Historik
Föregående · 46 · NästaJamenvafan???? ska det fortsätta därborta OCKSÅ???
Tänkte det jag med, men fatta vad impad jag är ändå av han....allvarligt hur lätt kan det vara att kliva in i en match 6 i stanley cup och leverera på en gång?
Mycket vill ha mer förresten...går inte att få i HD?!
Oavsett sannolikhet kommer jag INTE ha tröja i.kväll, skulle de bli förlust skulle jag klandra mig för det (är inte vidskepliga, men vågar inte chansa)
I kväll vill jag att vi slår fredagsmatchen mot FBK i stämning, jag kommer då inte sitta tyst sista matchen hemma för i år i alla fall!!
Och sluta håll upp dom där jäkla "mål-skyltarna"...skrik och KLAPPA istället så SAIK får känna sig riktigt riktigt småa!!!
Jäkla tur man inte såg vinstmatcherna näck, hade inte varit roligt att behöva åka upp till rinken i "födelsedagsdressen";)
70 Rodrigues:
Tar och lugnar alla härinne med lite slutspelsstatistik från/gällande mig.
Kvartsfinal:
Endast matchtröja på i match 5 till ca 8:30 i 3:e då jag tog av mig den. (vårt enda mål vid ca 9:30 i 3:e)
Semifinal
Inte matchtröja nån match.
Final:
Match 1-3... ingen matchtröja
Match 4-5... matchtröja.
Match 6... ÖVERHÄNGANDE RISK att tröjan inte följer med till gavlerinken i kväll..
Hoppas verkligen att jag har fel och du rätt i den här frågan... Hoppas att det var korkat av Forsberg att säga så där, men är rädd för att det är jäkligt smart...
Har tänkt på det där och det är faktiskt jäkligt smart av Forsberg. Förmodligen spelar det ingen roll för dom vilken som står, men att han säger som han gör kan nog påverka målvakten som kommer stå.
Samtidigt hoppas man att Honken/Svedberg är proffessionella och inte sånt här rör dom i ryggen..
Första gången den här matchserien jag taggar på, fan va kul det ska bli med nerv igen i morrn, har ju inte varit nå sånt hittills tycker jag. Skulle måstyggt illa om vi loosar guldet nu:@
Ok, man bryter inte lagen i det avseendet att man säljer vidare biljetter, men nu var det inte det jag skrev va? Man begår ett kontraktsbrott, det var det jag skrev
Genom att dom bryter mot det avtal dom tecknar med blocket kanske?
Haha, även om säljarna på blocket säkert vet av erfarenhet att dom inte kan hamna i klistret så kommer det inte bli några köpare efterssom dom inte vill riskera att bli av med biljetterna:)
Dom kommer bli styggt tvungna att sänka sina ockerpriser:)
Blir nog svårt att ekonomiskt motivera att bygga ut arenan för x antal miljoner bara för att få kanske 1000 platser extra som KANSKE utnyttjas max 3-4 ggr per säsong.
MEN, jag skulle inte haft något emot om arenan i övermorgon hade tagit några tusen extra:)
Redigerad kommentar
Nu tror jag ju iofs detta fenomen inte är direkt unikt för Gävle meeen....
Jag kan gnälla nu också att vi byggde Läkerolen för stor... Hade vi NÅN gång under grundserien fullsatt?
Samtidigt måste jag säga att jag håller med honom.
...blir vansinning av filmningar/förstärkningar
....och när det gäller våra grabbar måste man ju lägga till att man får skämmas med som lök på laxen.
Inte alls snyggt gjort.
Förlust i kombination med "superkapningen" som bostonkillen delar ut på Ovie gör att han tiltar ur.
Bostonkillen står upp fast han får en crosschecking i ansiktet....DET gillar vi:)
Vaddå...blundade dom för 3-4 puck out? Inget jag märkte nå reaktioner uppe på rinken på. Ekholms var väl solklar? Vet inte, kanske var tydligare allt om man såg på teve..
Ja det hade väl varit för bra för att vara sant om Silverberg hade satt den där straffen.....
Hoppas det inte blir någon monstervändning nu bara (nä, tror inte SAIK klarar att vinna 4 i rad, men konstigare saker har hänt).
Sen kunde man ju ge sig fan på att det skulle vara Ekholm av alla som skulle sulla till det med en Puck out.
Jaja...3-1 i matcher är väl mer rättvist än 4-0
Tycker dom ska chilla lite nu och förlora däruppe, vinna på söndag, förlora på tisdag och sen vinna på torsdag igen;)
Förstod inte tumultet men nu förstår jag. Inte ok av Robertsson att hålla på så där, men man kan ju inte tilta så där som supporter....pinsamt tycker jag.
FBK-boken:
"Brynäs vill ha 5+20 för opening the båsdörr"
....måste erkänna att jag skrattade lite försiktigt när jag läste det...
Sunken: " Jag blundade och sköt. Jag såg inte vart pucken tog vägen och sen låg den i målet, säger Brynäsbacken."
Haha...minns att Melker sa samma sak när han krutade in ett mål från blå i ett slutspel -99 eller -00 :)
Vad är det som händer?????? Vi har faktiskt halva benet i SM-bucklan och jag sitter här och är helt apatisk nästan!! AVGÅ!!!
Hoppas man blir mer taggad med publik runt en...
Nu blir det väl att ställa sig i skamvrån, men är det ingen annan än jag som inte riktigt känner att det är final?
Kan det vara så att man blev så euforisk att vi krossade färjestad att man blev lite mätt?
Tycker allmäna stämningen är lite sån med faktiskt...inget drag på olearys i tisdags...silly season snack här på forat...
"Vad har hänt med pp:t? Vi är väl sämst ut slutspelet i den spelformen helt plötsligt..."
PP't har varit under all kritkt under slutspelet, men igår får jag säga att det var bra ändå med tanke på att PP-motorn var hemma och var sjuk.
Sen tyckte jag att SAIK var jääkligt aggressiva i sin box (kommer passa Ironhook som handsken..många som kommer gå bort sig mot honom på det sättet:))
arnio:
Skööön vinst, men samtidigt blev det ett antiklimax...
Jag menar, när kunde man som brynäsare slappna av inför 3:e perioden???..skum känsla.
Man är ju van att sitta på helspänn med uddamålsledning..
Ang. domarinsatsen så var det väl inte det värsta jag sett...men det kan ju gå hand i hand med att vi vann med:)
Tror också att vi kommer komma till korta i finalserien (men så är ju jag genetiskt negativ efterssom jag är Brynäsare)
Jodå, det finns ett gäng till som lyckats bra i laget och tillfört mycket...
Ver inte vilka jag skulle föredra...men jag tror bägge passar oss lika bra/illa. Hemmafördelen är ju inte att förringa, och 2 eventuella lördagsmatcher är ju inte helt fy skam för varken ekonomi eller underhållningsvärde.
Borde inte bli FÖR många motståndarsupportrar på de 2 första hemmamatcherna va då dom är slutsålda redan (bortastå finns det biljetter till kanske, men sittplats borde vara svårt)
Horace76c:
Nån som har kontakt med han som bor därnere under marken???? Har det frusit därnere eller?
"Tack Brynäs för att ni slog ut äckel-färjestad och lycka till i finalen! Det ska tilläggas att jag aldrig trodde att jag skulle heja på Brynäs, som varit ett riktigt hatlag för mig. Men Silfverberg, Gunderson, Järnkrok m.fl. är riktigt bra och laget spelar ju ett helt annat spel än den tråkskithockey som Czarnecki stod för."
(Saxat från HV's forum)
Dom gör nog som slutspelspaketet man kunde köpa. På biljetterna står det nog "Final 1 eller final 2" samt "Final 3 eller Final 4"
Idag 00:51.
Men kommer i samma stund på att det kanske är Lavander (Snygg-mats säger inte mig mycket....är nämligen hetro;)).
Lättande i så fall ... inte bra, men inte katastrof som det skulle vara om Hansen var borta...
Såå skönt att det kommer mer folk ifrån juniorerna... Oves pöjk räddes ju ingen, och Lindholmspojken ska ju vara enorm (lyckats missat när han vart med).
Bredden känns det som inga problem alls med till nästa säsong...satsa på att få hem riktig spets bara så fortsätter jag gå på "mina små lätta moln på min himmel som är blå":)
(Var det inte Hansen som tacklade ner Frögga??)
Utgick Hansen med skada?? :(
"Ok, det var nog ett par cm offside"
Nä, inte passerade pucken blålinjen med "ett par cm" i alla fall va?..
Ser ut som det handlar om millimeter i så fall.
Märkte att Widing utgick och enligt vad jag läst är det bara sjukdom alltså...ok..
Blir däremot kallsvettig när jag läser här nedan att Hansen är skadad???? Panik.... en av våra MVP'n får INTE vara borta i finalen!!!
Tror banne mig 90% av inläggen på FBK's forum handlar om domaren...
Jag har lite ont i halsen idag...man kan ju undra varför:o
Känns konstigt när inte både förnuft och magkänsla säger att vi får stryk i kväll (magkänslan säger stryk, förnuft vinst.)
Halvskadad Frögren spelar...spelar ingen roll tycker jag, har inte imponerat mot oss i mina ögon.
Åslund tillbaks, och enligt FBKfansen är ju det lika med seger, men tyvärr säger Åslund mig ingenting.
Torpet kanske spelar, men kommer inte vara 100 i så fall kan jag nästan garantera...sen är han faktiskt ingen "Monstret" eller Henke...den här målisen är ju faktiskt mänsklig...
Ja, skulle W blitt utvisad för det hade jag raljerat mindre än om det blitt för hög klubba iaf...;) Samtidigt behövs det ju inte raljeras för nåt efterssom det inte blev utvisning (rätt i min åsikt)
Som jag började....visst kan jag köpa att det skulle kunna tas utvisning...men INTE för hög klubba! Det kan ju inte vara hög klubba när bladet är 30cm över isen för bövölen!!!
Redigerad kommentar
Föregående · 46 · Nästa
Det där skulle fan inte våra domare tagit för ens...hoppas coacherna såg att han inte gjorde nåt fel och ger han mer förtroende...