorna på Norra Köpmangatan är? Det ser ut som ett ghetto, men ligger ju rätt bra till ovanför Staketgatan. Har tidigare bott på N.Kopparslagargatan och det var perfekt.

Brynäs IF > Sv: Elitserien 2007/2008
spud:
Luuugn nu, jag skall ju inte flytta till Timrå :-)

Brynäs IF > Sv: Elitserien 2007/2008
Kommer ni att vara snälla mot mig nu då när jag ska flytta till Gävle inom kort. Vågar man ha en Modomössa på sig till hösten utan att åka på stryk?

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Lumber Jack:
Bra, då uppdaterar jag laguppställningen med honom...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kommer någon ihåg Ulf "Sasse" Sandström? Han fyllde 40 år nyligen och jag säger härmed grattis i efterskott!

Det är först nu jag fattar bedriften, han stänkte in 26 elitseriemål som 20-åring år 1987.

Samma år som du föddes Andreas Molinder, upp till bevis nu i år :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nej då, du är inte alls bitter, Rasmus.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
qwertas:
Så man kan rent statistiskt kalla SAIK för ett gäng gamla tunnisar. Modo är mer korta tjockisar, men vikten beror ju som vi vet på god gräddig mat i Arenan och Zlatopramen på Harry's.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Det är samma coach som vill värva honom i alla fall :-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Frisco:
Åh fan, jag tyckte denna Timmy-intervju i radioprogrammet Istid lät konstig, lyssna i slutet hur han tvekar lite om sin Modoframtid...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan:
Alltid något nytt kring denna Foppa. I detta dokument kommer jag att lägga in Foppa och alla andra nya bänknötare allt eftersom. Tusan vad 4:e kedjan ser jobbigt ut att möta..

Luleå HF > Sv: Renberg, lagbygge och framtid
PEN: Men nu kanske det är Obol som har alla de där NHL-pengarna, vem vet :-)

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Dream Team: Ok då, fan vilken svikare Tärnström är som inte går till Modo :-) Hoppas att han får ett finare hus än Jonte då...

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Kerstin_k: Han kanske ska vidare på IKEA för att köpa möbler till nya huset i Ö-vik.

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Ambroo:
Att Tärnström skriver på för Modo och A.Andersson hyrs ut till Tegs SK :-)

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
mikenomad:
Men är det verkligen en bomb? Alla klubbar utom Modo har ju varit intresserade av honom? Ersätter Strålman gör han ju i så fall perfekt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tvåtallar:
Förstår det. Det finns en övertro på att coola amerikanska namn skall sälja mer souvenirer. Själv skulle jag vilja ha enbart MODO på souvenierna och inte det där pizzaliknande klubbmärket som skall klistras på överallt i skiftande storlekar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tvåtallar:
Ni är väl nöjda med era nuvarande tröjor..eller? Förutom det här med tallar eller röd örn som symbol kanske...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Första bilden på Strålman i Torontotröjan. Men varför har han färgat håret?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Se vad glad vissa kommer att bli när Wernblom och Sveriges bästa lag kommer på besök i deras stad nästa säsong.


Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
dr-nix: En röd tallkråka?

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
MorganaLefaey:
Det måste värvas en riktig målskytt, en som älskar att ta skott i powerplay. Annars är jag rädd att powerplay ser lika krampaktigt ut nästa säsong.
Har väl lite överseende med det då vi tog guld, men en artist måste vi ha råd med nästa säsong.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Ambroo:
Japp, det kan nog stämma, han har skrivit på för alla klubbar..utom Modo.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Efter ett besök i Själevad i helgen fick Tärnströmspekulationerna nytt bränsle. Hoppas på goda nyheter i veckan....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Wayne Gresky:
Ja, att ta SM-guld trodde jag inte. Fan, vi är bäst i Sverige!

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Dream Team:
Usch, Timrå blir äckligt svåra nästa säsong, vem ger er alla pengar till värvningar egentligen? SCA? E.ON?
Konstigt att Västernorrland blivit en maktfaktor inom hockey så plötsligt. Kan det vara traditionen och en jävla envishet? Frölunda, FBK och HV blir tunga men viljan till guld verkar finnas i detta län.

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
RocknRolf2:
Skönt att veta att Modo har bättre backar än Slovakiens landslag. Jag tror dock att Krizan fortfarande är bakis...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Salle:

Undermedvetet vet Krizan att hans engelskakunskaper inte räcker till i NHL och släpper in puck efter puck.

Han saknar Övik, fansen och sin Capitaaaanooo!

Krizan vill spela med Foppa nästa säsong, det är helt klart...

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Krizan är bakis och längtar redan till Ö-vik...

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Dream Team:
Det vore kul att få se Jonte komma igång med sina tacklingskunskaper i höst. Men trots allt så har han tekniska kvalitéer som räcker långt ändå. Alla NHL-poäng i 4:e-kedjan i Anaheim vittnar om det. Får han ordning på kroppen och knoppen så blir han vass resten av VM och nästa säsong.

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Dream Team:
Jonte är kung. Krizan är ett jäkla såll, han kan gott stanna i Sverige!

MoDo Hockey > Sv: MoDo
Enström och Warg ser till att Krizan och Enström blir kvar i Modo nästa säsong, perfekt :-)

Timrå IK > Sv: Apropå inget
Ambroo:
Tycker du verkligen att Nils Ekman är så bra.....

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Wayne Gresky:
Sedan har vi Europacupen också, vi behöver en bred trupp för tänk om vi får samma skadeproblem som Timrå hade, då får Timander jobba för lönen.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Martin S:
Och säsongen 04/05 hade vi 13 backar i truppen, så inget är omöjligt :-)

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Martin S:
Äh, vem kan tro på det där, men kul med sjuka rykten. Tärnström har ju trots allt spelat och umgåtts med Hasse Jonsson i Pittsburgh under ett par säsonger.

MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Martin S:
Gör det. Kolla speciellt de här husen, ...

Brynäs IF > Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Hoppas bara att Tina Sjödin sov på saken innan hon skrev brevet, för det kan nog smyga sig på lite ångest annars...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sundsvalls kommun går till Patent- och registreringsverket med sina komplex:

Timrå IK > Sv: Psykkrig
htikare:

Han är så uttråkad att han måste få agera lite :-) Men nog spelar han över lite väl ofta, till och med modospelarna skrattar ju till ibland.

Men det är ju inte alls lika lågt som Elof Ström, han som fixade lyset i Swedbank, det är en ful fisk det...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Jag tycker själv att det snackas för lite om Tommy Pettersson i den här tråden. Och hur har Högardh det nu för tiden?

Timrå IK > Sv: Psykkrig
htikare:
Så Timrå kan knappt göra mål på en B-skådis från Slovakien, det låter inte bra för framtiden...

Timrå IK > Sv: Psykkrig
lötabo:
Det enda som skaver runt Krizans hals just nu är en fet blänkande guldmedalj.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Bremberg får den säkert. Allt för stockholmshockeyns överlevnad...

Timrå IK > Sv: Silly Season 07/08
Dream Team:
Timo Allan Tuomas Pärssinen bor i Timrå ser jag nu. Jag undrade mest, men vet att de båda kommunerna är väl integrerade. Spelarna väljer väl helst att bo en större stad.

Allan Pärssinen förresten?? Har killen Sverigekomplex?

· 411 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE