Historik
Föregående · 51 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Karlskrona 20/12 -16
Forsberg 1978: Det var fan så synd att den här dyngomgången skulle behöva klämmas in före jul i spelprogrammet. Jag har den senaste veckan gått och känt tydlig oro inför den här matchen.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Karlskrona 20/12 -16
Zappaholic: "Vad är det egentligen du är övertygad om? Jag får känslan att du gärna vill påtala hur illa allting kan gå hela tiden så du kan få tillfälle att säga någonting i stil med "vad var det jag sa". Du kan väl övertyga oss om att så inte är fallet..."
Joråsåatt...
Joråsåatt...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Qvarre: "Det är sagt förut men nu säger jag det igen. Fan vad trist det är med dessa uppehåll."
Tycker inte jag. Åtminstone inte under nuvarande omständigheter, med Brynäs tvåa i tabellen.
När det börjar spelas igen kanske vi om ett par veckor ligger sexa-sjua...
Tycker inte jag. Åtminstone inte under nuvarande omständigheter, med Brynäs tvåa i tabellen.
När det börjar spelas igen kanske vi om ett par veckor ligger sexa-sjua...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Rätt konstigt att trycka in en omgång till före jul.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{6984}: Hoppas inte julharmonin grumlas nu bara av en djupdykning mot KHK..
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Ser lovande ut det här. Halva serien återstår och vi är ju luttrade av flera tunga andrahälfter på senare år typ -13, -15 och -16. Men det finns en inställning och anda i laget just nu som gör att t o m jag börjar hysa försiktig optimism om att vi kan hålla ställningarna bra även efter årsskiftet den här gången. Vi gör mycket mål och bakåt ser det helt klart bättre ut nu än de första 20 omgångarna.
Kan ökenvandringen möjligen vara över för Brynäs? Jag behöver övertygas 10-15 matcher till innan jag börjar rucka på mitt tips om en kvartsfinal som bäst, men absolut att det i detta nu finns lovande tecken. Goda ersättare till Zaborsky och Enterfeldt nu bara inom kort så känns det ytterligare hoppfullare.
Kan ökenvandringen möjligen vara över för Brynäs? Jag behöver övertygas 10-15 matcher till innan jag börjar rucka på mitt tips om en kvartsfinal som bäst, men absolut att det i detta nu finns lovande tecken. Goda ersättare till Zaborsky och Enterfeldt nu bara inom kort så känns det ytterligare hoppfullare.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: Tänkte bara om hans skadetillstånd förbättrats så den där operationen skrinlagts eller så, men det är väl antagligen bara en from förhoppning som man närt.
Matchen ikväll? Jag är rädd för att segern uteblir igen. Känslan är sån.
Matchen ikväll? Jag är rädd för att segern uteblir igen. Känslan är sån.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{6984}: Jag har funderat lite kring Zaborsky och att utvärderingen av hans skada så snabbt och kategoriskt fastslog att han var borta för säsongen. Tänk om inte...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klarar Brynäs förhoppningarna i morgon? Jag vet inte jag. Viktigt back-to-back det här. Allt mellan 7 till 1 poäng kommer att skilja lagen efter matchen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja det är ett löjligt påfund det där 3 mot 3. Vet inte vad ni tycker men jag känner att restmatcherna före jul och mellandagsspelet är rätt viktigt för fortsatta positioneringen i tabellen. Eftersom det är så jämnt mellan många lag bakom Frölunda blir varje förlust dyrbar placeringsmässigt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rodrigo: " Han är en stor och trög back som inte är speciellt spelskicklig. En backtyp som försvinner mer och mer av olika anledningar (spelet blir snabbare, synen på spelet annorlunda osv). På liten rink går det kanske att dölja trögheten bättre men på stor rink kan det gå riktigt illa. Grossman har inte spelat på SHL-nivå på länge så man ska såklart inte ta ut för mycket i förskott. Mycket tyder däremot på att han inte kommer se vidare bra ut."
Förutsätter då att du haft samma beskrivning om han gått till Brynäs...?
Förutsätter då att du haft samma beskrivning om han gått till Brynäs...?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: OK i dessa fall kan jag hålla med dig. Men så har jag också, vare sig du tror det eller ej, berömt Bengtzén för dessa inköp vid upprepade tillfällen senaste halvåret. Det är en framåt och bra sportchef Brynäs har nu och om han och klubben verkligen gett sig in i matchen om Holloway så är även det värt en eloge. Jag är främst förbannad på alla falska flashar som flödar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Och utgången av det där "mellan hopp och förtvivlan" brukar alltid bli det samma...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Det är alltid lika svårsmält att Brynäs sällan eller aldrig vinner några budgivningar. I det här fallet Bud-givning...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Ja ryktesspridarna finner ett nöje att driva med oss?Kvarten som bäst, det fortsätter jag tro på.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: Holloway flyger nog med SAIK hem i morron kväll ungefär vid denna tid. Om han nu befinner sig i Gävle. Hoppas poängen åtminstone inte följer med upp...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: "Varför ens skriva det där om han inte hört från initierad källa att det INTE blir Brynäs...? "
Han vill nog göra oss till euforiska åtlöjen. Han är ingen direkt BIF-anhängare så att få driva med klubbens fans tycker han nog bara är skoj...
Han vill nog göra oss till euforiska åtlöjen. Han är ingen direkt BIF-anhängare så att få driva med klubbens fans tycker han nog bara är skoj...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{6984}: "Det är lite roligt. Hur hade det låtit här OM Lindbäck varit klar nu?
Jag har en känsla av att ingen skulle oroa sig märkbart om hans nivå då eller tycka att man signat honom på gamla meriter..."
Eller hur...?
Jag har en känsla av att ingen skulle oroa sig märkbart om hans nivå då eller tycka att man signat honom på gamla meriter..."
Eller hur...?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Det är klart att det vore ett svårt beslut och BZ skulle få svälja prestigen lite, men hans jobb är ju att ge Brynäs bästa förutsättningar att vinna hockeymatcher. Nu sitter man ju nästan och hoppas att våra Brynäsprodukter kommer att stanna i Nordamerika för evigt och inte återvända till Sverige, för fy f-n vad det kommer att svida att se alla spela för konkurrenter."
Känner och tycker i stort som du. Nu tror jag kanske att en eller annan återvändare trots allt går till Brynäs när de kommer hem. Men det här med Lindbäck. Hmmm... Hoppas ledningen vet bäst vad de gör,,,
Känner och tycker i stort som du. Nu tror jag kanske att en eller annan återvändare trots allt går till Brynäs när de kommer hem. Men det här med Lindbäck. Hmmm... Hoppas ledningen vet bäst vad de gör,,,
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Bra skrivet! Sen vill jag ändå tillägga att jag förstår det dilemma som ändå Bengtzén kan känna i att abrupt kicka en av Sandström eller Rautio som man bara för några månader sen bestämde sig för att satsa på för säsongen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattiask: "Tycker Brynäs har en bra målvaktsuppsättning och bör ej värva Lindbäck i detta läget utan en toppforward är klar prio ett."
Det värsta är att signalerna från ledningen tyder på att det blir varken målvakt eller forward. Lindbäck i dina ögon inget bättre än Sandström-Rautio alltså? Ja du...
Det värsta är att signalerna från ledningen tyder på att det blir varken målvakt eller forward. Lindbäck i dina ögon inget bättre än Sandström-Rautio alltså? Ja du...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Har Clark tvåårskontrakt alltså? Ja mycket bra att Jensen fortsätter. Han är en av de största positiva överraskningarna i höst.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Utan en förstärkning på målvaktssidan tror jag inte vi är med i nåt guldrace. Sen kanske vi inte skulle vara det med en Lindbäck heller.
Brynäs IF > Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Zappaholic: Ja det tror jag att vi gjort, tyvärr. En serietvåa får bara inte visa upp en sån här lägstanivå i spelet.
Brynäs IF > Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Zappaholic: Ja, jag (och en och annan till) är uppriktigt rädd för det. Vadan detta uppträdande annars i flera matcher?
Brynäs IF > Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Zappaholic: Oj då, mannen som tydligen har kort stubin har tänt till igen...
+ 3
Brynäs IF > Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
"Svacka" hit och "svacka" dit. Kanske i själva verket "normaltillståndet" detta?
+ 2
Brynäs IF > Sv: MIF-BIF 24/11-16
Chris11: Du har nog tyvärr rätt, känslan är inte bra nu. Skadorna trasslar för andra året i rad till begreppen just när det ser som bäst ut. Hoppas inte blödningen och fallet blir lika stort i vinter men att vi är på nedgång tror jag är säkert.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Zappaholic: Det bjussar jag på. Hoppas på bättre spel nu i kommande matcher. Det måste ändå du instämma i?
Brynäs IF > Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Gott det. Hör du Zappaholic, nu är jag ganska så nöjd. Nattsvart bekännelse?
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Bra att knaggla till sig en pinne då i alla fall. Nu får vi se om vi kan vinna ett SD eller straffar. Ett frågetecken.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Zappaholic: Ser du såna ikväll? Hade behövts seger i denna match. Skånetrippen närmast blir inte lätt.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Zappaholic:För ojämna för att förbli ett topplag i alla fall. Vi har nåt tabellpeaken och pilen riktas nog tyvärr nedåt.
+ 2
Föregående · 51 · Nästa
Nu har du hela julhelgen på dig att fundera över nya domedagsprofetior att presentera.... "
Och din är säkert också räddad. När du fått skriva av dig enligt ovan, menar jag..