Historik
Föregående · 291 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
Gusten: Hehe.. är det förresten ens nödvändigt att köpa förköp till Brynäs matcher numer...? =)
Brynäs IF > Sv: Derbytabell
Makkan: Känns som man knappt orkar bry sig om den där dyngan. Tabellen i den tidningen stämmer dessutom inte.
Timrå IK 14 9 0 1 4 41-25 28
Luleå HF 14 6 1 0 7 31-32 20
Brynäs IF 14 5 1 1 7 27-34 18
MoDo 14 4 2 2 6 35-43 18
Brynäs skickar således iväg jumboplatsen en bit norrut... =)
Timrå IK 14 9 0 1 4 41-25 28
Luleå HF 14 6 1 0 7 31-32 20
Brynäs IF 14 5 1 1 7 27-34 18
MoDo 14 4 2 2 6 35-43 18
Brynäs skickar således iväg jumboplatsen en bit norrut... =)
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Swordster: Den avstängningen var inget annat än en stor skandal! HUR kan man bli bestraffad för att enbart hålla i en motspelare?? Han blev ju avstängd TVÅ matcher dessutom!??
Sätt den avstängningen i proportion till om Enström-fallet också skulle ge ett lika långt straff. Var ligger logiken i det?
Sätt den avstängningen i proportion till om Enström-fallet också skulle ge ett lika långt straff. Var ligger logiken i det?
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
matsby: Avstår att spekulera i ett tråkigt ämne...
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Frella: Nej, det blir inte jag heller. Skulle dock bli mycket förvånad om han bestraffas hårt...
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Frella: Precis, för han ÄR ju inte anmäld än. Ärendet ligger ju hos förbundet än så länge.
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Ulf: Det känns mer som att ämnet är ordentligt uttjatat och att vi nog inte kommer så mycket längre, därav den tappade intensiteten.
Vi får helt enkelt avvakta vidare besked i fallet och att ta upp liknande händelser i matchen för att försöka dra skugga över Crippes tackling känns bara onödigt.
Vi får helt enkelt avvakta vidare besked i fallet och att ta upp liknande händelser i matchen för att försöka dra skugga över Crippes tackling känns bara onödigt.
MoDo Hockey > Sv: Hall of Fame
Paddan: En utbölings åsikt går helt på ditt spår. Även jag håller den där "Nicke-tröjan" som klart snyggast.
Timrå IK > Sv: Timrå IK slutspelsklart
Chief: Hört talas om en dryck som är av bl.a skotsk härkomst och som ger en mer eller mindre rökig smak.....??
Timrå IK > Sv: Timrå IK slutspelsklart
Smokey: Vid det nämnda tillfället såg det väl ut som han gick på någon form av rökt dryck.. så du har nog inte har helt fel... =)
Timrå IK > Sv: Timrå IK slutspelsklart
Halo Gordie: Jag hade turen (??) att befinna mig på raden bakom honom under en match under fjolårssäsongen så jag vet hur hans skepnad ser ut.. =)
Timrå IK > Sv: Timrå IK slutspelsklart
SMÅLAND: Jaså du tänkte se en ev. kvartsfinal från baren i SyA du..? =)
Tror för övrigt att Timrå IK skrapar ihop 76-80 pinnar och som bäst placerar sig 6:a..
Tror för övrigt att Timrå IK skrapar ihop 76-80 pinnar och som bäst placerar sig 6:a..
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Captain Crash: Bilderna fanns i MoDoboken efter matchen i torsdags....
MoDo Hockey > Sv: Hall of Fame
knaskamilla: Nej, jag menade ju inte riktigt så. Prövningen/insatsen skulle ses som större om ni blev tvungna att gå den längre vägen... =)
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Nightwish: Menade inte alls så. Tanken med att överhuvud taget ha ett diskussionsforum är ju att människor ska få ventilera sina PERSONLIGA åsikter. Du är mycket välkommen att göra det, men du får också vara beredd på att folk inte ALLTID tycker som du gör...
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Nightwish: Att ord står mot ord i det här fallet, det säger jag inget om. Men du får nog vara beredd att få mothugg i det du säger eftersom nog rätt många inte håller med vad du säger. Tycker nog även själv att ditt resonemang inte riktigt håller...
MoDo Hockey > Sv: Hall of Fame
knaskamilla: Kanske förbundet ser ett EVENTUELLT MoDo med proffs nästa höst som allt för bra. Således måste utmaningen ligga lite högre än för andra lag.... =)
Timrå IK > Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Nightwish: En utvisning på fem minuter innebär automatiskt matchstraff. Bara så du vet.
Färjestads BK > Sv: T.Magnusson om Wallinheimo
Saxat ur AB:
"I går anmäldes Färjestads Sinuhe Wallinheimo för att han sparkade Djurgårdens Stefan Pettersson. Disciplinnämnden beslutade att stänga av målvakten tills vidare."
"I går anmäldes Färjestads Sinuhe Wallinheimo för att han sparkade Djurgårdens Stefan Pettersson. Disciplinnämnden beslutade att stänga av målvakten tills vidare."
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Söderströms tackling kommer att granskas av förbundet.
Saxat ur Dagbladet:
"Avstängd eller inte? Till veckan avgörs Christian Söderströms öde.
- Jag har tittat på matchvideon och bestämt mig för att skicka den vidare till förbundet, berättar domaren Stefan Danielsson."
"- Det är en tackling i ryggen, och Modospelaren blir skadad. Jag bedömer att förbundet ska få titta på matchvideon och avgöra huruvida ärendet ska gå vidare till disciplinnämnden eller ej, berättar Stefan Danielsson. På måndag lämnas matchvideon till förbundet."
Saxat ur Dagbladet:
"Avstängd eller inte? Till veckan avgörs Christian Söderströms öde.
- Jag har tittat på matchvideon och bestämt mig för att skicka den vidare till förbundet, berättar domaren Stefan Danielsson."
"- Det är en tackling i ryggen, och Modospelaren blir skadad. Jag bedömer att förbundet ska få titta på matchvideon och avgöra huruvida ärendet ska gå vidare till disciplinnämnden eller ej, berättar Stefan Danielsson. På måndag lämnas matchvideon till förbundet."
Timrå IK > Sv: Nästa säsong
matsby: Ja, jag har alltid haft väldigt svårt för FBK och det är av en speciell anledning. Det hänger ihop med SM-finalen 1982/83 då just FBK fick spö av DIF. Eftersom TIK på den tiden inte rosade marknaden direkt, så var man ju "tvungen" att hålla på nåt lag i Elitserien. Så jag var lite smyg-DIF´are då och just den finalen är ju känd för just Djurgårdens sätt att hantera "problemet Håkan Loob".
Sen dess har jag alltid haft väldigt svårt för Färjestad och allt som s.a.s kommer med på köpet....
Sen dess har jag alltid haft väldigt svårt för Färjestad och allt som s.a.s kommer med på köpet....
Timrå IK > Sv: Nästa säsong
rokla: Nej, även om han mot slutet av säsongen redan bestämt sig att flytta, så hade han ju kunnat sköta det mycket proffsigare.
Affären med Lindman fick ju ett likartat händelseförlopp då nyheten läckte ut nånstans ifrån, trots att Timrå var mitt uppe i SM-slutspel...
Att FBK inte skulle ha tillfrågat Lindman redan långt före?? Jo, eller hur..
Affären med Lindman fick ju ett likartat händelseförlopp då nyheten läckte ut nånstans ifrån, trots att Timrå var mitt uppe i SM-slutspel...
Att FBK inte skulle ha tillfrågat Lindman redan långt före?? Jo, eller hur..
Timrå IK > Sv: Nästa säsong
260kg kärlek: Hehe.. du tar upp två verkligen sällsynta mål för en Elitseriespelare av idag... =)
Timrå IK > Sv: Nästa säsong
matsby: Men Fagemo bytte ju ner sig sportsligt sett. Visserligen stack han när TIK varit nere på åtta och räddat sig kvar via kvalspel, men allt är som bekant inte guld som glimmar...
Timrå IK > Sv: Nästa säsong
Teamrå: Vi kan nog glömma Johnsson tror jag. Han har rotat sig på allvar i Gbg och blir nog kvar där även efter karriärens slut.
MoDo Hockey > Sv: Snygg banner.
65Selander: Samma för mig med livehockeyn. Kör själv med 10 Mbit/sek och ändå ligger man efter. Men det har säkert att göra med komprimering och såna grejor.
MoDo Hockey > Sv: Snygg banner.
65Selander: Hehe.. det är jobbigt när det tar en halv dag att skicka ett meddelande här på SpS. Ville bara förtydliga det du skrev.. =)
MoDo Hockey > Sv: Tacklingen
Frisco: Du vet säkert vad jag menar. Man kan ju "läsa mellan raderna"....
MoDo Hockey > Sv: Tacklingen
Frisco: Nog ingen som är nöjd när nån blir skadad. Att påstå detta är bara onödigt.
MoDo Hockey > Sv: Tacklingen
willysson:
Saxat från Hockeyligan: "MODOs back Tobias Enström skadades i matchen mot Timrå igår. Idag kom röntgenbeskedet.
- Jag har två frakturer på höger tumme, säger Enström till hockeyligan.se."
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=3292
Det står inget om nåt förlängt straff för Crippe...
Saxat från Hockeyligan: "MODOs back Tobias Enström skadades i matchen mot Timrå igår. Idag kom röntgenbeskedet.
- Jag har två frakturer på höger tumme, säger Enström till hockeyligan.se."
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=3292
Det står inget om nåt förlängt straff för Crippe...
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
willysson: Synd bara att Jäger blivit en sån kärring på isen sen han lämnade Löven. Han var ju en riktig fuling tidigare och nån man faktiskt hade respekt för i den rollen han hade där.
Men helt klart, det skulle ju nästan inte heller ge klubben Timrå IK nåt dåligt rykte, så plocka Liv av banan bara! =)
Men helt klart, det skulle ju nästan inte heller ge klubben Timrå IK nåt dåligt rykte, så plocka Liv av banan bara! =)
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
Linnea: Nej iofs, men det är ju en helt annan sak att kliva in mot ett lag som leder med 7-1. Klart avsluten blir bleka då..
Att säga att upplevelsen var pinsam när vi såg matchen VF-TIK den 1 november, det är att kraftigt underdriva det hela!!
Att säga att upplevelsen var pinsam när vi såg matchen VF-TIK den 1 november, det är att kraftigt underdriva det hela!!
Juniorhockey > Sv: Team16 uttagen igen.
JimmyH: Ja, det kanske är nåt stort på gång där. Bara att hoppas dom behåller rätt inställning till sporten.. många talanger faller ju tyvärr bort just pga det.
Juniorhockey > Sv: Team16 uttagen igen.
JimmyH: Okej, ja det var nog det jag syftade på. Han har väl ett år till kvar i TV-pucken dessutom. En lovande spelare som nog kan bli nåt en vacker dag..
Juniorhockey > Sv: Team16 uttagen igen.
JimmyH: Är inte Staffan Erixons pöjk ett år yngre? Han växer nog in i det så småningom...
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
MoK: Jo, visst är det så, men den gode Ahl har nog inte så mycket val än att vackert acceptera situationen. Bara att gilla läget s.a.s..
Men att kalla honom suverän det är nog att överdriva insatsen igår lite väl mycket. Tänk om han fått hoppa in om Liv skadat sig och matchen varit jämn. Hade det gått lika bra om Frölunda tryckt på allt vad dom kunnat tror du..?
Men att kalla honom suverän det är nog att överdriva insatsen igår lite väl mycket. Tänk om han fått hoppa in om Liv skadat sig och matchen varit jämn. Hade det gått lika bra om Frölunda tryckt på allt vad dom kunnat tror du..?
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
willysson: Fuhr spelade sammanlagt 22 säsonger i NHL. Finns att läsa mer på www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=1794
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
willysson: Född 1962 och var ju som bäst i Gretzkys Edmonton i mitten av 80-talet. Han avslutade sin karriär i Calgary säsongen 1999/00, blott 38 år gammal.
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
willysson: Nej, fast han är bara 34 pannor.. ingen ålder på en målis det inte, eller hur?
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
willysson: Men han blev ju ivägskickad till Troja/Ljungby i Allsvenskan. Tror nog inte han är SÅ önskad i Jönköping längre heller faktiskt...
Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
Linnea: Ahl hade sett sina bästa dagar redan när han var med om att föra upp Timrå till Elitserien år 2000. Han stod ju i TIK även året efter, men det var väl då det märktes att han inte håller på den nivån längre. Han lyckades med stor hjälp av sin rutin fixa det, och att TIK hade rätt bra backar det året...
Bosse har haft två stim i sin karriär - HV71 1994/95, och Timrå IK 1999/2000. End of story!
Bosse har haft två stim i sin karriär - HV71 1994/95, och Timrå IK 1999/2000. End of story!
Timrå IK > Sv: Ingenmansland?
F: Vi har bara EN match kvar mot LHC... Men vi har ju Frölunda, DIF och FBK kvar att möta hemma. Tar vi några poäng av de lagen så finns nog chansen, fast jag tror det blir svårt...
Timrå IK > Sv: Ingenmansland?
F: Du har helt rätt. Lag 1-4 spelar B-H-B-H-H-B-H i kvartsfinalerna, och vikten av en ev. avgörande match på hemmais för Timrå, kan inte påtalas nog mycket....
MoDo Hockey > Sv: MoDo-TIK 22/1
renis: MoDo ska heller inte behöva hamna i nån kvalserie. Trots sina makalösa skadeproblem är man tillräckligt stabila för att klara sig undan det. Du ska nog se att dom istället kravlar sig fram till ännu ett slutspel, dom brukar ha en förmåga att alltid göra det, hur det än ser ut..
Historien ljuger ALDRIG, det är vi helt överens om. Och att MoDo har nått större framgångar än TIK, det är glasklart.
Men det som är lite lustigt är att många MooDooiter verkar ha fastnat i den världsbild som regerade för några säsonger sedan, när MoDo var i SM-final vart och vartannat år.. Visst ser verkligheten i ärlighetens namn LIIITE annorlunda ut numer...??
Vi är nu inne på den fjärde säsongen på rad i Elitserien då vi kan mäta lagens inbördes resultat. Sedan Timrås återkomst i Elitserien har det spelats 23 matcher mellan lagen. Det är hårt så det förslår, men TIK har vunnit 13 av mötena mot MoDo´s 10.
MoDo har varit högre placerat i tabellen under två säsonger. Timrå var bättre ifjol och ser så här långt ut att även i år placera sig före. Lika så det förslår även där alltså.
Verkligheten skulle jag säga, har nog nått ikapp Nolaskogsarna....
Historien ljuger ALDRIG, det är vi helt överens om. Och att MoDo har nått större framgångar än TIK, det är glasklart.
Men det som är lite lustigt är att många MooDooiter verkar ha fastnat i den världsbild som regerade för några säsonger sedan, när MoDo var i SM-final vart och vartannat år.. Visst ser verkligheten i ärlighetens namn LIIITE annorlunda ut numer...??
Vi är nu inne på den fjärde säsongen på rad i Elitserien då vi kan mäta lagens inbördes resultat. Sedan Timrås återkomst i Elitserien har det spelats 23 matcher mellan lagen. Det är hårt så det förslår, men TIK har vunnit 13 av mötena mot MoDo´s 10.
MoDo har varit högre placerat i tabellen under två säsonger. Timrå var bättre ifjol och ser så här långt ut att även i år placera sig före. Lika så det förslår även där alltså.
Verkligheten skulle jag säga, har nog nått ikapp Nolaskogsarna....
Föregående · 291 · Nästa