Historik
Föregående · 16 · NästaDet blir bra kallt ser det ut som... brrrr :/
Timrå IK hemma:
| 1949/50 | 300 | 4-4 |
| 1950/51 | 4-3 | |
| 1951/52 | 300 | 2-5 |
| 1952/53 | 4-1 | |
| 1953/54 | 683 | 4-5 |
| 1956/57 | 1922 | 3-1 |
| 1962/63 | 6841 | 4-4 |
| 1965/66 | 7568 | 0-11 |
Statistiken hemma: 3 vinster, 2 oavgjorda och 3 förluster.
Timrå IK borta:
| 1949/50 | 4-4 | |
| 1950/51 | 4-3 | |
| 1951/52 | 2-6 | |
| 1952/53 | 579 | 4-4 |
| 1953/54 | 4-4 | |
| 1956/57 | 4241 | 3-1 |
| 1965/66 | 5983 | 2-7 |
Statistiken borta: 2 vinster, 3 oavgjorda och 2 förluster.
Totalt sett ligger rätt lika vad gäller utematchande mot Brynäs men sist vi mötte Brynäs borta utomhus borta torskade vi alltså med 2-7!
Redigerad kommentar
Nu löste det sig då det visade sig att killen VAR medlem! :)
En annan fråga jag har: De biljetter man har köpt, är de "personliga" på något vis? Alltså, jag har ju två biljetter här, en till mig och en till min fru. När jag nu säljer en, behöver jag göra nån skillnad på dom för att det inte ska bli nåt trassel med vem som står på vilken biljett o.s.v?
Redigerad kommentar
"– Vi har under hösten tappat själen i vår spelidé. Alla lag har en spelidé om hur man ska uppträda på isen. Det är lite i saknad av den som vi gör det här bytet, säger Gozzi."
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Möjligheten att jag själv avböjt att köpa medlemskort vid köpet av mina biljetter under förutsättning att jag köper på nerresan kunde förklara varför jag inte hittar några medlemskort.
Vi blev nollade ikväll igen. Jaha, och? Ingen behöver ju känna någon större förvåning att det blivit så. Vi är inte bättre helt enkelt. Alla som fått för sig att det här laget ska ta sig till slutpspel behöver nog ta och kliva upp ur sängen innan Perra kommer och bäddar säck! Det är kvalstrecket vi behöver hålla oss ovanför. Allt annat snack är rent nonsens!
Redigerad kommentar
Målskyttar: 0-1 08.17 Peter Högardh (Stefan Öhman, Xavier Majic)
1-1 54.12 Markus Sjöberg
2-1 58.57 Mikael Lind (Henrik Eriksson, Markus Matthiasson)
Berka: Ni vann med 8-1. Se själv:
2006-11-30 MODO Hockey-Timrå IK 8 - 1 (5-1, 1-0, 2-0) 7600 Swedbank Arena
Okej, men då kan jag lägga ner min lilla tes när jag fått det svaret då. Tack! :)
Säsongen 2006/07 hade Timrå IK inlett säsongen helt lysande. När vi spelade den åttonde omgången var vi fortfarande obesegrade efter full tid (vi hade bara tappat en poäng) och på de sju inledande matcherna hade vi endast släppt in åtta mål. Vi åkte på den första pumpen mot DIF omg. 8.
Omg. 27 var det då match i Swedbank arena. Vi ledde serien fortfarande och ni låg på fjärde plats. Ja, nånstans här borde ni minnesgoda komma ihåg vilken match det var och hur denna slutade. Ni kör över oss fullständigt och vinner med hela 8-1.
Jag bodde då i Göteborg och hade bänkat mig på O´learys på Kungsportsplatsen. Maken till taggning före en bortamatch var det länge sen man hade haft. :) Och jag kommer ihåg att jag och min bordskamrat log lite hånfullt åt den handfull Modoiter som något sent anslöt till lokalen. Vänta ska ni få se, typ! Mmm... det var ju just det.. :)
Vad jag undrade var då vilket av lagen som gjorde matchens första mål?
Redigerad kommentar
Timrå IK - Wikipedia
Bulla spelade sin sista säsong 1986/87 så han var långt ifrån klar den säsongen.
http://www.eliteprosp...m=11
Redigerad kommentar
Vi som kommer ihåg när vi körde över Leksand med 6-0 i Timrå Isstadion i kvalserien 1981 räcker upp handen! :)
Det du nämner mot Leksand är ett. Det som Markus Åkerblom gör efter 7.43 i period 6 mot Luleå i kvartsfinalserien mot Luleå säsongen 2002/03 är ett annat. Ett till är Mat Robinsons 3-2-mål i boxplay hemma mot Djurgården i kvalserien. I en match som helt hade vänt till DIF's fördel och där man bara stod och väntade på att bortalaget skulle avgöra matchen i PP. Magiska ögonblick...
Timrå IK-Luleå HF
Föregående · 16 · Nästa
Redigerad kommentar