Historik
Föregående · 83 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Skönt att få lite utdelning radioaktivt sas, skillnaden igår mot några tidigare bra insatser utan poäng är ju att nu fick vi utdelning på det som skapades.
För som du säger: ändå lite flax i första där några misstag (överambition igen?) kunde ha kostat ett eller två mål i arslet och då vete fan hur man hade hanterat det scenariot.
Skit samma, jävligt viktig seger och Hellqvists beröm var nog inte bara artighet.
Han ser nog att det spel Manner försöker sätta successivt blir bättre och bättre och inser förstås att det inte är nåt man sätter till 100% på 20 matcher.
Tuff nöt att knäcka mot Malmö, kan vi göra en lika bra match som igår så är jag nöjd även om vi skulle förlora i en jämn batalj.
Annars låter det positivt och mkt intressant med Henrik Karlsson.
Gillar storväxta målvakter och hans stats de senaste åren visar ju klart och tydligt att det är en riktigt bra målvakt på den här nivån.
Blir bra för både konkurrensen med och avlastningen av VV, blir inte förvånade om Karlsson tar förstaspaden efter att den första rinkrosten är bortslipad.
För som du säger: ändå lite flax i första där några misstag (överambition igen?) kunde ha kostat ett eller två mål i arslet och då vete fan hur man hade hanterat det scenariot.
Skit samma, jävligt viktig seger och Hellqvists beröm var nog inte bara artighet.
Han ser nog att det spel Manner försöker sätta successivt blir bättre och bättre och inser förstås att det inte är nåt man sätter till 100% på 20 matcher.
Tuff nöt att knäcka mot Malmö, kan vi göra en lika bra match som igår så är jag nöjd även om vi skulle förlora i en jämn batalj.
Annars låter det positivt och mkt intressant med Henrik Karlsson.
Gillar storväxta målvakter och hans stats de senaste åren visar ju klart och tydligt att det är en riktigt bra målvakt på den här nivån.
Blir bra för både konkurrensen med och avlastningen av VV, blir inte förvånade om Karlsson tar förstaspaden efter att den första rinkrosten är bortslipad.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9661}: " jag ska allafall inte vaccinera mig.. klarar mig bra utan.."
Då utgår jag ifrån att du även klarar dig utan nån som helst vård ifall du blir smittad och allvarligt sjuk i Covid-19 och att du tackar nej till att bli behandlad av sjukvården.
Varför skulle den medicinska expertisen vilja hjälpa nån som ändå inte litar på vad samma expertis säger om vaccineringens betydelse?
Då utgår jag ifrån att du även klarar dig utan nån som helst vård ifall du blir smittad och allvarligt sjuk i Covid-19 och att du tackar nej till att bli behandlad av sjukvården.
Varför skulle den medicinska expertisen vilja hjälpa nån som ändå inte litar på vad samma expertis säger om vaccineringens betydelse?
+ 33
Brynäs IF > Sv: När återvänder kamratkompaniet till läktaren?
Ove Myling: "Ifrågasätter du Manners laguttagning?"
Inte alls.
Jag, liksom andra iakttagare, ifrågasätter bara Axles påstående att Gunler kommer till massor av målchanser. Inget annat.
Att du lyckas få det till att jag ifrågasätter Manners laguttagning beror mest på din patenterat och kroniskt usla läsförståelse.
"Uppenbarligen anser Manner att Gunler är tillräckligt bra för att spela i andrakedjan och i powerplay."
Ja, uppenbarligen.
Annars hade han nog inte låtit Gunler spela där.
Eller vad tror du?
"Tror du att du kan göra ett bättre jobb än Manner eller?"
Inte alls.
Det är återigen din patenterat usla läsförståelse som fått dig att tro nåt sånt, bara för att jag tycker att Gunler inte kommer till massor av målchanser.
Inte alls.
Jag, liksom andra iakttagare, ifrågasätter bara Axles påstående att Gunler kommer till massor av målchanser. Inget annat.
Att du lyckas få det till att jag ifrågasätter Manners laguttagning beror mest på din patenterat och kroniskt usla läsförståelse.
"Uppenbarligen anser Manner att Gunler är tillräckligt bra för att spela i andrakedjan och i powerplay."
Ja, uppenbarligen.
Annars hade han nog inte låtit Gunler spela där.
Eller vad tror du?
"Tror du att du kan göra ett bättre jobb än Manner eller?"
Inte alls.
Det är återigen din patenterat usla läsförståelse som fått dig att tro nåt sånt, bara för att jag tycker att Gunler inte kommer till massor av målchanser.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKTok: Nä, det är en vanlig företeelse som tyvärr är ganska frekvent förekommande på HS överlag, oavsett gästbok... ;-)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Om man alltid skriver att coachen har fel så blir man dels som JFK i Modoforumet och dels behöver man inget forum.
Har man dessutom lika dålig läsförståelse som JFK så tolkar man naturligtvis min åsikt att coacherna i SHL är bättre lämpade att coacha sina lag än vad nån härinne är, som att jag samtidigt tycker och tror att dom aldrig kan göra nåt fel bara för att jag inte sitter och gnäller på dom dygnet runt.
Har man dessutom lika dålig läsförståelse som JFK så tolkar man naturligtvis min åsikt att coacherna i SHL är bättre lämpade att coacha sina lag än vad nån härinne är, som att jag samtidigt tycker och tror att dom aldrig kan göra nåt fel bara för att jag inte sitter och gnäller på dom dygnet runt.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Det baserade Wikegård på ett väldigt tunt underlag där han ännu inte hade hunnit se Hellqvist träna och leda Leksand och således inte hade så mkt konkreta saker att gå på. Mer av en gissning från Wikegårds sida, Mao.
Nu har Wikegård sett vad Manner på relativt kort tid har hunnit förbättra i vårt spel jämfört med förra säsongen, vilket gett honom ett bättre underlag för att kunna göra en så träffsäker bedömning som möjligt.
Men jag kan förstå om du vill och hoppas att Wikegårds prognos ang Brynäs och Manner inte stämmer, det borde ju isf vara hoppingivande för ditt Timrå…. 😉
Nu har Wikegård sett vad Manner på relativt kort tid har hunnit förbättra i vårt spel jämfört med förra säsongen, vilket gett honom ett bättre underlag för att kunna göra en så träffsäker bedömning som möjligt.
Men jag kan förstå om du vill och hoppas att Wikegårds prognos ang Brynäs och Manner inte stämmer, det borde ju isf vara hoppingivande för ditt Timrå…. 😉
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Men snälla du. Måstematcherna börjar heller inte när det är 34 matcher kvar. Det går upp och ner även för våra på förhand potentiella bottenkollegor, alldeles för tidigt att dra några slutsatser av både dagens förlust och tidigare resultat mot bl.a Timrå.
Gäller bara att jobba vidare, få en vinst igen och bygga på det. Finns klart potential i laget som Wikegård säger, vore kanon nu och rätt läge att Timashov blir spelklar, Molin tillbaka och att man lyckas hitta en ny back. Det sista skulle ge en mental boost och lite av en nystart efter uppehållet.
Gäller bara att jobba vidare, få en vinst igen och bygga på det. Finns klart potential i laget som Wikegård säger, vore kanon nu och rätt läge att Timashov blir spelklar, Molin tillbaka och att man lyckas hitta en ny back. Det sista skulle ge en mental boost och lite av en nystart efter uppehållet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Jag fattar väl som alla andra att det var en viktig match mht till uppehållet och att gå in i det med en positiv känsla.
Jag menar mer att matchen har blivit upphaussad härinne av många som nån sorts vinna- eller försvinnamatch redan nu, vilket känns lite väl överdrivet och överdramatiserat. Min poäng är mao att det är alldeles för tidigt att idag börja tala om "måstematch" och kvalspel om vi förlorar.
Sen verkar det vara du som inte förstår psykologin i idrott och speciellt lagspel om du inte kan se att första målet idag var enormt viktigt och nåt som sannolikt var mkt avgörande för matchutgången.
Jag menar mer att matchen har blivit upphaussad härinne av många som nån sorts vinna- eller försvinnamatch redan nu, vilket känns lite väl överdrivet och överdramatiserat. Min poäng är mao att det är alldeles för tidigt att idag börja tala om "måstematch" och kvalspel om vi förlorar.
Sen verkar det vara du som inte förstår psykologin i idrott och speciellt lagspel om du inte kan se att första målet idag var enormt viktigt och nåt som sannolikt var mkt avgörande för matchutgången.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Och jag beundrar tyvärr inte din läsförståelse lika mkt som du beundrar mitt tålamod.
Det var inte otur som fällde oss idag, det var dålig effektivitet, brist på tålamod och dålig markering på både ettan, tvåan och trean.
Och det har jag redan skrivit. Märkligt att du igen, igen o igen har så svårt att läsa innantill…
Det var inte otur som fällde oss idag, det var dålig effektivitet, brist på tålamod och dålig markering på både ettan, tvåan och trean.
Och det har jag redan skrivit. Märkligt att du igen, igen o igen har så svårt att läsa innantill…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}: Haha..
Du är ju grinigare och barnsligare än dina egna barn.
Sök tröst där eller hos fin fruga/man, dom är nog jävligt vana med det jobbet, stackarna…
Du är ju grinigare och barnsligare än dina egna barn.
Sök tröst där eller hos fin fruga/man, dom är nog jävligt vana med det jobbet, stackarna…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}: Var ska du söka tröst då?
Vem i din familj vill trösta en överengagerad grinolle som inte klarar av lite sportslig motgång?
Och du snackar om loser, haha…
Vem i din familj vill trösta en överengagerad grinolle som inte klarar av lite sportslig motgång?
Och du snackar om loser, haha…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Två stukade lag där vi blivit favoriter bara pga Timrås långa förlustsvit. Extra viktigt med första målet i en sån här match och trots lite vassare lägen till 0-1 så gör dom
1-0, vi tappar tålamodet (igen..) och 2-0 kommer nästan väntat.
Det är ändå bara en match bland alla andra, viktigt nu att få in Timashov, Molin tillbaka och gärna en ny back.
Timrå vinner mer på vår ineffektivitet och brist på tålamod än att dom är spelmässigt bättre.
1-0, vi tappar tålamodet (igen..) och 2-0 kommer nästan väntat.
Det är ändå bara en match bland alla andra, viktigt nu att få in Timashov, Molin tillbaka och gärna en ny back.
Timrå vinner mer på vår ineffektivitet och brist på tålamod än att dom är spelmässigt bättre.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Utmärkt förslag, borde ha införts för länge sen med tanke på alla nya regler som införs varje säsong.
Ger en extra dimension i spelet…
Ger en extra dimension i spelet…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Hur ska du göra nu då?
Deppa för att ditt Leksand torskar eller fira Brynäs förlust? Jobbigt läge, va?
Deppa för att ditt Leksand torskar eller fira Brynäs förlust? Jobbigt läge, va?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72: Sur torsk när vi gör en taktiskt sett bra match. Ineffektiviteten sänker oss med Rödins skott i stolpen och Scotts frilägesmiss. Mål där och vi tar iaf poäng. Och som vanligt har ett lag i vårt läge inget flyt med videorummet heller, kunde lika gärna dömts bort.
Viktig match på lördag för att få lite ro under uppehållet.
Viktig match på lördag för att få lite ro under uppehållet.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ingen orkar läsa hans svammel.
Det enda han är bra på är att kasta skit och raljera kring det lag han påstår sig supporta.
Det enda han är bra på är att kasta skit och raljera kring det lag han påstår sig supporta.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag står för att dom som jobbar med hockey inom föreningen, både på och utanför isen, är bättre lämpade att sköta jobbet än vad nån hackande, raljerande och skitkastande "supporter" är.
Oavsett hur mkt rätt eller fel dessa ansvariga gör eller har gjort.
Om du sen står för att du och andra sofftyckare skulle göra ett bättre jobb och att skitkastande och raljerande om det egna laget är ett bra sätt att stötta, så får du väl tycka det.
Oavsett hur mkt rätt eller fel dessa ansvariga gör eller har gjort.
Om du sen står för att du och andra sofftyckare skulle göra ett bättre jobb och att skitkastande och raljerande om det egna laget är ett bra sätt att stötta, så får du väl tycka det.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Inte alls.
Ditt Leksand spelar inte mot Timrå på lördag.
Timrå möter Brynäs, det lag vi andra supportar härinne…
Ditt Leksand spelar inte mot Timrå på lördag.
Timrå möter Brynäs, det lag vi andra supportar härinne…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Leksand spelar ju inte mot Timrå på lördag men du får väl hoppas på att dom tar poäng ändå...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Det kanske är lite skillnad på att gnälla på ett enstaka domslut i en match där man samtidigt kan tycka att domarna varit bra, och att som du och många andra gnällkärringar gör: kasta skit, raljera och uppträda allmänt omoget som supporter i princip 24/7.
Du har frågat mig vad jag tycker om ditt och vissa andras sätt att "kritisera"/supporta och du har fått mitt svar.
Om du inte gillar det svar du får så är det din business och inte min...
Du har frågat mig vad jag tycker om ditt och vissa andras sätt att "kritisera"/supporta och du har fått mitt svar.
Om du inte gillar det svar du får så är det din business och inte min...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: " oväntat att du försvarar den nuvarande tränaren. Det gör ju du alltid"
Jag försvarar alltid tränaren, oavsett vem det är, mot kritik som kommer från dig och andra självpåtagna sofftränare som själv aldrig tränat eller lett ett hockeylag öht och heller inte har den insyn och kunskap som krävs för att bedöma om en tränare har tagit ett bra eller dåligt beslut utifrån förutsättningarna.
"Enligt dig är ju det nuvarande Brynäs alltid den bästa versionen av Brynäs."
Sa han som alltid tycker att den nuvarande versionen alltid är den sämsta...
"Din ständiga käpphäst att kunniga yrkesmän alltid vet bäst, hur applicerar du det på ditt ständiga gnäll på domare?"
Din ständigt usla läsförståelse gör att du fortfarande inte fattar att jag aldrig har påstått att dom vet bäst, bara att dom vet bättre än du, jag och andra självpåtagna sofftyckare som tror sig veta bättre.
Jag gnäller inte alls ständigt på domarna, bara när jag tycker att dom dömt fel.
Och det går alldeles utmärkt att applicera samtidigt som jag kan tycka att dom är yrkesmän och inte några underdjur som aldrig borde göra nåt fel.
"1. Anser du att du kan göra ett bättre jobb själv?"
Inte alls.
Men du och andra sofftyckare verkar anse att ni skulle göra ett bättre jobb än ex Manner och våra sportchefer, med tanke på alla "goda råd" och "förslag" på åtgärder som florerar härinne kring saker man inte vet nånting om.
"2. Anser du inte att dom är kunniga yrkesmän?"
Självklart.
Du blir inte en kunnig elitdomare genom att sitta hemma i soffan och döma, som vi alla gör härinne emellanåt.
Jag försvarar alltid tränaren, oavsett vem det är, mot kritik som kommer från dig och andra självpåtagna sofftränare som själv aldrig tränat eller lett ett hockeylag öht och heller inte har den insyn och kunskap som krävs för att bedöma om en tränare har tagit ett bra eller dåligt beslut utifrån förutsättningarna.
"Enligt dig är ju det nuvarande Brynäs alltid den bästa versionen av Brynäs."
Sa han som alltid tycker att den nuvarande versionen alltid är den sämsta...
"Din ständiga käpphäst att kunniga yrkesmän alltid vet bäst, hur applicerar du det på ditt ständiga gnäll på domare?"
Din ständigt usla läsförståelse gör att du fortfarande inte fattar att jag aldrig har påstått att dom vet bäst, bara att dom vet bättre än du, jag och andra självpåtagna sofftyckare som tror sig veta bättre.
Jag gnäller inte alls ständigt på domarna, bara när jag tycker att dom dömt fel.
Och det går alldeles utmärkt att applicera samtidigt som jag kan tycka att dom är yrkesmän och inte några underdjur som aldrig borde göra nåt fel.
"1. Anser du att du kan göra ett bättre jobb själv?"
Inte alls.
Men du och andra sofftyckare verkar anse att ni skulle göra ett bättre jobb än ex Manner och våra sportchefer, med tanke på alla "goda råd" och "förslag" på åtgärder som florerar härinne kring saker man inte vet nånting om.
"2. Anser du inte att dom är kunniga yrkesmän?"
Självklart.
Du blir inte en kunnig elitdomare genom att sitta hemma i soffan och döma, som vi alla gör härinne emellanåt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stenis: Manner har dessutom bara varit här i en kvarts säsong med allt vad det innbebär i form av ex kännedom och insikt när det gäller motståndet och hur spelet ser ut i SHL i förhållande till det han varit van med i FM-liiga, så vi kanske borde vänta med att dra alltför stora slutsatser av hans insats så här långt jämfört med vad Bulan lyckades åstadkomma.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Samtidigt är det alltid en delikat avvägning mot extremt kontringsvassa lag som OIK när det gäller hur mkt hängslen och livrem man ska för att samtidigt inte hämma det offensiva spelet och som ändå måste finnas för att kunna skapa chanser.
Igår är det mest vår ineffektivitet som avgör, det antal farliga spelvändningar vi åker på bör ändå anses normala sas i förhållande till det spelmässiga övertag vi hade över 60 minuter.
Plus två korkade tvåor av Eklind och den petiga tvåan på Kvist som blir väldigt avgörande.
Som Rodrigo(?) klokt sagt: ibland torskar man matcher där man borde vunnit och vice versa.
Växjö borta borde nästan passa oss bättre om man ser till hur vi lyckats borta mot en del andra topplag…
Igår är det mest vår ineffektivitet som avgör, det antal farliga spelvändningar vi åker på bör ändå anses normala sas i förhållande till det spelmässiga övertag vi hade över 60 minuter.
Plus två korkade tvåor av Eklind och den petiga tvåan på Kvist som blir väldigt avgörande.
Som Rodrigo(?) klokt sagt: ibland torskar man matcher där man borde vunnit och vice versa.
Växjö borta borde nästan passa oss bättre om man ser till hur vi lyckats borta mot en del andra topplag…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: "Va fan är det hos dig som gör dig till ”riktig” Brynäsare?"
Jag kastar inte skit på det lag jag påstår mig supporta, som munkas, mylingen och en del andra gör härinne och som jag personligen inte klassar som riktiga brynäsare.
Jag låter inte som en överengagerad och adrenalinstinn 11-åring när vi förlorat och det går dåligt och jag försvinner heller inte härifrån när vi vunnit och det går bra.
Tja, det är väl i huvudsak dessa två uppträdanden som i min personliga bok definierar vad som INTE är en riktig brynässupporter.
Vad bidrar du själv med då, förutom att verka hålla med om att skitkastande och förlöjligande av det lag/spelare/ledare man påstår sig supporta är det samma som att vara en riktig brynässupporter?
Jag kastar inte skit på det lag jag påstår mig supporta, som munkas, mylingen och en del andra gör härinne och som jag personligen inte klassar som riktiga brynäsare.
Jag låter inte som en överengagerad och adrenalinstinn 11-åring när vi förlorat och det går dåligt och jag försvinner heller inte härifrån när vi vunnit och det går bra.
Tja, det är väl i huvudsak dessa två uppträdanden som i min personliga bok definierar vad som INTE är en riktig brynässupporter.
Vad bidrar du själv med då, förutom att verka hålla med om att skitkastande och förlöjligande av det lag/spelare/ledare man påstår sig supporta är det samma som att vara en riktig brynässupporter?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Tröja nr 2. Stabil och klassisk back som alltid gjorde sitt jobb i försvaret.
Märktes inte så mkt i sina aktioner jämfört med mer flashiga spelare som Virus, Lars-Göran, Tord, Wickberg osv. Nåt som iofs brukar utmärka riktigt bra spelare som typ Lidas osv.
Som L-G säger: tröjan borde ha hissats i taket för länge sen, men förhoppningsvis blir det bättre sent än aldrig...
Märktes inte så mkt i sina aktioner jämfört med mer flashiga spelare som Virus, Lars-Göran, Tord, Wickberg osv. Nåt som iofs brukar utmärka riktigt bra spelare som typ Lidas osv.
Som L-G säger: tröjan borde ha hissats i taket för länge sen, men förhoppningsvis blir det bättre sent än aldrig...
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Birger har knappt styrfart och duttar till en spelare i obalans.
Är det damhockeyregler helt plötsligt?
Är det damhockeyregler helt plötsligt?
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Bra hockeyöga där. Inget mer slarv och pucktapp uppe i banan nu så att tjeckbröderna får chansen att kontra på oss.
Dom är kvar i matchen pga Sallinens pucktapp i mittzon och Eklind korkade tvåa bakom deras kasse.
Usch, gillar inte OIK, seriens halaste lag...
Dom är kvar i matchen pga Sallinens pucktapp i mittzon och Eklind korkade tvåa bakom deras kasse.
Usch, gillar inte OIK, seriens halaste lag...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Ja, jag erkänner att jag gjort bort mig när jag påstått att du uttryckligen sagt att DU själv skulle kunna göra ett bättre jobb än Alcen. Det har du aldrig sagt, jag övertolkade dig lite där.
Däremot så sa du så här:
"tror att många som skriver härinne hade lyckats bättre än Alcén, att värva någon som kunnat gå in och hjälpa BIF direkt.."
Nåt som ändå inte ändrar på min huvudsakliga poäng: vare sig du, jag eller nån annan härinne skulle lyckas bättre än Alcen.
Jag kan dessutom upplysa dig om att ingen moderator har nån som helst möjlighet att ändra texten i ett inlägg som nån annan skribent har skrivit, om du är orolig för att nåt sånt har skett.
Däremot så sa du så här:
"tror att många som skriver härinne hade lyckats bättre än Alcén, att värva någon som kunnat gå in och hjälpa BIF direkt.."
Nåt som ändå inte ändrar på min huvudsakliga poäng: vare sig du, jag eller nån annan härinne skulle lyckas bättre än Alcen.
Jag kan dessutom upplysa dig om att ingen moderator har nån som helst möjlighet att ändra texten i ett inlägg som nån annan skribent har skrivit, om du är orolig för att nåt sånt har skett.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Frågan är väl om Thomas verkligen måste ha misslyckats i Leksand?
Hård konkurrens, dom har gått bra och vill kanske inte ha en förmodat dyr spelare som bänknötare?
Han själv kan ju heller inte vara nöjd med läget, oavsett vad som är anledningen till att han verkar sitta i frysboxen. Känns som en bra ersättare till Nyberg på en enligt insatta bedömare tunn spelarmarknad.
Hård konkurrens, dom har gått bra och vill kanske inte ha en förmodat dyr spelare som bänknötare?
Han själv kan ju heller inte vara nöjd med läget, oavsett vad som är anledningen till att han verkar sitta i frysboxen. Känns som en bra ersättare till Nyberg på en enligt insatta bedömare tunn spelarmarknad.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz: Ja, alt ett supplyship som servar oljeplattformar på bl.a Nordsjön.
Nån isbrytare är det iaf inte. Har själv jobbat som telegrafist både på isbrytare och bostadsplattform på Nordsjön, så jag vet vad jag talar om.
Även i den här frågan…. 👊😉
Nån isbrytare är det iaf inte. Har själv jobbat som telegrafist både på isbrytare och bostadsplattform på Nordsjön, så jag vet vad jag talar om.
Även i den här frågan…. 👊😉
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Nä, jag är inte så imponerad av dig som självpåtagen överhöghet när du på allvar verkligen tror att du skulle göra ett bättre jobb än Alcen.
Sånt trams skrattar jag mest åt.
Du blir upprörd och förvånad när nån på ett debattforum ifrågasätter det du påstår. Intressant.
Under nazismen blev många fängslade och avrättade för att dom opponerade sig och ifrågasatte det som Hitler och hans anhang stod för.
Av detta drar jag den logiska slutsatsen att du och Hitler känns lite som samma andas barn: båda ogillar att få sina påstående/åsikter ifrågasatta.
Apropå Tyskland och 30-talet som du jämför med och refererar till…
Sånt trams skrattar jag mest åt.
Du blir upprörd och förvånad när nån på ett debattforum ifrågasätter det du påstår. Intressant.
Under nazismen blev många fängslade och avrättade för att dom opponerade sig och ifrågasatte det som Hitler och hans anhang stod för.
Av detta drar jag den logiska slutsatsen att du och Hitler känns lite som samma andas barn: båda ogillar att få sina påstående/åsikter ifrågasatta.
Apropå Tyskland och 30-talet som du jämför med och refererar till…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Håller med.
Men nu diskuterar vi ju bara vad en random skribent härinne uttryckligen har påstått: att hen själv skulle göra ett bättre jobb än Alcen.
Och det tycker iaf jag är ett jävligt lustigt och skrattretande påstående.
Sen kan jag inte göra så mkt åt om det finns dom som tycker att det låter sannolikt och vettigt.
Men nu diskuterar vi ju bara vad en random skribent härinne uttryckligen har påstått: att hen själv skulle göra ett bättre jobb än Alcen.
Och det tycker iaf jag är ett jävligt lustigt och skrattretande påstående.
Sen kan jag inte göra så mkt åt om det finns dom som tycker att det låter sannolikt och vettigt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: För att inte tala om alla OERHÖRT erfarna soffsportchefer som sitter och bygger/bygger om detta lag varannan dag, utifrån om man vunnit en match eller förlorat....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: "men vad vet jag, jag är bara en soffcoach"
Precis. Det är kontentan av det jag själv kommit fram till: du och jag är bara soffcoacher som borde överlåta värvandet till personer som är mer kunniga och erfarna.
Anledningen till att du och jag bara är soffcoacher och inte sportchef eller tränare i nåt SHL-lag är nog just att vi bara är soffcoacher som TROR att vi skulle sköta jobbet bättre än Alcen osv.
Precis. Det är kontentan av det jag själv kommit fram till: du och jag är bara soffcoacher som borde överlåta värvandet till personer som är mer kunniga och erfarna.
Anledningen till att du och jag bara är soffcoacher och inte sportchef eller tränare i nåt SHL-lag är nog just att vi bara är soffcoacher som TROR att vi skulle sköta jobbet bättre än Alcen osv.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: "tror att många som skriver härinne hade lyckats bättre än Alcén, att värva någon som kunnat gå in och hjälpa BIF direkt."
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ledsen, men nåt mer underbyggt svar än det kan jag inte komma på....
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ledsen, men nåt mer underbyggt svar än det kan jag inte komma på....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Jag är en random hobbytyckare som tycker och tror att sportcheferna i resp SHL-lag är bättre lämpade att bedöma vilka spelare som är solida värvningar och passar bäst in i det lag man försöker bygga, jämfört med hur jag själv och andra oinsatta hobbytyckare på HS bedömer en sån sak.
Herregud spolaskitsn... förlåt spolaisen, vem fan tror DU att du är egentligen?
Herregud spolaskitsn... förlåt spolaisen, vem fan tror DU att du är egentligen?
+ 1
Föregående · 83 · Nästa
Äntligen!👊😀👍