Historik
1 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Fan va kul att Challe B den stjärnan ger MoDos silly 1 av 5 poäng. Håller faktiskt med och dem pratar om att det blir svårt för hinken nu att lyfta in spets då allt redan är taget på den här sidan pölen. Blir väl 2 ECHL lirare som kommer hit gör totalt 16 matcher 2+3 och försvinner innan jul och så står vi där med Larsson - EJK - Måns som förstakedjan och junisarna i andra. Heja hinken, men vi kommer iallafall ha pengar på banken!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: problemet ligger ju i att vi hittills inte har en enda ledande (spelmässigt) spelare på forwardsidan. Blir svårt för juniorer, oavsett hur bra de är, att leda lagets offensiv.
Tycker det ser extremt spännande och bra ut med Elton och Milan men de kan ju inte vara tänkta att leda laget. Hade absolut kunnat se Milan som forward/center i andrakedjan och Elton som forward i förstakedjan men då gäller det att de har riktigt bra och rutinerade spelare med sig.
Emil Larsson skulle kunna täcka upp på ena kanten för exempelvis Milan men en ledande center för förstakedjan och två rutinerade och framförallt poängproducerande ytterforwards måste ju komma in. Hur Hinken ska lösa det vet jag inte, exempelvis Tyler Vesel, Nolan Stevens och Emil Alba hade varit en perfekt trio in, men ingen sådan finns i dagsläget på marknaden för det snålades (antar jag eller så är MoDo inte tillräckligt attraktivt). Att söka på nordamerikanska marknaden är väl vad som återstår men alla vet ju hur det kan gå
Tycker det ser extremt spännande och bra ut med Elton och Milan men de kan ju inte vara tänkta att leda laget. Hade absolut kunnat se Milan som forward/center i andrakedjan och Elton som forward i förstakedjan men då gäller det att de har riktigt bra och rutinerade spelare med sig.
Emil Larsson skulle kunna täcka upp på ena kanten för exempelvis Milan men en ledande center för förstakedjan och två rutinerade och framförallt poängproducerande ytterforwards måste ju komma in. Hur Hinken ska lösa det vet jag inte, exempelvis Tyler Vesel, Nolan Stevens och Emil Alba hade varit en perfekt trio in, men ingen sådan finns i dagsläget på marknaden för det snålades (antar jag eller så är MoDo inte tillräckligt attraktivt). Att söka på nordamerikanska marknaden är väl vad som återstår men alla vet ju hur det kan gå
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Med vår budget vore det fan ett brutalt misslyckande att hamna utanför topp-6. Men antar att det som vanligt blir en överkorrigering, vi insåg att hamna topp-1 från förra året var för svårt och istället för att säga topp-3 så blir målet att inte spela i hockeyettan nästa år!
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Är snarare mer orolig om Hansson tror det blir en bra värvning än om han skulle säga att den är dålig. Men vi får hoppas verkar spännande med tanke på att han är aningen för bra för ECHL och då brukar absoluta toppspelare i ECHL ofta leverera riktigt bra i HA.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Inget Hinken 🪣 som sommarpratare i år. Hade velat höra han prata ut om den psykiska misshandel Bad Brett utsatt han för under våren!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Utifrån intervjun tycker jag det låter som Tarun Fizer (center) kommer komma in sen att Alba är huvudspåret för ena vingen plus att vi ska ha en till forward. Jag hoppas att man hittar pengarna för att låta Fitzgerald komma in i november också.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: jo det håller jag med om. Det har gått rätt pissigt för oss senaste åren när man äntligen trodde ökenvandringen var över så börjar den helt plötsligt om. Hinken är inte dålig på sitt jobb och inte heller en dålig människa och förtjänar inte vad vissa skriver om honom här. Men till slut måste man testa gå en annan väg när saker och ting inte fungerar längre.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: utifrån ren ekonomi, arena och fans så borde ju MoDo helt klart vara ett SHL lag annat är egentligen ett misslyckande. Säger inte att det finns någon som sitter och väntar på ett telefonsamtal men BB har ändå en poäng med sin lista. Det går lite under radarn för MoDos del men bara HV71 har väl gjort ett sämre jobb utifrån förutsättningarna senaste 3 åren. Däremot har de ju varit bra när det gäller som mest så kanske är det MoDo som det gått sämst för.
Har inget problem med hinken han verkar vara en toppen person och tittar man när vi gick upp gjorde han ett riktigt superjobb. Men någonstans när vi åkt ut, inte tagit oss upp igen och det bara blivit pannkaka av allt kanske man borde ömsa skinn och ta nya tag.
Håller med om att det inte är jättelätt att ta sig upp igen på första försöket, men misslyckandet ligger i hur det gång på gång skiter sig när det gäller i princip allt. Att jämföra med Oskarshamn som väldigt tydligt är en hockeyallsvensk klubb utifrån precis alla parametrar som finns är helt inte relevant.
Har inget problem med hinken han verkar vara en toppen person och tittar man när vi gick upp gjorde han ett riktigt superjobb. Men någonstans när vi åkt ut, inte tagit oss upp igen och det bara blivit pannkaka av allt kanske man borde ömsa skinn och ta nya tag.
Håller med om att det inte är jättelätt att ta sig upp igen på första försöket, men misslyckandet ligger i hur det gång på gång skiter sig när det gäller i princip allt. Att jämföra med Oskarshamn som väldigt tydligt är en hockeyallsvensk klubb utifrån precis alla parametrar som finns är helt inte relevant.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det är fascinerande att se hur vår kära ledning med 🪣 o spetsen konsekvent lyckas överkorrigera. Först ett lag med överbetalda primadonner som hade kunnat vinna SM-guld i konståkning men knappast i hockey, då ingen ville ta en närkamp. Nu bygger man i stället en bataljon av brunkare som kommer mosa motståndarna längs sargerna men antagligen riskerar att se pucken som en oväntad överraskning varje gång de får den på bladet. Några klapp-klapp mål i vinter är nog bara att glömma.
Varför inte testa den kontroversiella idén att bygga ett lag med spelare som både kan tacklas och passa pucken?
Därtill tror jag att någon av forwardsen som spelar för Colorado Eagles är klara, osannolikt är det men hoppas för namnet skull på Ivan IVAN Ivan.
Varför inte testa den kontroversiella idén att bygga ett lag med spelare som både kan tacklas och passa pucken?
Därtill tror jag att någon av forwardsen som spelar för Colorado Eagles är klara, osannolikt är det men hoppas för namnet skull på Ivan IVAN Ivan.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: eftersom det bara är förstakedjan kvar att värva så måste ju Alba och Bourke vara tänkt dit om de är på tapeten, eller vad tror du? Vet att alla sagt tidigare sitt lugn i båten hinken har stora saker på gång men har svårt att se det.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sven Tuta: Man får nog titta sig själv i spegeln också, säger inte att hinken gör ett bra arbete och är val kanske anledningen till att vi hamnat där vi hamnat. Men jag förstår alla spelare som väljer andra klubbar, MoDo är tyvärr ingen attraktiv plats att spela på i dagsläget. Titta bara på lagen från de senaste två säsongerna. Förutom juniorer/ väldigt unga spelare så har varenda spelare underpresterat det grövsta och sänkt sitt marknadsvärde genom att spela i MoDo. Så tror inte Hinken har speciellt många alternativ vilket gör att hans jobb inte blir lätt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Enligt Expressen så verkar det som MoDo vill värva Troy Bourke och Emil Alba. Därtill ingen Wernblom som är klar för fortsättning i TPS. Börjar hålla med folk som tippar AIK, BIK, SSK och Leksand i topp, och MoDo och Kalmar strax utanför.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Trilske: På forwardsidan har vi alltså tappat topp 4 poängplockare från förra säsongen inklusive att Fitz verkar vara körd, så topp 5 spelare i poäng per match. Ersättningen är alltså EJK som jag tycker ska bli kul att se och bra att få in i laget, men vafan?!? Kan ju påriktigt bli play-in till slutspelet och vi bör nog vara glada över en kvartsfinalsplats som det ser ut just nu.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Tror helt ärligt hinken har gått bet på ganska många vid dehär laget, gissar: Plato, Stakkestad, Stevens, Véronneau, kanske även Souch och Vesel.
Börjar bli lite jobbigt tror det blir en trist säsong förutom junisarna. Det som gör det ännu jobbigare är att både Hermansson och lill-Susse antagligen kommer gå till SHL inför säsongen 27/28 kommer göra riktigt ont att se Sundström i en annan SHL klubb med tanke på farsan
Börjar bli lite jobbigt tror det blir en trist säsong förutom junisarna. Det som gör det ännu jobbigare är att både Hermansson och lill-Susse antagligen kommer gå till SHL inför säsongen 27/28 kommer göra riktigt ont att se Sundström i en annan SHL klubb med tanke på farsan
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
grimiss: Tror dock att vi måste ta in Fitz, finns inga beprövade centrar lediga och vi ska väl ha in tre forwards och där måste två kunna spela center. Om alla tre forwards blir chansningar från Nordamerika så lär 1 eller 2 inte funka dvs typ som Swetlikoff eller värre. Det funkar inte om det blir så, Fitz måste därför in då Stevens är klar för SSK nu.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Sa inte hinken att de ska köra med 14 forwards, enligt EP är det bara 10 forwards signade just nu vilket borde innebära att 4 forwards ska in. Sen kan det ju absolut bli så att en av dem är Måns.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Jag kan förstå Miltons inställning och tycker han gör rätt. Det var bra av han att stanna i MoDo en säsong och få ett riktigt bra år i hockeyallsvenskan, men nu är han för bra och behöver möta bättre spelare för att utvecklas, hoppas han får mycket speltid i Brynäs.
Sen så vinner inte Brynäs något på detta förutom att de får en hyfsat bra SHL spelare i en säsong. NHL-pengarna är redan utdelade och alla vet att Milton har ett stort MoDo hjärta. Han kommer säkert inte bli en sådan ”storstjärna” i NHL så att han inte kommer tillbaks och avslutar sin karriär i Sverige. Därav kan vi förhoppningsvis bygga ett lag kring han om 10-12 år när han kommer tillbaks till MoDo. Sen är det såklart alltid trist, men sånt är livet i HA, hoppas vi kan lämna det bakom oss snart. Vem vet kanske kan vi återigen få byta plats med ett visst Gävlelag, hade inte det varit trevligt? Och denna gång slippa betala en fallskärm på 5 miljoner eller vad det var
Sen så vinner inte Brynäs något på detta förutom att de får en hyfsat bra SHL spelare i en säsong. NHL-pengarna är redan utdelade och alla vet att Milton har ett stort MoDo hjärta. Han kommer säkert inte bli en sådan ”storstjärna” i NHL så att han inte kommer tillbaks och avslutar sin karriär i Sverige. Därav kan vi förhoppningsvis bygga ett lag kring han om 10-12 år när han kommer tillbaks till MoDo. Sen är det såklart alltid trist, men sånt är livet i HA, hoppas vi kan lämna det bakom oss snart. Vem vet kanske kan vi återigen få byta plats med ett visst Gävlelag, hade inte det varit trevligt? Och denna gång slippa betala en fallskärm på 5 miljoner eller vad det var
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Ja precis, bara synd att det inte satsas mer när vi har så fina talanger i truppen som är billiga jämfört med en äldre spelare. Det är ju inte säkert att det händer igen inom snar framtid att vi har två så framstående samtidigt, men vem vet kanske kommer hinken göra en våren 2023 igen med värvning av 4 riktigt bra spelare
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Tror inte det kommer komma in så mycket nytt tyvärr. När Yoon är presenterad så kommer backuppsättningen vara klar antagligen blir det:
Rosen - Berglund
Wahlberg - Berg
Hallin - Yoon
+ Norsken och Öberg
Forwardsidan kommer nog bli (hinken sa 14 forwards):
X(nordamerikan eller Måns)- Fitzgerald/X - Andersson
Emil Larsson/X - X - Hermansson
EJK - Caderoth - Mattsson
OP - Bjersa - Ohlsson
+ Falkenhäll, Sundström
Ser hyfsat ut beroende på hur det blir med allt. Tror det blir 3 till 1 nya till beroende på hur det blir med Fitz och Måns. Om båda signar blir det bara en forward till
Rosen - Berglund
Wahlberg - Berg
Hallin - Yoon
+ Norsken och Öberg
Forwardsidan kommer nog bli (hinken sa 14 forwards):
X(nordamerikan eller Måns)- Fitzgerald/X - Andersson
Emil Larsson/X - X - Hermansson
EJK - Caderoth - Mattsson
OP - Bjersa - Ohlsson
+ Falkenhäll, Sundström
Ser hyfsat ut beroende på hur det blir med allt. Tror det blir 3 till 1 nya till beroende på hur det blir med Fitz och Måns. Om båda signar blir det bara en forward till
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Ska vi skita i att satsa mot SHL för att ekonomin blev körd i botten när Widebro inte var VD i ett halvår? Satt Kedén bara och drack bärs eller hur kan det blivit så?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Står på Expressen att Bernhardt hade gått i taket när han hade nåtts av ryktena kring AIK. Agenten är skitsur och dementerar allt! Dock verkar det som att han blir kvar i LHC till minst en bit in på hösten så inget MoDo heller för Bernie
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: anledningen till att vi inte fått in så många nyförvärv är nog som du säger att det finns många före oss. Tror inte Hinken ligger och pillar sig i naveln direkt, att det inte har flugit in massa namn i laguppställningen känns faktiskt bra på ett sätt. De blir nog mer lagbyggande och mindre ”vi ska ha in stora namn” som var misstaget förra året.
Men långtråkigt dessvärre, en riktig sillybomb hade inte varit helt fel här och nu. Enda som oroar är väl att den beprövade spetsen dvs spelare som bevisat sig i HA eller SHL börjar ta slut. Hade känt skönt om iallafall 1 av de två centrar som ska in hade varit en sådan. Ytterforwards som kan göra poäng finns det gott om, detsamma gäller backar som kan göra det bra i 3e paret, så vara oroad över att laget har få backar tycker jag inte man ska vara.
Men långtråkigt dessvärre, en riktig sillybomb hade inte varit helt fel här och nu. Enda som oroar är väl att den beprövade spetsen dvs spelare som bevisat sig i HA eller SHL börjar ta slut. Hade känt skönt om iallafall 1 av de två centrar som ska in hade varit en sådan. Ytterforwards som kan göra poäng finns det gott om, detsamma gäller backar som kan göra det bra i 3e paret, så vara oroad över att laget har få backar tycker jag inte man ska vara.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Hockeynews ställer upp MoDo såhär:
(Måns) - Fitz - X
(Larsson) - X - Hermansson
L Andersson - Caderoth - Mattsson
Op - Bjersa - Ohlsson
Extra: Sundström, Falkenhäll, Öberg, Ma gästrin
Rosen - Berg
X - Berglund
Wahlberg - Hallin
Extra: norsken
Tycker inte det ser jättesexigt ut. Kanske med Måns ut och en riktigt bra andecenter och ytterforwards k första. Backparen antar jag inte är formerade utifrån hur MoDo tänker spela men sista backparet ser lite bräckligt ut
(Måns) - Fitz - X
(Larsson) - X - Hermansson
L Andersson - Caderoth - Mattsson
Op - Bjersa - Ohlsson
Extra: Sundström, Falkenhäll, Öberg, Ma gästrin
Rosen - Berg
X - Berglund
Wahlberg - Hallin
Extra: norsken
Tycker inte det ser jättesexigt ut. Kanske med Måns ut och en riktigt bra andecenter och ytterforwards k första. Backparen antar jag inte är formerade utifrån hur MoDo tänker spela men sista backparet ser lite bräckligt ut
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Helt sjukt om man släpper Larsson och Andersson. Då ska egentligen 5 toppforwards in i truppen och hinken verkar inte vilja betala vad som krävs för någon av dem. Blir väl 3 st fjärdekedjor inklusive juniorkedja nästa säsong
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Både Stevens och Véronneau vore klassvärvningar, ser gärna en centersida med Stevens, Fitz, Caderoth och Bjersa. Sen skrev han att Bernhardt troligtvis är körd, kanske att han kan komma i typ november om han inte håller sig kvar i LHC, kanske det hinken håller öppet för med att bara värva in en back till? Dock skrev han att allsvenskan känns som en bra bit bort. Undra vilka nordamerikanerna är
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
pdy: Hade varit HAs bästa värvning, Kovacs kan slänga sig i väggen. Tänk om hinken kanske är lite finurlig, låtsas värvar så vi har backparen
Hallin - Berg
Rosén - Yoon
Wahlberg - Berglund
Extra: Norsken
Men när ”chansen kommer” (Hinken har hela tiden vetat om att det kommer bli så) att värva Bernhardt vet att han det spikat kommer mer pengar i bössan och pang säger det och Bernhardt har vunnit målligan i HA slutspelet 2027 och vi möter Färjestad borta hösten 27
Hallin - Berg
Rosén - Yoon
Wahlberg - Berglund
Extra: Norsken
Men när ”chansen kommer” (Hinken har hela tiden vetat om att det kommer bli så) att värva Bernhardt vet att han det spikat kommer mer pengar i bössan och pang säger det och Bernhardt har vunnit målligan i HA slutspelet 2027 och vi möter Färjestad borta hösten 27
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Shinimin ska vara klar för Linköping, känns kanske inte som något vi hade behövt ändå
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Att säga att kravställan ska upp är helt oväsentligt. Ord är bara ord tills man gör något åt det, en hög kravställan över tid är extremt jobbig, dvs hög intensitet på träningarna, äta och sova på ett sätt som maximerar möjligheterna på isen. Samtidigt som tränarna måste nå ut till gruppen på ett bra sätt och kunna vrida och vända beroende på spelartrupp.
Hoppas hinken själv har bestämt sig för att jobba arslet av sig, sen gäller det att de ledande spelarna också bestämmer sig för att inte lata sig en sekund. Men låter absolut bra och känner något typ av hopp efter förra årets mörker.
Intressant med att ändra spelsystem helt, vet inte om det är bra eller dålig, antar att Karlberg tar med sig det som det de körde i Färjestad vilket har fungerat sådär trots bra spelartrupp. Men han kanske tar med sig det bra och lämnar det dåliga. Oavsett vad blir intressant att se!
Hoppas hinken själv har bestämt sig för att jobba arslet av sig, sen gäller det att de ledande spelarna också bestämmer sig för att inte lata sig en sekund. Men låter absolut bra och känner något typ av hopp efter förra årets mörker.
Intressant med att ändra spelsystem helt, vet inte om det är bra eller dålig, antar att Karlberg tar med sig det som det de körde i Färjestad vilket har fungerat sådär trots bra spelartrupp. Men han kanske tar med sig det bra och lämnar det dåliga. Oavsett vad blir intressant att se!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Den utländska backen är antagligen Teräveinen, nordamerikanen kan va vem som helst. SHL spelaren kan väl vara Veronneau, Stevens eller Alba.
Tråkigt att Expressen skrev att Bernhardt kommer spela i LHC till hösten och att Stakkestad antagligen inte hamnar i MoDo.
Tråkigt att Expressen skrev att Bernhardt kommer spela i LHC till hösten och att Stakkestad antagligen inte hamnar i MoDo.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
dempa: Lundberg fyller också 36 iår och har spelat 12 matcher på två år. Tror inte hinken skulle vilja göra den värvningen
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Viskarn: Kanske, dock är det viktigaste att få in ledande toppbackar. Lite som SAIK ha en riktigt bra spets som ett tydligt system där alla köper in på sina roller så brukar det funka, lite kul med platser åt juniorer och skulle det inte funka kan man alltid hitta en 5-6 back, det svåra är bara att hitta toppbackarna. Förra året hade Modo 6 stycken backar för ett tredjepar när man gick in i säsongen. Nu är ändå Berg bra, Wahlberg spännande och förhoppningsvis en något bättre Berglund när han läkt ihop. Om man då kan sätta värvningarna av topp två backarna så borde det vara lugnt. För övrigt säger de på rinkside att Åke Stakkestad ”skriker MoDo” han hade suttit och käkat med vår nya coach :) hoppas för övrigt fortfarande på Bernhardt, Teraväinen låter också spännande. Rinkside föreslog Komarek som andrecenter vettefan vad jag tycker om det. Hoppas fortfarande på en centersida med Fitz och stevens
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Leksands agerande är bara oansvarigt. Deras satsning är som att de vill till SHL annars så får det vara dvs konkurs. Tycker det känns lite som en riktig dålig förlorare som säger att om jag inte vinner så spelar jag inte. De skulle bli rätt jävla tråkigt i HA om typ Örebro åker ur SHL nästa år, AIK går upp och Leksand går i konken… då kan man nästan lägga ner skiten.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Äsch är väl bara MoDo som någonsin haft problem med att ha ett för bra lag. Alla andra föreningar brukar ju spela rätt bra ändå, bara bortförklaringar
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Ja alltså som det ser ut just nu med tanke på AIKs lagbygge, (och bara gud vet hur den pajasföreningen lyckats få till ett sådant lag, de borde ha gått i konkurs för länge länge sedan, ända anledningen till att de finns kvar är att varumärket är stort) är nästa säsong ganska körd, speciellt om AIK får in Kovacs, Fitz och Theocharidis. Då kan man lika gärna bara låta Milan och Elton driva laget och hoppas på att de stannar en säsong till efter denna, vilket i ärlighetens namn inte ser speciellt troligt ut.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Ser lite svagt ut med tanke på vår budget, tror Caderoth är cementerad som center i tredje, skulle kännas spännande med detta lag:
1:a Larsson - Fitz/Nolan Stevens - Hawel/Alba
2:a Linus Nässen/Plato/Andersson - John Stevens/Stakkestad - Hermansson
3:a Måns - Caderoth - Mattsson
4:a Ohlsson - Bjersa - OP
Extra: Falkenhäll och Lill-Susse
Tror att om vi får en Stevens så är chanserna ganska bra för båda, detsamma gäller Plato och Stakkestad även om chanserna för att de ska påverka varandra är något mindre. Tror det är det vi väntar på med Fitz handlar mest om Stevens ska tacka ja eller inte. Sen blir det nog en av Alba eller Hawel. Tredje och fjärde blir mindre spelförande mer fysisk och jobbig att möta. Utifrån detta borde det finns pengar för en hyfsad backsida också.
1:a Larsson - Fitz/Nolan Stevens - Hawel/Alba
2:a Linus Nässen/Plato/Andersson - John Stevens/Stakkestad - Hermansson
3:a Måns - Caderoth - Mattsson
4:a Ohlsson - Bjersa - OP
Extra: Falkenhäll och Lill-Susse
Tror att om vi får en Stevens så är chanserna ganska bra för båda, detsamma gäller Plato och Stakkestad även om chanserna för att de ska påverka varandra är något mindre. Tror det är det vi väntar på med Fitz handlar mest om Stevens ska tacka ja eller inte. Sen blir det nog en av Alba eller Hawel. Tredje och fjärde blir mindre spelförande mer fysisk och jobbig att möta. Utifrån detta borde det finns pengar för en hyfsad backsida också.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
HN skriver om nio ganska intressanta namn: Nolan Steven och hans bror John Stevens, Max Veronneau, Emil Alba, Linus Nässen, Linus Weissbach, Duon Stakkestad och Plato och därtill Liam Hawel. Alla låter intressanta
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Att gå in med Falkenhäll som ordinarie känns vanskligt han är spännande och borde få chansen men kanske inte som tänkt ordinarie. Låt Andersson gå och sätt C:et på Larsson och säg till han att sätta en ny frisk kultur i laget. Hoppas på något som
Alba - X/Fitz - Hermansson
Larsson - X - X
Måns - Caderoth - X
OP - Bjersa - Ohlsson
Falkenhäll/Milan
Sen är ju fortfarande det viktigaste backarna, alla måste vara bättre än hela backsidan vi gick in med förra året för att chanserna ska finnas där. Hoppas på något sånt här med tillägges att Berglund ska ha ett extremt litet utrymme för dålig attityd/klappkast spel:
X - X
Wahlberg - Berg
X - Berglund
Hallin
Alba - X/Fitz - Hermansson
Larsson - X - X
Måns - Caderoth - X
OP - Bjersa - Ohlsson
Falkenhäll/Milan
Sen är ju fortfarande det viktigaste backarna, alla måste vara bättre än hela backsidan vi gick in med förra året för att chanserna ska finnas där. Hoppas på något sånt här med tillägges att Berglund ska ha ett extremt litet utrymme för dålig attityd/klappkast spel:
X - X
Wahlberg - Berg
X - Berglund
Hallin
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Utbildningen inom exempelvis teknisk fysik men även många andra liknade program visar ju ofta på att en person kan förstå väldigt komplexa koncept, komma ihåg och använda sig utav dessa. Detta i en hög hastighet, förstår vad du menar med att ”mycket plugg leder till bra resultat” vilket ofta stämmer men är absolut inte alltid fallet utifrån min erfarenhet av att läsa denna utbildning. Man märker också ganska snabbtvilka som kan lära sig att upprepa saker de läst och de som faktiskt har en djupare förståelse, självklart kan en sådan person klara utbildningen men kanske får det svårare senare.
Huruvida om det skulle hjälpa i en sportchefsposition bör tvivel finnas. I andra delar av klubben kan det absolut vara en fördel, men för just en sportchef är hockeykunnandet viktigast, det får man utifrån erfarenhet av just hockey, sen skulle en person som har färdigheterna som kan fås genom en utbildning i ex Teknisk Fysik som är lika hockeykunnig som en person som inte har dessa färdigheter antagligen göra ett bättre jobb.
Huruvida om det skulle hjälpa i en sportchefsposition bör tvivel finnas. I andra delar av klubben kan det absolut vara en fördel, men för just en sportchef är hockeykunnandet viktigast, det får man utifrån erfarenhet av just hockey, sen skulle en person som har färdigheterna som kan fås genom en utbildning i ex Teknisk Fysik som är lika hockeykunnig som en person som inte har dessa färdigheter antagligen göra ett bättre jobb.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Någon som kan se ÖAs lista?? Börjar blir orolig. Vet att de vill sänka kravställan men vore ju tråkigt om målet bara är att hålla sig kvar i HA
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag förstår inte riktigt hur vi inte kan ha några rykten kring namn som ska in överhuvudtaget, fattar att ”allting måste falla på plats” dvs hur en spelares val kan täppa igen en plats för en annan som leder till att denne spelare tvingas välja ett annat lag osv. Men är det inte lite konstigt att det inte ens läckt ut namn som MoDo tittar på? Oroar mig lite över detta, känns som alla riktigt bra namn börjar försvinna från marknaden och hinken måste ändå ha in ett gäng ”toppspelare”. Är det ingen som vill spela för MoDo pga kaoset som varit i klubben?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: Hoppas snarare på något sånt här, tror också Elton kommer vara en mer ledande spelare än tredjeline:
Målvakter:
Hellsten - Werner
Backar:
1:a Bernhardt(kanske lite önsketänkande)/X - X
2:a X /Teravainen- Berg
3:a Wahlström - Berglund
7:a Hallin/Knights
Forwards:
1:a X/Stakkestad - X - Hermansson
2:a Linus A/X - X/Fitz- X/Kelleher
3:a X/Måns - Caderoth - Emil Larsson
4:a Ohlsson - EJK/Berjsa - OP
Extra: Falkenhäll/Matsson
Målvakter:
Hellsten - Werner
Backar:
1:a Bernhardt(kanske lite önsketänkande)/X - X
2:a X /Teravainen- Berg
3:a Wahlström - Berglund
7:a Hallin/Knights
Forwards:
1:a X/Stakkestad - X - Hermansson
2:a Linus A/X - X/Fitz- X/Kelleher
3:a X/Måns - Caderoth - Emil Larsson
4:a Ohlsson - EJK/Berjsa - OP
Extra: Falkenhäll/Matsson
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Golden boy : Ja verkligen vad gör han ens sina tippningar på? Inte ett lag är ju klart hittills och sen hur han kan sätta SSK så högt upp när de gått ut med att de ska ha en budget på ca 13 miljoner, känns helt oseriöst, sen gillar jag dock att han sätter MoDo långt ner så hans tippningar brukar ha en motsatt effekt för MoDo.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: In med Alba, Stakkestad och Fitz så blir det åka av! Såg att Johan Sundström har hamnat på marknaden, intressant namn?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Heyerdal: Jag tror framförallt att man vill ha in hans inställning och ledarskap, tror inte den killen har samma mjukglasspsyke som stjärnorna från förra året. Han kommer nog leverera samma oavsett motstånd och kanske dra med sig dem andra också. Med det sagt är jag lite tveksam på hans offensiv men ok som en 3e center men inte högre, ser gärna en centersida på X - X - Caderoth - Bjersa
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Jag tror inte heller på min andrakedja, max en av spelarna kommer spela för MoDo från det jag skrev. Sen Wahlberg kan inte vara pp back då är säsongen dödsdömd innan den ens börjar. Killen har inte varit med i ett enda juniorlandslag och har gjort 13 pinnar på en säsong i HA, då tar jag hellre Hallin på den positionen
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bebas: Kan inte se hur MoDo ska kunna slå AIK med Kovacs - Fitz - Pooley. Finns ingen spets på marknaden som kan slå det tyvärr.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: dedär laget kommer aldrig kosta 22 miljoner vilket ryktas vara modos budget, jag tror snarare typ såhär och utifrån AIKs förmodade storsatsning måste hinken få till något liknande om SHL platsen ens ska vara realtistisk:
Målvakter:
Hellsten - Werner
Backar:
1:a Bernhardt(snälla) - X
2:a X - Berg
3:a Wahlström - Berglund
7:a Hallin/Knights
Forwards:
1:a X - X/Fitz - Hermansson
2:a Linus A/X - X/Sundström - X/Kelleher
3:a X/Måns - Caderoth - Emil Larsson
4:a Ohlsson - EJK/Berjsa - OP
Målvakter:
Hellsten - Werner
Backar:
1:a Bernhardt(snälla) - X
2:a X - Berg
3:a Wahlström - Berglund
7:a Hallin/Knights
Forwards:
1:a X - X/Fitz - Hermansson
2:a Linus A/X - X/Sundström - X/Kelleher
3:a X/Måns - Caderoth - Emil Larsson
4:a Ohlsson - EJK/Berjsa - OP
1 · Nästa