Historik
Föregående · 40 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Vice Svenska Mästarna - Brynäs - är på väg mot sin sämsta seriesäsong sen 52-matcherssystemet infördes 15/16. Tiondeplats på 74 p och ut i play in blev det då. Repris i mars?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5504}: Är väl mest den djupa frustrationen. Insikten. Finns ju liksom inte på kartan att laget kan göra nånting bra av detta, även om en miniliten ljusning säkert bör komma snart.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Mardrömssäsong detta som aldrig tar slut. Jo förresten, den tar nog slut om ca en månad...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag tycker ni ska sluta vara så avundsjuka (ja det måste bottna i det) och negativa till Växjö HC. Vilka är f n bäst i SHL? Kanske man måste köra på deras race för att lyckas 2018?
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
"Och jag vill verkligen vinna ett SM-guld". Bra inställning av Danielsson, men dit känns vägen lång igen. Spontant känner man dock att Nicklas är en intressant byggsten att börja med. Bra jobbat av Stefan Bengtzén.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Lite så har det väl faktiskt varit i flera fall genom åren. Att talanger kommit fram som sen inte riktigt tagit steget i A-laget och att en flytt därför inte varit omotiverad. Men där spelarna sen lyckats bättre i sina nya föreningar.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KalleTeodor: "Hur många gånger efter storhetsperioden har vi vunnit guld när vi vunnit serien och varit favoriter?"
Brynäs har inte vunnit serien en enda gång sen storhetstiden och favoriter vet jag inte om klubben varit sen då, 1978...
Brynäs har inte vunnit serien en enda gång sen storhetstiden och favoriter vet jag inte om klubben varit sen då, 1978...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Men då reser sig i så fall frågan: Varför är inte Brynäs mest attraktivt för spelare som är sprungna i föreningen?
Sen måste jag protestera lite mot all skuld som nu läggs på målvakterna. Nej, de ger inte det förtroende man vill ha men laget i övrigt fungerar ju inte heller önskvärt bra.
Sen måste jag protestera lite mot all skuld som nu läggs på målvakterna. Nej, de ger inte det förtroende man vill ha men laget i övrigt fungerar ju inte heller önskvärt bra.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: "Vart 5:e år"? Där är du lite snäll. SM-guld blir det numera bara en gång per decennium ungefär. Vi "råkade" ta hela två på 90-talet, men då blev det noll på 00-talet istället. Nu vann vi -12 så räkna i bästa fall med nästa guld nån gång 2022-2025. Om det nu blir nåt nytt. Den jordmån för konsekvent topphockey i Gävle som fanns över tid en gång verkar ha tagit slut numera.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jaken: Jag vet inte, jag har i allmänhet tyckt bra om Stefan Bengtzén, hans framtoning och hur han agerat sen han kom till Brynäs. T o m tyckt att han var det bästa som kunde hända föreningen i det läge som var. Idag är det dock ett faktum att hans invärvningar på spelarfronten inte fallit särskilt väl ut.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Vad var det för uppgift "Honken" fick i föreningen för ett tag sen då?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Även Sweatt och Zanetti har målat. Ursäkta, men varför står inte Rautio idag då?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Som vanligt spelar Brynäs bättre som underdogs, nedsablade sen matcherna innan och utan förväntningar på sig. Hittills i alla fall.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag har funderat på en sak jag inte är riktigt klar över. Gevalia bar ju i många, många år upp Brynäs IF sponsormässigt. Har inte föreningen idag nåt samröre med den stora kaffekoncernen?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Härligt genomförd match mot bakgrund av svårt motstånd. Men Brynäs har förmågan spela bra mot Frölunda.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bänknötarn: Hör på dig själv, inlägg efter inlägg. Match efter match...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag tror så här: Det blir tufft med topp-6 för Brynäs i år. Troligen hamnar vi plats 8-10.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bänknötarn: Oerhört tröttsamt följa följetongen om dåliga domare här inne...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Egentligen har spelet kärvat de sista tre-fyra matcherna. Brynäs och januari inte den bästa kombin. Minns förra året. Men den svackan hoppas vi undvika.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Håller med. För mycket laidbacklir. Även om han gör sitt jobb hade jag t ex hoppats Drew Miller skulle vara mer produktiv.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inga har sån otur med skador som vi, så kalkylera med lång konvalecens...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Spelet lämnar en del att önska, men 30-20 i skott. Då vet jag väl inte om man kan kalla segern så oförtjänt?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag ser det inte heller som nån jättemiss ifall Jonathan Dahlén går oss förbi. Därmed inte sagt att man skulle tacka nej till han. Jag förstår förstås inte varför Timrå inte gör precis allt för att behålla honom säsongen ut. Eller varför han själv inte ser det som nr 1 att stanna och försöka medverka att spela upp laget i SHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samstämmig förnöjelse tydligen här inne över respasset. Kan jag då bara få stillsamt undra: Varför skulle Brynäs delta i CHL i höst?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Håller med dig. Funkar väl inte gå och vara rädd för skador när man spelar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Med risk för att bli betraktad lite bakom flötet så vet inte jag ens vem den där Palmberg är? Har han utmärkt sig speciellt hittills i karriären?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Clarence: Lou Nanne ja... Då tänker jag på VM:et i Wien året efter. Kanadas busgäng med Phil Esposito och Will Paiement i spetsen... Innan de skulle möta Sverige var några spelare in i en matsal på Tre Kronors hotell och började kasta stolar på de svenska spelarna... Sen vann Kanada mot vettskrämda svenskar med 7-0...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Ett (1) elitseriemål tror jag Wikegård fick till i Brynäströjan. Om jag läst statistisken rätt.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jonathan Dahlén till Brynäs, var det helt gripet ur luften? Inte ett ljud hör man - och det är december nu...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
"Skridskorna på hyllan"? Nja, kan det verkligen vara såå illa? Paille har väl en säsong till på kontraktet också. Skulle det vara så dystert att mer spel i vinter inte blir av borde han väl vara återställd till hösten -18 i alla fall?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Viktigt med en seger ikväll. Ger i alla fall temporärt andrum nedåt.
Föregående · 40 · Nästa