Historik
Föregående · 19 · NästaMin kärlek till Timrå IK har inget slut. Den är som ett livspussel som aldrig blir färdiglagt, men man ger för den skull heller aldrig upp försöken att bli färdig. Kanske, någon gång, får man till det.
Hade vi spelat på samma nivå som Sundsvall Hockey hade min kärlek varit precis lika stor. Var nånstans i seriesystemet vi här hemma är fullständigt oväsentligt. Jag tror jag har gjort jämförelsen ett flertal gånger tidigare; om man har stått och hejat i gamla Timrå Isstadion - byggd en gång för närapå 10.000 åskådare - men där endast ett femtiotal (50-tal) åskådare bemödade sig komma, då är man duktigt bortskämd med hur det sett ut det senaste decenniet. Vi har haft förmånen att få spela i landets högsta serie under en lång följd av år och jag tänker ta mitt ansvar och fortsätta stötta mitt lag oavsett hur bra eller dåligt det går. Jag är helt enkelt en supporter till det lag jag älskar, varken mer eller mindre.
Skellefteå AIK - Linköpings HC 4443
AIK - MODO Hockey 4556
Timrå IK - Frölunda HC 4712
Brynäs IF - Rögle BK 4263
Växjö Lakers HC - Färjestads BK 4661
Det låter ju lovande även om man inte kan säga säkert att det gått helt bra!
"- Nej, han har skrivit kontrakt med Zug och det gäller så länge lockouten pågår. Åtminstone den här säsongen. Det är två orsaker till att han hamnar i Schweiz. Just nu finns det ingen öppning i elitserien, så som Hockeyligan agerar. Sedan är Henrik även nyfiken på att spela i Schweiz, säger hans agent Gunnar Svensson till Aftonbladet."
Det hade varit intressant att se honom i ett lag och en grupp där allt flyter.
Bragd-Birger: Nu är det tidigt i serien och man har enligt uppgift "som ursäkt" 16 nya spelare att spela in. Nu liknar väl det mer en nödlögn och en kass bortförklaring för nog har de en riktigt habil allsvensk trupp att tillgå på pappret. En trupp som nu spetats med Douglas Murray, som gav bort ett mål häromsistens. Sen väntar man väl förstärkning av Gabriel Landeskog också. Men nog bör man kolla lite extra hur Challe jobbat/jobbar med coacheriet. Han har ett tag kvar till legendstatus om vi är ärliga. Ja, legend i positiv riktning menade jag förstås. Just nu är det väl mer malet än hackat, eller kanske tvärtom.
Och det ringer ingen klocka för dig?
För att vinna det där SM-guldet i våras så behövde Brynässpelarna vara enormt ödmjuka inför uppgiften för att stå pall, speciellt med tanke på att ni ledde med 3-0 i matcher. Hade fel tänk kommit in i gruppen hade 3-2 i matcher mycket väl kunnat bli en sjunde och avgörande, det i Skellefteå. Eller förresten, vad sitter jag och berättar om ödmjukhet för. Du verkar inte förstå innebörden av ordet så tror jag slutar här.
Välkommen i klubben!!!
Fast det är klart, tabellen ljuger inte och där har ni redan runnit ifrån och ska också så göra med det material ni har.
Frälst var ordet! Natti på det! :)
Och att det är produkten som säljer är ingen hemlighet, men jag går ändå. Oavsett hur erbarmligt dåliga vi är, även om vi hade åkt ur här i våras, hade jag stått där på min plats ändå. Det finns helt enkelt inget som kan hålla mig därifrån. Plain and simple.
Hur jävla bortskämda får man bli egentligen? Men det är klart, för egen del är Timrå IK som ens eget kött och blod. Jag har följt laget i över 30 år. I med och motgång. Mest motgång, faktiskt, om man räknar alla säsonger mellan 1982-1999 och lägger till de som varit nu på slutet så har de ett klart övertag. Så om man som mig har stått i hallen när antalet betalande åskådare uppgick till 56 stycken, då går man nu också.
Familjen flyttade hit till Söråker i början av april. Med Timråmått mätt kan vi säga att vi var närapå färdigflyttade när segerpucken mot Leksand slogs in.
Flytten betyder att jag förutom de gånger som familjen (oftast frun då vår 3,5-åring är något liten att orka se hela kvällsmatcherna ännu) följer med nästan alltid åker själv. Vid nåt tillfälle har min svärfar åkt med, men i regel kommer jag ensam till match.
Det är väl saker runt matcherna som ev. kan locka folk. Att det händer nåt förutom hockey. Nu menar jag inte att man ska dra dit Surf-Eriks igen, men att göra nåt så det blir en happening av det.
För den oinvigde så underhöll detta coverband Timråpubliken under hockeypauserna för dryga femtontalet säsonger sedan.
Gnaget inklusive Perra har det tungt. Även om det är tidigt i serien och vi trots den positiva inledningen är favorit till spel i kvalserien så ringer det ju inte en klocka när AIK's "starke man" uttalar sig:
"Perra Johnsson hoppade av jobbet i Timrå under förra säsongen. Några såna planer har han inte nu.
– Jag är inte alls där, varken jag som individ eller laget. Det går inte att jämföra situationerna. Här är det ett jävla hårt arbete som gäller.
– Möjligheterna finns, men nära, det har aldrig skjutit nån hare såvitt jag vet. Men vi ska fanimej ändra fram, alltså.
AIK kom till start utan fem tunga namn – Patric Blomdahl, Fredrik Hynning, Dick Tärnström, Joakim Nordström och Stefan Johansson.
Dessutom tvingades Oscar Steen utgå knäskadad."
Han kan bara inte få sitta kvar. Det vore grovt tjänstefel från hela AIK's ledning. Men självklart är jag glad så länge dom sitter nöjda och väntar på nån hare att skjuta...
Henrik Zetterbergs Stanley Cup-ring från 2008 borde nog räcka en bit om vi ska jämföra svenskar i NHL.
Redigerad kommentar
Akropolis Basket - YouTube
superfalle: Ja, precis, men varför har man som elittränare inte förmågan att ta till sig av nya idéer? Eller söka hjälp för det! Jag tycker det är pinsamt att karljäveln tillåts hålla på!
Kom ihåg och kjama varandra i trafiken!!!
Föregående · 19 · Nästa