Historik
Föregående · 50 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Sorgligt att laget nästan aldrig kan vinna inför storpublik.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Tror det blir till att kriga för en direktkvart nu. Klara en sjätteplats i tabellen. Sen vilka vi ska kunna klara i en matchserie i kvarten är en bra fråga.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Rädd för att vi tvingas skruva ned förhoppningarna på laget resten av den här säsongen - också...
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Brynäsgubbe: Tyvärr finner de för det mesta ett sätt att förlora straffavgöranden.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
bradberry: Ja nu är det upp till bevis på lördag vart laget tänkt sig ta vägen i tabellen. Andraplatsen vi hade ett antal omgångar tror jag är ett minne blott nu för säsongen. Tror det blir att försöka försvara topp-6 nu resten av grundserien.
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Känns nästan som de blir förlägna, lite rädda, så fort de ska spela i Stockholm...
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Brynäsgubbe: Vete f... vad det beror på men Brynäs blir på nåt sätt alltid låsta i sitt spel mot Djurgården.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
{7800}: Men måste man vara "blodfattig" redan andra säsongen (Johnson)?
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
Bratwursten : "Stressas fram"? Vi har haft ett par spelare långtidsskadade i flera månader...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
{5915}: Och när vann de mot DIF i Stockholm senast?
Brynäs IF > Sv: Nyförvärv
Skrubben: Fast nu är två (tre med Thorell inräknad) av dessa 15 forwards indisponibla borta för återstoden av säsongen så truppen består i nuläget likafullt bara av 12-13 forwards. Varken Enter eller Zaborsky är ännu ersatta. Det kommer inverka tydligt på laget om inget händer ganska så snart.
Brynäs IF > Sv: Nyförvärv
Med en decimerad. och p g a det mer sliten trupp resten av serien tror jag inte vi försvarar tabellpositionen i slutändan. Och om det nu kommer in nån eller ett par nya spelare i mitten på februari, hur mycket ska de kunna uträtta i laget på kanske fyra-sju veckor innan säsongen tar slut? Nä, åtminstone Enterfeldt borde självklart ha ersatts för ett bra tag sen och även Zaborsky - om han nu är borta för säsongen? Kanske lite osäkert ännu på den punkten, eller?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Tigerhjärta: Jag skriver alltså vad jag tror, att Växjö nog är ett i det långa loppet något bättre lag än Brynäs och landar topp-2 till slut i tabellen. Vad är så "osunt" och "onyanserat" med de åsikterna då för dig?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Tigerhjärta: Har du nåt bra alternativ då så föreslå gärna det.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
Tror tyvärr bara det här är en fingervisning om att vi inte riktigt räcker till mot de allra bästa lagen dit nog Växjö får inräknas. Men bara vi inte faller igenom nu i slutminuterna utan håller siffrorna får man väl motvilligt svälja ett bakslag för dagen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 7/1 -17
{7225}: "Sjukt att inte nån puck trillar in, vi gör allt rätt"
Nej, Brynäs gör inte "allt rätt". De gör inte mål.
Nej, Brynäs gör inte "allt rätt". De gör inte mål.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
Som nån tidigare skrev så hade inte Brynäs andra säsonger vunnit matcher med det här utseendet när det går troll i målskyttet och allt finns att förlora sett till förutsättningarna. Glädjande och lovande inför fortsättningen. Dock måste effektiviteten upp markant mot Växjö.
Sen undrar man (otåligare för var vecka) - när kommer ersättarna på spelarfronten?
Sen undrar man (otåligare för var vecka) - när kommer ersättarna på spelarfronten?
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
{363}: Hoppas inte Brynäs "tagit helg" bara. Är rätt oroad för det jag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inga Brynäs-träd brukar nuförtiden växa upp till himlen så jag tippar ett bakslag ikväll, kanske rentav en plattmatch. Men hoppas jag har fel.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: "Känner inte att vi behöver nya spelare just nu..."
Jo då, sitta nöjt i båten har Brynäs gjort förr med tvivelaktigt resultat. Du tycker det ska köras vidare på kort trupp alltså? Zaborskysoch Enterfeldts platser har vi råd att inskränka?
Jo då, sitta nöjt i båten har Brynäs gjort förr med tvivelaktigt resultat. Du tycker det ska köras vidare på kort trupp alltså? Zaborskysoch Enterfeldts platser har vi råd att inskränka?
Brynäs IF > Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Brynäsgubbe: "Haha Bulan är fortfarande också bitter för förlusten mot KHK. Gillart."
Ja, den tjurigheten/inställningen bejakar vi. Bra Bulan. Brynäs har "med råge" kompenserat den fadäsmatchen nu, men det var ett oerhört onödigt poängspill där mot Karlskrona som la viss sordin över själva julhelgen även hos mig.
Ja, den tjurigheten/inställningen bejakar vi. Bra Bulan. Brynäs har "med råge" kompenserat den fadäsmatchen nu, men det var ett oerhört onödigt poängspill där mot Karlskrona som la viss sordin över själva julhelgen även hos mig.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Vi kan väl vända på frågan lite också och fundera på om det är så oreserverat angeläget att ha Berglund kvar ytterligare säsong/er. Även om en hel del jobb på spelarfronten återstår tycker jag Bengtzén är på väg att forma ett lovande lag även inför nästa säsong. Ett material som fler än Bulan nog skulle kunna förvalta till nåt bra då också.
+ 11
Brynäs IF > Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Skrubben: Spelar de som Rautio och Sandström på senare tid så självklart är de fullgoda målvakter. Båda har helt klart lyft sig i kan man säga december. Men att det fanns relevans för missnöje tidigare i serien kan väl även du medge?
Förresten, bäst målskillnad av alla lag för Brynäs just nu. Detta efter drygt halva serien. Tusan när det var fallet senast?!
Förresten, bäst målskillnad av alla lag för Brynäs just nu. Detta efter drygt halva serien. Tusan när det var fallet senast?!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Brynäs, man börjar bli duktigt imponerad - och hoppfull.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
{7225}: "vinner vi nästa så är KHK floppen förlåten"
Kan jag med viss tvekan hålla med om. Problemet är bara att jag inte tror vi gör det. När vann Brynäs i Luleå senast?
Kan jag med viss tvekan hålla med om. Problemet är bara att jag inte tror vi gör det. När vann Brynäs i Luleå senast?
Brynäs IF > Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Uppoffrande laginsats och tre sköna poäng. Luleå borta, när vann vi senast där? Kan vi åtminstone ta nån poäng eller två den här gången vore det tacksamt. Men svårt däruppe. I synnerhet långresandet från Skåne till Norrbotten.
Brynäs IF > Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Riktigt glädjande med Paille. Han jobbar bra, Bengtzén. Det jag bara är lite undrande inför är varför inte Zaborsky och Enterfeldt ersätts. Det är bara två och en halv- kanske i bästa fall tre och en halv månader kvar av säsongen.
Brynäs IF > Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Två tuffa bortamatcher nu. Med tanke på den jämna mittdelen av tabellen skulle Brynäs behöva tre-fyra poäng för att inte hasa ned ohälsosamt långt lagom till årsskiftet.
Brynäs IF > Sv: Daniel Paille
Suveränt jobbat, Stefan Bengtzén. Och suveränt att du vill stanna, Daniel Paille.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jo på det sätt det gick till också så har man gått med smolk i sinnet sen den 20:e. Jag vet inte, revanschlustan borde finnas ikväll. Frågan är om det räcker. HV är svåra. Dessutom känns det som de här mellandagsmatcherna inte riktigt är Brynäs bästa melodi men jag har inte statistisk koll på det så möjligt jag har fel. Hur som helst så tror jag att ska det bli nån mer seger innan nyår så är det i den här matchen. Lindbäck lär stoppa oss på onsdag och har svårt tro på några poäng heller i Luleå på fredag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: Jaha du. Har dessvärre inte tillgång av CMore nu under jul. Har dock sett den minnesvärda matchen i repris tidigare.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tre matcher och nio poäng kvar att kriga om före årsskiftet.
Ska vi ta några fler pinnar 2016 lär det vara i morgon. Rögle och Luleå borta 28 och 30 är jag rädd vi kammar noll mot.
Ska vi ta några fler pinnar 2016 lär det vara i morgon. Rögle och Luleå borta 28 och 30 är jag rädd vi kammar noll mot.
Föregående · 50 · Nästa