Historik
Föregående · 20 · NästaKerstin_k: Jag lever också i verkligheten som den ser ut först i mars-april månad. Jag tänker inte vara den förste som skriker ut på läktaren att "jag var aldrig orolig!" om vi nu klarar det. Nej, längre än att man kan andas ut precis som man gjorde efter vinsten mot Leksand i kvalserien ser jag inte hända just nu. Men visst ser det riktigt lovande ut såhär långt. Just attityden hos spelarna imponerar storligen. Man spelar som ett LAG, återigen. Precis som vi gjorde tidigare. Ja, jag vet att det tjatas om "hur det såg ut förut" här i gästboken, men det känns omöjligt att inte dra parallellen just dit och känna en skön känsla inombords. Vi är Timrå och vi ger aldrig upp, passar också in. Förra säsongen då hade man gett upp redan innan man kom till match.
Redigerad kommentar
Vi verkar göra en stabil match såhär långt. Hoppas det håller i sig.
KÄMPA!!!!
Men jag svarar dig här ändå då :)
Jo, visst är det så. Jag vill minnas att ordet "svartskalle" ströks ur vokabulären hos kidsen när jag växte upp. Titeln kändes ganska utmanande tycker jag. Men det kan ju ha sitt syfte det med. Rune Andreasson tar ställning, eller nåt sånt.. :)
Redigerad kommentar
"För ett år sedan restes i en belgisk domstol krav på totalförbud av boken ”Tintin i Kongo”. Boken anklagades för rasistiska, kränkande teckningar. Den ansågs ge en oacceptabel bild av Afrika. Domstolen ansåg dock att skaparen Georges Remi (Hergé) speglade dåtidens framställningssätt och inte hade någon rasistisk avsikt.
Som ett resultat av den debatt som då tog fart har i dag svenska Tintinböcker förord som förklarar att de är skrivna i en annan tid och därför kan ha konstiga värderingar med dagens mått mätt. Men det räcker inte, menar Behrang Miri som själv fått starka reaktioner på Tintin bland sina somaliska och eritreanska vänner."
Nu hade dom kanske insett att man var ute på lite väl djupt vatten och tur är väl det. Den här "Bamse"-tidningen gavs ut både 1988 och 1993, men inte slängde man ut den ur tidningshyllorna inte. Ytterst märkligt att man nu, år 2012, ens kan tänka tanken att man under första halvan av 1900-talet skulle känna på sig hur de politiska värderingarna skulle komma att ändras ett halvt sekel senare.
Redigerad kommentar
Jack Daniels: Tur för MoDo att deras coach verkar vara av den slipade sorten. De behöver ju inte oroa sig för att Uffe ska göra om samma sak som Kent Forsberg gjorde under förra lockouten. Även om jag tvivlar på att det kommer bli samma invasion av flyktade NHL-spelare som säs. 2004/05 så kan man väl inte beskylla pappa Kent för att ha lyckats särdeles gott med alla stjärnor som fanns i laget då.
Det här ger ju verkligen vibbar från förr. Hur pass förbereddda har Timrå IK varit på det här beslutet frågar man ju sig.
Me too. Ett sedemera konkursande lagbygge med Anders Wikberg och Lars Molin i spetsen. Molin landade på 65 poäng och Ringvägensonen på 70 poäng under grundserien den säsongen. Tur det bar av hemåt för honom sen.
Redigerad kommentar
Här har du ett exempel som är jämförbart:
Grundserien i elitserien säsongen 1994/95 vanns av Djurgården på 55 poäng. Med det var man 22 p. bättre än åttondeplacerade HV71. DIF var alltså nästan "dubbelt så bra" som HV under grundserien. Men när vi sammanfattar hela säsongen stod ändå HV71 som svenska mästare. Vilka var bättre den säsongen?
Sen gick Sundsvall lika långt säsongen 1988/89 då man vann norrettan medan vi kom på tredje plats. Sedan åkte vi båda i playoff 2. Vi mot Vita Hästen i tre matcher medan Sundsvall föll mot Malmö i två raka. Säsongen 1989/90 var återigen Sundsvall bättre. Dom vann fortsättningsserien före oss, sedan avancerade man ända till playoff 3 där man föll mot Björklöven. Vi åkte ut mot Örebro i playoff 1. Så tre säsonger har man varit på papperet bättre än oss.
Men i övrigt håller jag med dig i det du skriver. Snart vankas det väl tungt hockeyderby i stan igen...
Vi tog oss visserligen till playoff säsongen 1987/88 men att då hamna bakom lag som Sollefteå HK och Sundsvall Hockey i norrettan känns som ett skapligt bottom low.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Här blev det radio via mobilen. Jag kommer inte ihåg när jag sist satt och följde en match via målservice eller radion sist :)
Granlo vinner matchen med 8-6. Patrik Svensson gör fem av hemmalagets mål och iklär sig förstås rollen som matchvinnare. Jag tror bestämt att man måste börja se på innebandy på nytt. Jag bodde i Timrå sporthall under hela -90-talet när jag såväl utövade sporten själv och var ungdomstränare. Sen följde man ju IBK Sundsvall när dom var som hetast med matcher i SM-slutspel, bl.a. Tyvärr så brände man ut sig så jag har nog kanske sett en eller ett par innabandymatcher sen jag la ner helt i slutet av -90-talet. Det blir nog ändring på det som det känns nu iaf.
Nu fattar man vilka otroligt självspelande pianon han måste haft i både SAIK och Färjestad.
Salle: Ja, perspektivet, som artikeln visst sägs påvisa, känns väl aningens snävt från artikelförfattaren.
Det är fler som kräver att reglerna ändras.
Respect, Everton!
"För att förtydliga!!!
Inget hann hända i Ö-vik! Det hade kunnat hända men avstyrdes på ett kanonbra sätt av vakter, publikvärdar och polis på plats! En snyting var vad som hann delas ut sen var det stopp!
All cred till säkerhetsfolket i Nolaskog! Poliseskort och avspärrade korsningar på väg ut ur stan!"
Fast sajten är så pass etablerad tycker man så nytt folk borde ju hitta hit. Fast det behöver ju vara "rätt" folk förstås som söker sig hit av rätt anledning.
Jag tror tyvärr att flertalet "aktiva" Frölundaiter hänger typ på WWS eller något annat Frölundaforum. Dragan är väl kvar men särskilt aktiv vet jag inte om han är längre. En tråkig utveckling då det fanns en hel drös mycket trevliga VF-fans att surra med här tidigare.
Föregående · 20 · Nästa