Huge

35202 inlägg · 40033 besäkare

Historik

· 66 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ingen aning. Jag vet ingenting om vilket upplägg man hade förra säsongen och hur det ser ut idag.
Tycker bara att det känns lite bakvänt att börja klaga på agerandet innan vi vet om det känns befogat med gnäll eller inte.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag har ingen aning om hur Alcen och värvningsansvariga tänker och vilket upplägg dom har när det gäller att avslöja vilka spelare som kommer att lämna.
Det känns bara för mig som vuxen människa så patetiskt, förutsägbart och tröttsamt att se så många otåliga och griniga supportrar som inte ens kan försöka förstå att det kan finnas en logisk förklaring till att man ännu inte har gått ut med vilka som får lämna.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Spelar roll om det gäller gnäll över noll info om nya värvningar eller vilka som kommer att få lämna: infon kommer förstås när man mht till inblandade parter anser sig vara redo att gå ut med nånting och inte när otåliga supportrar nån vecka efter avslutad säsong kräver det.
Jag är iaf tillräckligt gammal för att både förstå och acceptera ett sånt agerande från de som just nu håller på att bygga nästa säsongs lag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Tja, det verkar ju som att du och en del andra otåliga gnällspikar på allvar tror att det inte händer nånting hos Alcen/Manner på värvningsfronten bara för att man ännu inte har gått ut med att nånting är klart.
Då menar jag att Alcen kanske borde gå ut med några fakevärvningar så att du och dom andra otåliga femåringarna blir nöjda och slipper sitta och tjata i varannat inlägg om varför det inte händer nåt i Brynäs när alla andra lag verkar jobba hårt och dessutom redan har gjort klart med en del spelare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Upplagt för en billig kompensationtvåa på Rögle nu…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Ja, bedrövligt.
Varför går inte Alcen ut med att en massa påhittade värvningar är klara så att du och alla andra otåliga och griniga femåringar blir nöjda för stunden?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "till den sista dag wtf"

Det är ju inget nödrim alls utan ett klockrent och korrekt rim där "lag" rimmar på "dag".
Du måste se det som ett lite poetiskt och gammalmodigt men ändå korrekt sätt att uttrycka sig där det egentligen ska vara "till den sista dag"(-en i våra liv...) och där man bara skriver "dag" för att rimmet ska fungera på ett korrekt sätt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Kommentatorn är djurgårdare, berömmer allt dom gör. Tiger om flera solklara tvåor som domarna släppt. 1-0 kunde lika gärna ha varit
3-0, minst…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Lindstein bränner ett friläge….😡

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
1-0 till J18, Hemström…👊😄👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7536}: Svider ändå inte så mkt som att förlora på herrsidan.
1 herrguld rankar jag som lika mkt värt som 20 raka damguld, typ.
Utan att fördenskull och i allmänhet nedvärdera damhockeyns betydelse för många…. 😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lesky: Bra skrivet, håller med. Trots alla analysförsök om anledningarna till förlusten så kan vi nog ändå konstatera att det högst sannolikt hade räckt med att Stalder gjort 1-0 på friläget efter nån minut, för att det efterlängtade guldet hade bärgats. Större eller mindre än så var inte marginalerna, som det kändes och allt ställdes på sin spets i avgörandets stund.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lesky: Allt snack om att guldet ska hem och fullsatta läktare har säkert påverkat spelarna negativt men huvudanledningen tycker jag ändå verkar vara defensiven/försvarsspelet överlag.
Känns som att både tränarna och spelarna har litat så pass mkt på att vår överlägset offensiva kraft skulle avgöra, att man inte lagt nån större energi på att lugna ner spelarna och förbereda dom mentalt på att ingenting är klart förrän det är klart.
Om jag inte minns fel så hade väl Luleå ett jätteläge till 1-0 direkt på nedsläpp och sen brände Stalder sitt friläge. Mål och 1-0 där hade förstås gett matchen en helt annan karaktär och det är väl just hennes uttalande om den saken som kanske visar hur mentalt skört hela laget verkar ha varit, vilket även bekräftas av att både 0-2 och 0-3 kommer relativt snabbt och efter ytterligar virrigt försvarsspel.
Luleå vinner fullt rättvist, dom har varit ett mer komplett LAG över hela linjen, bättre mentalt förberedda i finalen och hade en klart bättre målvakt när det gällde.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Offensiv vinner matcher, defensiv vinner titlar. Luleå är bättre i allt utom offensivt och på papperet. Noll organisation och tanke i vårt försvarsspel som ger mer och mer stressad offensivt efterhand som målen trillar in. När våra utländska offensiva stjärnor har lärt sig spela försvarsspel så kan det bli guld nästa säsong istället…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Än är vi inte borta från slutspelet på den manliga sidan heller....

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Lyxlirare. Jag kollar damerna i mobilen men måste zappa mellan kvartarna på SeMer..😄

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Realisten: Nä, men nån halvminut innan 1-0 och den domarmissen blev definitivt och indirekt anledningen till att Luleå kunde hålla pucken och pressen fram till målet.

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Thias30: Luleå bättre i allt utom offensiven.
Tror dessutom att nerverna spökar mer för oss än för dom. 1-3 och axlarna åker ner, 2-2 och det kan bli domarna som avgör…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Wandell var ingen märklig värvning om man fattar syftet. Den är förstås märklig för den som fortfarande verkar tro att JA sökte en etablerad toppforward för förstalinan, trots att han uttryckligen förklarat att man i första hand sökte en (billig) kropp som skadeersättare.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Realisten: Lika tråkigt som när domarna missade den lika solklara trippingen som bäddade för 1-0!

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Horace76c: Pinsam nivå nu. 2 min för en liten dutt med klubbskaftet…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Tigerhjärta: Nu vill Rooth ha videokoll på misstänkta offsider. Inget önskemål om videokoll efter solklara tripping, tydligen. Märkligt…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Härenstam fortsätter tjata om offside och domarmiss.
Inget om årets solklaraste tripping på vår spelare innan 1-0. Underbart….😂

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Horace76c: Haha, alla såg den utom domarna. Och inte ett ljud från kommentatorerna.
Däremot gnällde dom över ev offside innan vårt mål..😂

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Pettisbif: "Fan va jag skulle skratta om JL återvänder till oss.
Huge som skrev så tydligt att Johan aldrig skulle återvända till oss "

Jag tror fortfarande att JL inte kommer att återvända till Brynäs men jag bjuder mer än gärna på ett skratt och hoppas verkligen att han skriver på för oss, om han nu öht har tänkt sig att spela i SHL nästa säsong.
Sen är jag rätt säker på att de flesta skrattar mer åt dina evigt återkommande och osannolika laguppställningar, men det är en annan historia...

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Skrubben: Vi får ge munkas en andra chans att lobba för Gelinas och Salak. Dom lyckades ju ändå rätt bra i Djurgården, som han förutspådde…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
JanT: Hjälper nog inte att be en patient med kronisk ”dysterkvistsjuka” att skärpa sig.
Den är obotlig och går tyvärr inte att vare sig operera eller medicinera bort…😂

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Jan Grismöbel: "Det värsta är att det finns risk att JA är tondöv å inte lyssnar på vad Manner å pekka menar behövs"

Det finns även en risk att månen ramlar ner i skallen på dig när du är ute och promenerar så håll dig inne för fan, vad du än gör.....

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Stefan R 63: "nästan ett aprilskämt att du klagar över Wikegård när du väldigt ofta ifrågasätter domarna, de kunniga och professionella i våra matcher"

Det är väl isf du som är aprilskämtet här, när du inte kan skilja på ev kritik mot domarna efter att man har sett repriserna och kritiken mot Wikegård, som trots att han ser samma repriser som vi andra, påstår att det var en domartabbe att ge Everberg en tvåa fastän bilderna solklart visar på en lika solklar som klockren tripping och ingen domartabbe.

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Honken72: 0-1 i Ängelholm i PP.
Synskadad Wikegård grinar över domartavla när det är årets solklaraste tripping av Everberg….

Timrå IK > Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Modano: Nästan rätt. Det var Lars-Göran Nilsson ("Virvelvinden från Vuollerim") som fällde dessa bevingade ord.
Lycka till ikväll och "ner med dom jävlarna i Nybroviken."
Vilket var ett annat klassiskt citat från Lill-Prosten Karlsson i en filmsnutt från båset under nån match mot nåt Stockholmslag(?), om jag inte minns helt fel... :-))

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Vino: Det heter "till Huges ära", inte "i Huges ära".
Mvh Magister Huge ;-))

Annars tycker jag att ditt namnförslag låter både träffande och bra...

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
{8399}: Ähh, polacken kliver ju in, vill ha kontakt och faller enkelt.
Däremot onödigt av Klarström att riskera en straff..

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Blå grottan: Och 1-0 till Polen på halvbillig straff.
En olycka kommer sällan ensam.
Eller?

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Rumpelstiltskin: Ähh, mkt hockey kvar: kvalserien och HA-finalen, bl.a.
Och Silly Season börjar väl redan i morgon…😄

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Zappaholic: Surt, små marginaler och det avgörs när dom får ett jävligt billigt PP 4 mot 3 och kan kvittera.
Plus vårt ineffektiva PP.
Tycker vi är det bättre laget idag men inte alltid som det laget vinner, tyvärr.

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Zappaholic: Helt rätt av domarna men synd att Berra inte kunde hålla sig.
Aja, 3 min PP så småningom och dags att avgöra…
👊

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Blir inte överraskad ifall Berra får matchstraff och Ebert en tvåa…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: ”Han går efter pucken” tycker Wikegård.
Sicken idiot…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: Svalde pipan omgående vid den höga klubban i ansiktet på Rödin…😡

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Herr D: RRRRRÖÖDDDDDDIIIINNNN!!!
😁😁😁

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Dags för domarna att blanda sig i leken igen.
Suck……

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Davey85: "Cibulskis måste vara gammalt tennisproffs. Hans volleyräddning går inte av för hackor."

Ja, med den räddningen som annars hade resulterat i 1-0 på tavlan så vete fan om inte Cibulskis till sist var den stora hjälten igår. Hypotetiskt förstås, men den visar hur små marginalerna kan vara ibland....

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Zappaholic: Är ingen DIF-fan men den tvåan på Sörensen såg hyggligt billig ut, minst sagt…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Brynäsgubbe: Scoooootttttt!!!
Vilken monstermatch han har gjort!!!
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👍👍👍

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Nicky, för faaaaan…
Upp med pucken i krysset istället….😡

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Zappaholic: Sen släpper man Sulaks omvända livtag på Ölund.
Myggsilandet fortsätter….

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Mattson: Herregud, det är slutspel och man tar för en liten dutt mot klubban….

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Svensson_62: Ja, om nån mot förmodan hade lite sympatier för Djurgården därför att det är bra med ett huvudstadslag i SHL så har dom iaf för mig försvunnit när man hör djurgårdssupportrarna på Hovet skandera "Hata Timrå, hata Timrå!!"
Bara pga det pajasaktiga uppträdandet så hoppas jag verkligen att dom ramlar ur SHL..

Timrå IK > Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Hohoooooooooooooooooo!!!!
Fan vad snyggt!!!
Brynäsklass!!!!
👊👊👊🤩🤩🤩👏👏👏

· 66 ·
Om Huge
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Lidingö