Historik
Föregående · 26 · Nästa| 1989/90 | 3 | 2 |
| 1990/91 | 2 | 5 |
| 1991/92 | 0 | 0 |
| 4 | 3 | |
| 1992/93 | 4 | 1 |
| 1994/95 | 0 | 1 |
| 1 | 3 | |
| 1995/96 | 1 | 6 |
| 1996/97 | 1 | 5 |
| 1997/98 | 0 | 4 |
| 1 | 4 | |
| 1 | 2 | |
| 1999/00 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | |
| 4 | 2 | |
| 5 | 2 |
Redigerad kommentar
mikenomad: Rättelse: Löven-matchen som slutade 0-10 var det knappa 8 000 på. 7 914 för att vara exakt.
Mitt första starka minne av mina tidiga besök i Timrå Isstadion var i kvalserien 1981. Jag var tio år gammal, höll på med pojkhockey för fulla muggar och hade, troligtvis, sålt matchprogram innan match.
"-KROSSA LEKSAND - KLAPP, KLAPP, KLAPP!"
"-KROSSA LEKSAND - KLAPP, KLAPP, KLAPP!"
"-KROSSA LEKSAND - KLAPP, KLAPP, KLAPP!"
...lät det från klacken. Och som det krossades... seger med 6-0 inför 7 153 pers. och vägen tillbaka till elitserien var utstakad.
...så saknar lagtillhörigheten, i vilket fall för min del, fullständigt betydelse i den blå-gula dressen. Jag tror väl att spelarna spelar för Sverige och inte för sina klubblags intressen i ett hockey-VM?
Hahl Bundy: Hehe.. alltså, den här s.k avundsjukan som påstås härja i alla böcker där det diskuteras hockey är sanslöst rolig att ta del av. Det bara ploppar upp precis som Vilse ur pannkakan, totalt utan logisk koppling till något som har med Brynäs IF att göra. Bara för att det kommer lite mothugg i diskussionerna och att man inte får ha sina åsikter ifred. Men hörrni, ni som nu tycker att folk bara öser avundsjuka kommentarer över er, listen up! Det här är ett forum för a l l a åsikter. Det är liksom själva poängen, att diskutera och munhuggas är liksom själva poängen. Utan detta självdör nog debatten tämligen snabbt.
Icing-Ove: Den världsomspännande tävlingen som stavas minst dålige svenske spelare vann han i total särklass. I övrigt kommer ingen inhemsk spelare undan med ens i närheten av godkänt.
Det var bättre förr........
YOU´LL NEVER WALK ALONE!
Sjukt klipp detta. Alltså, ta och kolla in landningen här. Hade inte killen träffat den l i l l a poolen hade han dött på fläcken!
Jag hittade inte någon aktuell tråd i ämnet. Den här boken för en alltmer sovande vardag, vilket såklart är vårat eget fel. Nåväl, det var inte det jag ville ha fram. Det har tyvärr hänt riktigt tråkiga saker. Den engelske speedwayföraren Lee Richardson omkom i sviterna efter en krasch i den polska ligan tidigare idag. Richardson blev 33 år. I Sverige representerade Richardson Vargarna från Norrköping.
Wayne Gresky: Hmm.. för oss (o)lyckligt oinvigda, kan du förklara vad det innebär?
Ska vi tippa hur många mål Sverige sätter ikväll? Jag tror att det slutar med åtta puckar och att Italien inte mäktar med att göra nåt mål alls.
Mitt tips: Sverige-Italien 8-0.
Vänta nu, hur länge brukar det dröja mellan tröjbytena, är det två eller tre säsonger? Vilken säsong möttes Timrå-AIK ute i Njurunda? Var det inte för två säsonger sen, alltså inför säsongen 2010/11. I samband med den matchen kommer jag ihåg att jag pratade säsongskort med Patrik Svedlund, om vad som ingick med tröjan o.s.v.
Är det två sässar så är det ju byte under kommande säsong, men är det tre så får vi vackert vänta. Jag måste nog ta och ringa kansliet tror jag.
Och AIK verkar tappa även Gynge. Det försvinner lite målproduktion för Solnalaget. Vilka har dom ersatt med? Eller kanske Pärras nollvision passar bättre in där.
Redigerad kommentar
subframe
Hahaha.. jag var för usel själv att hålla på och trimma och greja. Men det var skoj att plocka isär den i molekyler och sen sätta ihop den igen va! :)
Men vinden och solen i ryggen kunde jag nog blåsa fram i 65-70 med min KS 50.
Redigerad kommentar
Han står på ganska bra på den här vägen. Humöret är på topp då det vankas krubb på favvostället inom kort. Klart man inte håller igen med gashandtaget då! Nix, tvärtom. Två högersvängar till, ett par hundra meter fram på rakan genom Sörberge så väntar ett smarrigt 150's med rubbet på, jajjemen... trodde han..
När han då kommer fram till korsningen där vägen till vänster går vidare mot Bergeforsens folkets hus och camping och på den till höger, den som går vidare mot Sörberge - den väg han ska ta - ser han då en buss komma, i samma riktning som Pelle. Farten på Dakotan var rätt hög, men lite broms på det i högerkurvans förlängning så skulle det nog gå bra. Men bara nästan bra.
Det som händer sen är då som hämtat ur en film. Pelle får i den höga farten inte stopp på moppen i tid utan försöker då reparera det genom att svänga för att försöka undvika en direct hit med 611'an. Det är här den grusade vägen ställer till det.
I försöket att svänga får han då sladd på moppen och liggandes på marken, med en moped över sig på rullgruset hamnar han då under bussen. Ena fotpinnen fastnar i bussens golv, ett par meter framför bussens bakhjul. Där sitter han då fast - åkandes på marken - ända till nästa hållplats. Den hållplatsen är då Sibyllagrillen, a.k.a korvis, Sörberge. Historien förtäljde aldrig huruvida Pelle hade kvar sin matlust, men han nådde sitt mål, men på ett oerhört märkligt sätt :)
Per HApps: Underbart! På den tiden visste kunde man urskilja bilar i mängden. Volvo var Volvo, Opel var Opel och Fiat var... en rosthög!
Hahl Bundy: Jag körde en Zündapp KS 50. Nästan alla körde ju omkring på Yamaha DT på den tiden. Det var ju inga riktiga moppar.
Föregående · 26 · Nästa