Historik
Föregående · 82 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: En liten fråga bara: varför skriver du öht att du inte tänker se matchen på lördag? Varför skulle det vara intressant för oss andra härinne att få veta vilka helgplaner som en medgångande yrkesgnällare har eller inte har?
Märkligt....
Märkligt....
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Stoppa pressarna!!
En medgångande yrkesgnällare deklarerar för alla att han inte ska se nästa match.
Intresseklubben antecknar…
En medgångande yrkesgnällare deklarerar för alla att han inte ska se nästa match.
Intresseklubben antecknar…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rominger: En förväntad matchbild mot ett tungt FBK som är på väg upp efter 5-0 borta mot OIK.
Bara 1-0 och vi har iaf satt oss i läge att ta poäng i en mkt svår bortamatch mot lite av vår skräckmotståndare.
Sääämpa på, krappar!! 🇫🇮
Bara 1-0 och vi har iaf satt oss i läge att ta poäng i en mkt svår bortamatch mot lite av vår skräckmotståndare.
Sääämpa på, krappar!! 🇫🇮
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nr 15 i FBK har klubban runt Sallinen och låser den mot sargen en lång stund innan Salle får en tvåa för delaying the game.
Haka, hugga, slå - FBK!!
Haka, hugga, slå - FBK!!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Oskarshamn har kvittera och Växjö tar ledningen. Alltid nåt så här i motstudstider…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Fortsätter du grina om Gunler så riskerar du avstängning för spam.
Vi VET nu efter 74 inlägg om enbart honom att han inte är din favorit…
Vi VET nu efter 74 inlägg om enbart honom att han inte är din favorit…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Allt studsar rätt för skåningarna.
Ingenting för oss.
Haha, vad rättvist….😡
Ingenting för oss.
Haha, vad rättvist….😡
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stenis: Var inte med när regelverket härinne stakades ut men jag kan tänka mig att man helt enkelt ville sätta lite gränser som dom flesta sansade människor borde vara överens om när det gäller framförallt språkbruk och personangrepp och att det för enkelhetens skull är mest praktiskt att man utser moderatorer som försöker hålla ordning sas.
Annars låter ditt förslag vettigt om man på ett seriöst sätt vill få till en diskussion via en specifik tråd som uteslutande behandlar allting som rör modereringen.
Problemet är väl bara att det "offentligt" och i gästboken isf riskerar att mest bli tjafs om varför den och den är moderator, varför blev han raderad men inte jag, osv osv, när huvudsyftet med boken ändå är att diskutera hockeyrelaterade saker.
Annars låter ditt förslag vettigt om man på ett seriöst sätt vill få till en diskussion via en specifik tråd som uteslutande behandlar allting som rör modereringen.
Problemet är väl bara att det "offentligt" och i gästboken isf riskerar att mest bli tjafs om varför den och den är moderator, varför blev han raderad men inte jag, osv osv, när huvudsyftet med boken ändå är att diskutera hockeyrelaterade saker.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TIKTok: "Men tycker man det är kul att kalla folk för anti-vaxxare så får man väl hålla på så. Lågt."
Exakt lika lågt som när du själv håller på och kallar Vino för "vaxxare".
Vaxxare = person som är FÖR vaccinering
Antivaxxare = person som är EMOT vaccinering.
Kan du förklara för mig hur du tänker när du anser att det är lågt i en argumentering att använda ordet "antivaxxare" men helt Ok att använda ordet "vaxxare"?
Vore kul att höra.
Och du kommer inte att bli raderad om du bara ger en förklaring utan att använda tillmälen som "nolla" och "sjuk i huvudet".
Påhopp som du använde i ett svar till Vino och som gjorde att inlägget blev raderat.
Exakt lika lågt som när du själv håller på och kallar Vino för "vaxxare".
Vaxxare = person som är FÖR vaccinering
Antivaxxare = person som är EMOT vaccinering.
Kan du förklara för mig hur du tänker när du anser att det är lågt i en argumentering att använda ordet "antivaxxare" men helt Ok att använda ordet "vaxxare"?
Vore kul att höra.
Och du kommer inte att bli raderad om du bara ger en förklaring utan att använda tillmälen som "nolla" och "sjuk i huvudet".
Påhopp som du använde i ett svar till Vino och som gjorde att inlägget blev raderat.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TIKTok: Det är ingen som raderar alla dina inlägg härinne, bara dom som moderatorerna anser strida mot bokens regler och policy.
Försök komma ihåg vad du skrev i svaret till Vino och jag är säker på att du själv fattar varför det blev raderat.
I övrigt raderar vi allt som handlar om moderering, såna frågor får du isf ta via PM med nån moderator.
Försök komma ihåg vad du skrev i svaret till Vino och jag är säker på att du själv fattar varför det blev raderat.
I övrigt raderar vi allt som handlar om moderering, såna frågor får du isf ta via PM med nån moderator.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nisse på Mon or: Jo, har läst hans tankar.
Nu är han ju en urmalmöit så att han engagerar sig lite extra är ju inte så konstigt, men inte mkt man läser från övriga experter i pressen.
Märkligt...
Nu är han ju en urmalmöit så att han engagerar sig lite extra är ju inte så konstigt, men inte mkt man läser från övriga experter i pressen.
Märkligt...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: "Rögle-Brynäs... vilket lag är tända på uppgiften?"
Ja, det är nog knäckfrågan inför matchen.
Såg en del av deras match igår och dom såg inte speciellt taggade ut, om jag ska vara ärlig. Ok, Timrå gjorde det bra men ett Rögle med normal effektivitet hade vunnit enkelt. Kan mkt väl tänka mig att dom är lite slitna efter allt CHL-spel och förhoppningsvis är är inne i en lätt period av mättnad och som alla topplag förr eller senare brukar hamna i.
Eller så är dom rejält revanschsugna efter gårdagen, frågan är isf HUR mkt?
Vi brukar väl göra bra matcher både därnere och mot topplag som vill spela en mer offensiv och öppen hockey än ex det vi såg hos Örebro igår.
Från det ena till det andra: när blir det tränarbyte i Malmö?
Med deras trupp och facit så här långt så är det lite anmärkningsvärt att media inte har uppmärksammat deras "kris" mer än det man sett hittills...
Ja, det är nog knäckfrågan inför matchen.
Såg en del av deras match igår och dom såg inte speciellt taggade ut, om jag ska vara ärlig. Ok, Timrå gjorde det bra men ett Rögle med normal effektivitet hade vunnit enkelt. Kan mkt väl tänka mig att dom är lite slitna efter allt CHL-spel och förhoppningsvis är är inne i en lätt period av mättnad och som alla topplag förr eller senare brukar hamna i.
Eller så är dom rejält revanschsugna efter gårdagen, frågan är isf HUR mkt?
Vi brukar väl göra bra matcher både därnere och mot topplag som vill spela en mer offensiv och öppen hockey än ex det vi såg hos Örebro igår.
Från det ena till det andra: när blir det tränarbyte i Malmö?
Med deras trupp och facit så här långt så är det lite anmärkningsvärt att media inte har uppmärksammat deras "kris" mer än det man sett hittills...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ingen slump att Örebro har släppt in minst mål av samtliga lag.
Ett obehagligt gäng med bra målvakt, tät defensiv och giftiga forwards.
Fortfarande Olesens träff på klubbskaftet och vårt junismisstag vid 0-1 som gör att det står just 0-1 istf 2-0 eller mer. Sääääämpa Prynäs!!!
Ett obehagligt gäng med bra målvakt, tät defensiv och giftiga forwards.
Fortfarande Olesens träff på klubbskaftet och vårt junismisstag vid 0-1 som gör att det står just 0-1 istf 2-0 eller mer. Sääääämpa Prynäs!!!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Det är inte VI som spelar i dom vita tröjorna, så du måste ha förväxlat lagen med varandra.
Så, ja: Örebro gjorde nog tolv misstag men jag räknade inte så noga....
Så, ja: Örebro gjorde nog tolv misstag men jag räknade inte så noga....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Vi för en bra första period, tar kamperna över hela isen, skapar en del bra lägen (Olesen träffar klubbskaftet, Sallinen nära att slå in sin egen retur) men gör ETT misstag i slutsekunderna som blir ödesdigert. Suuuurt som faaan...
Vet inte om spelarna var medvetna om tiden men där är det ju bara TVÅ saker som gäller: låsa passläggaren för att undvika just det där chanspasset in framför kassen och sen hålla markeringen framför kassen.
En sekunds ouppmärksamhet och mål i arslet.
Finns ingen rättvisa ibland.....
Vet inte om spelarna var medvetna om tiden men där är det ju bara TVÅ saker som gäller: låsa passläggaren för att undvika just det där chanspasset in framför kassen och sen hålla markeringen framför kassen.
En sekunds ouppmärksamhet och mål i arslet.
Finns ingen rättvisa ibland.....
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Jag talar om den typ av hockey som PA och Manner rent generellt verkar vilja praktisera: ett i grunden offensivt spel med mkt puckinnehav och rätt avvägningar i presspelet. PA misslyckades därför att han höll fast för länge vid sin som det kändes främsta "käpphäst" när han värvades: att vi skulle spela en väldigt offensiv hockey. Sen håller jag med om att Manner har fått börja om lite från början och "städa upp" lite efter PA:s överambitiösa upplägg.
Största skillnaden och anledningen till att det nu ser mkt bättre ut är nog det som jag pekat på: Manner är helt enkelt en klar mkt skickligare tränare. Inte minst hans meriter borde räcka för att den tesen nog stämmer rätt så bra.
Största skillnaden och anledningen till att det nu ser mkt bättre ut är nog det som jag pekat på: Manner är helt enkelt en klar mkt skickligare tränare. Inte minst hans meriter borde räcka för att den tesen nog stämmer rätt så bra.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Nja, jag tror nog att dom tittar in här och pejlar läget och rent allmänt är intresserade och håller koll på vad supportrarna tycker och tänker, oavsett var och i vilken form synpunkterna framförs.
Det roliga var ju att mylingen blåser upp sig och tar på sig äran för att styrelsen nu äääääntligen har agerat, underförstått: dom har äntligen börjat agera bara för att JAG (hockeyoraklet mylingen på HS) och ingen annan har kommit på lösningen. Typ. :-)
Håller förstås med dig i övrigt. Det ser klart mer strukturerat ut nu än under PA och förklaringen att det mesta ser bättre ut är nog inte svårare än att Manner helt enkelt är en klart skickligare och mer komplett tränare än vad PA var. Och att Manners personlighet verkar passa just Brynäs spelare som hand i handske.
I övrigt tror jag inte att det skiljer sig så mkt mellan de båda tränarna när det gäller hur dom vill att deras lag ska spela.
Det roliga var ju att mylingen blåser upp sig och tar på sig äran för att styrelsen nu äääääntligen har agerat, underförstått: dom har äntligen börjat agera bara för att JAG (hockeyoraklet mylingen på HS) och ingen annan har kommit på lösningen. Typ. :-)
Håller förstås med dig i övrigt. Det ser klart mer strukturerat ut nu än under PA och förklaringen att det mesta ser bättre ut är nog inte svårare än att Manner helt enkelt är en klart skickligare och mer komplett tränare än vad PA var. Och att Manners personlighet verkar passa just Brynäs spelare som hand i handske.
I övrigt tror jag inte att det skiljer sig så mkt mellan de båda tränarna när det gäller hur dom vill att deras lag ska spela.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Ja, en jävla tur att styrelsen loggar in här lite då och då för att få information från dig och munkas om när det är dags att att inse när truppen behöver förstärkas.
Dom hade nog aldrig insett det själva utan era påpekanden härinne.
Haha...
Sen är det lika tragikomiskt när du sitter och påstår att många härinne anser och har ansett att "allt ser bra ut", när det bevisligen och från alla härinne har kommit önskemål om att man bl.a borde värva en ny målvakt och en ny back.
Man behöver inte tycka att allt är bra bara för att man inte raljerar och grinar som du gör i dina inlägg.
"Förväntningarna hos de flesta är verkligen otroligt låga."
Snarare realistiska, vill jag påstå.
Till skillnad från dig och vissa andra i yrkesgnällarföreningen som har höga förväntningar och samtidigt klassar laget som knappt AS-mässiga.
Seriöst och logiskt värre...
Dom hade nog aldrig insett det själva utan era påpekanden härinne.
Haha...
Sen är det lika tragikomiskt när du sitter och påstår att många härinne anser och har ansett att "allt ser bra ut", när det bevisligen och från alla härinne har kommit önskemål om att man bl.a borde värva en ny målvakt och en ny back.
Man behöver inte tycka att allt är bra bara för att man inte raljerar och grinar som du gör i dina inlägg.
"Förväntningarna hos de flesta är verkligen otroligt låga."
Snarare realistiska, vill jag påstå.
Till skillnad från dig och vissa andra i yrkesgnällarföreningen som har höga förväntningar och samtidigt klassar laget som knappt AS-mässiga.
Seriöst och logiskt värre...
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, alla vi härinne bidrar nog på vårt eget personliga sätt till att förgylla forumet, skulle jag tro.
Ingen nämnd, ingen glömd... :-)
Ingen nämnd, ingen glömd... :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Nja, jätteräddning och jätteräddning. Beror väl på hur man ser det.
Tomkins är ju bortspelad och hinner inte täcka den öppna sida som Rödin försöker träffa. Tomkins räddar mao enbart pga att han inte hinner över till den sida han försöker täcka. Skulle snarare vilja säga att det är Rödin som istället gör en jättemiss.. ;-)
Tomkins är ju bortspelad och hinner inte täcka den öppna sida som Rödin försöker träffa. Tomkins räddar mao enbart pga att han inte hinner över till den sida han försöker täcka. Skulle snarare vilja säga att det är Rödin som istället gör en jättemiss.. ;-)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Utifrån jobbet/moralen och att hämta in både 0-2 och 1-3 så var vi värda extrapinnen.
Synd att en tröttkörd(?) Genoway går bort sig enkelt i markeringen på Henriksson. Är ändå en viktig och kreativ back vars defensiv Manner har en del att jobba med.
Förutom första i Luleå så två bra insatser mot toppmotstånd. Fortsatt så här och vi kommer att klättra i tabellen.
Synd att en tröttkörd(?) Genoway går bort sig enkelt i markeringen på Henriksson. Är ändå en viktig och kreativ back vars defensiv Manner har en del att jobba med.
Förutom första i Luleå så två bra insatser mot toppmotstånd. Fortsatt så här och vi kommer att klättra i tabellen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Nån större ansamling av trötta, gamnackade och medgångande gnällkärringar än det som uppvisas härinne finns nog inte….
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Manner har ju redan påpekat att man redan har försökt med att splittra på Rödin och Scott, med mindre lyckat resultat.
Dom skapar ändå mkt, har hittills varit vår enda offensiva enhet som lyckats sätta ordentligt tryck samtidigt som man på bortais hela tiden får möta motståndarens bästa enhet när det gäller att neutralisera motståndets bästa enhet.
Iom Timas anslutning får vi nu ytterligare en vass offensiv enhet som kommer att avlasta Rödinfemman, känns inte som nån mening med att börja plottra och prova nåt man redan har gjort och som dessutom har funkat ännu sämre än hur det ser ut med Rödin och Scott tillsammans.
Dom skapar ändå mkt, har hittills varit vår enda offensiva enhet som lyckats sätta ordentligt tryck samtidigt som man på bortais hela tiden får möta motståndarens bästa enhet när det gäller att neutralisera motståndets bästa enhet.
Iom Timas anslutning får vi nu ytterligare en vass offensiv enhet som kommer att avlasta Rödinfemman, känns inte som nån mening med att börja plottra och prova nåt man redan har gjort och som dessutom har funkat ännu sämre än hur det ser ut med Rödin och Scott tillsammans.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Timashov, vilken värvning. Bra redan nu, blir bara bättre. Tungt för Röddas femma, samtidigt coachar Bulan lite extra mot just dom också.
Njaeaäe…
Sur torsk(?), utan skänkningarna tycker jag vi är minst lika bra som Luleå idag.
Njaeaäe…
Sur torsk(?), utan skänkningarna tycker jag vi är minst lika bra som Luleå idag.
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Isf konstigt att Luleå är så dåliga trots att dom tränar så mkt…😀
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Precis, Luleå imponerar inte heller, vi ger ju bort 3 mål. Fan, Eklind bränner friläge i BP, mål där så….😡
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, herregud. 3-0 och dom har inte ens skapat chanserna själva.
Blir en jobbig kväll, helt i onödan.
Sånt här håller inte mot ett vasst Luleå.
Blir en jobbig kväll, helt i onödan.
Sånt här håller inte mot ett vasst Luleå.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Jo, otagbart för alla som såg den lilla styrningen på eget klubbskaft.
Sur start när både Nicky och Birger hade jättelägen att kvittera.
Blir jobbigt om vi inte får nästa mål…
Sur start när både Nicky och Birger hade jättelägen att kvittera.
Blir jobbigt om vi inte får nästa mål…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Hehe, bra taktik. Då behöver du ju aldrig bli beskylld för att inte fatta när nån är allvarlig eller ironisk.
Själv tar jag alla DINA inlägg på yttersta allvar.
Och det menar jag vare sig med eller utan nån emoji.... ;-)
Själv tar jag alla DINA inlägg på yttersta allvar.
Och det menar jag vare sig med eller utan nån emoji.... ;-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vill minnas att jag förde ett mer principiellt resonemang där Rödins förlängning, efter att han bestämde sig mkt sent och verkade förlorad, var att betrakta som ett ”nyförvärv”.
Varpå några gnällkärringar förstås medvetet valde att miss/vantolka det jag ville få fram, trots att alla naturligtvis fattar att det förstås inte var ett nyförvärv i ordets korrekta och bokstavliga mening.
Kan också minnas fel, dock inte när det gäller gnällkärringarna som för stunden fick nåt att glädja sig åt.
Sånt man får bjuda på om man ligger på topp…😀
Varpå några gnällkärringar förstås medvetet valde att miss/vantolka det jag ville få fram, trots att alla naturligtvis fattar att det förstås inte var ett nyförvärv i ordets korrekta och bokstavliga mening.
Kan också minnas fel, dock inte när det gäller gnällkärringarna som för stunden fick nåt att glädja sig åt.
Sånt man får bjuda på om man ligger på topp…😀
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Malmö grisar orättvist till sig minst en pinne i en match där vi på förhande hade varit nöjda med samma poängutdelning.
Var hade Malmö legat utan sina osannolika värvningar som Söderberg, Pääjärvi och Händemark?
Nu tar vi extrapinnen så det åtminstone blir NÅN sorts rättvisa...
Var hade Malmö legat utan sina osannolika värvningar som Söderberg, Pääjärvi och Händemark?
Nu tar vi extrapinnen så det åtminstone blir NÅN sorts rättvisa...
Föregående · 82 · Nästa
Rödin bestämmer inte vilken tränare BIF ska ha..
Rödin ska inrätta sig efter det spelsystem Manner vill praktisera..
Manner har att ta hänsyn till "laget" och de spelare han har att tillgå, och det kanske inte alla ggr passar divan Rödin.., som egentligen inte ska ha kaptensbindeln..Rödin är inte en naturlig kapten.."
Så utifrån en kort bildsekvens från båset där Manner och Rödin ser ut att diskutera nånting taktiskt, så drar du direkt slutsatsen att Rödin försöker ta över Manners tränarsyssla, bestämma vilken tränare Brynäs ska ha, att Rödin vare sig vill eller ens försöker inrätta sig i det spelsystem Manner vill ha, att Rödin är en diva osv.
Herregud, vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den typen av "expertanalys från soffan"....