Historik
Föregående · 289 · Nästa
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
scim: Möjligt och även högst troligt..
Jo, men nån liten del av mitt bättre vetande (??) avsåg vad det nu verkade att hålla kvar mig där i hörnet ikväll.
Hade garanterat fått fri sikt från stora stå iaf. Har provstått den sektionen på den tiden när klacken stod nästan precis där H Höger är nu.. alltså några år sen. ;) Men, men.. man får väl ta detta som en lärdom..
Ja du, domaren var ett riktigt sorgligt kapitel. Vill med en gång säga att jag på inget sätt lägger den omedelbara skulden på honom, MoDo vann välförtjänt efter en taktiskt sett helt klockren insats. När man lyckas fullt ut med detta, samt när TIK för dagen var rätt så bleka, var det till slut inget snack.
Men det var ju domaren ja.. Ryhed.. I period ett och två var han ju lika sorgligt dålig åt båda håll. När han sedan i tredje får för sig att börja lägga nivån, då hittar han saker som inte finns och missar solklara händelser. Men som sagt, jag ville med detta blott förstärka er MooDooiters beklagan över spektaklet på isen!
Hade inte haft äran att stöta ihop med LJ förrän ikväll.. en rätt ansenlig längd på den mannen, skulle man kunna säga. Förstår om han är svår att ha framför sig, så han kanske inte gör sig så dålig där ute på parkeringen ändå..=) Fast ikväll önskar man knappast ut NÅN i kylan, visst?
Grattis till viktorian!
Oops.. nu damp tidningen ner här.. nog dags att sova en stund nu, natti!
Jo, men nån liten del av mitt bättre vetande (??) avsåg vad det nu verkade att hålla kvar mig där i hörnet ikväll.
Hade garanterat fått fri sikt från stora stå iaf. Har provstått den sektionen på den tiden när klacken stod nästan precis där H Höger är nu.. alltså några år sen. ;) Men, men.. man får väl ta detta som en lärdom..
Ja du, domaren var ett riktigt sorgligt kapitel. Vill med en gång säga att jag på inget sätt lägger den omedelbara skulden på honom, MoDo vann välförtjänt efter en taktiskt sett helt klockren insats. När man lyckas fullt ut med detta, samt när TIK för dagen var rätt så bleka, var det till slut inget snack.
Men det var ju domaren ja.. Ryhed.. I period ett och två var han ju lika sorgligt dålig åt båda håll. När han sedan i tredje får för sig att börja lägga nivån, då hittar han saker som inte finns och missar solklara händelser. Men som sagt, jag ville med detta blott förstärka er MooDooiters beklagan över spektaklet på isen!
Hade inte haft äran att stöta ihop med LJ förrän ikväll.. en rätt ansenlig längd på den mannen, skulle man kunna säga. Förstår om han är svår att ha framför sig, så han kanske inte gör sig så dålig där ute på parkeringen ändå..=) Fast ikväll önskar man knappast ut NÅN i kylan, visst?
Grattis till viktorian!
Oops.. nu damp tidningen ner här.. nog dags att sova en stund nu, natti!
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
scim: Nej, men man blir ju måttligt munter att se hockey från det där mycket ovälbyggda hörnet.. om man missat att se nästan en period, kallas det att man bevittnat en antihockeyperiod då, eller??
Ja, det kändes riktigt trist faktiskt. Men jag såg det nästan som enda chans att få se resten av matchen "live" att ge avkall på mötet med MooDooiterna ikväll.
Hade smitt planer med Knas och fått en guidning med karta och hela köret bort till H Höger.. "vid bordet mot väggen", sa hon visst.. Jag såg nog "risken" som större att ev. få span på Lumber Jack, men Matsby hade nu inte fått min inside info före, så nån ursäkt förtjänar han den mannen. Vi bilade förresten upp i lag.. =)
Ja, det kändes riktigt trist faktiskt. Men jag såg det nästan som enda chans att få se resten av matchen "live" att ge avkall på mötet med MooDooiterna ikväll.
Hade smitt planer med Knas och fått en guidning med karta och hela köret bort till H Höger.. "vid bordet mot väggen", sa hon visst.. Jag såg nog "risken" som större att ev. få span på Lumber Jack, men Matsby hade nu inte fått min inside info före, så nån ursäkt förtjänar han den mannen. Vi bilade förresten upp i lag.. =)
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Ambroo: Ja, men se på TV i hallen??? HUR seriöst är det? Vaddå, ser det ut som jag är anställd i kiosken, eller?!
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
knaskamilla: Jisses vad jag var förbannad under första perioden!! Lyckades med möda knö mig upp men hamnade rätt långt ner, då det redan var nästan fullt, eftersom bilen jag åkte i kom efter bussarna.
Såg inte ett piss nästan. Jo, jag såg halva anfallszonen och fick ju kolla mer på jumbotronen än på isen för att ha chans att överhuvud taget se nåt!!
Det blev dock "bättre" i paus, då kioskbesök gjorde att det gick att ta ett par kliv upp så man fick se lite mer av isen.
Därav min frånvaro på H Höger.. =) Matsby var dit hörde jag. Men att få plats/ens få se nåt av matchen kändes som prio #1 för egen del ikväll..
Vi stötte dock ihop med LJ på en mack en bit ifrån, inhandlandes käk o.dyl med ett charmigt och osympatiskt MooDogrin i fejan... ;)
Han har "en bit" att åka den mannen!
Såg inte ett piss nästan. Jo, jag såg halva anfallszonen och fick ju kolla mer på jumbotronen än på isen för att ha chans att överhuvud taget se nåt!!
Det blev dock "bättre" i paus, då kioskbesök gjorde att det gick att ta ett par kliv upp så man fick se lite mer av isen.
Därav min frånvaro på H Höger.. =) Matsby var dit hörde jag. Men att få plats/ens få se nåt av matchen kändes som prio #1 för egen del ikväll..
Vi stötte dock ihop med LJ på en mack en bit ifrån, inhandlandes käk o.dyl med ett charmigt och osympatiskt MooDogrin i fejan... ;)
Han har "en bit" att åka den mannen!
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6
Nä, dags att bege sig norrut och trotsa kylan. Mot Nolaskogen!!
[k]"Vi skola icke frukta för att sanningen på det motsatta sättet, eller genom diskussionsfriheten, går under. Tvärtom, det är på det sättet den skall segra."[/k]
[k]"Vi skola icke frukta för att sanningen på det motsatta sättet, eller genom diskussionsfriheten, går under. Tvärtom, det är på det sättet den skall segra."[/k]
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: Tror nog det, "frimärksbrännvin, årgång -94", jubileumsutgåva.. =)
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6
Poffa: Alltid?? När MoDo varit sämre placerade än TIK i tre av de senaste fyra säsongerna OCH sämre även i de inbördes mötena...?
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (#2) - Derbytråd #6
Frisco: Inte mycket att säga om det. Straffet känns rimligt för den förseelsen och borde nog ha utdelats redan från början.
MoDo Hockey > Sv: Ingen fara
Mats Edström: Njae.. det var icke den mer eller mindre älskvärda (??) saken jag hade i tankarna. Sitter nämligen i ett likartat läge, så att sitta bredvid sin partner och se hennes lag vinna och mitt förlora, det vet jag vad det innebär...
MoDo Hockey > Sv: Ingen fara
Mats Edström: Ojoj.. du har det inte lätt du.. =) Fast kärleken övervinner ju allt säger man väl.
MoDo Hockey > Sv: Ingen fara
Plexi: Ryktet säger också att i stort sett alla bokstavsbarn i Timrå Kommun har MoDo som favoritlag, eftersom det är det enda lag häromkring som dom kan hitta en tydlig relation till...
MoDo Hockey > Sv: Bannern
Lumber Jack: På tal om det så säger jag bara MIKA!!!
Länkar:
http://www.daimlerchrysler.com/video/1,,0-5-10415-1-58475-1-0-1-0-0-0-68-7145-0-0-0-0-0-0-0,00.html
http://www.daimlerchrysler.com/video/1,,0-5-10415-1-58475-1-0-1-0-0-0-68-7145-0-0-0-0-0-0-0,00.html
Matchtips > Sv: Resultat Omg 39
Mange: Detta berodde alldeles säkert på att matcherna i omgång 39 även fanns under rubriken "Omgång 38" alldeles i början. Alltså fanns möjligheten att faktiskt tippa två ggr. på samma matcher.
Någon hade lite bråttom att tippa först den här omgången...
Någon hade lite bråttom att tippa först den här omgången...
Sportspel > Sv: NINTENDO!!!
Gone: Hehe.. Donkey Kong var ju favoriten där iaf! Hada det dock aldrig själv. Jag fick nåt papp-spel när jag fyllde typ tio år en gång, och det hette "Oil Panic".. det ville ju ingen annan spela så det var ju helt värdelöst!
Själv gillar jag Mame-, och Commodore 64-spel som finns på nätet.. nostalgi så det räcker det!
Själv gillar jag Mame-, och Commodore 64-spel som finns på nätet.. nostalgi så det räcker det!
Frölunda HC > Sv: SSK-VF
danoj: Haha.. jodu, det verkar ju ha funkat nästan felfritt hittills iaf!
Den där "knyta-näven-i-byxan"-mentaliteten tror jag ligger bakom en hel del. Kanske det saknades lite av fjolårets självförtoende i år, då det inte gått LIKA friktionsfritt, och när laget fick några segrar kanske detta nu är återvunnet...??
Den där "knyta-näven-i-byxan"-mentaliteten tror jag ligger bakom en hel del. Kanske det saknades lite av fjolårets självförtoende i år, då det inte gått LIKA friktionsfritt, och när laget fick några segrar kanske detta nu är återvunnet...??
Frölunda HC > Sv: SSK-VF
danoj: Är det inte lite märkligt att Frölundas lyft med spelet överlag sammanfallit så precis med Conny Evenssons "bortfall"? En tillfällighet förmodligen, men lite tänkvärt är det...
Timrå IK > Sv: Deadline 31/1
Bragd-Birger: Nej, att direkt stäla in tre junisar på isen i elitserien kanske inte är så klokt. Men man kunde ju åtminstone tänka sig att så många fick träna med A-laget fullt ut. DÅ kanske vi får den utvecklingen att en junior per år lyckas slå sig in.
Det är nog troligt att TIK tänkt i dom banorna. Man ser nog helst att TIK etablerar sig på allvar innan man vågar sig ut på lite djupare vatten...
Det är nog troligt att TIK tänkt i dom banorna. Man ser nog helst att TIK etablerar sig på allvar innan man vågar sig ut på lite djupare vatten...
Timrå IK > Sv: Deadline 31/1
Frella: Så önskar man att TIK resonerade.
Samtidigt är det ju en risk man tar om man matchar laget med juniorer. Frågan har väl varit om TIK ansett sig själva ha tillräckligt bra spelare...
Fast jag anser ju att unga spelare kan växa med ökat ansvar - alltså inget motsägande alls i att lyfta upp en par tre junisar varje år...
Samtidigt är det ju en risk man tar om man matchar laget med juniorer. Frågan har väl varit om TIK ansett sig själva ha tillräckligt bra spelare...
Fast jag anser ju att unga spelare kan växa med ökat ansvar - alltså inget motsägande alls i att lyfta upp en par tre junisar varje år...
Övrig hockey > Sv: Lika som bär??
Belix: Ja, kanske han är den som håller i trådarna när det nalkas allsång i bussen..? =)
Timrå IK > Sv: Deadline 31/1
Frella: Visst borde TIK resonera så! Frölundas satsning på juniorsidan är bara att ta av sig hatten för. Och framgångarna de haft är ju ett bevis på att satsning också betalar sig i längden. Nu var ju VF helt tvungna att göra detta, eftersom man var nödgade att hålla hårt i slantarna p.g.a skatteskulderna och det för några år sen.
Men att kunna lyckas som dom har gjort är ändå ett undantag. Nog inte att begära att TIK ska kunna lyckas med nåt sådant, MEN man kan ju iaf önska att man hade lite av den filosofin i grunden..
Som det är nu så finns det mycket mer att önska på juniorsidan hos Timrå IK!
Men att kunna lyckas som dom har gjort är ändå ett undantag. Nog inte att begära att TIK ska kunna lyckas med nåt sådant, MEN man kan ju iaf önska att man hade lite av den filosofin i grunden..
Som det är nu så finns det mycket mer att önska på juniorsidan hos Timrå IK!
Timrå IK > Sv: Deadline 31/1
Bragd-Birger: Men sedan NÄR är Timrå IK kända för att de senaste 10-15 åren ha jobbat klanderfritt med att matcha in juniorer i A-laget??
"Z" och Crippe är de ENDA undantagen...
Det resonemang och den strategi men verkar ha idag är ju inget annat än ett stort hån mot dom som jobbade med juniorerna i klubben under de fantastiska åren under 60-, -70, och tidigt -80-tal. Då var TIK ledande i landet med det arbetet.
Skämmes, tamefan!!
"Z" och Crippe är de ENDA undantagen...
Det resonemang och den strategi men verkar ha idag är ju inget annat än ett stort hån mot dom som jobbade med juniorerna i klubben under de fantastiska åren under 60-, -70, och tidigt -80-tal. Då var TIK ledande i landet med det arbetet.
Skämmes, tamefan!!
Övrig hockey > Sv: Lika som bär??
Dream Team: Det skulle nu se ut såhär hade jag tänkt:
[bild]www.destgulch.com/movies/deliver/deliv05s.jpg[/bild]
[bild]www.destgulch.com/movies/deliver/deliv05s.jpg[/bild]
Övrig hockey > Lika som bär??
Satt och såg filmen "Deliverance" (Den sista färden) i helgen och tyckte mig skönja vissa likheter mellan LHC´s Andreas Pihl och följande karaktär:
www.destgulch.com/movies/deliver/deliv05s.jpg
Eller hur?? =)
www.destgulch.com/movies/deliver/deliv05s.jpg
Eller hur?? =)
Sportspel > Sv: NINTENDO!!!
Mattias - 74: Fick mitt lystmäte av 8 bitars Nintendo fullbordat för en kort tid sen. Spel som Kid Icarus, Donkey Kong jr och Zelda gick på högvarv. Hur grymt som helst det!
Inte jag som har spelkonsolen dock, men den finns hos en användare här på Sps. Det går ju altid att höra sig för...
Inte jag som har spelkonsolen dock, men den finns hos en användare här på Sps. Det går ju altid att höra sig för...
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
UbbeC: Nu ser jag att jag missförstod dig.. du hade helt rätt! =)
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
UbbeC: Vi fick nog tyvärr ett rätt klart bevis för precis motsatsen igår....
Timrå IK > Sv: Jumbotron?
Saxat ur Dagbladet:
"Timrå IK planerar för en ny stor investering i Sydkraft Arena. Klubben vill installera en jumbotron i taket. En investering som kostar minst tre miljoner kronor.
- Det ska finnas i varje modern arena, säger Thomas Johansson, klubbdirektör i Timrå IK."
(Vidare, se länk)
"Timrå IK planerar för en ny stor investering i Sydkraft Arena. Klubben vill installera en jumbotron i taket. En investering som kostar minst tre miljoner kronor.
- Det ska finnas i varje modern arena, säger Thomas Johansson, klubbdirektör i Timrå IK."
(Vidare, se länk)
Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
Dream Team: Skall givetvis stå att det är hämtat från Dagbladet.. gomorron!
Timrå IK > Sv: Corey Hirsch
Saxat ur ST idag:
"I går var Corey Hirsch tillbaka i verkligenheten - efter bara tre minuter.
För då kom Magnus Nilsson fri, sedan han åkt ifrån Jesper Jäger.
Nilsson gjorde inget misstag när han lurade ner Hirsch på isen och satte pucken högt i nättaket.
Fem minuter senare gjorde Per Ledin 2-0, återigen på ett friläge - när Timrå var en man mer på isen.
- Av deras tre första skott var två frilägen. Inget drömläge för mig direkt när jag inte har spelat på så länge, förklarade Hirsch..."
(Se länk..)
"I går var Corey Hirsch tillbaka i verkligenheten - efter bara tre minuter.
För då kom Magnus Nilsson fri, sedan han åkt ifrån Jesper Jäger.
Nilsson gjorde inget misstag när han lurade ner Hirsch på isen och satte pucken högt i nättaket.
Fem minuter senare gjorde Per Ledin 2-0, återigen på ett friläge - när Timrå var en man mer på isen.
- Av deras tre första skott var två frilägen. Inget drömläge för mig direkt när jag inte har spelat på så länge, förklarade Hirsch..."
(Se länk..)
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
scim: Jag skulle även jag komma till insikt..(??) om än under påverkan av mödosam trötthet...
SÅ! ZZZzzzzzZätaZZzzzz på er nu och gonatt!
SÅ! ZZZzzzzzZätaZZzzzz på er nu och gonatt!
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
scim: Ja, men innan du inser att du faktiskt underskattar någon, då är det ju egentligen inte tal om underskattning..
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
NuMo: Ibland lyckas man blunda för det som i efterhand verkar helt uppenbart! =) Jag ser ljuset.. =)
Frågan kanske istället borde vara: GÅR det ens att överskatta någon?
Frågan kanske istället borde vara: GÅR det ens att överskatta någon?
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
NuMo: Eeh.. nu hänger mitt trötta huvud tyvärr inte med i dina dribblingar längre.. sist i korvkön, känns som en passande beskrivning.
Uppenbart är iaf att jag helt missförstod det du egentligen frågade..? Tror det är läge att ta och underkasta sig kuddens makt... gonatt och välkammad utter!
Uppenbart är iaf att jag helt missförstod det du egentligen frågade..? Tror det är läge att ta och underkasta sig kuddens makt... gonatt och välkammad utter!
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Dream Team: Jag har förresten visst sett ALLA möten mellan TIK-MoDo denna säsong. Den match jag inte besökte var den första i Kempis, men den såg jag istället på TV...
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
NuMo: Vem jag överskattar?? Det var då ingen lätt fråga, men låt mig tänka...
Min etta måste bli Daniel Rydmark, MIF. Fast han lider väl kanske av hela LAGETS flopp den här säsongen. Men två mål och lika många ass. på 36 matcher, det sover nog Percy inte SÅ gott på inte.
God tvåa blir Tommy Westlund, LIF. Har iofs varit skadad under en lång period och kanske inte riktigt fått chansen, fast är man känd som poänggörare så skvallrar hans ynka fem poäng högt om en helt annan verklighetsbild.
Trea på min lista får bli Magnus Wernblom, MoDo. Erkänd som MoDos ryggrad och att han alltid är att räkna med som en pålitlig poänggörare. Har sviktat betänkligt i båda dessa kriterier, skulle jag säga...
Känner mig iofs som jag trampar på lite djupt vatten i just det ämnet, här inne.. Men inte är det den gamle Werner vi ser i år inte?? Är han den ledare i år som man gjort sig van att höra/läsa/se i media? Minns att han var på tal mycket ifjol inför landlagsuttagningar o.dyl.. knappast i år..
Han har i de matcher jag sett mot TIK i år (alla utom en) sett märkligt ointresserad ut?? Ja, bortsett från första mötet då han väl stänkte in tre baljor..? Och när han i sista minuten senast helt oförståeligt fick för sig att kasta ner en mycket förvånad Kent Manderville i isen...
45 poäng ifjol.. når han upp i hälften denna säsong??
Min etta måste bli Daniel Rydmark, MIF. Fast han lider väl kanske av hela LAGETS flopp den här säsongen. Men två mål och lika många ass. på 36 matcher, det sover nog Percy inte SÅ gott på inte.
God tvåa blir Tommy Westlund, LIF. Har iofs varit skadad under en lång period och kanske inte riktigt fått chansen, fast är man känd som poänggörare så skvallrar hans ynka fem poäng högt om en helt annan verklighetsbild.
Trea på min lista får bli Magnus Wernblom, MoDo. Erkänd som MoDos ryggrad och att han alltid är att räkna med som en pålitlig poänggörare. Har sviktat betänkligt i båda dessa kriterier, skulle jag säga...
Känner mig iofs som jag trampar på lite djupt vatten i just det ämnet, här inne.. Men inte är det den gamle Werner vi ser i år inte?? Är han den ledare i år som man gjort sig van att höra/läsa/se i media? Minns att han var på tal mycket ifjol inför landlagsuttagningar o.dyl.. knappast i år..
Han har i de matcher jag sett mot TIK i år (alla utom en) sett märkligt ointresserad ut?? Ja, bortsett från första mötet då han väl stänkte in tre baljor..? Och när han i sista minuten senast helt oförståeligt fick för sig att kasta ner en mycket förvånad Kent Manderville i isen...
45 poäng ifjol.. når han upp i hälften denna säsong??
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
NuMo: Oops! Pardon min anklagelse... men du verkar ju kunna sjunga med rätt så bra i klagosången över juicemannen som verkar ha gnällt sig igenom en hel hockeykarriär.. vare sig det handlar om domare eller helt osaklig kritik mot hockeyspelaren Tvillingarna Sedin...
Givetvis väl mycket att leva upp till. Inte mycket att säga om, egentligen.
Vad beträffar Foppa så är han ju helt unik, en på miljonen..
Givetvis väl mycket att leva upp till. Inte mycket att säga om, egentligen.
Vad beträffar Foppa så är han ju helt unik, en på miljonen..
Timrå IK > Sv: Vi är inte bättre
JimmyH: Visst kan jag med fasa backa en fem-sex år och bli rädd för det jag ser, men mycket vill ju ha mer, som det heter..
Minns att jag stod i hemmapremiären mot Frölunda och talade tyst till mig själv om en dröm att nån gång få uppleva ett slutspel i Sydkraft Arena, med den underbara stämning som man upplevde då. Bara den drömmen besannas så är jag nöjd, för mer kan vi heller inte begära av Timrå IK den här säsongen. Jag kräver inga stordåd, man blir bara lite blind ibland....
Minns att jag stod i hemmapremiären mot Frölunda och talade tyst till mig själv om en dröm att nån gång få uppleva ett slutspel i Sydkraft Arena, med den underbara stämning som man upplevde då. Bara den drömmen besannas så är jag nöjd, för mer kan vi heller inte begära av Timrå IK den här säsongen. Jag kräver inga stordåd, man blir bara lite blind ibland....
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
NuMo: Märkligt att du orkar??! Ja, att söka reda på citat från din antifavorit Per Djoos... =)
Eller är det bara för att för sista gången (??), sänka honom med så mycket belysande kritik att en ståplats i Nybroviken skulle kännas som en ynnest..???
Nej, klart jag inte menade så om Sedinarna.. men visst är det väl så att dom inte fullt ut lyckats motsvara de VÄLDIGT högt ställda förväntningar som låg på dom.. stora förväntningar ja.. nog betungande som sjutton det du. Och visst är det så att dom än så länge är relativt unga och borde ha en fortsatt potentiell "reserv" att utveckla. Det finns ju exempel på andra MooDooiter som tagit ett eller sju år på sig innan de erkänts som "top of the line".....
Eller är det bara för att för sista gången (??), sänka honom med så mycket belysande kritik att en ståplats i Nybroviken skulle kännas som en ynnest..???
Nej, klart jag inte menade så om Sedinarna.. men visst är det väl så att dom inte fullt ut lyckats motsvara de VÄLDIGT högt ställda förväntningar som låg på dom.. stora förväntningar ja.. nog betungande som sjutton det du. Och visst är det så att dom än så länge är relativt unga och borde ha en fortsatt potentiell "reserv" att utveckla. Det finns ju exempel på andra MooDooiter som tagit ett eller sju år på sig innan de erkänts som "top of the line".....
Timrå IK > Sv: Vi är inte bättre
Helg Ernest: Håller med dig i kritiken mot delar av backbesättningen i TIK, MEN det är som du också säger inget som är alls nytt. Det påtalades redan före elitserien startade hur tunn trupp TIK hade, och då speciellt på backsidan. Håller således även med dig i din undran över varför folket härinne klagar så förbaskat....
Visst kan dom bättre än ikväll, det är jag helt övertygad om, man var bara inte redo för match fullt ut och ingen skugga ska heller falla över Corey Hirsh, som nog hade en rätt otacksam uppgift i målet.
Däremot ser jag tyvärr fram emot ett förmodat snabbt slut på säsongen, när/om slutspelet väl drar igång. TIK går som längst till kvartsfinal.. där går tyvärr målsnöret den här säsongen.
Kalla mig pessimist. Jag skulle snarare säga realist.....
Hur konstigt det än låter så har jag faktiskt försökt få igång en vattenskoter itankad diesel en gång i tiden. Gick väl sådär kan jag säga...
Visst kan dom bättre än ikväll, det är jag helt övertygad om, man var bara inte redo för match fullt ut och ingen skugga ska heller falla över Corey Hirsh, som nog hade en rätt otacksam uppgift i målet.
Däremot ser jag tyvärr fram emot ett förmodat snabbt slut på säsongen, när/om slutspelet väl drar igång. TIK går som längst till kvartsfinal.. där går tyvärr målsnöret den här säsongen.
Kalla mig pessimist. Jag skulle snarare säga realist.....
Hur konstigt det än låter så har jag faktiskt försökt få igång en vattenskoter itankad diesel en gång i tiden. Gick väl sådär kan jag säga...
Brynäs IF > Sv: Reflektion
Rso: Slitna ljumskar kanske.. den tiden på säsongen för Mille nu.. =)
Tar ni er till slutspel blir han livsfarlig!
Tar ni er till slutspel blir han livsfarlig!
Timrå IK > Sv: Bortförklaringar för baksmällan
wesse: Men så ska det låta ju!
Vi är Timrå, och vi ger ALDRIG upp!!
Vi är Timrå, och vi ger ALDRIG upp!!
Föregående · 289 · Nästa
Bara för att en MoDokille hamnar i planket, innebär det inte att det med automatik orsakats av en checking from behind.
Domaren var ett skämt igår. I de två första dömde han lika illa åt båda håll. När ha i den tredje skulle stämma i bäcken, ja då gick precis allt fel.
Men åter. Det var INTE Ryheds fel att MoDo faktiskt vann. Det gjorde dom tack vare en imponerande taktiskt genomförd match och med en disciplin och effektivitet värd namnet.
Tappade man markering NÅN gång? Inte många i sånt fall.
Hade TIK nån riktigt klar målchans på TRE perioder? Knappast.
Lyckades TIK nån gång igår med det uppenbarligen bortglömda konceptet, ska-vi-göra-mål-kanske-vi-behöver-ställa-en kille-framför-mål? Nej, varken hackat eller säsrskilt malet där heller.
Så att MoDo vann och nästan kom ikapp TIK i den här säsongens inbördes resultat, det var igår helt i sin ordning...