Huge

35202 inlägg · 40033 besäkare

Historik

· 67 ·
Timrå IK > Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Silfverkroken: Klart att vi brynäsare hjälper Timrå om vi kan….👊😁👍

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Även om spelare och ledare förstås gör allt för att ladda och vara beredda inför en sån här match så går det oftast inte att lura hjärnan och det undermedvetna. Att redan 2 dagar efter att nytt kontrakt blev klart orka ladda om och få fullt fokus på första play in- matchen, är inte optimalt.
Vi hade nog behövt ett par dagar till för att hinna landa efter lördagens euforiska seger för att vara ordentligt mentalt förberedda för en sån här match…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
lapad: Alla genuint hockeyintresserade bryr sig förstås om hur det går på Hovet och i resten av kvalspelet.
Det är bara dom som inte är intresserade av nån annan hockey än det egna lagets som inte har nåt hockeyliv..

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Peja: Ja, känns som att både LHC och Malmö har ett lag som i nuläget har ett lag som är bättre anpassat för slutspel. Öret bättre idag även om siffrorna är för stora då vi lägger av efter fyran. Vi kan bättre och får en ny chans på måndag, även om det ser halvmörkt ut just nu. Med förmodat rejäl revanschlust och ev ett motstånd med lite hybris så ska det iaf spelas om saken…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Om många tidigare domslut varit tveksamma så är det obegripligt hur man kan missa slashingen på Palve och sen en interference på Björk som försöker stoppa Abols. Sen tar man Nicky för abuse.
Ok, att nivån brukar höjas i slutspel även om domarna säger nåt annat, men den här insatsen kan domargranskarna inte vara nöjda med…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Peja: Bra analys. Dom visade bra tålamod efter 1-0, där låg vår chans idag om vi fått tvåan.
Istället fick dom både lite lättvindigt och oförtjänt två snabba till 1-2 och där vände allting.
Dom vinner välförtjänt och vi förlorar inte på domarna, vi förlorar mot ett över hela linjen bättre lag med lite bättre spelare på de flesta positioner.

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
bar mofftak: Nä, inte alltid. Hur många gånger ser man inte målvakten skjuta ifrån med skridskon mot stolpen, målet flyttas och ingen åtgärd?
Det ska väl vara en klart avsiktlig aktion för att kunna bestraffas? Frågan är om Berras var en sån?
Tveksamt, och då borde man fria. Speciellt som man verkar ha gått in i slutspelsbedömningar där det brukar tillåtas lite mer. Därav sila mygg och svälja kameler..

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: Släpper trippingen på Eklind men tar Berra för flyttad målbur.
Snacka om att sila mygg och svälja kameler…

Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Honken72: IK Huge levererar!!!!👊👊😁😁👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "det finns bara fördelar med slutspel"

Framförallt för munkas.
Han får ju en förlängd tid att grina och gnälla på.
Han måste ju ha ett helvete på sommaren, när vi inte spelar.
Fast han hittar säkert nåt att gnälla på då också...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Och 1-0 på Friends i OT av Quaison. Verkar bli en riktig festkväll….👊😄👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, och tur att vi inte fick FBK också.
Vilken hockeylördag det blir med DIF-TIK som efterrätt på kvällen.
Fan vad snabbt det ändå kan gå i en match.
4-0, två snabba i arslet och det är match igen. Tycker vi hanterar det bra ändå i det läget, det är ju Hriviks idiotflyt med styrning både på Cibulskis klubba och studs ner i isen som ställer VV fullständigt. Där blir det fullt naturligt stirrigt och än mer när dom plockar målvakten och kvitterar.
Riktigt starkt att i det läget vända tillbaka och avgöra.
Och Manner sen….
Seriens coolaste och mest sympatiske tränare.
Ja, utom hos LHC-fansen tydligen.
Därför riktigt skönt att dom fick sig en rejäl käftsmäll…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, sicket monsterbyte av Rödin.
60m rusch på första friläget.
60m backcheck tillbaka.
Avgör direkt efter ännu en 60m rusch med mjölksyran sprutande ur öronen.
Sånt som kallas vinnarskalle och karaktär.
Gladast såg Björk ut att vara när han omfamnade målskytten, nu slapp han få skulden om det hade skitit sig.
Ändå bara en match i mängden.
Jag var aldrig orolig….😇

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Haha, vilken solstråle du är. Lyckas t.o.m gnälla nu också.
Haha….😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: RÖÖÖÖÖÖÖDIIIIIIIINNNNN!!!
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: 3-1 i Göteborg och avgjort!!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Falken: PP LHC nu…🥵

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: 2-1 Frölunda!!!!👊👊👊

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: PP Frölunda nu….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: 3-2 nu i Oskars…. 👊👊

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Högberg igen. Nu väntar man ju bara på en spelvändning och 1-2 på LHC:s första målchans…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Idioträddning nu av Högberg, massiv press från Frölunda. Spel 4 mot 4, Frölunda skapar massor.
Ny räddning på närskott. När ska dom slå hål på fanskapet?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag tittar bara på LHC-matchen nu. Vår egen är ju ändå körd. Friberg brände precis ett öppet mål..😤😤

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Håller delvis med. Mkt slump/oflyt har väl bestulit honom på säg 5 mål under säsongen och då hade ju 13 mål varit än mer godkänt.
Han är som sagt inblandad i en hel del chanser och det är ju viktigast.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: 8:e målet av Olesen, välförtjänt och godkänt ändå för en nykomling i SHL samt viktigt inför nästa säsong, om det blir golfbanan efter ikväll. Har skapat mkt men många gånger inte haft rätta flytet med avsluten.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Falken: Fan, nu får krapparna hålla igen lite.
Jag hinner inte meeeeeeed….😁😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: 1-1 i Götlaborg.👊👊👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Klart det godkändes. Tillförde ju bara pucken energi som Scott gjorde men blev bortdömd.
Hmmm…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Kung Rööööödiiiiiinnnn!!!👊👊👊

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
0-1 i Göteborg. Ett höstlöv styrs in på nåt…
😡

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vår högt ärade GN och andra undersåtar i samma rike klarar tyvärr inte av att hantera två olika känslor samtidigt, deras gnällgener blockerar hjärnans funktioner när det gäller den biten.
Dom klarar inte av att både vara nöjda i det kortare perspektivet utifrån hur förutsättningarna sett ut den här säsongen och samtidigt vara missnöjda generellt sett ( vilket alla nog är) över att vi ännu inte har nått till den nivå på laget som alla naturligtvis önskar att vi alltid bör hålla inför varje säsong.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Ja, jag tror att de flesta hade tagit det här läget innan säsongen så visst kan man vara nöjd över att vi fixat nytt kontrakt med tanke på att säsongen på förhand och av de flesta förväntades bli den jämnaste som någonsin spelats, sett till lagens trupper.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Uttjatat ämne om sexpoängsmatcherna och dom är förstås extra viktiga och speciellt i ett skede av säsongen där det börjar dra ihop sig med få matcher kvar att spela och en vinst mot en bottenkollega i det läget blir extra viktig då en vinst ökar möjligheten att hålla bottenkollegan ifråga bakom sig under resten av serien.
Det är ändå inte detsamma som att titta på hela säsongen och utifrån samtliga resultat mot förmodade bottenkollegor dra slutsatsen att det är där som vi har slarvat bort ett play-in.
Det blir ju bara ett hypotetiskt resonemang eftersom vi inte vet hur det hade gått om vi hade vunnit mot bottenkollegorna. Då hade vi istället kanske förlorat mot andra lag i de matcher där vi de facto har vunnit. Samma gäller ju för bottenkollegorna: vi vet heller inte hur det hade gått för dom ifall dom hade förlorat mot oss, så det hela blir som sagt bara hypotetiska resonemang och inget mer.
Bortsett från detta: det är förstås surt att nu i efterhand, med torskarna mot just LHC och IKO och med 1 match kvar att spela, konstatera att vi KANSKE hade varit klara för play-in/legat före dom i tabellen ifall vi hade tagit fler poäng mot dom tidigare under serien.
Nu är det bara att hoppas på hockeygudarna och att dom inte hindrar oss från att gå till play-in den här säsongen, i nån sorts försök att skipa gudomlig rättvisa eftersom dom lät oss vinna över HV ifjol...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, Veini till NHL låter iaf mer troligt än att Dima kommer att hamna där.
Beror isf kanske på hur desperat Dima är att spela därborta, oklart om han initialt isf accepterar att börja i AHL när han samtidigt säger sig vara redo att ta nästa steg (från AHL/SHL till NHL). Dessutom osäkert vad som händer hemma i Ukraina framöver, Sverige ligger ju trots allt mkt närmare släkt och vänner än vad Nordamerika gör.
Hoppas han stannar i Brynäs och bygger vidare på den här "inskolningssäsongen".

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jo, jag vet. Han fattar inte att han motsäger sig själv.
Inte mkt att göra, har försökt förklara.
Jag släpper det nu.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Hehe...
Om det här är en öppen audition för Humorgalan 2022 så finns det betydligt fler och ännu roligare kandidater härinne som har mkt större chans att ta hem förstapriset än vad jag har.
Och du: än har ingen lyckats vederlägga det jag påstår med hjälp av nåt exempel eller beslagit mig med nåt fel i det jag hävdar.
Så än så länge får du nog lita på mina ord.
Vi Bomhusbor, om än f.d, ljuger aldrig*

* korsar fingrarna bakom ryggen...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha, ja du ser. Även magistern kan blanda ihop saker och ting. Det blev i hastigheten en oavsiktlig hybrid mellan "vederlägga" och "beslå".

Det ska antingen vara "där det i efterhand har gått att vederlägga det jag sagt..."
Eller: "där det i efterhand går att beslå mig med ngt fel i det jag påstått..."

Tack för rättningen, där fick jag en välförtjänt bock i kanten! ;-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Minst sagt märklig logik där.
Om du påstår att Axle är en alkis bara för att han påstår sig vara lite överförfriskad ibland i sina inlägg så har du ju utifrån hans skrivande dragit slutsatsen att han är en alkis.
Skillnaden är ju att Axle aldrig har dragit några slutsatser om hur du är som människa enbart baserat på att du är bitter under matcherna. Han har ju bara konstaterat att du är bitter, inget mer. Och det stämmer ju dessutom eftersom du själv erkänner att du är lite bitter under matcherna. Du kan ju mkt väl vara en jätteglad och positiv människa i övrigt, då det inte handlar om Brynäs väl och ve.
Vem vet...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Kan inte så här på rak arm minnas nån gång där jag haft fel när det gäller nån konkret faktafråga och där det i efterhand har gått att belägga det jag påstått med kalla och motsägande fakta.
Men det stämmer säkert att jag haft fel nån eller några gånger, så du kanske kan berätta för mig så får vi se om jag kommer ihåg....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : När du nu har blivit överbevisad om att du har fel så är det helt Ok om du erkänner det. Ingen tycker att det är skämmigt eller så. Du behöver inte försöka byta ämne för att komma undan sakfrågan, vi förstår ändå att du är överbevisad.
Så ta ett djupt andetag nu och tänk på lättnaden du kommer att erfara när du erkänt, trycket över bröstet brukar släppa då.
Tro mig, som soffdoktor vet jag vad jag talar om.... ;-))

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Träffade Björne D för några år sen när vi stod och slog bollar på vår golflake. Måste ha varit när både han och BZ var på tapeten som sportchefer. Jag frågade honom rakt ut ifall han hade bestämt sig men han ville inte svara rakt av på det, men han antydde att det nog inte skulle bli nånting.
Vilket också visade sig stämma.
Han kanske anser sig ha fått tillräckligt med rutin för att ta jobbet den här gången om han får frågan, vem vet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Saxat matchreferat från Västerås IK:s hemsida efter match mot AIK:

"Men just nu har inte Västerås det där flytet som behövs. Man måste jobba pucken ända in i mål, typ! Samtidigt måste man respektera en motståndare som trots sitt prekära läge i tabellen aldrig vek ned sig. Vid 3-1 till Västerås visade inte AIK minsta tillstymmelse till gamnacke utan kämpade oförtrutet på."

Finns många fler exempel än det här på närr "gamnacke" används i den betydelse jag avser.
Bara så att du vet och att du har fel när du påstår att uttrycket bara existerar som en beteckning på gamnacke som en fysiskt åkomma.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: "Så tror en Djurgårdare
KNOW YOUR ENEMY. Linus Sunnervik, tidigare redaktör för Djurgården på Svenskafans.com.

Vad tror du om matchen imorgon?
- Det blir en chans till revansch för Djurgården efter den dråpliga förlusten i Svenska Cupen, där man brände massor av chanser för att sen krokna ihop mot slutet och förlora. Klassisk gamnacke, som tyvärr vi sett för mycket av i DIF i år."

Saxat ur nåt Djurgårdsforum.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "det är mottagaren som bestämmer om det är ett påhopp eller inte..Typiskt bully och mobbar argument.."

Självklart, men inom rimliga gränser.
Och "gamnacke", "sofftyckare", "läktarcoach" kan i rimlighetens namn inte betecknas som ett påhopp.
Men jag kan förstå att det, som Peja påpekar, tragiskt nog finns väldigt lättkränkta personer och exemplet med "gubbe" är väl ett talande bevis på företeelsen, även om det låter som gubben ifråga måste betecknas som skrattretande och osedvanligt lättkränkt.

Jag säger som poeten Nils Ferlin lär ha sagt om den anda av lättkränkthet han själv levde och verkade i: "Det går inte att dikta om en synål ens, innan nån enögd fan börjar gnälla"....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Nä, jag är ingen doktor. Varför undrar du över det?
Måste man vara doktor för att känna till att "gamnacke" kan ha två olika betydelser?
Eller vad menar du?
Försöker du säga att du själv både har en gamnacke rent fysiskt och även har en gamnacke i den alternativa och symboliska betydelsen?
Isf är det väl bara att beklaga och hoppas att du blir frisk från båda åkommorna.. ;-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Så det stämmer inte att ”gamnacke” kan betyda två olika saker då: en fysisk åkomma och en målande beskrivning av nån som hänger med huvudet, gnäller och ger upp på förhand?
Måste man vara läkare för att känna till båda betydelserna, eller hur tänkte du nu?
Sen ska du inte tro på allt som skrivs här.
Nätet vimlar tyvärr av oseriösa tomtar som slänger ur sig nåt och där det inte går att få bekräftat om det stämmer.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : "Jag erkänner absolut att jag har/är jävligt negativ till det mesta runt laget"

Du erkänner mao att du är en gamnacke.
Samtidigt betecknar du epitetet "gamnacke" på ngn som ett påhopp.
Hur kan du anse att ngn isf har gjort ett påhopp mot dig när du själv erkänner att du ÄR en gamnacke och erkänner/verkar inse detta?
Har du anmält dig själv för påhopp på dig själv? ;-))

Allvarligt: slappna av och försök skilja på vad som verkligen är ett påhopp och vad som bara är vedertagna beskrivningar på ett beteende som oftast är enklare att beskriva med nåt visuellt och målande istf ex en mening med några torra ord.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Nä, men jag är rädd att dom kämpar ner Frölunda och tar full pott.
Tror nästan mer på att IKO gör bort sig mot Djurgården och att det isf blir vår räddning.
Om vi nu ska spekulera kring nåt vi ändå inte kan påverka. Oavsett så är ju det viktigaste målet uppnått, stackars djurgårdare och tikare.
Man minns hur det kändes förra säsongen vid den här tiden och även hur det slutade.
Upplevelsen/berg och dalbanan skildrat i emojis från början till slutet:

😡😡😡
🥶🥶🥶
🤔🤔🤔
🥵🥵🥵
😱😱😱
😳😳😳
👏👏👏
😁😁😁
😄😄😄
✌️✌️✌️
🚀🎉🥂🍾

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Jaha. Eller nåt……

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : ”Du påstår att jag skrev att det skulle bli torsk i matcherna mot Rögle och IOK vilket jag inte gjorde”

Det har jag inte alls påstått att du har skrivit.
Jag skrev att jag var ledsen OM du hade fel mot Rögle och IKO eftersom jag antar att du trodde på förluster där och inte att vi skulle vinna.
Du får läsa inläggen lite noggrannare så att vi slipper se dig påstå nåt som jag aldrig har sagt.

Angående ev påhopp så har du blivit kallad ”gamnacke”. Det är en målande beskrivning och ett vedertaget begrepp för nån som hänger med huvudet, nästan alltid tror på förlust och ger upp matcherna på förhand.
Inte värre än när jag eller nån annan blir kallad ”struts”, ”rövslickare” eller ”besserwisser”.
Har märkligt nog aldrig hört dig gnälla om påhopp när såna ”påhopp” används härinne eller när spelare/ledare får utstå glåpord och skitkastning.
Så sluta lek prinsessan på ärten och ta av dig offerkoftan, finns isf betydligt värre epitet än ”gamnacke” som är värda att ifrågasätta.

· 67 ·
Om Huge
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Lidingö