Historik
Föregående · 19 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
EArk: Det där med artistkontrakt och ”ansluter senare”. Är det någon som har koll på vad ”senare” skulle innebära i tid?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
I andra perioden mot Modo visade vi att vi kan spela snabbt ur zon med hög rörlighet och bra passningsspel. Jag väljer att se den perioden som den då vi visade det spel som vi både kan och kommer att spela när det väl blir allvar. När det gäller backförvärven så är det två stora erfarna backar som tillsammans med två snabbskrinnande backar kan ge en större stabilitet bakåt. Herregud att folk kan såga två spelare innan de överhuvudtaget satt skridskorna på isen. Vi har två veckor på oss att gnugga på detaljer. När jag sätter mig på läktarplats i Linköping så är jag övertygad om att det kommer att se mycket bättre ut än vad det gjort hittills.
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Reign in red: Ska man plocka med något positivt från matchen så tycker jag att Jacob Olofsson visade glimtvis att han kan bli vår ledande center i SHL. Några av backskotten som Brattström släppte In såg inte otagbara ut. Men förutom det gjorde han en bra insats. Tycker också att det finns en antydan till kemi mellan Olofsson och Guter som verkar lovande. Hoppas att de får fortsätta tillsammans. Försvarsspelet var inte bra och spelet i mittzon var uselt. Däremot tyckte jag mig se antydningar till vettigt anfallsspel när vi väl tog oss in i offensiv zon. När det gäller försvarsspelet så tycker jag inte att det bara är backarnas fel. Hemjobbet från forwards och rörelse för att göra sig spelbara måste också finslipas. Summa summarum så får vi hoppas att alla ser detta som en väckarklocka och att man visar lite mer jävlaranamma ikväll.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
Bigthelin: Skulle gärna se en äldre rutinerad SHL back typ Elias Fälth efter detta. Försvarsspelet kommer att vara nyckeln till överlevnad och då behövs SHL-rutin bland alla talanger.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
{8518}: Vore oerhört tråkigt om Anton inte blir kvar. Förutom Timrå-hjärtat så har han en avig spelstil som jag gillar. Kan göra det oväntade och har teknik, snabbhet och spelsinne. Tycker att han visade mot Karlskrona att han kan klara SHL-nivån. Var en av de bättre i den matchserien.
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Håller med vi måste också få in några med SHL-rutin och tyngd. Vi kan inte bara ta in talangfulla HA-spelare.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{2064}: olearys i Gamla Stan är i extas. Vilket jävla segervrål. Underbart! Jag finner inte ord.
+ 7
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Var lite nervös för två matcher sedan och tog därför en GT innan matchen. Det gick ju bra så jag tog en GT innan matchen igår också. Får inhandla mer tonic imorgon. Hustrun inbillar sig att hon för otur med sig och parkerar därför sedan två matcher i sovrummet utan att veta hur det går. När jag påpekade att hon borde veta det baserat på mina målvrål så svarade hon ”du är ju kniptyst när Karlskrona gör mål så hur ska jag då veta resultatet”. Klok kvinna.
Kvalhockeyn styr våra liv för närvarande och det är alldeles, alldeles underbart.
Kvalhockeyn styr våra liv för närvarande och det är alldeles, alldeles underbart.
+ 16
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Kattgubben: Så mentalt starkt att vända den här matchen och jag tyckte banne mig att Karlskrona såg tröttkörda ut.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
palleparling: Personligen skiter jag fullständigt i vad kommentatorerna tycker. Det som gäller är att vi leder med 1-0. Inte särskilt rättvist men det är vår tur att få lite flyt nu.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{297}: Än är det banne mig inte kört. Vi kan absolut slå det här laget borta.
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Raggaren Putte: Karlskrona spelar den typ av hockey som bara en mor kan älska.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Jag lyssnar regelbundet på ett sju timmars hopklipp när Kjell-Åke Tjernström läser laguppställningar från hemmamatcher säsongen 1971-72. Finns på I-tunes och Spotify.
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Johan Jonsson verkar vara uppvaktad av klubbar vilket inte är förvånande. Sedan tidigare har det ju varit snack om Didrik också. Om vi skulle lyckas ta oss upp så hoppas jag verkligen att vi kan behålla spelare som Johan och Didrik. De står väldigt mycket för ryggraden i det här laget. Oerhört skickliga i sina roller.
+ 18
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
DJ Hemp: Bara att läsa ett vanligt kommentarsfält på DN. Dom finns överallt.
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
El Maco: Känns lite som det gått inflation i troll. Att extrema personer håller på med politisk trollning är hemskt och oförsvarbart, men förklaras av politisk fanatism. Men att man ska hålla på att trolla på hockeyforum... Har man då ett liv?
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
{8399}: Inte så mycket kaxighet som ett uppdämt uttryck av ren och skär hockeyglädje. Vi har haft så många ökenvandringsår så nu när vi har ett uns av framgång så exploderar det. Det är en hårfin linje mellan segerglädje och hybris, men vi måste få unna oss att slå över pendeln lite.
+ 8
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Jåkkinen: Måste bara nämna Vilmos Gallo. Den mannens muntliga psykningar under matchen är guld värda. En Per Ledin- typ som alla hatar utom vi.
+ 27
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
tjobba: Fantastisk andra period. Jag ryser!
+ 7
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
{8384}: En väldigt bra genomförd första period. Det finns ett lugn i spelet som är imponerande. Hoppas bara att vi kan trycka in första målet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Apropå ”tidernas allra bästa”. Den här mannen glöms alltid bort i det sammanhanget.
VM-guld – 1991[7]
OS-guld – 2006[7]
NHL All-Rookie Team – 1992[7]
NHL All-Star Game – 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008, 2009, 2011[7]
NHL First All-Star Team – 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008, 2011[7]
NHL Second All-Star Team – 2009, 2010[7]
Stanley Cup-mästare (med Detroit Red Wings) – 1997, 1998, 2002, 2008[7]
James Norris Memorial Trophy – 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008, 2011[7]
Förste europé som vunnit James Norris Memorial Trophy (2001)[8]
Fjärde back i NHL som vunnit James Norris Memorial Trophy tre gånger i rad (2001–2003)[8]
Tredje back i NHL som vunnit James Norris Memorial Trophy sju gånger[8]
Conn Smythe Trophy – 2002[9]
Förste europé att vinna Conn Smythe Trophy (2002)[9]
Flest poäng av en back i Detroit Red Wings under en säsong (80 poäng 2005/06)
36:e spelaren (9:e backen) i NHL med 700 målgivande passningar (2008)[8]
Vald till bäste europé i NHL genom tiderna (2007)[10]
Förste europeiske lagkaptenen att vinna Stanley Cup (2008)[11][12]
Förste europeiske back och åttonde back totalt att nå 1 000 NHL-poäng[13]
Utsedd till årtiondets bästa spelare i NHL av tidningen Sports Illustrated (2009)[10]
Invald I IIHF Hockey Hall Of Fame 2014
Invald I Hockey Hall of Fame 2015[1]
VM-guld – 1991[7]
OS-guld – 2006[7]
NHL All-Rookie Team – 1992[7]
NHL All-Star Game – 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008, 2009, 2011[7]
NHL First All-Star Team – 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008, 2011[7]
NHL Second All-Star Team – 2009, 2010[7]
Stanley Cup-mästare (med Detroit Red Wings) – 1997, 1998, 2002, 2008[7]
James Norris Memorial Trophy – 2001, 2002, 2003, 2006, 2007, 2008, 2011[7]
Förste europé som vunnit James Norris Memorial Trophy (2001)[8]
Fjärde back i NHL som vunnit James Norris Memorial Trophy tre gånger i rad (2001–2003)[8]
Tredje back i NHL som vunnit James Norris Memorial Trophy sju gånger[8]
Conn Smythe Trophy – 2002[9]
Förste europé att vinna Conn Smythe Trophy (2002)[9]
Flest poäng av en back i Detroit Red Wings under en säsong (80 poäng 2005/06)
36:e spelaren (9:e backen) i NHL med 700 målgivande passningar (2008)[8]
Vald till bäste europé i NHL genom tiderna (2007)[10]
Förste europeiske lagkaptenen att vinna Stanley Cup (2008)[11][12]
Förste europeiske back och åttonde back totalt att nå 1 000 NHL-poäng[13]
Utsedd till årtiondets bästa spelare i NHL av tidningen Sports Illustrated (2009)[10]
Invald I IIHF Hockey Hall Of Fame 2014
Invald I Hockey Hall of Fame 2015[1]
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Modano: Jag trodde aldrig jsg skulle skriva det men jag håller med dig Modano. När Leksand är på topp är de absolut den svåraste motståndaren. AIK känns mer mänskliga.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
För egen del är jag överraskad över domarna. Deras individuella kvalitet var på papperet lägre än elitseriens. Men i matcherna där Modo spelat har de överpresterat.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
El Maco: Jag åker dit med sönerna. Jag gillar den där trånga omoderna hallen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det är ju allmänt känt att intelligens baserar sig på pokerspelskompetens och förmågan att skruva ihop en IKEA-möbel.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 20/10
{5647}: Förutom domarna, domarna och domarna. Så hade vi förmodligen domarna gjort domarna och lett domarna domarna alternativt domarna.
Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
El Maco: I helvetet är det Modano som är tränare för Timrå.
+ 5
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2017-10-07
{297}: Jag är helt med dig här Olle. Jag har varit i England en del sista tiden. Klackkulturens vagga på många sätt. Det är oerhört lugnt och innan och efter matcherna vandrar supportrar från olika lag omkring utan bråk eller tjafs. MEN när matchen pågår är det jäkla liv på klackarna och stämningen är magnifik. Ingen pyroteknik så långt ögat når och folk är på sin höjd salongsberusade. Det behövs inga speciella arrangemang eller överdrivna intag av substanser för att skapa stämning på ett idrottsevenemang.
+ 18
Timrå IK > Sv: Supportrarna och klackens historia
El Maco: Tidigt sjuttiotal var det ett enormt tryck i ladan. Jag vill inte påstå att det var en organiserad klack utan mer ett antal enklare ramsor som de flesta hängde med på. Finns ett undantag. Den mer avancerade variant som sällan eller aldrig användes: Gör som Döbeln sa vid Jutas. Här ska jävlaranamma skjutas. Timrå, Timrå, Timrå
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hanzon: Tycker att Nubbens förslag är bättre. Men den springande punkten är möjligheten till uppflyttning. Där måste det ske en radikal förändring. Hela Hockeysverige skulle må bättre av lite större nerv och dramatik i seriesystemet.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
luffaren: ok framgick det om det var något nytt träningsupplägg? Målsättningen?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
OlliJanne: Hur långt var mötet? Måste ha varit högvis med hockeyfloskler om inget finns att rapportera.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
{Modano) : Vad vore vi utan dina nyanserade analyser. Ständigt överraskar du med nya infallsvinklar och insikter. Välformulerat med mustiga svordomar och målande beskrivningar av ledare och spelare som du verkligen känner för. Tack!
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Håller med om att Fredrik gav ett bra intryck. Håller inte med om kritiken om Kjell-Åke. För mig är han en ikon. Ända sedan jag som liten pojk stod där vid plexi har han funnits med. Tycker dessutom att han utifrån formatet ställer bra frågor.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Smokey: Pablo använde också klubba. Men han kom aldrig längre än till slashing.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Modano: Efter ditt subtila inlägg inser jag nu att det här blir ett riktigt bra tränarpar. Tack!
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Känns inte alls bra. Fredrik var väl mer eller mindre en flopp som general manager i Modo och klena tränarmeriter. Jag brukar inte vara neggo, men just nu får jag kämpa för att inte bli det.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Till minne av Markus Olsson
Oerhört sorgligt, finns inte tillräckliga ord. Vila i frid.
+ 1
Föregående · 19 · Nästa