Historik
Föregående · 44 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Brynäs är lite för virrigt i egen zon tycker jag. Det är så omständigt få ut pucken. Annars ok.
+ 1
Brynäs IF > Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Ja med risk/hopp om att få äta upp detta så undrar man hur Bengtzén egentligen motiverar att ta in Liljewall. När jag i våras först läste nyheten att han värvats kände jag direkt "åhneej...". Men som sagt hoppas jag får fel i hur jag hittills känt kring Liljewall.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag tycker gårdagsmatchen var ett bra test på Brynäs status. Man är rätt bra om man borta slår IFK Helsingfors med 5-2.
Problemet inför SHL kan väl vara att flera andra klubbar också visat i sina spelade CHL-matcher att de är minst lika bra som oss.
Problemet inför SHL kan väl vara att flera andra klubbar också visat i sina spelade CHL-matcher att de är minst lika bra som oss.
+ 1
Brynäs IF > Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KalleTeodor: Fast när man ser dem nu in action tycker jag tröjorna ändå får ok.
+ 1
Brynäs IF > Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
{5915}: Nu var du lite snäll. Tycker han verkar väga aningen för lätt. Men men...
Brynäs IF > Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
mustigahjalmar: Trodde också matchen ikväll skulle gå i nån ordinarie SVT-kanal, som igår. Men det är i Play den sänds, efter friidrotts-SM där.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Men svårare att hitta kompetens mitt i säsong.
Jag kan känna att Bengtzén kanske borde ha fått in ett par spelare till utifrån. Men på vilkas bekostnad har jag svårare att svara på, så vi får väl helt enkelt se hur duglig denna trupp är framöver.
Jag kan känna att Bengtzén kanske borde ha fått in ett par spelare till utifrån. Men på vilkas bekostnad har jag svårare att svara på, så vi får väl helt enkelt se hur duglig denna trupp är framöver.
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Så det är CHL-allvar nästa match Brynäs spelar. Hade det inte varit bra med nån förpostare till innan?
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2017/2018
Behöver inte vara nån fingervisning om säsongen det här resultatet. Lite fundersam är jag dock vad vi kommer få ut av spelare som Liljewall och Caporusso.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportbladet skriver om reportern Ida Björnstad, som hoppar av TV4 för att flytta till sin kärlek Mattias Ekholm i USA. Hon vill om några år ta med sig honom tillbaka till Sverige och flytta norröver i landet. Men vi får väl hoppas Mattias får slutordet och det blir Gävle och Brynäs en eller annan säsong till innan karriären är över.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag tycker alla ska dämpa sig lite med omdömen som "okunnig person anställd bara för att provocera" och " han har inte alla hästar hemma".
Wennerholm måste få tycka som han vill utan att kölhalas.
Wennerholm måste få tycka som han vill utan att kölhalas.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Kalla nån för "idiot" för att den inte tippar som man själv vill, det tycker jag inte man ska göra. Men i sak känns det ju ganska ologiskt att tippa en SM-finalist och serie-5:a så långt ner som 9:a, det kan jag instämma i.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe: Åsikter om detta namn? Omöjligt ha.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Sådant här "svall" brukar mynna ut i intet...
+ 1
Brynäs IF > Sv: EKONOMI - ORGANISATION
Brynäsgubbe: Då borde man kunna(t) värva lite dyrare och kanske bättre också.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker: Det man ändå kan få undra är ju skälet till att den sista lagda pusselbiten ska ligga så långt fram i tiden då?
En grej till: Har Stefan Bengtzén kontrakt med Brynäs längre än kommande säsong? Jag undrar jag om han som SC hinner uppfylla "löftet" att få hänga upp en 14:e guldflagga i Gavlerinken Arena...
En grej till: Har Stefan Bengtzén kontrakt med Brynäs längre än kommande säsong? Jag undrar jag om han som SC hinner uppfylla "löftet" att få hänga upp en 14:e guldflagga i Gavlerinken Arena...
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Forsberg 1978: Håller med. Så urbota händelsefattig silly i år...
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Återigen kloka ord. Nu tror jag kanske inte risken är jättestor att vi dyker på samma sätt 17/18 som 12/13. Men - oron börjar så smått gnaga. Brynäs är knappast förstärkt i dagsläget jämfört med säsongen som gick. Två toppforwards som kompletterat truppen, då hade allt sett mycket hoppfullare ut. Om det nu blir en (1) sådan , vilket jag inte är så bergsäker på, så lugnar det väl aningen. Men två hade övertygat mig om att vi är med länge också i nästa slutspel. Värvningen av Liljewall sänkte det hoppet betydligt.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Mrassarson: Att behöva invänta Rödins besked tycker jag är ganska så "sådär". Tycker det på nåt sätt redan idag borde gå att utröna, kanske utkräva, vad det blir av han nästa säsong. Brynäs kommer stå där vid halvårsskiftet utan en center för A-kedjan om Anton åker över en säsong till. Inte alls bra.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
atilla: Löneposten vet vi väl ganska lite om. Vad vi i alla fall vet är att fem ganska så bra forwards försvinner från senaste säsongens trupp. En enda ny ersättare utifrån är än så länge klar. Ett par uppflyttade juniorer täcker inte upp detta, så Bengtzén måste jobba minst lika bra som förra året med anfallssidan om vi ska vara att räkna med även 17/18.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jahaja, under fredagen har Mora värvat, HV har värvat, Örebro har värvat...
Har Brynäs värvat...?
Har Brynäs värvat...?
+ 1
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Du skriver jäkligt bra, Peja. Delar så gott som alltid dina aktuella åsikter och tankegångar om och kring vårt kära Brynäs.
4-5 nyförvärv har alltså Bengtzén tänkt sig gå jämnt upp med 7-8 lämnade spelare 17/18. Det var en ekvation det också...?
4-5 nyförvärv har alltså Bengtzén tänkt sig gå jämnt upp med 7-8 lämnade spelare 17/18. Det var en ekvation det också...?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ingen drömsits för Brynäs med flera spelare som blir frågetecken långt fram ifall de spelar för klubben eller inte nästa säsong. Rödin, Lindbäck, Sandström, Andersén. Glömt nån?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5915}: Ja, vad tycker du själv då om Brynäs i dagsläget? Självskriven fågel?
"Såg inget om Växjö"? Det var ju dem jag i huvudsak kommenterade.
"Såg inget om Växjö"? Det var ju dem jag i huvudsak kommenterade.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bara för att man gör ett kallt konstaterande att Växjö värvar bra tar det eld hos vissa här och får det till att man bottendissar Brynäs. Långsökt, var ordet...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5915}: "Säsongen är körd!"
Det var illa det, hörru. Kom ihåg att det är dina ord.
Det var illa det, hörru. Kom ihåg att det är dina ord.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Martin Lundberg klar för Växjö. Så de värvar. Lakers får precis som ifjol ett av de tyngsta favoritskapen i SHL 17/18. Brynäs? Osäkert kort i detta nu.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Är helt inställd på att både en och flera här inne kommer klanka på mig nu men jag har rätt att tycka vad jag vill och det är att alltför lite händer på plusfronten hos Brynäs så här långt mot hos i alla fall de flesta andra klubbar. Jag vet att Bengtzén jobbade likadant ifjol, men det är maj månad och Sillyn är trots allt redan rätt långt fram i handlingarna. Så borde inte SM-finalisten som säger sig vilja högre nästa säsong få klart med några tunga namn snart?
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Jag kan bara prata för mig själv, men jag tappar sugen och en hel del tro på föreningen när och om juniorlöften som fostrats och ska bära upp vår framtid lämnar för andra klubbar. I synnerhet seriekonkurrenter. Så...
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huge: Nej, det vet jag inte om han ville, så sant. Jag uttrycker bara min ståndpunkt att jag tycker det är trist han inte blir kvar, för jag tror han skulle varit en tillgång hel och frisk nästa säsong. Men kan Zaborsky bara ersättas fullt ut så må det väl vara hänt om han lämnar. Nån nämnde att Rödin kunde betraktas som Zabs ersättare. Då lär Bengtzén ha ett par riktiga äss i fickan utöver Anton, eftersom han väl knappast är tänkt för en tredje-lina.
Föregående · 44 · Nästa