Historik
Föregående · 39 · Nästa15.00 var det nedsläpp i Spengler Cup, "Group Torriani", mellan EHC Wolfsburg och Kloten Flyers. Ilkka Pikkaraninen går "direkt in" i lagets fjärdefemma, vilket väl borde betyda att hans namn redan står på kontraktet va?
| 4th Line | 84. Hecquefeuille, Kevin | 11. Schopper, Benedikt | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 36. Pikkarainen, Ilkka | 85. Bishai, Mike | 37. Pohl, Patrick | ||||
Eurosport2 direktsänder. Annars går matchen att följa via swehockey.
http://stats.swehockey.se
Småkronorna slog Kanada i natt | Juniorhockey | Landslag | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Den där matchserien stod på något vis för mycket mer än själva spelet ishockey. Att vi torskade, so what (snart fem år senare kvittar det liksom), den kamp som bägge lagen bjöd på var en ren njutning att beskåda.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Exakt vilken händelse är det som du tänker på? Eller har kanske du känt till att han skulle lägga ner karriären?
Redigerad kommentar
Så lägger Per Svartvadet av. Något som de flesta haft på känn, även om förhoppningen hos MoDofansen att han skulle fortsätta funnits där.
Han radar upp diverse minnen i artikeln och hans främsta mål i karriären minns vi TIKare tyvärr alltför väl. Vi får väl se det lite som en merit att den matchserien var något alldeles extra, nu när det går betydligt tyngre.
"- Det mörkaste minnet är finalförlusten 1999. Tyvärr kommer man aldrig att glömma det. Men det är roligare att prata och minnas de positiva sakerna. Guldet är redan nämnt. Debuten i Elitserien är också ett minne för livet. Jag spelade mitt första byte tillsammans med Peter och Markus, det är stort bara det, säger Per och berättar sedan om det mål han sätter främst:
- Avgörandet i sudden death mot Timrå. En grym känsla när pucken satt i nät. Ja, det är mitt livs mål på hockeyrinken."
Så har Bloggrin avslutat höstsäsongen och blickar in i den närmsta framtiden..
Ambroo: Vi ser redan fram emot uppföljaren, som ju redan är självskriven. Klart snubben har blykoll på hur man säljer plattor, det märks ju lång väg. Varför annars bara ta med tre låtar på albumet? Det är ju som upplagt för en uppföljare med tidigare outgivet material.
Och för att inte tala om låtmaterialet. Vi snackar nog listklättrare på varenda låt!
1. Heja Timrå Laget Vi ska vinna och bekämpa 2:56
2. Timrå Red Eagles gör mål 3:06
3. Timrå Kommer Att Möta Oss
Vad skönt, då kan vi släppa den biten och gå vidare med nästa: att se till så vi har ett lag i elitserien även under kommande säsong!
Tottenham - Sunderland 1-0
Pavlyuchenko 61
Det är inte alla sucéer i Elitserien som blir detsamma i NHL. David Rundblad är ett exempel. Han tradas nu från Ottawa till Phoenix.
Lite pengar i efterskott får vi vad det verkar. En säkerligen välkommen julklapp för att Anton Lander och Sebastian Erixon lämnat för NHL. Skellefteå, med fyra NHL-transfers, ligger förstås i topp.
Redigerad kommentar
http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/2011/12/1461111/heikkinen-loukkaantui-ilkeassa-tormayksessa---katso-video
Redigerad kommentar
| 07:07 | 1-1 (EQ) | VÄX | 60. Josefsson, Erik |
| 39:18 | 2-3 (PP1) | VÄX | 97. Soares, Joshua |
| 41:24 | 3-3 (EQ) | VÄX | 32. Andersson, Johan |
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Självgodhet: självtillräcklighet, egenkärlek, egoism, inbilskhet, dryghet.
Redigerad kommentar
"MoDo, å andra sidan, blir bara bättre och bättre. Jag skulle fortfarande gärna se en riktigt bra back, men i övrigt känns det som att vi kommer reda ut det här. Det finns en liten chans att knipa den sista slutspelsplatsen."
Med fem vinster på sex matcher hade visst Timrå IK "en tillfällig formtopp", eller vad det nu hette. Vad är det som säger att MoDo's blir så mycket längre?
Redigerad kommentar
Forza Vaexschjoe.. eller nåt!
Föregående · 39 · Nästa
Realisten säger: Betala Pikken feta cashen fram till april
Optimisten säger: Upp o hoppa!