Historik
Föregående · 60 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
Brynäsgubbe: Och nu har vi minusmålskillnad. Första gången på hela serien väl? Ett tag låg vi på +16-17 nånting.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
70 Rodrigues: Och nu rasar de väl ihop igen... 3-1...
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
70 Rodrigues: Inte slut än, men visst är känslan åt det hållet. Men vem hade trott på poäng i dag? Knappast i morrn heller.
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
Hedervärt Brynäs ikväll så här långt. Dock tveksam till att det håller.
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
Modo verkar ta en sista desperat. Inte helt överraskad. Jag tror inte riktigt på Frölunda i slutspelet. Imponerande höst men nu? Saknas vinnarkultur i den föreningen sen gammalt när allt kommer till sin spets.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Utan tre poäng i morgon är säkert också sjundeplatsen ointaglig i tabellen. Växjö fem poäng före nu och vinner förmodligen i morgon också, så åtta poäng efter om vi förlorar mot LHC. Det tar Brynäs aldrig igen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Den där 14:e flaggan i taket får nog inte Bengtzén uppleva i egenskap av sportchef i vart fall. Tycker Brynäs närframtid ser väldigt osäker, ja oroande ut.
Frågan är väl om vi får uppleva en 14:e flagga i taket alls?
Frågan är väl om vi får uppleva en 14:e flagga i taket alls?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
{7780}: " Bara instämma, och blir vi 7-8 så får vi börja hemma i play in.
Tänk er själva om vi tar matcherna mot Hv och Rögle som dom avgöra sista minuten, med Rödin Salmela i laget hade det vart 6 poäng istället är jag säker på.
Många jämna matcher som med den spetsen hade gett vinst.
Spännande avslutning blir det och drömmen nu är ju att vi blir 7a och får Örebro i play in och då får vi Frölunda i kvarten som kommer ha sjuk press på sig "
Ja du, ett "tänk om" från första till sista bokstav. Och inget hindrar dig eller andra att spinna på önsketänkanden. I kontrast till detta "om" finns dock också ett "men". En realitet som just nu utspelar sig och - tyvärr - väger tyngre.
Tänk er själva om vi tar matcherna mot Hv och Rögle som dom avgöra sista minuten, med Rödin Salmela i laget hade det vart 6 poäng istället är jag säker på.
Många jämna matcher som med den spetsen hade gett vinst.
Spännande avslutning blir det och drömmen nu är ju att vi blir 7a och får Örebro i play in och då får vi Frölunda i kvarten som kommer ha sjuk press på sig "
Ja du, ett "tänk om" från första till sista bokstav. Och inget hindrar dig eller andra att spinna på önsketänkanden. I kontrast till detta "om" finns dock också ett "men". En realitet som just nu utspelar sig och - tyvärr - väger tyngre.
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Egentligen är analysen, ja allithop ganska enkelt: Har man i en förening inte de ekonomiska resurserna och/eller kompetensen att bygga upp ett bra lag med bra spelare blir kontentan den vi ser...
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Zappaholic: Nej du, slutdiskuterat borde det vara om Rödin och Salmela. Hade hjälpt minimalt med de med. Laget är för dåligt. Svälj och bara erkänn.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Som sagt, minus i målskillnad efter ikväll troligen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Känns som vi sett sånt här sönderfall också andra säsonger. Minns ni 2013? Exempelvis...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Positiviteter,var det jag försökte skriva.men fingrarna darrar av besvikelse över tangenterna så det blir lätt fel...
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Mycket talar för att vi bara har åtta eller max nio matcher kvar på säsongen efter den här...
+ 3
Brynäs IF > Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
70 Rodrigues: Undrar om vi har minusmålskillnad efter ikväll?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger: Tror ingen är omedveten om att Brynäs har begränsat med pengar. Men vad gör de ansvariga som ska/borde jobba på den biten då, mer än att år ut och år in referera till samma slitna dilemma utan att komma nån vart med den springande punkten: ragga nya sponsorer för helvete! Är klubborganisationen verkligen så hjälplös - eller handlingsförlamad?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7800}: Du formulerar dig ju så att man tror du syftar på det kommande lagbygget, det inför nästa säsong.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7800}: Lägger krut på spetslirarna? Knappast någon av de du namnger kommer spela kvar i laget nästa säsong ju.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
Tre frågor och svar inför Play In:
Vinner Brynäs över Växjö? Nej.
Vinner Brynäs över HV? Nej.
Vinner Brynäs över Örebro? Njaeae nog inte...
Vinner Brynäs över Växjö? Nej.
Vinner Brynäs över HV? Nej.
Vinner Brynäs över Örebro? Njaeae nog inte...
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
{7225}: Enbart utnött blaj skylla på domarna hela tiden. Vi har ett icke-bra lag, erkänn det istället.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
Nu har vi gjort hela tre mål idag. Ändå inga poäng tydligen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
{7225}: Hur blir det med vändningen du försäkrade?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
Brynäsgubbe: Ett hyggligt bra tag i toppskiktet dessutom. Men självklart visade det sig för bra för att hålla. Jag tror inte ens de frånvarande, tongivande spelarna hade kunnat hindra den här utvecklingen. För vi har ett för tunt, lättviktigt lag för att det skulle hålla i längden. Det ser vi ju nu. Tydligt.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
Zappaholic: Ett lag får dock bara inte stå och falla med två spelare. För ynkligt i så fall.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
{5915}: Vad menar du? Inte blir den här säsongen lång inte. Slut om ca tre veckor...
+ 2
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Enaranger: Tror för min del inte att en eller två, i och för sig tongivande spelare, gör sån markant skillnad att vi skulle legat topp-3 nu med dem disponibla hela den här tiden. Däremot det här strafftokeriet, där är jag helt på din linje. Absurt påfund!
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
bradberry: Ja, det är ett åte4rkommande "fenomen" det där här inne. Skadade spelare som höjs till skyar de faktiskt inte riktigt befinner sig i som kärnfriska.
Tycker vi t ex nu ska akta oss för att oförbehållsamt ursäkta att laget har det kämpigt på Rödins frånvaro. Visst saknas han och även Salmela, men per automatik tror jag inte vi varit ett topplag nu om dessa sluppit sina skador.
Tycker vi t ex nu ska akta oss för att oförbehållsamt ursäkta att laget har det kämpigt på Rödins frånvaro. Visst saknas han och även Salmela, men per automatik tror jag inte vi varit ett topplag nu om dessa sluppit sina skador.
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Nä, det är det som är den grundläggande svagheten med laget. För få spelare är pålitliga poänggörare. Vrana är t ex en spelare man väl värvar för att få lite spets ifrån, landslagsmeriterad och allt. Han är ju inte skadad längre så det borde kunna förväntas betydligt mer av honom, tycker jag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Håller vi ut känns ett bekant scenario ligga framför oss i sudden eller straffarna: Motståndarna avgör...
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
70 Rodrigues: I bästa fall blir väl detta en ny nagelbitare. I bästa fall...
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Bra uppryckning sista tio. Ser lovande ut. Bara inte det positiva spelet är som bortblåst i fortsättningen nu. Det har vi sett för många gånger. Nu vill vi se A- och B-kedjorna producera också.
+ 1
Brynäs IF > Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
Forsberg 1978: De har ryckt upp sig. Bra spel. Hoppas det håller bara. Långt ifrån säker.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7877}: Nog också ett tecken på att osäkerheten kring Salmela och Bertilsson nog är fortsatt stor...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: By the way, är du tvilling med gamle ryske storbacken Igor R?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
KulaShaker: Är det inte i Brynäs alla blir skadade som kommer. Bengtzén gjorde två sena men fina kap i somras i form av Salmela och Vrana. "Naturligtvis", för att de gick till Brynäs, blev betydande delar av säsongen spolierade för båda dessa...
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Pengar talar. Så av den här trion Gunderson, Salmela, Andersén tror jag vi bara får se den sistnämnde nästa säsong i Brynäs. Salmela spelar nog inte mer ens den här säsongen, befarar jag.
+ 1
Föregående · 60 · Nästa