Historik
Föregående · 12 · NästaRedigerad kommentar
LiveArena
"– Vi har sagt att uppehållet ska vara en tid för avlastning eftersom vi snart går in i slutspelet och vill ha alla spelare friska till det. Vi har därför tagit beslutet att han ska vila, säger SAIK:s läkare Karin Rundblad till Norran."
Lindström tackar nej till Tre Kronor | Tre Kronor | Landslag | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Avdelningen svepskäl/dåliga bortförklaringar...
Redigerad kommentar
Det behövs balans i inläggen för att en gästbok ska bli rolig att läsa. Är det bara inlägg där man stryker varann medhårs är det faktiskt lika bäst att inte ha nån gästbok alls. Och är det ett mål i sig att alltid vara överens med alla i alla diskussioner? Nej, åsiker kommer som i vanliga livet ganska ofta att spreta åt olika håll. Det som kan göra det hela lite kaosartat ibland är självklart när känslorna svämmar över. Men vet ni, det är bara mänskligt. Och det är nog mycket sällan som det faktiskt ballat ur fullständigt, det är min uppfattning. Nåt inslag här och där, men dessa blir ju mycket sällan förbisedda av oss som läser här, så det där brukar nästan alltid lösa sig till det bättre för alla.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
"Jozef Stumpel, vars namn i slutet nattetid i samband med avgång den svenska Elitserien Timrå att äntligen lämna. Regissören bekräftade att Hokejportal.net HK Nitra John Plandora "Jozef Stumpel motstå frestande erbjudande från svenska Timrå och kommer att fortsätta att gå i Nitra", säger Plandora och tillade att förutom långsiktiga skadade spelare har Nitrania de stora problemen med infektioner influensavirus, som påverkade olika aktörer i kabinen. Men Nitra i Piestany, i en rapport till Stümpelom, kommer att resa."
"Är du överens med spelarna?
– Ja, det är jag.
Är den ena Jozef Stümpel?
– Han finns med, säger Norberg."
Så vad är problemet? De olika förbunden vet ju om det kritiska läget just den här kvällen, se då till att ha folk på plats som gör sitt jobb!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
"Linkan", Martin Röymark, Timo P, Robin Lindqvist och Damien Fluery saknas jämfört med fjolårets roster. Sen glömmer jag bort backar som Johan Motin och Nichlas Torp med flit.
Det är "Linkan", Timo och Robin Lindqvist jag saknar sett till fjolåret. Men det är klart, ingen spelare i den här upplagan av Timrå IK har ju samma känsla för spelet som Fredrik Bremberg, så där fattas det ju nåt.
Redigerad kommentar
Strax uppe i 730 000 och nu finns man med själv på listan också. Helst ser jag förstås att man lyckas landa ett centernamn värt lite mer än själva entrépengen innan deadline. Gärna någon till spelare som kan fixa så vi åtminstone kan mönstra en offensivt farlig enhet till kvalserien. Skulle detta inte gå vägen utan pengarna "fryser inne" har jag ändå svårt att se pengarna gå till ett bättre ändamål.
Kämpa Nubben!
Vilka spelare förutom "Linkan" värvades in under fjolåret? Jag sitter och grunnar på hur mycket farligare vi kändes vid samma tidpunkt för ett år sedan.
Om så blir fallet är det inget annat än en stor skandal! Så ser jag på det!
Redigerad kommentar
Moralen i det hela om man går upp under de här förutsättningarna, någon?
Leksands IF - inne på återtåg, vad är det nu, tolv eller tretton? Rustade som aldrig förr och ännu en säsong som ohotad etta i allsvenskan. Hur är detta möjligt? Jo, genom att man mer eller mindre med helt fria händer fått leka lite som man vill med pengar man inte har och sen när föreningen alldeles för sent ska sona (och månne lära sig något av dom. LÄS: gör om, gör rätt!) för misstagen, då får skattebetalarna kliva in och stå för kalaset. Hur är det här möjligt?
Timrå IK - inte heller det en klubb med särskilt sund ekonomi. Även dettta självförvållat så det skriker om det, men.. MEN, skilladen mellan oss och Leksand är att vi inte leker med monopolpengar. Möjligen är jag färgad så det räcker, men jag vill ändå påstå att vi i vilket fall försöker ta ansvar får den redan usla ekonomi vi har. Det går liksom inte att trolla som Tobbe trollkarl och hoppas på det bästa. Ja, för går man bara upp löser det alla problem.
Vad hände med den här elitlicensen?
Nu har man bidragit till spelarjakten, sen om vi får nån spelare återstår väl att se.
Bragd-Birger: För egen del har jag redan börjat se fram emot matcher som gäller lite. Det ska bli riktigt intressant att se vilken nivå som kommer att krävas för att vinna matcher i kvalserien den här gången.
Kom igen nu, ända in i kaklet!!1!
Föregående · 12 · Nästa
Du kan inte försvara dig till att vinna, du behöver kunna föra matcherna är något av det han får fram under den rätt korta intervjun. Och att SAIK mer än gärna för spelet har vi ju sett. Extra skoj då att vi, genom att i stort sett försvara oss till framgång (senast nu i lördags) också då vinner flera matcher mot SAIK den här säsongen.