Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 290 ·
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Läst på samma sida:

”De kommer att göra succé i NHL... Djoos hyllade bröderna Sedin efter förlusten."

Nåja, Djoos kunde väl sitt backspel, men att fullt ut bedöma tvillingarnas framtid, det fixade han nog inte.. =)

Timrå IK > Sv: Bortförklaringar för baksmällan
Hirsc talar ut om sin debut i AB:

"- Det kändes inte som att vi riktigt var redo när matchen började. Kanske för att vi kom hit med fyra raka segrar bakom oss, säger Corey Hirsch."


www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,421955,00.html

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello: Hört talas om att målvakter behöver spela in sig? Tror att Timrå IK resonerar enligt mönstret att man nu befinner sig på relativt säker mark och att man därmed kan chansa lite och "riskera" att tappa några poäng. Vad jag menar är att det förstås är bättre att ge Hirsch chansen att få nyttig lärdom i elitseriespelet redan nu, för att måhända kunna vara på tårna om det skulle behövas i ett slutspel, ifall som du säger, Kapanen skulle gå sönder, vilket gud förbjude!!

Frölunda HC > Sv: LHC - Frölunda
Sibbe: Därom tvista de lärde.. hehe..

Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
Gandi: Låter som en klok analys av Kenta det. Är man inte med till 100 procent får man svårt att vinna några matcher alls.

Enligt Hirsch själv i radiointervjun (hörde nån fler den?) kände han sig väldigt matchovan i den första perioden. Det var som att allting var nytt, tror jag han sa. Var sedan mer nöjd med sitt spel i den andra och i den tredje kände han sig i nivå med sig själv igen. Fokus enligt honom själv framöver är playoff för Timrå IK och att hjälpa laget till så många poäng som möjligt.
Tror vi kan hoppas på mer från honom jag... =)

Nu stoppar vi inte våra huvuden i marken på strutsvis och ger upp bara för att det gick käpprätt åt fanders ikväll, utan hoppas och tror istället på att det finns en framtid.. en framtid FÖR Timrå IK i ett slutspel, FÖR Corey Hirsch och FÖR våra kära backar...

Frölunda HC > Sv: LHC - Frölunda
Dragan 2k: Hehe.. då var DET snacket igång.. =)

Frölunda HC > Sv: LHC - Frölunda
Sannes, Dragan 2k: Bara att gratulera! En väl genomförd bortamatch som det ser ut. Tre poäng och att hålla nollan i Linköping är ingen enkel uppgift.

Timrå IK > Sv: Bortförklaringar för baksmällan
Fanzin: Äh.. ta och svälj stoltheten nu! Nog inget att snacka om ikväll. Luleå var tillräckligt mycket hetare än TIK för att gå ifrån till 3-0 till synes enkelt. Sedan bevakar man läget i sista perioden.

TIK kommer ALLTID igen!!!

Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
Fanzin: Och så mycket mer betrodd..

Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
Fanzin: Varför ens försöka???

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Whatever.. ett enkelt språk har nog aldrig varit nåt för dig som det ser ut....

4-0.. grattis!

Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
Generalen: Men tack, jag är hörd! Det är ju precis det som varit det stora problemet hela säsongen.
Om inget mirakel händer före den 31/1 så blir säsongen nog lite kortare än ifjol...

Frölunda HC > Sv: LHC - Frölunda
Danne_L: Blev visst mål utan straff.. 0-1, Niklas Andersson... =)

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Ah! Det måste vara nån form av dialekt! Jag fattar halvsju...

Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
matsby: Hur var det matchen senast i Scandinavium såg ut? Kapanen rent utav lysande i mål i första perioden. Sen i andra när misstagen av BACKARNA började dugga tätt så rann det snabbt iväg...
Det var nog ingen brist på trygghet i det läget, tror inte på det nu heller.

Frölunda HC > Sv: LHC - Frölunda
Sannes: Hörde att den första perioden var mycket bra. Två lag som vill mycket, visar heta känslor och bra målvaktsspel. Den andra likadan, eller?
Ja, bir det säsongens första mållösa match tro?? =)

Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
flubber: Vet du vad ordet objektivitet innebär?? Om inte, ta och slå upp det!

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
matsby: Iom hur coahingen ser ut inför dagens match får jag känslan av att Kenta/Timrå IK helt enkelt inte prioriterar den här bortamatchen. Nu när man plockat fyra raka segrar så behöver man ju inte vinna... eller???

Timrå IK > Sv: Kan vi inte lämna Jäger i Luleå?
Halo Gordie: Lyssnar du på webbradion? Om inte så var dom noga med att intyga att det var TIK´s backar som sovit middag vid de bägge första målen. Han fick godkänt av dom åtminstone..

Timrå IK > Sv: Kan vi inte lämna Jäger i Luleå?
Jaha.. rullgardin ned!

Timrå IK > Sv: Kan vi inte lämna Jäger i Luleå?
matsby: Tycker sånt är skönt jag.. det hör till.

Härligt att Hirsch äntligen får plocka en puck, känns som han kan behöva det.

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
arf: Nej, du har helt rätt.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Hansson ut nu.. hur ska detta sluta..

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Jo, man kan nog säga att ni klarade den utvisningen..

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
Bragd-Birger: 2-0.. 4 mot 5, tragiskt..

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
matsby: PP nu då.. kom igen!

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
1-0.. attans!

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
Halo Gordie: Gött!

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-01-20
Halo Gordie: Du måste ha Real Player på din dator för att kunna lyssna..

Timrå IK > Sv: Hirsch
Xcool85: Jag tror nästan vi tar och ger Corey Hirsch en match att bevisa vilken klass han håller innan vi klipper honom jäms med knävecken. Att gå enbart på vad man hört i folkmun och vad man sett under matchvärmningar säger inte ett skit! Klart man är osäker, men det känns ju enbart dumt att döma honom redan på förhand...

Vad beträffar firma Hansson/Jäger så hade dom en par mindre bejublade insatser ihop tidigare. Hansson har bevisat att han håller riktigt bra klass när han prövats med andra backar, och Jäger har mest nött bänk den senaste tiden.
Den match man främst minns är ju hemma mot SSK då TIK tappade 4-1 till en pinsam förlust och visst var det Hansson och Jäger som sattes i fokus efter den förlusten, men att tänka på är att nog hela laget vek ner sig den matchen. Hursomhelst är det nog för tidigt att helt döma ut deras chanser igen och jag litar ändå rätt mycket på Kenta Johanssons egna bedömningar i det här fallet...

Vi har således två mycket intressanta matcher i matchen ikväll.. både Corey Hirsch OCH Hansson/Jäger vs. sig själv/själva...

Matchtips > Sv: Omgång 39
BIF-MoDo 3-4
LHF-TIK 2-2
LHC-VF 3-1
HV71-MIF 4-2
DIF-LIF 5-3
SSK-FBK 2-4

Frölunda HC > Sv: LHC - Frölunda
Linnea: I nattens match mellan NY Rangers och Boston gick det hett till.
Saxade detta ur AB:

"Det var som att flyttas tillbaka till 70-talets blodbad i NHL. Boston drog på sig 35 utvsningsminuter och två matchstraff - på två och en halv minut."

Nåt liknande att "se fram emot" i Linköping ikväll?? Det finns ju tendenser, om man ska tro dig.. =)

NHL > Foppa tillbaka?
Enligt ESPN så finns chansen att Peter Forsberg åter är med i nattens match borta mot Tampa Bay. Laget har vunnit 16 matcher och bara förlorat 5 när Peter funnits med på isen...

(Se länk)

MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Hälge: "Håller på att bryta ihop..."?? Det är väl just precis det han gör.. =)

MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla: Foppa kanske får ett pris för en obragd om han kommer hem och för MoDo till ett SM-tecken...? =)

MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Paddan: Ska vi tävla.. ?? =)

"-Om nån vill mig nåt så finns jag i baren med Wassberg."

Support > Sv: JimmyH, ett minne blott?
Bergius: Men ett sånt agerande kallar jag enbart slarv. Nog tyvärr bara att skylla sig själv..

MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Sörenstam... nu blev jag lycklig!

MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Nog ingen tvekan om att Foppas insats är avsevärt större. Mr. Sandman tog ett iofs överlägset VM-guld, MEN i en sport som nog är smalare än valfri aktör i Garmischbacken.
Foppa däremot vann ju Hart Trophy, det allra främsta av individuella pris du kan vinna i NHL, i stenhård konkurrens med världens bästa spelare.

Håller med dig om att risken för ett övertramp i trestegsgropen nog är rätt liten, tyvärr...

Abbans hockeymördare!!!

MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Foppa fick nöja sig med en åttondeplats..

Timrå IK > Sv: Corey står i morgon
Tjonken: Äh.. kom in i matchen nu vetja! Lugn och fin, Mats Waltin...

Timrå IK > Sv: Corey står i morgon
Tjonken: Det ser jag enbart som att du får fördel. Grejen var att jag åkte så mycket åttor kring dina spelare att du till slut snodde spelkontrollerna runt kroppen i ren förvirring... =)

Ja, det var "Myrorna" som hade utförsäljning på fjolårets uppsättning från manifestationerna FÖR norsk valfångst, VF..

Timrå IK > Sv: Corey står i morgon
Tjonken: Äh.. det var lite mycket stolpe in för min egentligen helt oduglige motståndare. Jag vet ju att jag är bäst, men sport är sällan rättvis!
Erkänna vad? Det kändes skönt att bräcka dig i SAMTLIGA matcher.... hehe

Support > Sv: JimmyH, ett minne blott?
JimmyH: Vad stabilt det låter att nån har kunnat göra det. Du bytte lösen nu va?

Timrå IK > Sv: Corey står i morgon
Redhat: Jo, visst hoppas man på det. Jag har ingen känsla alls vilken klass Corey Hirsch håller, men ska man gå efter vad ryktet säger lär det sluta illa i morgon. Nu brukar jag inte köpa vad folk säger sig ha sett enbart på träning utan väljer nog att bedöma honom först efter en matchinsats, men läget känns aningens ovisst...

Nej, han släppte två puckar nere i Leksand, fast å andra sidan så behövde Leksand aldrig lägga sin tredje straff eftersom det redan var avgjort då.. =)

Timrå IK > Sv: Corey står i morgon
matsby: Att tippa på matchen är ju busenkelt. Lule vinner efter straffar... =)

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
p j davydjoos:

Framtiden kommer att utvisa,
vilka som mästare vi får prisa.
Vilket lag vinner och skapar eufori,
Frölunda? Brynäs? Jag hoppas det blir TIK.

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
matsby: Hehe.. precis som vanligt.. =)

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
p j davydjoos:

Brynäs framgångar, man så lätt glömmer
när dom i kvalserien så lätt hamnar numer.
Publiken sviker och på stora torget dom skriker,
Aldrig mer vill vi tillbaka till Begravlerinken.

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
p j davydjoos: Hehe.. värre än julafton med Arne Weise det här!
Visst nådde Timrå IK högre höjder än på länge under fjolårssäsongen, men sin topp hade dom för bra precis 30 år sedan... Fast vi siktar på att nå högre framgångar än SM-silver om vi pratar framtid.. =)

· 290 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå