Historik
Föregående · 18 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2018-12-26
Smokey: Jag är helt på din sida Smokey. Jag är extremt trött på gästboksinlägg där folk legitemerar sitt spyende av galla på grund av att de har ”så starka känslor för föreningen”. Vi har kravlat upp från kvicksanden och lyckats ta oss upp till SHL. Alla vet att vi inte har ett fullfjädrat lag, så varför klaga över det uppenbara? Vi kanske blir sist och får kvala, vi kanske gör skitmatcher som får mig att tugga fradga. Men jag tänker ändå inte sitta och köra någon slags amatörpöbelsbeteende här inne.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd
Rytter: Att vara professionell har två betydelser. Den ena är den som ni redan beskrivit. Man utövar sin sport och får betalt så att man kan leva på det utan att ha andra arbeten.
Professionell kan också vara en beskrivning av hur en person uppträder. Man är skicklig och inger förtroende. Man har hög kompetens inom det område man företräder och behandlar alla på ett respektfullt sätt.
Professionell kan också vara en beskrivning av hur en person uppträder. Man är skicklig och inger förtroende. Man har hög kompetens inom det område man företräder och behandlar alla på ett respektfullt sätt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2018-12-06
{297}: Det finns inget enklare än att vara en konstant gnällspik. Går det åt helvete så kan man alltid stoltsera med att man hade rätt. Har man fel så kan man krypa till korset under glädjerus.
+ 8
Timrå IK > Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Informationen kring aktien har inte varit exemplarisk och är man sådär lagom intresserad och obekväm med att söka information så kan man med viss rätt klaga. MEN om man är genuint intresserad av att bidra till föreningen och har förmågan att klicka runt på datorn så är det inga större problem. Bekvämlighetsgnäll har jag svårt för.
+ 6
Timrå IK > Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
T T: Bra Timrå! Ni visar att ni kan vinna på ett övertygande sätt. Nu gäller det att visa det flera matcher i rad. Jag tror på er!
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2018-11-22
Heisenberg: Bra första. Framför allt så forecheckar vi högre upp och tar puckar i mittzon. Men Skellefteå är starka så det blir tufft att klara det här ändå.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Bragd-Birger: Jag köper att man ibland på läktaren går överstyr, men i ett forum där signalen från hjärnan till fingrarna på tangentbordet ändå borde ta längre tid så har jag svårare att köpa det. Men det är min åsikt. Handlar nog också mycket om att jag är trött på det digitala sätt som så många tillämpar i dagens samhälle. Endera så är man för eller emot. Hat eller kärlek.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Det var sannerligen inget glimrande spel från Timrå men vi vann och det är gott nog. Mycket handlar om dåligt självförtroende och att det i en sådan situation finns spelare som ändå vågar och kan visa vägen är helt avgörande. Tycker att Wedin och Salomonsson definitivt visade det igår. Alla som såg inledningen av den här säsongen vet att vi kan spela så mycket bättre . Kombinationen bra målvaktsspel och att känna trygghet och våga hålla i och hitta den rätta passningen istället för att panikslänga iväg pucken kan göra så stor skillnad. Ni som ständigt jagar hackkycklingar letar de enklaste av lösningar. Men att ständigt gnälla på spelare ger rakt motsatt effekt. Det är väl sannolikt så att många spelare läser det här forumet och jag tror inte att de blir särskilt upplyfta av häcklande. Med det sagt ska man naturligtvis kunna vara kritisk, men pöbelmentalitet är primitivt och destruktivt.
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Alltså det är väl en sak att behöva stå ut med att läsa sågningar efter matchen. Måste ni verkligen göra det innan också???
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Jag tolkar ”chansvärvningar” som totalt okända spelare från AHL eller liknande som vi inte har koll på. I det här faller ligger chansningen i att han genomgått en operation. Men om han blir långtidsskadad och sjukskriven så innebär han ingen kostnad för oss. Betydligt mindre chansning tycker jag och till skillnad mot många dysterburkar härinne så är jag positiv.
+ 4
Timrå IK > Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Bragd-Birger: Ja man borde absolut kunna sälja in det bättre. Jag tycker att det är ett väldigt bra erbjudande med de bonussaker jag fick med när jag köpte. Framför allt så hoppas jag att man jobbar hårt mot företagen i länet. Där finns den största potentialen att få in pengarna som behövs.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
Bragd-Birger: Håller med Blomberg växer för varje match.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Finns ingen norm här eller i andra sammanhang hur man ska reagera. Själv är jag inte alls panikslagen eller tror att det går åt helvete för att vi underpresterar. Det är en väldigt lång säsong och spelarna och tränartrion lär sig efter hand. Innebär det att vi kommer klara oss från kvalspel? Ingen aning men jag tänker banne mig inte kasta yxan i sjön än.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pratades om tröjnummer 21 i Timråpodden idag och man kunde inte komma på någon speciell Timråspelare spm haft det numret. Det finns i alla fall en: Håkan Pettersson som gjorde över 400 matcher för Timrå och vann fyra VM- medaljer för Sverige.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
119 personer har tecknat aktier. Lite svårt att veta vad beloppet ligger på. Men om snittet är tre aktier ligger det på strax över 700000. Om några företag redan gått in så är det såklart betydligt högre.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Sällan man gjort en investering som känns så rätt. Känns riktigt bra att på ett konkret sätt kunna stödja den förening man följt sen barnsben. Måtte nu alla med Timråhjärta och som har råd gå in och köpa en eller flera aktier!
+ 8
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
{297}: Det som de flesta reagerade på var ”låg allsvensk nivå” . Brattström är redan betydligt bättre än så. Det får du tugga i dig.
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
sargad: Linköping är överlägset det bästa laget vi mött hittills. Överhuvudtaget är det ruskigt högt tempo i den här matchen.
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
{8515}: Tycker Timrå gör en stark period mot ett riktigt bra Linköping. Klar förbättring från Moramatchen.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Jämtlandsfil: Håller med om Wedin. Jag sa precis samma sak till min son att han kan bli landslagsaktuell framöver. Lustigt nog tänkte jag också på mannen med svarta jackan idag. Vem är han?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Runt 10-12 oktober borde det bli om spelaren ska kunna spela hela säsongen på artistkontrakt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad: Varenda en i laget var bra. Låter som en klyscha men så var det. Herregud, inledning av säsongen och vi spelar redan jämnt med ”de stora pöjkarna”..
+ 7
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Hälge: Printz är en sann polis. En av många favoriter. Så lugna och disciplinerade vi är. Känns nästan overkligt.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Bragd-Birger: Härlig och viktig seger! Imponerande av spelarna och laget att lära sig så snabbt efter Linköping.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Jockz: Inte lika stabilt i andra men ändå tillräckligt stabilt för att vi ska hålla undan. Gud vad jag önskar det här laget en vinst ikväll. Blir en nagelbitare i tredje.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Woody Jokinen: Bra första period. Framför allt såg det betydligt bättre ut försvarsmässigt. Man känner sig stolt.
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Det framgår tydligt i artikeln att man tittar på två utländska spelare (däremot oklart om man väljer en eller två). Det är artistkontrakt som gäller och då kommer 183-dagarsregeln in vilket innebär 10-12 oktober. Vi får gneta på med det vi har tills dess.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Gjorde ett antal stickprov för att se hur det går med biljettförsäljningen. Utifrån det med reservation över att jag inte klickade på alla sektioner så ser det inte så illa ut. Grov uppskattning 70 procent sålda. Men det kanske finns någon som har mer tid och kan räkna antal röda platser :-)
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Jag förstår att alla är nervösa och vill väl. Men är det inte lite tidigt att såga laget efter en match? Om artistkontraktregeln fortfarande är 183 dagar så får vi räkna med att nyförvärven dyker upp i oktober.
+ 7
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Reign in red: Det är möjligt att det är obegåvat. Men just nu har vi inte råd med att vänta in Molinders eventuella formtopp om 20 matcher. Det jag säger är att vi ska spela med det bästa laget just nu och då finns inte Molinder med i min trupp. Om han visar på något annat under träning och sen visar det på planen så är han välkommen tillbaka i laguppställningen.
+ 8
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Det finns ju trots allt mycket positivt att hämta från matchen. Förstakedjan var bra och skapade nästan alltid tryck i offensiv zon. Collberg och Gallo vågar utmana och Rensfeldt gör ett bra defensivt arbete som inte syns lika tydligt. Svedberg var bra och hade vi haft backar med förmåga att rensa i försvarszon så hade matchen fått ett annat utseende. Printz är ingen glamorös back, men jag har specialstuderat honom några matcher och han gör många rätt som defensiv back. Han spelar enkelt och tufft och står för stabilitet och rutin som den här backuppsättningen behöver. Hoppas att man behåller honom. Molinder är den som borde parkeras på läktaren. Sen om vi kan lyckas få in 2(?) stabila backar vore det toppen. Våra unga backar kommer att växa med lite trygghet och rutin bredvid sig. I övrigt måste Freddan leta upp nya forwardskonstallationer spm fungerar. Wedin kan bli riktigt vass om han får rätt lekkamrater vid sin sida. Guter måste det också finnas mer att hämta av. Han var oerhört blek igår. Såg närmast ointresserad ut. Nåväl vi åkte hem igår med en positiv känsla. Några justeringar i leden så kan det här bli riktigt bra.
+ 10
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-09-15
Sputnik: Drugge gjorde faktiskt ett antal misstag . Framför allt i första. Dribblingar i egen zon och en del felpass. Han skärpte sig i sista, men jag tycker definitivt inte att han var bra. Printz, Falk och Larsson var enligt mig de som var godkända backar. Molinder måste lyftas bort.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Vågade inte chansa på ståplats så vi bokade sittplats ovanför. Bidrar med tre supportrar.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil: Jag känner mig positiv. Det här var betydligt bättre än mot Luleå. Visst det saknas en del. Men skridskoåkningen, aggressiviteten och passningsspelet var bättre. Framför allt var det inte så mycket tafatta dribblingsraider utan mera organiserat anfallsspel. Jag fick lite hopp ikväll.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Har bara sett andra perioden men med tanke på att vi har många borta så tycker jag att det är en ok andra period. Luleå är sannerligen inte fantastiska på något sätt i jämförelse. Finns mycket att jobba på men det är betydligt mer välorganiserat jämfört med Bodenmatchen.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Just nu har vi bara uppnått en av alla målsättningar ”fyra jämna femmor” . Samtliga är lika usla.
+ 1
Föregående · 18 · Nästa