Historik
Föregående · 310 · Nästa
Timrå IK > Sv: MIF - Timrå IK 2003-10-03
Mest riv och slit i början. Timrås andraline får beröm.. =)
Timrå IK > Sv: Inför Mif Redhawks-Timrå IK
Quaker: Men Hockey-Live är ju så mycket webradio det nånsin blir.. Har du aldrig lyssnat på det förr? Tror vi menar typ samma sak.. och JA, det brukar vara rätt så vinklade kommentatorer från Linköping.. =)
Timrå IK > Sv: Inför Mif Redhawks-Timrå IK
Quaker: Hockeyligan kör ju "hockey live" om du är sugen. Kostar gratis och det är ju direkt.. the place to be! =)
Menyn längst ner på sidan och till höger hittar du länken..
Menyn längst ner på sidan och till höger hittar du länken..
IF Sundsvall Hockey > Sv: Är
Nike89: Rent informativt så får du här publiksnittet för Timrå IK i Division 1 Norra 1990-2000:
1990/91: 793
1991/92: 1 734
1992/93: 1 155
1993/94: 762
1994/95: 950
1995/96: 749
1996/97: 2 289
1997/98: 2 565
1998/99: 2 093
1999/00: 2 044
Skulle vara kul att jämföra med snittet för IF Sundsvall Hockey under samma period...
1990/91: 793
1991/92: 1 734
1992/93: 1 155
1993/94: 762
1994/95: 950
1995/96: 749
1996/97: 2 289
1997/98: 2 565
1998/99: 2 093
1999/00: 2 044
Skulle vara kul att jämföra med snittet för IF Sundsvall Hockey under samma period...
Timrå IK > Sv: Ramsa
Niclas_TIK: Nej, "hej Tiiirmå" skulle nog inte funka SÅ bra, det har du rätt i.. =)
Den ramsan blir nog bra med lite innötning. Det gjordes ju försök med nån ny ramsa i tisdags. Det är bra och det behövs ocskå. Men tyvärr så är Timråpubliken så mossiga, när det gäller ramsor i vart fall, att gamla beprövade saker funkar allra bäst. Men ge det lite tid så ordnar det sig..
Den ramsan blir nog bra med lite innötning. Det gjordes ju försök med nån ny ramsa i tisdags. Det är bra och det behövs ocskå. Men tyvärr så är Timråpubliken så mossiga, när det gäller ramsor i vart fall, att gamla beprövade saker funkar allra bäst. Men ge det lite tid så ordnar det sig..
Timrå IK > Sv: Cheerleaders
Hassebo: Funderingar behöver ju inte nödvändigvvis ses som kritik, speciellt om frågorna känns befogade, egentligen med all rätt, eftersom många kanske aldrig satt sin fot i arenan förrän igår kväll.
Då kan ju en och annan fråga t.o.m kännas naturlig att ställa till folk som vet...
Då kan ju en och annan fråga t.o.m kännas naturlig att ställa till folk som vet...
Timrå IK > Sv: Cheerleaders
Swordster: Kan tänka mig att det var fullt kaos på sittplats när folk varken visste höger och vänster eller upp och ner..
Trist dock att ståplats som den är byggd verkar bli ett bekymmer även nu. Det är ju lögn att ta sig till kiosker/toaletter om du råkar stå längst upp t.ex...
Nån som vet hur tjockt med folk det var under läktarna igår? Trängseln måste ha varit påtaglig...
Trist dock att ståplats som den är byggd verkar bli ett bekymmer även nu. Det är ju lögn att ta sig till kiosker/toaletter om du råkar stå längst upp t.ex...
Nån som vet hur tjockt med folk det var under läktarna igår? Trängseln måste ha varit påtaglig...
Timrå IK > Sv: Cheerleaders
tezzan: Jag fick samma känsla. Men det kändes som trängseln på ståplats gjorde att ett antal "icke sittplatsbehöriga" valde att följa matchen från gångarna där tjejerna stod. Kanske blev deras "dansarenor" störda av folket som stod bakom dom... Kanske det är grejat till nästa match.
Timrå IK > Sv: En pilgrims återkomst
arf: Förstår din känsla, men ordet "lada" känns väl en aning malplacerat med tanke på hur bygget ser ut? Däremot har man gott kunnat behålla namnet "Isstadion"...
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Läst och i dagens ST..
"Lagkaptenen Robert Carlsson var salig efteråt och försökte klä i ord det som 21 Timråspelare och 6 102 åskådare kände.
– Så här är det när hockey är som bäst. Det var ett otroligt tryck, det går inte att säga så att folk förstår hur underbart det var. Och vi höll nästan samma klass som arenan i den första perioden."
(se länktips..)
"Lagkaptenen Robert Carlsson var salig efteråt och försökte klä i ord det som 21 Timråspelare och 6 102 åskådare kände.
– Så här är det när hockey är som bäst. Det var ett otroligt tryck, det går inte att säga så att folk förstår hur underbart det var. Och vi höll nästan samma klass som arenan i den första perioden."
(se länktips..)
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Vilken underbar seger, på alla sätt och vis egentligen. Sättet Timrå fullkomligt åker sönder Frölunda i den första perioden liknar ingenting jag har sett tidigare. Bara synd att dom inte gör nåt till mål, för det var dom väl värda..
En positiv sak om man ser till målskyttet är att mål gjordes av tre formationer idag. Den första, tredje och fjärde femman svarade för målen. Känns som en tidsfråga innan Crippe, Hallin och Hagos stänker in en med. Det var ju rätt snyggt klapp-klapp spel dom emellan stundtals...
Hujedamej vad jag älskar den här sporten!!!
En positiv sak om man ser till målskyttet är att mål gjordes av tre formationer idag. Den första, tredje och fjärde femman svarade för målen. Känns som en tidsfråga innan Crippe, Hallin och Hagos stänker in en med. Det var ju rätt snyggt klapp-klapp spel dom emellan stundtals...
Hujedamej vad jag älskar den här sporten!!!
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Dr Dängroth: Hehe.. stora likheter mellan Sydkraft Arena och Balder på Liseberg ändå.. båda är byggda i trä. Sen gick det nog lika mycket runt i alla göteborgares skallar idag som efter en åkfärd i densamma... =)
Timrå IK > Sv: Stämningen i Sydkraft Arena!
matsby: Herr Nordin ska sitta som speaker en och annan match till, men ska nog sitta med i båset och bidra med ålder, vishet och rutin...
Men det verkade vara en hel del nya ansikten där nere.
Men det verkade vara en hel del nya ansikten där nere.
Timrå IK > Sv: Stämningen i Sydkraft Arena!
dr-nix: Ja, det blev ju rätt till slut iaf.. =)
Men han skötte sig bra den nye speakern, när han blivit lite mer varm i kläderna och får lite mer flyt när han pratar så blir det nog hur bra som helst.
Men han skötte sig bra den nye speakern, när han blivit lite mer varm i kläderna och får lite mer flyt när han pratar så blir det nog hur bra som helst.
Timrå IK > Sv: Stämningen i Sydkraft Arena!
Skönast ändå var ju när Fagerström tog pris som bäste TIK:are... som andrekeeper... =)
Frölunda HC > Sv: Matchen ikväll
Sannes: Segt i benen för VF kan man lugnt säga... Kalliokedjan skapade mycket chanser men i övrigt rätt intetsägande.
Frölunda HC > Sv: Matchen ikväll
Sannes: Utvisade ja.. inte så konstigt när dom inte hängde med i svängarna... =)
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
Publiksiffran ikväll: 6 102.
Kasst av SVT-sporten att visa ETT (?) mål från matchen. Samma prioritering som vanligt. Stockholmsälskare hela bunten!
Kasst av SVT-sporten att visa ETT (?) mål från matchen. Samma prioritering som vanligt. Stockholmsälskare hela bunten!
Frölunda HC > Sv: Matchen ikväll
Sannes: Skön seger i premiären! Lite tillfälligheter avgjorde väl, men totalt sett var det helt rättvist. VF helt utspelade i period 1.
Hoppas det gick bra för Ackeström.
Hoppas det gick bra för Ackeström.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2003-10-01
För alla som INTE var på plats i arenan ikväll kan jag först och främst säga en sak:
Se för allt vad ni gör till att ni är där nästa match!!
Den stämning man letat efter med ljus och lykta i "ladan" visades det prov på gång efter gån ikväll. När hela publiken var med så skapades ett osannolikt tryck. Kan bara tänka mig hur det lät nere på isen.. =)
Timråsegern var helt och fullt rättvis. 16-3 i skott i första men blott 2-1 var väl prov på ineffektivitet av TIK. VF jobbade sig in i matchen på ett bra sätt, efter att ha varit helt utspelade i period 1.
Helt underbart skönt att få se Timrå vinna i premiären. Jag är lycklig som ett barn! =)
Se för allt vad ni gör till att ni är där nästa match!!
Den stämning man letat efter med ljus och lykta i "ladan" visades det prov på gång efter gån ikväll. När hela publiken var med så skapades ett osannolikt tryck. Kan bara tänka mig hur det lät nere på isen.. =)
Timråsegern var helt och fullt rättvis. 16-3 i skott i första men blott 2-1 var väl prov på ineffektivitet av TIK. VF jobbade sig in i matchen på ett bra sätt, efter att ha varit helt utspelade i period 1.
Helt underbart skönt att få se Timrå vinna i premiären. Jag är lycklig som ett barn! =)
Frölunda HC > Sv: Målservice
MoK: Ja att man åker runt hela landet händer ju inte.. Ni är välkomna på en vistit längre fram då. Nästa match är i februari tror jag.
www.tikare.se/files/informatchen/arena/arena_v39_200px.jpg
www.tikare.se/files/informatchen/arena/arena_v39_200px.jpg
Frölunda HC > Sv: Målservice
MoK: Jag lyssnade på webbradion under hela fjolårssäsongen och har i stort sett bara bra saker att säga om den.
Visst är det varierande snitt på de som kommenterar, men huvudsyftet uppnås ju, att man får följa matcherna live.
Kostade pengar ifjol, men jag har hört nåt nämnas på Sps att det skulle vara gratis i år..?
Varma hälsningar från ett hockeyfebrigt Timrå.... =)
Visst är det varierande snitt på de som kommenterar, men huvudsyftet uppnås ju, att man får följa matcherna live.
Kostade pengar ifjol, men jag har hört nåt nämnas på Sps att det skulle vara gratis i år..?
Varma hälsningar från ett hockeyfebrigt Timrå.... =)
Timrå IK > Sv: TV-pucken
I TV-pucken väntar Göteborg i kvartsfinal om två veckor. Tufft som stryk det, men Medalpad verkar iaf ha en målskytt värd namnet.
Sonen till den gamla storspelaren i såväl bandy som hockey, Staffan Erixon, vann poängligan för TV-puckens gruppspel.
Tio mål och tre assist på fem matcher.
(se länktips)
Sonen till den gamla storspelaren i såväl bandy som hockey, Staffan Erixon, vann poängligan för TV-puckens gruppspel.
Tio mål och tre assist på fem matcher.
(se länktips)
Timrå IK > Sv: Ingen Pasi nu, men kanske i januari
matsby: Det såg ju å andra sidan rätt OK ut igår... Sen vad som händer vid ev. skador, känns ju enbart dumt att spekulera i.
Timrå IK > Sv: Ingen Pasi nu, men kanske i januari
Ulf: Länken här säger väl allt... kolla in Tapparas nyförvärv...
Timrå IK > Sv: Reseklubben
Redax 2: Den gjorde "debut" i South Power Arena i måndags. Knylan har bilder på den "lilla" flaggan... =)
Timrå IK > Sv: TIK- Leksand
orion: Hehe.. precis. Tar upp plats i cyberspace, helt i onödan..
Fast så länge Timrå IK spelar såhär bra, är jag villig att virtualisera min kropp, om det skulle behövas plats att skriva.. =)
Timrå IK, i med och motgång, ALLTID!
Fast så länge Timrå IK spelar såhär bra, är jag villig att virtualisera min kropp, om det skulle behövas plats att skriva.. =)
Timrå IK, i med och motgång, ALLTID!
Timrå IK > Sv: TIK- Leksand
orion: Men varför förklara tabellens utseende?
Klart jag begriper att målskillnad avgör. Jag ställde inte alls nån fråga med mitt inlägg. Det var enbart ett konstaterande att om TIK inte blir sämre i år än den placering vi nu har, DÅ har vi toppat fjolåret då vi låg sämst fyra... så menar jag...
Klart jag begriper att målskillnad avgör. Jag ställde inte alls nån fråga med mitt inlägg. Det var enbart ett konstaterande att om TIK inte blir sämre i år än den placering vi nu har, DÅ har vi toppat fjolåret då vi låg sämst fyra... så menar jag...
Timrå IK > Sv: TIK- Leksand
orion: Jag fattar hur tabellen ser ut men inte ditt senaste inlägg...??
TIK är trea, vad mer?
TIK är trea, vad mer?
Timrå IK > Sv: TIK- Leksand
orion: Vi låg som sämst fyra i tabellen under hela fjolårssäsongen.. Toppar vi det i år? =)
Timrå IK > Sv: Leksand - Timrå
Linnea: Ner till Gbg, eller? Han dömer väl VF ikväll.. grattis grattis! =)
Timrå IK > Sv: Leksand - Timrå
RöDa BaSkErN: Ja, helt underbart att det drar igång. Man är lika lycklig som ett barn på julafton...
Kvällens domare är Stefan Danielsson.
Kvällens domare är Stefan Danielsson.
Föregående · 310 · Nästa