Historik
Föregående · 13 · NästaI samma arena som man säsongen innan hade suttit och gottat sig åt kanske inte mästarklass på spelet men inte långt därifrån. Då hade vi ändå inlett serien helt ok. Men när skadorna kom där i perioden oktober-november visade sig svagheterna direkt.
Redigerad kommentar
Det är väl bara hos oss han har misslyckats egentligen. Talande, kanske?
Du hade alltså inga känslor alls efter förlusten igår menar du? Här var det suicidal tendencies på riktigt.
Denna optimism är kanske vår värsta fiende också, för helt plötsligt får vi en tro på oss själva redan innan spelet börjar och därigenom skapar vi en negativ press som vi måste leva upp till.
Ifjol var det klappat och klart redan innan kvalserien inleddes. Vi skulle inte ha skuggan av en chans. Och med underläge 1-3 på hemmaplan mot BIK Karlskoga hade spådomen redan slagit in.
Redigerad kommentar
Who's up for grabs?
Med Murleys intåg fick vi helt plötsligt två spelare som vågade hålla i pucken i anfallszon. Miracle on ice på det, nästan! Det bär jag med mig. Men omedelbart efter förlusten var det bittert, fy fan!
Redigerad kommentar
J F K: Vilket värdelöst exempel. Mobbning är ju alltid fel, men det kanske inte du förstår?
"Just det faktum att man "röstade" mot NHL-lockoutade spelare av den anledning att man inte ville att motståndarna skall kunna få möjligheten att bygga ett starkare lag, brukar vara ett argument som de flesta smarta undviker att nämna."
Slutsatser som jag visst håller med om att de kan stämma iom att det är så man "brukar resonera". Men du står ändå och faller med att du (och säkerligen de allra flesta) egentligen inte har nåt annat argument än sina egna slutsatser.
Redigerad kommentar
sargad: Royaume-Uni-hockey!? Alltså, hockey i Storbritannien, författat på franska.. :)
Och länken.....
Redigerad kommentar
Enligt en artikel i ST den 25 september 2012 säger klubben följande:
"Timrå IK planerar inte att bryta den överenskommelse som finns inom Hockeyligan angående att ta in lockoutade NHL-spelare på korttidskontrakt."
Klubbdirektör Lars Nolander nämner längre ner i samma artikel:
"– Tar till exempel Modo in en NHL-spelare så är vi i ett annat läge. Det betyder inte att vi också tar in någon. Men vi måste vara förberedda, säger Lars Nolander."
Ja, man sonderade säkerligen terrängen men valde att stå fast vid den överenskommelse som hade gjorts tidigare. Hade det slutat med att alla klubbar valt att plocka in NHL-spelare hade ju Timrå IK inte haft råd att stå med mössan i hand utan att ens ha pejlat av ett ev. intresse. Lägg märke till att man i artikeln nämner kostnaden för en återkomst av Zäta som "astronomisk" och därmed inte särskilt trolig.
Nolander igen:
"Krasst sett är Zäta den ende vi kan ta in som vi vet verkligen skulle öka publiksiffrorna."
Lägg märke till att artikeln där Nubben uttalar sig angående Zetterberg är skriven före artikeln där klubbdirektör Nolander ger besked om att man väljer att inte bryta överenskommelsen.
Ni har säkert inte gjort nåt fel alls, ni har bara gjort vad som är bäst för MoDo, bla, bla, bla. Dock så ger det en rätt bitter eftersmak att ni inte följt gängse mönster utan istället agerat helt enligt erat ego utan att ta hänsyn till vad en klar majoritet av ES-klubbarna gemensamt beslutat.
Lumber Jack: Det här är ju motsägelsefullt så det räcker. Saxat från Text-tv:
"Inför säsongen kommunicerade Hockeyligan att inga NHL-spelare fick tas in på korttidskontrakt. En överenskommelse som Elitserieklubbarna Frölunda, Brynäs och Modo bröt."
I texten på svt.sport står det att läsa följande:
"När det gäller Modos och Frölundas förstärkningar från NHL under lockouten skrev de endast korttidskontrakt med spelarna för att täcka upp för skadade spelare."
Vad är det som gäller egentligen?
"Beslutet väckte starka reaktioner. Men nu, bara timmarna senare, är ärendet nedlagt.
– Vi var några förundersökningsledare som diskuterade och vi var överens om att lägga ned ärendet, säger inre befäl vid Skellefteåpolisen, Joakim Oja, till norran.se.
– Vi anser att gärningen ej är ett brott. Om man ser händelsen så kan man se det som en misshandel i normalgraden. Men det finns ett accepterande om det sker i en sport som bygger på närkontakt och ishockey är ju en sådan sport."
vem blir TIK första center
| Mattias Wardström |
Redigerad kommentar
För tillfället roar jag mig med min sons försök att härma "Gangnam style"... :)
| 19:39 | Hatalöven säger: Korplöven |
| 19:39 | Emilie säger: Härligt löven!! Nu tar vi sundsvall borta den 3:e ;) |
| 19:39 | Han åker först ut, skriker något från utvisningsbåset och åker på matchstraff. |
| 19:38 | Gerhard säger: Grattis Löven till # poäng , det svider men men kommer nya matcher :) |
| 19:38 | anders säger: vi älska löven |
| 19:38 | micke säger: i love it |
| 19:38 | Daniel säger: Helt underbart vi visade vart skåpet ska stå |
| 19:38 | 19.16 Slagsmål i hörnet. Philip Bruggisser är helt galen. Domaren hoppar på honom för att lugna ner honom |
| 19:37 | Matte säger: Yeees!! Viktigt!!! |
| 19:37 | Micke säger: Måste beundra hatalöven att han kan skriva här....måste vara svårt att hantera tangentbordet med 6 fingrar på varje hand |
| 19:37 | p2an säger: härligt då va de klart |
| 19:37 | Tommy säger: Vi är på väg till Allsvenskan,sedan Elitserien.Vad säger ni nu stockholm. |
| 19:37 | Gerhard säger: Helt seriöst Tommy , så du menar på fullaste allvar att dom som INTE håller på Löven ska få kommentera här ? |
| 19:37 | 18.57 Nicke Johansson sätter den i tom kasse. Löven kommer att vinna. Klacken är i extas. |
| 19:37 | anders säger: skellefteå är rädd oss |
| 19:37 | Måååål! 6-3 i öppen kasse |
| 19:36 | Pappa säger: "hatalöven" dags att gå och lägga sig nu...tänk på att du är skör!! //Pappa |
| 19:36 | Peder säger: Hatalöven: men ditt lag sjunger hata löven mot tex växjö, de visar vilken klass ni är på |
| 19:36 | Daniel säger: 6-3 i tom bur nu |
| 19:36 | 18.45 Rörigt spel i Lövens zon och sen rensar Löven till icing. |
| 19:35 | Tommy säger: Tack stickan! |
| 19:35 | 18.18 Sundsvall har plockat målvakten |
| 19:35 | Tommy säger: Måste vara en ifrån Stockholm där kan dom inte hockey |
Just kommentaren "skellefteå är rädd oss" känns riktigt genomtänkt. Ganska mycket 1987, så att säga. Skellefteå AIK som i nuläget toppar Elitserien, två nivåer över Björklöven Lynx och som ikväll leder seriefinalen mot HV71 med 4-1. Man riktigt känner hur Jocke Lindström, Pierre-Edouard Bellemare och Jimmie Lindström darrar inför fenomenet IF Björklöven....
Sundsvall var med i matchen till 2-2, sen gjorde Lövens något högre nivå i kombination med alltför mycket dräll från Bobcats att matchen rann iväg.
En helt okej publiksiffra för att vara på den nivån: 4398!
Inför match hade tydligen hemmalaget som hämnd på Sundsvall Hockeys brevskrivande till förbundet om ekonomin som gjorde att klubben degraderades gjort nån slags tifo med texten: "God Forgives, We Dont"
Rysningar på det nästan....
Redigerad kommentar
Föregående · 13 · Nästa