Historik
Föregående · 42 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Känner mig djupt förödmjukad av laget just nu. Säkert inte ensam?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{6984}: "Till sist. Hur mycket får det kosta för att få en målvaktstalang att blomma ut så att han skall kunna LÄMNA laget för en karriär i NHL? Är det DET Brynäs versamhet går ut på? Att få vpra talanger att göra en lysande karriär EFTER de lämnat Brynäs. Eller är det att skapa förutsättningar att bli ett konstant topplag i SHL? "
Du, hela det där inlägget var suveränt uttryckt. Men de här slutmeningarna, lysande skrivet!
Du, hela det där inlägget var suveränt uttryckt. Men de här slutmeningarna, lysande skrivet!
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Ja det är både ofattbart och genant att allt kan gå så fel när man äntligen byggde upp positivism och förutsättningar genom förra säsongens framgång. Vinnarkultur=Brynäs? Ja för 40 år sen...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Jag tror att han skulle vara en viss injektion. Men nu skulle typ en frälsare behövas och det tror jag inte Rödin ens kan bli.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Davey85: Man saknar ord,det gör man. Känns heller som om inget kan rädda det här totalfiaskot som pågår. I bästa fall, i bästa fall alltså, kan vi till slut klara livhanken denna säsongen. Mer finns inte att hoppas på. Och allt är så förbannat oförklarligt,
+ 5
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hur blir det egentligen med M Johansson nu då? Bara tio dar kvar på korttidaren,,,
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kännes tillfredsställande att en söndagsmorgon få vakna upp med en Brynäs-seger i lungorna. Inte alla veckor det sker ju.
Jag tycker ändå vi ska vara medvetna om att krisläget ännu inte är utagerat. Framförallt bekymrar jag mig över vårt svaga målskytte. Du måste börja producera Kevin Clark, och du Aaron Palushaj m fl.
Jag tycker ändå vi ska vara medvetna om att krisläget ännu inte är utagerat. Framförallt bekymrar jag mig över vårt svaga målskytte. Du måste börja producera Kevin Clark, och du Aaron Palushaj m fl.
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Fint, fint, fint. Grattis Sjödin-Larsson. Grattis, alla spelare. Gott!
+ 4
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Helt anständig insats idag än så länge. Bekymret är målskyttet. Har vi kring 2 mål i snitt i nuläget?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KalleTeodor: Jo absolut, tyvärr ser det ju mer och mer ut som hans värvningar i våras inte är särskilt lyckade. Så visst har det uppkommit en och annan spricka i Bengtzéns fasad. Men han var det bästa som kunde hända Brynäs när han kom in i krisläget 2014-15 och har förtjänster som fortsatt kommer vara mycket värdefulla för föreningen.
+ 5
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Anders Berg: Korkad krönika. Vore"självmord" av Brynäs att kicka Bengtzén!
+ 24
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Instämmer helt i att detta måste främst ses som Bengtzéns misslyckande. Faran är dock överhängande att detta misslyckande inte stannar här och nu. SB tog in spelare i våras som ingen av dem varit plusvarianter så här långt på säsongen. Bara lite olika nyanser av grått dem emellan. Oron kvarstår även med ny tränare, för mig i alla fall.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Sista från mig ikväll. Inte enbart vi som har problem. "Vilda Västern" som de en gång kallades, går verkligen inget vidare heller så här långt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : 1-8... Vad är förlustrekordet mot SAIK? 22 oktober 1970 slog Brynäs Skellefteå med 19-1...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hör ni, hur många och vilka spelare fick förlängda kontrakt av Bengtzén i våras? För jag känner att det trots allt fanns motivering i de förlängningarna sett till att de berörda spelarna var plusvarianter under den lyckade fjolårssäsongen. Däremot verkar Bengtzéns nyförvärv i år vara blindskott över i stort sett hela linjen jämfört med de vi fick in inför förra säsongen. Å andra sidan verkar ju även de helt borta nu.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7800}: Simhall? Ja, kanske det. Har väl regnat jättemycket i Gävleområdet på sistone. Både bokstavligt och bildlikt,,,
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nu tror förstås inte jag att nån tränare i världen kan styra upp ett gäng uppenbara mähän till spelare...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Har inte uppmärksammat det förut men nu ser jag att vi faktiskt vann skotten tydligt. Får väl ändå ses som en minimal men ändock strimma i mörkret...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
smallround: Ligger nog mycket i din teori ja. För skarp kontrast i tränarledet. Melin är ingen tränare modell 2017.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Man börjar nästan betrakta det som en gåta att stora delar av detta laget kunde spela så bra hockey för bara ett halvår sen. Vad tusan har t ex hänt med en sån som Paille? Och Palushaj börjar man också så smått ifrågasätta.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pigalle: Nja, beror på vad du menar med "räddas" det. Alla toppfunderingar är i alla fall bortblåsta - brutalt. En rädda-skinnet-säsong är väl det enda vi har att se fram emot nu. Nån metamorfos med det här laget är ju bara att glömma nu. Sju omgångar är tillförlitligt att slå fast det.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rumpelstiltskin: Själv har jag ingen bra känsla alls inför i eftermiddag. Förlust 5-1 eller 5-2. Beredd på spott och spe nu, men tyvärr är det vad jag tippar.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pjåtor: Jo så kan det förstås vara. Nu har det ju varit nära några gånger med allsvenskan så folk borde kanske inte ta SHL-statusen för given. Samtidigt - en match mot Karlskrona en mörk oktoberkväll i seriens början. Hur sexigt intressant är det att gå på?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Nej vi är knappast bortskämda längre. Brynäs har inte vunnit Elitserien/SHL sen 1978...
+ 1
Föregående · 42 · Nästa