Historik
Föregående · 41 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5504}: Nej du underskattar. Hade Brynäs vid det här laget vunnit 12 och förlorat 6 matcher istället för det nu omvända skulle vi faktiskt inte gnöla. Att du bryr dig så väldans i vårt lags situation förresten när du har ditt egna lag som går så bra.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Ingen hjälp verkar vi från vare sig DIF eller Luleå ikväll. Suck...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Ja så är det. Brynäs fysiska tillkortakommande gentemot motståndarna är frapperande tydligt. En del i dekadensen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
"Beskedet från NHL - återvänder till Sverige"
En hoppingivande men gäckande länk just nu på Expressens sajt.
Åh nej, inte handlade det om Anton Rödin inte...
En hoppingivande men gäckande länk just nu på Expressens sajt.
Åh nej, inte handlade det om Anton Rödin inte...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nu tror ju jag - kanske naivt men i alla fall - att återstoden lag inte är ruffgäng som Mannheim.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nog undrar man lite stillsamt (nä rätt oroligt, faktiskt). Har Bengtzén bara tänkt sig skicka ut spelare utan nån ersättare? Borde vara i ett uppehåll som nu det ska hända nåt på in-fronten, tycker man.
Brynäs IF > Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
{6984}: Tidigt än, men tror du på en Fernström-förlängning? Vem får kliva åt sidan av de andra i så fall?
Brynäs IF > Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rätt gåtfullt det här, varför kan inte Brynäs spela på den här nivån i SHL? Skulle räcka en bit.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Davey85: "Väldigt viktigt dock att Bz lyckas med kommande rekryteringar, då (nästan) alla nyförvärv till denna säsongen faktiskt floppat. Han behöver plocka fram fingertoppskänslan igen."
Det där "igen" hade du kunnat slopa, sett med dagens ögon. Förstår att du syftar på värvningarna ifjol och de var ju klart lyckade om vi tar förra säsongen som måttstock. Vad spelare som Gunderson, Paille, Jensen och även i viss mån Clark visat hittills den här säsongen är dock inte mycket av klass.
Det där "igen" hade du kunnat slopa, sett med dagens ögon. Förstår att du syftar på värvningarna ifjol och de var ju klart lyckade om vi tar förra säsongen som måttstock. Vad spelare som Gunderson, Paille, Jensen och även i viss mån Clark visat hittills den här säsongen är dock inte mycket av klass.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Tycker det var ett märkligt hastverk av Bengtzén där i vårvintras att innan säsongen ens var över ta in denne helt okände Caporusso.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Alltså, måste det inte sväva onda, illvilliga makter över vårt Brynäs? Hur mycket konstigheter och problem av både det ena och andra oturliga slaget drabbas inte föreningen av t ex när det gäller skavanker i och med spelartruppen. Läskigt nästan...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Besviken på M Johansson. Trodde seriöst vi skulle få ut mer av han än detta. Ser halvhjärtad ut på isen.
+ 11
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Nåja grabbar, vi fick några malliga veckor i mars-april -17 att skriva in i historieboken i alla fall...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Tiotusenkronorsfrågan hänger fortfarande i luften: Hur kunde det bli så här??
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rolig kväll, men låt oss inte flyga iväg på samma sätt nu som efter SAIK-segern. Nu testas lagets hållbarhet igen på torsdag. Nytt plattfall så är vi på ruta ett (eller kanske noll?) igen. Intressant.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Och det verkar det ju inte göra direkt, hända nåt...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: "Man inser att nåt är jävligt fel när man i oktober går och längtar efter nästa säsong"
Beror på vad du längtar till då det. Knappast Allsvenskan?
Beror på vad du längtar till då det. Knappast Allsvenskan?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
JanT: Många bländades väl av den fina slutspelsinsatsen och den färgade över på vad man trodde skulle vara lagets status direkt när man gick in i den här säsongen. Men seriemässigt har ju inte Brynäs egentligen gjort skäl för att förväntas som topplag. Vi har inte vunnit Elitserien/SHL sen -78 och jag tror det var -00 vi blev tvåa, som bästa tabellplats.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Kan naturligtvis ha fel men jag vill nog tro att spelarnas önskemål avgjorde SB´s beslut med Melin.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Spelarna har inget att skylla på längre. Fick de inte som de ville med att Melin plockades bort?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Bara dumheter och undanflykter att fortsätta skylla på Roger Melin nu.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Du skriver så kloka saker. En fundering som återkommit hos mig under den här förfärliga hösten är om spelartruppen den här säsongen blivit f ö r geografiskt spräcklig. I klartext att vi numerärt har för många transatlanter nu som inte har det där helgjutna klubbhjärtat? Kanske inte kanadicker och amerikaner i blandning går så bra ihop? Sen låter det här tveksamt, jag vet det. För transatlanter brukar ju ha krigarådra och vinnarmentalitet i blodet.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Stefan Bengtzén har jag haft en mycket positiv syn på sen han kom till Brynäs. Men det är väl helt naturligt att man nu blir fundersam och ser förtroendet naggas i kanten.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Det spelarna inte lyckats visa upp av förträfflighet hittills har jag svårt se dem plötsligt göra framöver heller.
+ 1
Föregående · 41 · Nästa