Historik
Föregående · 40 · NästaBad_Brett: You got me! =)
Men sanningen är ju att den situation laget befinner sig idag inte går att sätta i paritet med hur det såg ut när hockeyvirtuosen och den sanne "lagspelaren" Petr Vampola fanns med i laget. Men det visste såklart ingen då. Och de flesta, inklusive mig själv, levde nog i övertygelsen att om Vampola skulle lämna truppen så försvann nog allt hopp iom att han var vårt enda offensiva hot.
Med de spelare vi hade i laget då, och den brist på lagspel vi visade upp match efter match, då hade jag också börjat få kvalserieångest kanske där vi är nu, men vi har åtminstone börjat uppträda som ett lag den sista tiden, och det gör att jag ser fortsatt optimistiskt fram emot fortsättningen av den här säsongen.
Redigerad kommentar
Edit: Prova såndär "svengelska", som säkerligen "tuffe Uffe" använder sig av när han coachar era stjärnlirare på sånt där typiskt ännhååäll-maner som man lär sig som coach på andra sidan pölen.
Vi hade precis anlänt till Krabi i mars när det vankades serieavslutning hemma mot Djurgården. Kan ju säga att det var en enda lång pina att följa matchen via Jimmys blogg på ST.nu. Dessutom strulade, förstås, hotellets wifi vilket gjorde att jag satt och tvångströck på datorns F5-knapp innan jag fick upp att vi hade fixat kontraktet. Mannen, myten, legenden - Anton Lander!!!!
Jag önskar dig absolut lycka till! Och du, svep en Singha bara för min skull är du snäll! :)
Vi som var på plats kände nog alla odören som spreds i hallen och polisen grep också den röksugne. Hoppas han får den vård han behöver.
Hot Gun (Video 1986) - IMDb
Vad beträffar känslor efter avgörandet i den serien så har jag nog aldrig känt en sådan tomhet direkt efter att det var slut. För det tog ju just bara slut. End. Finito. Att jag då bodde i Göteborg och inte hade sett en enda fight på plats förmildrade inte besvikelsen på något sätt. Men där och då, efter Svartens puck upp i nättaket gapade det bara tomt. Och jag tror nog fler än jag kände likadant, som du säger. Det spel vi båda hade visat upp och den viljekamp vi hade skådat kändes på något vis värd att inte håna, eller skämma ut genom att lägga ribban för lågt, bara för att få utlopp för div. känslor.
Nej, jag sa inte att inläggen under matchserien var så hemskt mycket under gränsen, det var inte det jag menade. Det jag avsåg var istället det evighetslånga frosseri i skadeglädje och div. andra syrligheter som stacks in när man minst anade det. Det var ju inte det att ni inte fick kommentera saken, vi var absolut värda det då. Det var ju sju bataljer rätt mycket utöver det vanliga. Och lägg till derbyfaktorn på det. Men drevet tog ju aldrig slut.
Så ingen av oss bör hävda att vi är bättre än någon annan, det var främst det jag ville få fram.
Där kan vi väl backa bandet en fyra och ett halvt år till kvartsfinalserien där Svartvadet avgör i match 7 för att hitta en liknande smutsspridning. Eller smuts och smuts, det kan vara oerhört njutbart att gotta sig i andras olycka. Det gäller ju att passa på när tiden är kommen, precis som du säger. Ingen av våra led är bättre eller sämre än nån annan på den punkten, det kan vi slå fast alla dar i veckan.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: På tal om bloggar så har Jimmy gjort en l å n g sådan inför matchen i morgon. Jag går och lägger mig så läser jag den i morrn istället!
Living after midnight!!!
» Analys inför derbyt Tikare
Effektivitet!
Gud så skönt. Ingen Timråspelare uttagen till Channel One Cup i Москва́. Ja, än så länge är kanske bäst att säga, iom alla avhopp som väl mer är en regel än ett undantag. Det vore ju trevligt om vi fick ha alla spelare hemmavid i lugn och ro inför omstarten efter jul.
Redigerad kommentar
Just nu: Stjärnan tillbaka i Tre Kronor | Tre Kronor | Landslag | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Självklart hjälper det till att Perra gjort om i försvarsspelet. Men om laget saknar moral blir det heller inget vinnande lag.
Redigerad kommentar
Det är väl den krassa sanningen, att Vampola inte var nöjd med situationen och ville härifrån. Det som skedde var att han som resultat av sin misstrivsel spred dålig energi till övriga laget. Då har man misslyckats på alla plan. Både vad gäller rekrytering och spelaren själv. Så den bästa och enda vägen var att Vampola också lämnade laget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Socrates och Falcao målskyttar för Brasilien medan målkungen Paolo Rossi stod för ett hattrick för de blivande världsmästarna.
Spanien-VM var det första fotbollsmästerskap jag kommer ihåg nåt av och som 11-åring var man självklart mer än påverkbar. Brassarnas lag var absolut något utöver det vanliga här. Det var kanske lite för individuellt skickliga bara. Lagspelet kom lite på skam.
stoff: Du tror väl inte att jag bryr mig hoppas jag?
| 42:53 | 1-5 (SH1) | VÄX | 85. Reddox, Liam |
Redigerad kommentar
"Ambroo: Anser att Mikael Fast är bäst av alla sportreportrar genom tiderna. Tommy Engstrand bara knappt slagen. Tror stenhårt på tomten, och ser sig själv som ”the next one”, inom innebandyn."
Jag kan min sak...
Förresten så är Hallins mål förjävla snyggt! Nygren i FBK (var det väl som han drog?) får käka korv fram till jul!!! :)
Föregående · 40 · Nästa