Historik
Föregående · 52 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Brynäs är för ojämnt för att det här ska bli nåt riktigt bra. Bred trupp? Nja?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ingen blir gladare än jag om teorin som flera framför att vi den här säsongen inte är så skadekänsliga kommer visa sig stämma. En tillräckligt bred trupp för det? Ja, den som lever får se. Jag är i alla fall helskraj för att vi nåt tabellmässig peak för den här säsongen och kommer dala rätt långt ner nu. Men som sagt, hoppas ni får rätt och inte jag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hör ni alla, är det inte guld värt att vi har osvikliga optimister här inne med Huge och Skrubben i spetsen som bara ser allt i vitt oavsett faktisk problematik i och omkring laget? Och som dessutom kan den ädla konsten att sabla ned inläggare som inte ser den reella situationen så j-la rosenrött...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bara att stålsätta sig inför nästa "långtidare". Frågan är väl inte "om" utan när?". Nästa match eller den därpå? Paillet, Clark, Jensen? Kanske Gunderson eller ett bakslag på Fälth...?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tänk att när allt känns lovande och vi ligger tvåa i serien då gör oturen allt för att sänka ned oss... Fy f...
+ 1
Brynäs IF > Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Peja: Det var säsongen för två år sen väl som KHK gick upp i SHL. Och det var under samma säsong Bengtzén gick över till Brynäs.
Jag tror det var en väldig lycka för Brynäs att han inte fanns kvar i Karlskrona när de ordnade SHL-platsen. Då hade han knappast lämnat dem.
Jag tror det var en väldig lycka för Brynäs att han inte fanns kvar i Karlskrona när de ordnade SHL-platsen. Då hade han knappast lämnat dem.
Brynäs IF > Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Väldigt gott att laget studsade tillbaka ikväll. Var väl inte totalskralt igår heller men ändå stor skillnad. Att försvaret inkl Sandström plötsligt tätar till så bra nu är väl det mest positiva.
+ 1
Brynäs IF > Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Brynäsgubbe: Jo jag förstår väl det. Förlust = illamående. Alltid. Men vi kan inte häda motståndarna för det.
Brynäs IF > Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Brynäsgubbe: Det är inte särskilt klädsamt tycker jag att kalla motståndare för "avskyvärda", "vidriga" etc. Brynäs måste själva spela bättre helt enkelt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Vad var egentligen skälet till att inte Salmela fick förlängt. Skadeproblematiken? För dyr? Eget ointresse? Om det förstnämnda så känns det rätt bittert tycker jag. Tydligen problemfri nu då. Hade varit bra att ha även i vinter. Känns som han aldrig fick visa sin kapacitet förra säsongen hos oss.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: Nja, hoppas inte han får kul fredag-lördag åtminstone...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu tydligen klart att Brynäs får ta sig an Anssi Salmela på torsdag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Men om Jensen håller sig fortsatt hel och fortsätter som hittills hoppas vi Stefan nån gång kring årsskiftet förlänger med Jensen. Gärna Clark och Paillet också,
Apropå Kevin, hade inte Brynäs en Clark i laget för sex-sju år sen också?
Apropå Kevin, hade inte Brynäs en Clark i laget för sex-sju år sen också?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anssi Salmela ska enligt Sportbladet vara nära LHC.
Säkert kommer han, i motsats till förra säsongen, vara skadefri säsongen ut...?
Säkert kommer han, i motsats till förra säsongen, vara skadefri säsongen ut...?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: Så det berör alltså inte dig att en rad spelare åter är borta?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inkazar: Vi hoppas på det bästa. Men visst är det jäkligt mystiskt att Brynäs år efter år värvar spelare som när de anländer klubben blir långtidsskadade nästan som per automatik. För rätta mig om jag har fel, hade Elias Fälth tillstymmelse till dessa skadeproblem förra säsongen eller tidigare?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jo den matchen vinner antagligen DIF. Men före det hinner vi väl bryta ännu en förlustsvit för Leksand?
Ni hör vad negativ jag är - men dessa scenarier är väl inte helt otänkbara med vårt oberäkneliga lag.
Ni hör vad negativ jag är - men dessa scenarier är väl inte helt otänkbara med vårt oberäkneliga lag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
mustigahjalmar: "Döma ut" gör jag faktiskt inte. Men ojämnheten är ett lite f ö r tydligt mönster för att man ska tro oss vara med och slåss länge i vår. Det är min åsikt. Väl bekomme ni som är mer optimistiska.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
Jag ska tillägga också att jag a l dr i g ser positivt på läget efter en förlust, hur skapligt än laget spelat...
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
Brynäs bygger inga positiva sviter, resultatet pendlar för mycket. Så även om spelet får anses hyggligt i en match som denna så är resultaten för upp och ner för att man ska tro det här laget nå längre än i bästa fall en kvartsfinal den här säsongen heller. Det är i alla fall vad jag känner och tror, tyvärr.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
{7225}: Va la jag det. Såg inte bra ut, och - handen på hjärtat -hur ofta är man van att de vänder liknande underlägen? Men så värdigt att ta trepinnaren för Löfqvist. Bra Brynäs!
+ 5
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
Zappaholic: Jo tummen upp för de nya. Samtidigt hjälper det kanske inte om de producerar ifall vi läcker som ett såll bakåt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
En period kvar. Tänk om försvaret och Sandström kunde knyta ihop nu. För mycket att hoppas på??
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
{7225}: Att de håller är ju obegripligt. Vilken scenförvandling med det materialet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
Sicket katastrofläge det är för DIF nu. Det blir väl först mot Brynäs det vänder...?
+ 5
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
{6984}: Sanningens match då för Sandström. En ny svag insats och det bara måste hända saker på målisfronten - och det i röda rappet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bifhjärta: Jo men det var liksom underförstått eftersom jag skrev om HV-matcherna strax innan. Och det är ju så, när Brynäs spelar sin 13:e match i morgon och i ett "traditionell" schema då borde ha mött alla lag en gång så är det inte så i år.
För övrigt tycker jag det är ett otroligt fint initiativ Brynäs-organisationen ordnat kring matchen i morgon och hyllningarna till Wille Löfqvist.
För övrigt tycker jag det är ett otroligt fint initiativ Brynäs-organisationen ordnat kring matchen i morgon och hyllningarna till Wille Löfqvist.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svårgreppat spelprogram det är förresten. Nu har vi s a s "kört en runda" av serien - utan att ha mött DIF än...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Hv71
HV är ett av de lag som överraskat positivt åtminstone på mig den här hösten. Trodde inte alls att det var nåt toppskiktslag före serien, som i och för sig inte kommit så långt än men ändå så pass att de i alla fall ser ut att vara "givna" för topp-7/8. Så det blir tuffa dubbelmöten, men hoppas åtminstone på tre poäng och gärna nån till.
Brynäs IF > Sv: #BIFFBK
bifhjärta: Har han sagt det själv att hans efternamn uttalas så?
Jag har tänkt på de franska städerna Versaille och Marseille med liknande ändelser som Paille och de städerna uttalar man ju som ett "j" på slutet, så kan inte Huge faktiskt ha rätt i det här fallet med vår nr 16?
Jag har tänkt på de franska städerna Versaille och Marseille med liknande ändelser som Paille och de städerna uttalar man ju som ett "j" på slutet, så kan inte Huge faktiskt ha rätt i det här fallet med vår nr 16?
+ 1
Brynäs IF > Sv: #BIFFBK
Jag har inte kunnat följa matchen ikväll så ni har sluppit min skepsis i realtid. Det gör ni så här timmarna senare också, fattas bara efter en sån slutperiod. Jag har varit inne på det tidigare att detta är nog vad vi får av Brynäs den här säsongen - ömsom vin, ömsom vatten.
Vinet skulle smaka bra några matcher till nu. Men kan vi verkligen hoppas på det från detta oberäkneliga lag?
Vinet skulle smaka bra några matcher till nu. Men kan vi verkligen hoppas på det från detta oberäkneliga lag?
Föregående · 52 · Nästa