Historik
Föregående · 154 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{5647}: Jag tror du är relativt ensam om att tycka att Timrå inte är ett topp6 lag, faktiskt.
Modo, är 13/14 lag i dagsläget.
Modo, är 13/14 lag i dagsläget.
+ 14
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
modomille: Nä men vi är rätt långa steg bakom, vi har en till stora delar allsvensk trupp, Timrå har 2 toppkedjor i Shl så nog är vi relativt chanslösa över en låt säga matchserie.
Inget konstigt med det heller.
Inget konstigt med det heller.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Elliot12: Har Timrå fullt lag så är vi helt chanslösa, det är inget att ens diskutera.
Visst kan vi sprattla till och ta någon match mot dem men inte så mycket mer.
Visst kan vi sprattla till och ta någon match mot dem men inte så mycket mer.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{9315}: Det har du nog helt rätt i, sen är det ju en i det stora hela allsvensk trupp som kryddats lite för lite enligt mig.
Tror vi behöver ha in 1-2 backar och 1-2 forwards av den högre skolan alla 4, annars vill det till att 4-5 st tar jättekliv denna säsong och det vågar jag inte hoppas på.
Tror vi behöver ha in 1-2 backar och 1-2 forwards av den högre skolan alla 4, annars vill det till att 4-5 st tar jättekliv denna säsong och det vågar jag inte hoppas på.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Steken84: Match ikväll då, vad ska man tro om kvällen?
Härnösand och högslätten, men gamla hemmahall, på den tiden var det flesta Modoiter men med åren har Timråiter kommit och delat upp staden till ungefär 50/50, kul att högslätten står värd för kvällen.
Tror Timrå tar en ganska komfortabel seger, träffade Lundin, Hartman, Lander, Hållander och Per Svensson på nya lunchrestaurangen Heat i svallet och dom såg taggade ut, det var dock bara Lundin som slog till på kaffe efterrätt vilket han får en stjärna i kanten för.
Modo utan Sampo och Ruohomaa känns på förhand helt uddlöst samt att vi har en i närheten allsvensk backbesättningen gör att jag säger 7-2 till Tiken.
Nu drar jag på gymet och håller tummarna att jag har fel
Härnösand och högslätten, men gamla hemmahall, på den tiden var det flesta Modoiter men med åren har Timråiter kommit och delat upp staden till ungefär 50/50, kul att högslätten står värd för kvällen.
Tror Timrå tar en ganska komfortabel seger, träffade Lundin, Hartman, Lander, Hållander och Per Svensson på nya lunchrestaurangen Heat i svallet och dom såg taggade ut, det var dock bara Lundin som slog till på kaffe efterrätt vilket han får en stjärna i kanten för.
Modo utan Sampo och Ruohomaa känns på förhand helt uddlöst samt att vi har en i närheten allsvensk backbesättningen gör att jag säger 7-2 till Tiken.
Nu drar jag på gymet och håller tummarna att jag har fel
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
vonDöbeln: Man blir inte hängd när man kommer med sakliga och korrekta inlägg 👍🏼
Bra skrivet!
Bra skrivet!
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{297}: Tjena
Jo men så är det såklart, målet för Gradin och Modo blir att klara kontraktet och det ha han varit ganska tydlig med.
Skulle man ligga 8:a efter jul så kan man kanske vågar revidera målet en smula men huvudsakligen handlar det bara om att undvika eller klara ett negativt kval i vår , allt annat är en bonus
Jo men så är det såklart, målet för Gradin och Modo blir att klara kontraktet och det ha han varit ganska tydlig med.
Skulle man ligga 8:a efter jul så kan man kanske vågar revidera målet en smula men huvudsakligen handlar det bara om att undvika eller klara ett negativt kval i vår , allt annat är en bonus
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: Det kommer inte hända, Norén är en stor talang och jag är övertygad om att Modo ledarstab inte kommer att försumma fler talanger.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{297}: Jag skulle säga att det behövs både ock!
Men prio borde vara att få in en back, synd att Malmö snodde Johan Ivarsson, hade varit ett ruskigt bra tillskott för oss
Men prio borde vara att få in en back, synd att Malmö snodde Johan Ivarsson, hade varit ett ruskigt bra tillskott för oss
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Synct: Kommer vara landslagsaktuell i vinter, helt övertygad.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Marrdin: Jag kan ju inte säga emot dig men en hel Lindgren är en riktigt kompetent spelare och som förmodligen är rätt billig.
Nu säger jag inte att jag vill ha Lindgren utan det var mest bara ett förslag för att väcka synpunkter
Nu säger jag inte att jag vill ha Lindgren utan det var mest bara ett förslag för att väcka synpunkter
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Confusius: När man ändå pratar gamla unga modospelare, skulle Lindgren från Löven kunna vara något, skadad rätt stora delar av förra säsongen men såg bra ut det lilla han spelade.
Hans defensiv har varit direkt svag men jag tycker Stråhle faktiskt utvecklat hans defensiv till att vara okej.
Hans defensiv har varit direkt svag men jag tycker Stråhle faktiskt utvecklat hans defensiv till att vara okej.
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Single Malt: Theo går före Aagaard och Woods alla dagar i veckan, utvecklingen på den pöjken är storslagen.
Skulle tro att Woods är borta innan Jul och att Theo får en roll med JD och eventuellt Aagaard
Skulle tro att Woods är borta innan Jul och att Theo får en roll med JD och eventuellt Aagaard
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{9233}: Helt ärligt tyckte jag Kingman var för dålig, han spelade med hjärta och skulle nog offra de få tänder han har kvar för att skydda Modo, men samtidigt satt han som 7:e back lite nu och då pga att han spelade med för små marginaler, marginaler som ibland funkade i As men som aldrig skulle funka i Shl, jag tror även Näsen kommer märka av detta i vinter, kanske även Berns även om han har en dimension till i sitt spel
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{9233}: Näsen, Berg kommer inte kunna konkurrera, Folin och Wahlberg kommer vara på gränsen men kommer vara användbara.
Helt klart har vi en alldeles för svag defensiv, speciellt när våran kanske mest meriterade back saknas.
Men Norlinder… är sjukt osäker om han ska räknas in som defensiv, har för mig att han var ganska svag defensivt men grym offensivt
Helt klart har vi en alldeles för svag defensiv, speciellt när våran kanske mest meriterade back saknas.
Men Norlinder… är sjukt osäker om han ska räknas in som defensiv, har för mig att han var ganska svag defensivt men grym offensivt
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
vonDöbeln: Förberedande syfte, vänja kroppen, som nykomling kommer det bli fler förluster än vinster, förmodligen en hel del fler så det är lika bra att börja tugga valium och smutta på gravölen 🥸
Haha, nejdå jag är bara glad att vi spelar i Shl, målet är att rädda kontraktet.
Haha, nejdå jag är bara glad att vi spelar i Shl, målet är att rädda kontraktet.
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
vonDöbeln: Äh, jag hoppas fel lag vinner så kan jag ta några gravöl i garaget ikväll 🤌🏽☺️
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
jonsson: Det är ju ingen dålig trupp vi har med allsvenska mått mätt, men vi är sjukt tunn i Shl när vi har Råma och Rundis borta
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Den diskussion kan vi lämna till dem som fortfarande spelar i allsvenskan.
Jag säger inte att du har fel, för det har du inte men jag orkar inte diskutera löven eller Rahimi denna säsong.
:)
Jag säger inte att du har fel, för det har du inte men jag orkar inte diskutera löven eller Rahimi denna säsong.
:)
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ozzy: Såhär tror jag…
Derbyn ” lockar känslor.
För 10 år sedan lät det exakt likadant mellan Timrå och Modo och jag är relativt övertygad om att det lät likadant mellan Löven och Skellefteå för 20 år sedan.
Att Rahimi spelar fult är ingen direkt nyhet, men vi har ju haft Wernblom, Luleå Ledin, Hv Jämtin etc etc.
Till syvende och sist tror jag vi alla är relativt lika enögda genom generationer.
Derbyn ” lockar känslor.
För 10 år sedan lät det exakt likadant mellan Timrå och Modo och jag är relativt övertygad om att det lät likadant mellan Löven och Skellefteå för 20 år sedan.
Att Rahimi spelar fult är ingen direkt nyhet, men vi har ju haft Wernblom, Luleå Ledin, Hv Jämtin etc etc.
Till syvende och sist tror jag vi alla är relativt lika enögda genom generationer.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
modomille: Jag var på plats igår och några tankar som jag har, saker som man inte kan blir förmedlas via en tv rutan.
Som jag nämnde igår så var OP faktiskt en av de bästa på planen i sin roll. Op har i mina ögon alltid sett trött och ganska dåligt tränad ut men igår var det rapp skridskoåkning, hög fart och en väldans massa tacklande utanför spelet och förmodligen tv kamerorna.
Spelar Op som igår är han märkligt nog långt före Ejk och Olsson i laguppställningen, vem trodde det innan säsongen ?
Juniorerna såg inte ut som juniorer på halva offensiva delen av planen, fart, offervilja och stundtals riktigt bra spel, Styf och Pettersson är verkligen superintressanta för framtiden.
Ranta verkar oerhört smart och spelar med mycket fart, men när han hamnade med en avslagen JD så fick han inte många puckar att spela på. Niederbach såg ut att vara 25cm längre och 10kg tyngre från förra säsongen, väldigt spännande spelare med andra ord.
Norén kommer spela NHL på sikt, men är lite för lätt i egen zon och behöver lite mer erfarenhet, dock finns det potential att bli årets utropstecken.
walli hade ingen kul match, tog någon slak utvisning och var ständigt en meter efter, Södergran har fortsatt att utvecklas och tillsamman med Vigge var dem 2 mest kreativa på isen igår.
Modo gör en överlag riktigt svag match men det var egentligen aldrig något snack, Moras ”stjärnor” var helt osynliga och segern fullt rättvis.
Som jag nämnde igår så var OP faktiskt en av de bästa på planen i sin roll. Op har i mina ögon alltid sett trött och ganska dåligt tränad ut men igår var det rapp skridskoåkning, hög fart och en väldans massa tacklande utanför spelet och förmodligen tv kamerorna.
Spelar Op som igår är han märkligt nog långt före Ejk och Olsson i laguppställningen, vem trodde det innan säsongen ?
Juniorerna såg inte ut som juniorer på halva offensiva delen av planen, fart, offervilja och stundtals riktigt bra spel, Styf och Pettersson är verkligen superintressanta för framtiden.
Ranta verkar oerhört smart och spelar med mycket fart, men när han hamnade med en avslagen JD så fick han inte många puckar att spela på. Niederbach såg ut att vara 25cm längre och 10kg tyngre från förra säsongen, väldigt spännande spelare med andra ord.
Norén kommer spela NHL på sikt, men är lite för lätt i egen zon och behöver lite mer erfarenhet, dock finns det potential att bli årets utropstecken.
walli hade ingen kul match, tog någon slak utvisning och var ständigt en meter efter, Södergran har fortsatt att utvecklas och tillsamman med Vigge var dem 2 mest kreativa på isen igår.
Modo gör en överlag riktigt svag match men det var egentligen aldrig något snack, Moras ”stjärnor” var helt osynliga och segern fullt rättvis.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{7639}: OP har tränat hårt i sommar, en av kvällens piggaste!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{9315}: Tycker Mora hittar fina kombinationer genom vårat försvar, dock är avsluten sisådär men 2-3 hade inte varit orättvist.
Det som stör är hur lite offensivt vi skapar.
Det som stör är hur lite offensivt vi skapar.
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Confusius: Lite synd när man äntligen går på match och så är det i stort exakt samma lag som ifjol..
men jag antar att man vilar några inför derbyt på lördag.
men jag antar att man vilar några inför derbyt på lördag.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Dundee: Till försvar så saknar Modo några tunga pjäser så helt nattsvart är det inte, men visst behövs en back och en toppforward till för det är rätt tunt.
Dock måste jag hylla Norén, halva längden mot brickley och kanske minst på planen men herregud vilken spelintelligens och vilket rörelsemönster, känns givet att han blir årets utropstecken
Dock måste jag hylla Norén, halva längden mot brickley och kanske minst på planen men herregud vilken spelintelligens och vilket rörelsemönster, känns givet att han blir årets utropstecken
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{7639}: Modo känns som ett allsvenskt lag med några dyra importer idag, inte alls imponerad
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Pekka Arbelius: Lite nyanserat så saknar vi våra på förhand bästa backar så helt nattsvart är det ju kanske inte, men börjat vi få skador så kan det bli ganska otrevligt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: Helt ärligt tror jag att Modo som lag gör bättre resultat om vi behåller en tydlig stomme än att göra en HV71 och försöka värva ett helt nytt lag, identitet är underskattat.
Wahlberg är oerhört stabil och kan användas på olika positioner så den förlängning är bra enligt mig.
Sen tycker jag det är ganska vettigt att gå in med Näsen, dom gjorde trots allt succé förra säsongen och förtjänar nog iaf en chans.
Skulle vi se behovet vid jul så kommer Hinken att agera och då ryker nog de som inte tagit chansen.
Wahlberg är oerhört stabil och kan användas på olika positioner så den förlängning är bra enligt mig.
Sen tycker jag det är ganska vettigt att gå in med Näsen, dom gjorde trots allt succé förra säsongen och förtjänar nog iaf en chans.
Skulle vi se behovet vid jul så kommer Hinken att agera och då ryker nog de som inte tagit chansen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
Pekka Arbelius: Vad det verkar på de som sett honom nu under försäsongen så verkar många överens om att Brickley kommer bli bra för Modo i Shl.
Dock är Berg och Näsen tyvärr för begränsade.
Dock är Berg och Näsen tyvärr för begränsade.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: Nej så är det, men vi kommer vara ett strykgäng så det är bättre att vi väljer våra strider.
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
{10015}: Vi kommer ju inte tävla om dessa 2 lag, vi kommer ha en handfull lag i botten som vi kommer tävla mot.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Jag håller med i typ allt du skriver, Dicken är ett bra SHL ämne om han får vara skadefri.
Aagaard har rutin från så många olika nivåer samtidigt som han är stark, ful, och teknisk vilket är ett måste om man ska vara framträdande på denna nivån, det jag tycker Aagaard kanske saknar är strukturen, på lägre nivå är det skitsamma men i Shl kan det bli svårare för honom.
Woods är jag som du mest orolig för, jag tycker han har kvaliteter men känns för svag och långsam för att klara det i Shl, men så tänkte jag om Jonte Jonsson också och nu spelar han i topplaget Saik’s 2:a kedja så nog kan Woods också lyckas.
Aagaard har rutin från så många olika nivåer samtidigt som han är stark, ful, och teknisk vilket är ett måste om man ska vara framträdande på denna nivån, det jag tycker Aagaard kanske saknar är strukturen, på lägre nivå är det skitsamma men i Shl kan det bli svårare för honom.
Woods är jag som du mest orolig för, jag tycker han har kvaliteter men känns för svag och långsam för att klara det i Shl, men så tänkte jag om Jonte Jonsson också och nu spelar han i topplaget Saik’s 2:a kedja så nog kan Woods också lyckas.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Op lär väl variera mellan bänken och 4:e kedjan när alla är friska.
Dock är det stora frågetecken om Aagaard, Woods och JD kommer kunna leverera i Shl, speciellt om man ska gå som 2:a kedja.
Dock är det stora frågetecken om Aagaard, Woods och JD kommer kunna leverera i Shl, speciellt om man ska gå som 2:a kedja.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Färdkost: Känns som att försvaret lämnar en del övrigt att önska.
Väldigt synd att bärande backar är borta när man ska spela ihop sig för försäsongen.
Väldigt synd att bärande backar är borta när man ska spela ihop sig för försäsongen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Färdkost: Länge leve Färdkosten och uppdateringarna
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
modomille: Hoppas folket som ser matchen uppdaterar oss bönder här.
MoDo Hockey > Sv: Försäsongsmatcher
JoJo2613: Sen är det försäsong och många nya spelare, dessutom möter man bättre lag än de i allsvenskan så att det blir hönsgård ibland är nog helt naturligt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grötskalle: Greco var bra i ett för året väldigt fantasilöst Frölunda, dock vet jag inte om det är något för Hinken att titta på.
Skulle gärna se en meriterad slovak eller Tjeck som kan bryta lite mönster, typ som Pardavy, Nagy, Hlinka, Barthecho.
Skulle gärna se en meriterad slovak eller Tjeck som kan bryta lite mönster, typ som Pardavy, Nagy, Hlinka, Barthecho.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9566}: Man är ute på ”hal is” ordagrant om man som nykomling slår sig för bröstet.
Även om vi var riktigt bra förra säsongen så är det en helt ny värld vi kliver in i.
Från att ligga högst i näringskedjan till att ligga i botten gör dessutom en väldigt stor skillnad för vilka spelare du kan locka till dig.
Timrå kommer slåss om slutspelsplatserna, Modo kommer slåss om kvalet nedåt.
Även om vi var riktigt bra förra säsongen så är det en helt ny värld vi kliver in i.
Från att ligga högst i näringskedjan till att ligga i botten gör dessutom en väldigt stor skillnad för vilka spelare du kan locka till dig.
Timrå kommer slåss om slutspelsplatserna, Modo kommer slåss om kvalet nedåt.
+ 5
Föregående · 154 · Nästa
Jag håller inte med och du står som sagt relativt ensam i ditt resonemang. Du får som brukligt ha din helt egna åsikt om det mesta men att fortsätta diskutera varför du har rätt när nästan ingen annan ink tränare och tippare håller med dig känns faktiskt bara korkat.
Jag anser att Timrå är i Topp6, bättre än Luleå som jag tror får ett mellanår, är inte heller helt skönt inställd på Saik men Timrå är ungefär i krokarna topp6 +/- någon placering.