Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Förstår att man gör allt för att minska huvudskador men tycker de ofta sker pga det man gör för att minska dom...
Idag känns det som att man gjort FÖR mycket eller för ensidigt (lägger allt ansvar på tacklaren) vilket lett till att spelarna ofta verkar helt omedvetna om att de faktiskt kan bli tacklade.
Förr lärde man sig i U-11 att man kan bli tacklad när man är puckförare, titta absolut inte på puck i slottet osv.
Nu kan seniorer i SHL stå och stirra på sina skridskor framför motståndarkassen utan att va redo för en smäll.
Man måste ju va beredd på att ta en tackling, är man oförberedd innebär ju i stort sett alla tacklingar stor skaderisk. Känns inte ens som att alla i dagens hockey vet hur man tar emot en smäll.
Långt inlägg som inte har nåt med gårdagens situation att göra, men som vän av fysiskt spel tycker jag det är en tråkigt utveckling och var tvungen att skriva av mig...
Idag känns det som att man gjort FÖR mycket eller för ensidigt (lägger allt ansvar på tacklaren) vilket lett till att spelarna ofta verkar helt omedvetna om att de faktiskt kan bli tacklade.
Förr lärde man sig i U-11 att man kan bli tacklad när man är puckförare, titta absolut inte på puck i slottet osv.
Nu kan seniorer i SHL stå och stirra på sina skridskor framför motståndarkassen utan att va redo för en smäll.
Man måste ju va beredd på att ta en tackling, är man oförberedd innebär ju i stort sett alla tacklingar stor skaderisk. Känns inte ens som att alla i dagens hockey vet hur man tar emot en smäll.
Långt inlägg som inte har nåt med gårdagens situation att göra, men som vän av fysiskt spel tycker jag det är en tråkigt utveckling och var tvungen att skriva av mig...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Tror fan inte nån vet vad som är tillåtet och inte längre.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Visst fan touchar Westerholm pucken???
Räcker det inte med en touch för att bli puckförare längre?
I klippet på SHL, första klippet snett bakifrån tycker jag absolut inte det ser ut att träffa huvudet.
Räcker det inte med en touch för att bli puckförare längre?
I klippet på SHL, första klippet snett bakifrån tycker jag absolut inte det ser ut att träffa huvudet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8487}: Otroligt tråkigt utan KK. Kan dock inte hjälpa att jag tycker dom är självgoda, dryga🐖 som hejar på sig själva mer än Brynäs.
Ändå har jag dom hellre på plats än att de sitter hemma och surar.
Ändå har jag dom hellre på plats än att de sitter hemma och surar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Tycker man har högre förväntningar när vi möter nåt av de "bättre" lagen.
Så blir det ju när man inte har material att föra matcher.
Så blir det ju när man inte har material att föra matcher.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Sen... när det gäller alla huvudtacklingar: ser man inte konsekvenser alls i sitt agerande? När förvann det i uppfostran/utbildningen? "Inte mjtt ansvar", "någons annans ansvar", "han tittade inte upp (så då är der helt ok att smälla på)". Osv osv.
Vad är det för generation som är på isen och i båset?
Jag tycker det känns som att största anledningen, tillsammans med att spelet är snabbare, är att man inte ser upp. Man kör på och tror inte man kan bli tacklad. Förr släppte man ju tom riktigt kassa pass för att man inte ville bli fullständigt manglad.
Vad är det för generation som är på isen och i båset?
Jag tycker det känns som att största anledningen, tillsammans med att spelet är snabbare, är att man inte ser upp. Man kör på och tror inte man kan bli tacklad. Förr släppte man ju tom riktigt kassa pass för att man inte ville bli fullständigt manglad.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
"Alla" vill ha kvar Karhunen, utom de som bestämmer...
Undrar varför? Är han så dyr?
Undrar varför? Är han så dyr?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ser ut som en tavla, jag kunde inte se nån touch. Isåfall är Karhunen ursäktad, för det va väl ganska hårt. Håller med om att det är en väldigt onödig icing som föregår målet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ölund och Ikonen, hur ser det ut kontraktsmässigt, har de tid kvar på kontrakten de hade innan de åkte över?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Gillar Karhunen. Hoppas han får chansen på riktigt nu med nya tränare.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns väldigt bra att Hammarström är delaktig nu, ska väl ha bra koll på framförallt AHL.
Fortsätt för guds skull dela med er av det ni hör, är som sagt tidigare i tråden en stor anledning att man läser här.
Fortsätt för guds skull dela med er av det ni hör, är som sagt tidigare i tråden en stor anledning att man läser här.
+ 20
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det värsta är ju att det blir fan sämre och sämre för varje match... välförtjänt kvittering...
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Vilken underbar seger. Victor Söderström, vilken talang! Hur bra är han? Är så kul att se. Han måste dra ett par hundra åskådare på lördag. Minst.
+ 13
Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Stefan R 63: Danielsson borde stå över isträningarna och träffa en psykolog istället. Nåt måste ju låst sig helt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Är väl bevisligen inte nöjda med BZ och vill inte riskera att han "ställer till nåt" inför kommande säsong, så de tyckte det var säkrast att låta honom gå nu.
Så tolkar jag agerandet.
Så tolkar jag agerandet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Precis vad jag tänkte första gången jag såg honom. Syns lång väg att han är dåligt tränad.
Kör hårt med honom en månad så får vi se en ny spelare sen. Syns ju att han har kunnandet.
Att en spelare 2018 dyker upp otränad är väl inte ok men blir dyrt att dumpa honom och han är nog hyfsad om han komner i form.
Kör hårt med honom en månad så får vi se en ny spelare sen. Syns ju att han har kunnandet.
Att en spelare 2018 dyker upp otränad är väl inte ok men blir dyrt att dumpa honom och han är nog hyfsad om han komner i form.
Föregående · 2 · Nästa

Inte många som får hjärnskakning när de är med och aktivt tar emot en tackling.