Historik
Föregående · 43 · Nästa
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben:Tänk, nu försökte jag hålla med dig i vad du skrev att du tycker om Liljewall. Berätta att jag och du verkar tycka lika där. Då var inte heller det bra, tydligen...
Vad jag vill ha sagt? Jo, bara att åtminstone två av Bengtzéns värvningar inte verkar vara några givna startspelare i laget. Och vad då "ointressant vem som hade rätt från början eller inte"? Jag nämnde bara att jag redan i våras inte tyckte värvningen av Liljewall var klockren i mina ögon.
Vad jag vill ha sagt? Jo, bara att åtminstone två av Bengtzéns värvningar inte verkar vara några givna startspelare i laget. Och vad då "ointressant vem som hade rätt från början eller inte"? Jag nämnde bara att jag redan i våras inte tyckte värvningen av Liljewall var klockren i mina ögon.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: "Någon mer som lyssnade på sportbladets hockeypodd idag? Jag hoppas Abrahamsson får rätt när han tror att Liljewall kommer söka ny klubb inom kort. Den värvningen är på samma katastrofnivå som Porseland."
Kände direkt när nyheten kom i våras att nej, vad menar Bengtzén att få ut av honom nu då i Brynäs? Fel, fel, fel som Brasse brukade säga. Sen är jag faktiskt rätt orolig för att SB bitit sig i tummen också när det handlar om Caporusso. Känns som ett osäkrare kort för varje vecka som går...
Kände direkt när nyheten kom i våras att nej, vad menar Bengtzén att få ut av honom nu då i Brynäs? Fel, fel, fel som Brasse brukade säga. Sen är jag faktiskt rätt orolig för att SB bitit sig i tummen också när det handlar om Caporusso. Känns som ett osäkrare kort för varje vecka som går...
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Kan inte din meningsfrände Huge ta och komma in och trösta oss.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Alltså vad är det som håller på att hända med det här laget? Mardröm!
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Sex mål producerade hittills på tio spelade 20-minutare. Inte mycket att skryta över...
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{6984}: " Svårt att göra några jämförelser med HV som har kvar stommen och framför allt har kvar sin tränare."
"Kvar stommen"? Det har väl Brynäs i klart högre grad än HV till den här säsongen.
"Kvar stommen"? Det har väl Brynäs i klart högre grad än HV till den här säsongen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kollat seriestatistiken sen 10/11 och även om Brynäs inte "gått rent" nån säsong efter tre omg är detta med en enda p den sämsta starten på de här åren.
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Glömmer fort i o f s, men sämsta seriestarten på länge väl detta?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
+ 7
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Det som oroar/skrämmer mig mest nu är att vi faktiskt inte har några direkta frånvarande injektioner i truppen heller som kan höja laget från det här mörkret,
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bara undrar men kan inte laget hantera förväntningarna kanske? Bäst som underdogs?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Tycker vi förlorar närduellerna lite för mycket också, motläggen,
+ 2
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nja, vad säger ni? Finns ju en motståndare också, men lossnar inte för oss.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: "Men vi ÄR VERKLIGEN bortskämda."
Nja, är vi? Allting är relativt. För 35 år sen hade man kanske kunnat säga så efter de osannolikt gyllene åren med 10 SM-guld på 17 år 1964-1980. Men på 37 år sen -80 har det blivit 3 guld och många motiga hundår, då vi varit långt ifrån bortskämda på framgång.
Nja, är vi? Allting är relativt. För 35 år sen hade man kanske kunnat säga så efter de osannolikt gyllene åren med 10 SM-guld på 17 år 1964-1980. Men på 37 år sen -80 har det blivit 3 guld och många motiga hundår, då vi varit långt ifrån bortskämda på framgång.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Utan att ha kollat historisk statistik har jag en bild av att Brynäs rätt ofta inlett seriespelet bra de första 5-10 omgångarna, med rätt många premiärsegrar, men sen längre fram dalat av placeringsmässigt. Talande bevis är att senaste seriesegern i Elitserien/SHL nu ligger hela 40 år tillbaks i tiden, säsongen 1977-78...
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Nej det gör man verkligen inte. Förkastliga känslor. 1 p godkänt, men varför ska vi "jämt" förlora OT eller straffläggningarna?
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Bynäs vinner ju nästan aldrig straffar, så det var och är nästan dödsdömt när vi hamnar där. Och många snor värdefulla extrapoäng av oss där som vi själva missar. Bättring på straffar, ett måste!
+ 1
Brynäs IF > Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Ett försvarsmisstag till och vi förlorar nog ikväll. Visst, bara första matchen men alltid lite tungt förlora en premiär och sätter lite press inför torsdag.
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Dagen till ära sticker jag ut hakan och svär lite här i BIF-kyrkan. Detta med frågan om Anton Rödin verkligen blir - inte bara i höst utan någon gång - en spelare för en ordinarie NHL-trupp? Känner en tilltagande tveksamhet, om ni alla ursäktar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
mk: Du, så här i nuläget tycker jag allt att det är halvfullt. Dock kanske Johanssons vara eller inte vara i laget kan bli avgörande om glaset blir fullare än bara halvt. Hoppas på säsongen ut för han, oavsett när Boqvist är tillbaka.
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Nån som har följt den där hockeykvällen? Jag vägrar + sajter. Får visserligen bildlikt betala ett rätt högt pris för det, men behöver å andra sidan då inte göra det bokstavligt - och det väger över för mig...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Skrubben: Fast jag tycker då å andra sidan att det "skickar lite dålig signal" till M Johansson om Melin inte fullt ut uttrycker att han är helnöjd med att MJ togs in utan ömkar för juniorerna. Som jag ser det är det upp till dem att ta en ordinarie plats om de är tillräckligt bra.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Brynäsgubbe: Ja, vi kan väl sammanfatta försäsongen så här att resultaten totalt sett är ++++. Spelet kanske bara +++.
Men nog ser det väl försiktigt bra ut inför SHL.
Men nog ser det väl försiktigt bra ut inför SHL.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
De är åter lite trögstartade, som mot Örebro. Förstaperioden var en ynkedom. Sömngångarsåsigt. Men nu har de skärpt sig igen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Nej då, "förstås" ingen av Brynäs nya transatlanter med på L-G Janssons lista i dag heller. Nu handlade det om de fem hetaste importerna till SHL. Brynäs-skeptikern har talat - igen...
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Alltså detta är inte sant... Har ni kollat in SR:s sportsajt och den s k "experten" L-G Janssons tyckande om SHLs 6 hetaste unga spelare? Ingen av bröderna Boqvist med bland dem. Sanslöst... Ja jag vet att Adam kanske är gränsfall att ännu kategorisera in i SHL, men det är väl troligt att han ändå får sina chanser under säsongen. Och så Jeppe då. Inte med bland de sex... Jag har aldrig tyckt sluddern och kappvändaren Jansson varit nån bra bisittare i Sportradion. Ännu mycket mindre nu...
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Skrubben: Alla teorier han har hit och dit i sin artikel, jag tycker ändå det är underligt att tippa ett SM-finallag som är ett sd-mål från guldet på en så låg plats som 7:a. Men visst, man får tippa som man vill och det är väl inte hundraprocentigt givet att Brynäs blir ett topplag i serielunken.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
{2064}: "Bengtzen är förmodligen den bäste sportchef vi haft sedan nyligen bortgångne Breit Hellmans dagar. Tycks alltid ha ett öra på rälsen och fingertoppskänsla gällande avvägning lagets behov och karaktär/kvalitet på spelaren."
Sannerligen. Föreningen är på tå med honom vid rodret. Undrar vart vi stått annars nu?
Sannerligen. Föreningen är på tå med honom vid rodret. Undrar vart vi stått annars nu?
+ 9
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
{2064}: 26 oktober gäller för Johansson alltså. Tja, jag tippar att vi kan "behöva" honom efter det datumet jag. Kanske av lite olika skäl.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Skrubben: "Kanske är det anpassat så att det går ut till Boqvist är tillbaka?"
Inte otänkbart, men i så fall ett märkligt villkor som Johansson gått med på som jag själv aldrig skulle godkänna, hur desperat jag än skulle vara att få spela hockey. Nä, hoppas han är skriven säsongen ut (ingen dålig spelare) - även om Boqvist skulle vara tillbaka före jul.
Inte otänkbart, men i så fall ett märkligt villkor som Johansson gått med på som jag själv aldrig skulle godkänna, hur desperat jag än skulle vara att få spela hockey. Nä, hoppas han är skriven säsongen ut (ingen dålig spelare) - även om Boqvist skulle vara tillbaka före jul.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Brynäsgubbe: Nja det där sista du utbrister...? Brynäs gjorde ju en bra finalserie, värd att titta på än.
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Såg lite oroande ut med Caporusso de inledande matcherna, men nu producerar han ju match efter match. Kan bli bra med han.
+ 4
Föregående · 43 · Nästa
Inte lika intressant för dig, antar jag...."
Jodå, det är det visst det. Tycker Stefan Bengtzén svarade för riktigt lyckade värvningar 2016. Gunderson,Clark, Paille, Zaborsky. I år däremot klart tveksammare diton. Egentligen ingen av de nya som direkt övertygar.