Historik
Föregående · 17 · NästaVid intresse, kontakta mig via brev. Tack!
El Maco: Skador är väl vad som ligger bakom vår dipp vad gäller formkurvan efter uppehållet. I ett lag som är mycket beroende av 100% hårt jobb i match efter match är det förstås avgörande att så många av spelarna finns med varje match, just för att kunna avlasta och minska belastningen på en kvalitetsmässigt redan tunn trupp. Spelidén som Montén har fått spelarna att anamma har vi sett funkar bra. Felet är bara att inte samtliga spelare funnits med när tåget gått.
Redigerad kommentar
Men inte Monty? Wake up...???
B Y T M Å L V A K T!!!
Saxat från Jimmys blogg (liksom meningen ovanför):
"Det här är ingen omöjlig match för Timrå, även om den är svår. Timrås största motståndare är dom själva. Sätt en fokuserad men lugn Joakim Lundström i mål. Struktur, tydlighet och tuffhet i defensiven. Låt dom komma. Låt dom försöka. Det kommer ta stopp. Kör sedan rakt och rejält framåt.
Timrå ska inte ner på någon kvalserieplats!"
Redigerad kommentar
...när segrar över Bodens IK var lika ovanliga som plusresultat för SAAB och SAS är idag.
pyssssssccchhh
Hörde ni? Fint. Vi säger så. Det är underbart med hockey!
Redigerad kommentar
"På morgonens matchvärmning testades Robin Persson, Jeremy Boyce, Alexander Larsson och Jonathan Carlsson. Endast en är redo för spel.
Alexander Larsson, Jonathan Carlsson och Robin Persson kommer inte till spel. Däremot är Jeremy Boyce ombytt.
Det betyder att Timrå endast ställer upp med fem ordinarie backar.
Dessutom ligger assisterande tränaren Ante Karlsson nerbäddad i halsfluss."
Här har du ett ras i den högre skolan. Lite Tyskland-Sverige i E.ON alldeles nyss.
Timrå IK - AIK (Actions)
Redigerad kommentar
Demontränaren Challe...
Jag förstår alla som svävar i ovisshet över vad Timrå IK och Timrå kommun egentligen hoppas vinna på det här. Förbättra och kanske förenkla busstrafiken? Javisst. Men är det verkligen där som problemet sitter? Det är väl bilköerna och det kaos som ofta uppstår efter matcherna som är problemet.
Redigerad kommentar
Sista stycket knyter ihop säcken rätt bra:
"To conclude, your performance has given us the opportunity to suggest that we were always aware of your talent, but it was never fully realised until Joe Hart was humbled. England welcomes you into our pantheon of acknowledgement.
Well done - we did not think you had it in you."
Ja, och att KS är tuff fick ju vi svar på i våras om inte annat. Men vi sprang ju inte heller igenom den utan besvär.
"Att vara positiv är ju helt omöjligt. Är du positiv till DIFs nästa match så lider du antingen av självskadebeteende eller är en idiot. Däremot så kanske DIF kan locka fram lite andlighet. Har sjunkigt så lågt i mina förväntningar på detta lag att jag kommit på mig själv sitta på A11 med knutna händer och genuint be. Och jag är minsann en fullblods-agnostiker. Hitintills så har mina böner fallit på dövörat, men idag råkade jag passera en kyrka i Vällingby och gick in satte mig ner och bad. Blir mina böner besvarade mot BIKen så åker jag tillbaka och lägger i kollekten. Jag svär!
_________________
En sexa Thinner och en bomullstrasa. Tack, DIF Hockey."
www.hockeysverige.se/article/13719159/jag-betalar-forsakringen-sjalv
www.hockeysverige.se/article/13718993/nhl-talangen-klar-for-ssk
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sweden - Russia (Actions)
Mm.. unge herr Enströms ankomst kanske inte dröjer så länge trots allt.
Redigerad kommentar
Min treårige sons favoritlek är att han är på jobbet. Hans jobb innefattar allt från hjullastare, skotare, jättedumprar till betongbilar, rubbet. Ja, också lyftkranar, förstås. Såna med gripklor. Liknelsen här känns självklar. Det är en sån gripklo som aldrig släppt taget om mig som Supporter till Timrå IK.
Redigerad kommentar
Enligt mina siffror stämmer 2-4 mot Mora mycket väl. 1-3 torkade vi med mot Örebro och i de båda mötena med Luleå - som blev laget som snöt direktkvalsplatsen mot Sport ifrån oss med endast en poäng - kryssade vi hemma, 2-2 och förlorade borta, 3-5. Trist att stypa på enndast en poäng då vi hade överlägsen målskillnad.
Vilka förluster kommer man ihåg bäst från "the good old eighties"?
0-10 mot Björklöven i ES 1981/82 är självklar men den var jag aldrig på.
2-16 hemma mot S/G 83 i allsvenskan 1985/86 minns jag dock. Det var väl nånstans i den åldern jag började bli en av inventarierna i Timrås olika ishallar vad namn beträffar.
Hoppas att det får dra igång där borta snarast möjligt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Djurgårdens IF är Marcus Nilsons moderklubb. Moderklubb, Marcus, ta och smaka på det ordet en sekund eller två. Nåt som kan kallas heder trodde jag att du hade i kroppen trots allt men icke.
Föregående · 17 · Nästa
Redigerad kommentar