havre

1814 inlägg · 180 besäkare

Historik

· 36 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vemfan gick in med pucken i slottet sådär? Clara vaken som tur var. Jesus vad slarvigt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snygg tackling av Kinnvall!

EDIT: Tyler Weasel spelar idag också! Kul!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ärligt talat om jag var en medioker back i allsvenskan och jag ser Larsson komma till anfall emot mig hade jag fan skitit på mig.

EDIT: God morgon.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tyler Weasel är bäst i Brynäs idag enligt speakern.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nybro må vara bra nu. Det är i ett flow och rider på euforin. Tror inte de kommer vara ett topplag när säsongen summeras.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mycket solo-åkning nu.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vafan alla stirrar ju puck som P12or.

Tycker man kan ta timeout och samla ihop spelet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Man kan ju trösta sig med att Lindbäck var bättre efter nyår förra säsongen. Får hoppas han höjer sig igen, fast tidigare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Men domarna...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Problemet är när man hänger med i den allsvenska raggarhockeyn. Brynäs är mycket bättre när man spelar mer kontrollerat, det är då skillnaderna syns.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass:
Tror du har rätt. Man går inte ut med en sån här sak för att sedan eventuellt tvingas säga att det sket sig. Han är redan klar men man vill dryga ut marginalerna lite.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fan vad meningslöst att ta en dubbeltvåa med 1 sekund kvar. Låt det vara och blås av matchen... Bara drar ju ut på det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs har aldrig legat under än så länge i HA. Tyvärr så är det bara en tidsfråga innan vi får reda på hur man hanterar det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lättkränkta domare idag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vilken jävla sniper han är Kopacka!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Publiken skriker skandal men det är en bra tackling. Inga konstigheter.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kvisten trivs i HA.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Thellen:
Ja lätt att glömma att dom två inte är med...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Den dära "intention att blåsa"-regeln är ju bara något bullshit för att domarna ska slippa stå till svars för saker. Lägga saker i gråzonen så de ska ha något att skylla på.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om inte det är en spark vet jag inte vad som är. Pucken ändrar ju helt riktning också vilket de brukar "skylla på" annars. Uppenbar avsikt att ändra puckens riktning med foten där. Det är ingen "styrning". Ingen inbromsning utan han släpar foten med sig som en bredsida-passning.

EDIT: Förstår verkligen inte reglerna i den här sporten.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Haha vad fan...

Edit. SPARK JU!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Otroligt viktigt att 4e-linan fortsätter producera. Det brukar vara sådant som avgör i längden. Spetsen måste hålla den nivån som förväntas och några jokrar måste överprestera.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skapligt avslut där. Snabbt och sylvasst.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hockeygodis!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10299}:
För domarna läste i Sportbladet att Brynäs är "laget att slå" i år.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är det bara jag som inte ser någon matchklocka i den här korp-produktionen?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det är ingen liten kille den där Clara heller.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blev Larsson avstängd?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hela Lindbäck-grejen är en gåta. Oavsett prestation såhär långt i AS. Har det någonsin hänt att någon spelare gjort en så fruktansvärt dålig säsong, med de effekterna det fick, och sedan få förlängt kontrakt?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns som att de kan ta en vit tvåa i varje byte nu när Brynäs vrider upp.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ölund lyfter klubban. Vit spelare kliver på pucken och ramlar. Tripping.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Raggarhockey ska inte Brynäs hålla på med.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Noel Nordh kan bli något. Näsa för målet som man säger. Detta var ju givetvis en jävla tur men han är ju där på rätt ställe där sånt kan hända.

Och där kom turen åt andra hållet istället. Konstig match.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Japp, reflexmässig rörelse att dra huvudet bakåt ja. Men sen kommer han på att man även kan böja sig framåt och ramla också.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Om du är läskunnig så ser du att jag sa INGENTING om att det inte är en hög klubba av Ölund men vit spelare överdriver något kopiöst.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herregud ta en tvåa för diving också snälla.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fattar inte det är ju Axel först? Touchar huvudet sen men initiala kontakten är ju inte där.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kelleher och Limpan. :'D
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-09-29-211143.png


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kelleher är ju typ en Tedenby.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Just nu är det väl Blomqvist och Tärnström som åker när Larsson och Scott skall in. Innan denna matchen hade jag sagt Kvist men han kanske kan blomma ut nu med självförtroende. Han borde få spela sålänge han är het iaf.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindbäck behöver ärligt talat tagga ner lite. Han behöver inte bli så jävla sur jämt för allting. Han gör en bra match idag dock.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kvist är Brynäs Ovechkin.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kan dom inte visa repriser från bakom målet istället så man ser vilken väg puckjäkeln tog?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad hittade domarna på nu? Förstår ingenting.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TÄRNSTRÖM VILKEN CHEF. Här ska fan ingen Moraspelare in ostraffat! Schysst tackling också!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Domaren har det lite kämpigt nu. Tycker Brynäsaren slår Mora-spelaren på handsken vid friläget men ja. Det ska väl gå åt Brynäs håll också någon gång. :)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Eh vad håller 22 i Mora på med?

Och fega domare som vanligt som tar 2 st och kvittar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bertilsson lika glad som vanligt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
havre:
Hela Moras spel senaste minuterna är en direkt effekt av den tacklingen där han vann pucken i offensiv zon. Sånt gillar man att se, fast man helst vill se det från sitt eget lag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bra tackling av Mora-spelaren där. Såg inte vem det var.

· 36 ·
Om havre
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(