Historik
Föregående · 8 · Nästa
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
Fel, narkotika är droger och alkohol är en drog. Du var anti drogfestivaler, men jag tror du menar knarkfestivaler.
Fel, narkotika är droger och alkohol är en drog. Du var anti drogfestivaler, men jag tror du menar knarkfestivaler.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
Då vet du kanske också att det är svårt att hitta en drogfri festival i Sverige?
Då vet du kanske också att det är svårt att hitta en drogfri festival i Sverige?
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
scim:
Haha. Alltså. Jag tror inte att jag någonstans har uttryckt åsikten att alkohol ska förbjudas, jag är inte dum i huvudet.
Egentligen ville jag bara lära Mattias skillnaden mellan narkotika och droger.
Haha. Alltså. Jag tror inte att jag någonstans har uttryckt åsikten att alkohol ska förbjudas, jag är inte dum i huvudet.
Egentligen ville jag bara lära Mattias skillnaden mellan narkotika och droger.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:
Jag vet att det fortfarande var med, det var därför jag gjorde förtydligandet om vad WHO anser vara en drog. Tyckte mest att det var roligt att du valde din länk när du hade två att välja på och den du valde var det andra alternativ som kom upp. Har dock svårt att tro att tobak skulle vara farligare för samhället än vad alkohol är, vad har du för motivering?
Lumber:
Och jo, jag noterade att jag stavade egyptier fel. Tur jag gick och lade mig sen.
ante08:
Det gäller bara att inte börja ta det där glaset vin varje dag innan man fyllt minst medelålders (se länk).
Jag vet att det fortfarande var med, det var därför jag gjorde förtydligandet om vad WHO anser vara en drog. Tyckte mest att det var roligt att du valde din länk när du hade två att välja på och den du valde var det andra alternativ som kom upp. Har dock svårt att tro att tobak skulle vara farligare för samhället än vad alkohol är, vad har du för motivering?
Lumber:
Och jo, jag noterade att jag stavade egyptier fel. Tur jag gick och lade mig sen.
ante08:
Det gäller bara att inte börja ta det där glaset vin varje dag innan man fyllt minst medelålders (se länk).
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Känns inte som att den muslimska världen i Sverige traditionellt varit så stor.
Fråga förresten en Egypt vilken drog som är värst, och du får förmodligen höra cannabis. Du vet den där som så många svenskar hävdar är i princip ofarlig. Alla kulturer har "sina" droger. Sverige har alkohol.
Känns inte som att den muslimska världen i Sverige traditionellt varit så stor.
Fråga förresten en Egypt vilken drog som är värst, och du får förmodligen höra cannabis. Du vet den där som så många svenskar hävdar är i princip ofarlig. Alla kulturer har "sina" droger. Sverige har alkohol.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:
Haha. Intressant länkval.
Enligt WHOs definition av vad en drog är (berusande, beroendeframkallande och giftig) är inte tobak en drog. Fast det är klart, snusar man tillräckligt sällan kan man nog få sig fina fyllor på snus också. Eller nå't.
Haha. Intressant länkval.
Enligt WHOs definition av vad en drog är (berusande, beroendeframkallande och giftig) är inte tobak en drog. Fast det är klart, snusar man tillräckligt sällan kan man nog få sig fina fyllor på snus också. Eller nå't.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Som jag skrev tidigare. Ge mig siffror.
Undrar förresten hur många som aldrig druckit alkohol som testat heroin...?
Som jag skrev tidigare. Ge mig siffror.
Undrar förresten hur många som aldrig druckit alkohol som testat heroin...?
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa:
Tobak? Går varken in under narkotika (vilket är det ord Mattias förmodligen försökte använda när han råkade skriva droger) eller droger. Men skål på dig med!
Tobak? Går varken in under narkotika (vilket är det ord Mattias förmodligen försökte använda när han råkade skriva droger) eller droger. Men skål på dig med!
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Nej.
Hade alkohol inte varit lagligt och socialt accepterat hade förstås någon annan drog varit farligare.
Fast vad vet jag, jag har inga siffror. Kan du skaffa fram siffror som bevisar något annat, som t.ex. att heroin orsakar mest skador av alla droger vi har i Sverige, så ska jag fundera över mitt uttalande.
Nej.
Hade alkohol inte varit lagligt och socialt accepterat hade förstås någon annan drog varit farligare.
Fast vad vet jag, jag har inga siffror. Kan du skaffa fram siffror som bevisar något annat, som t.ex. att heroin orsakar mest skador av alla droger vi har i Sverige, så ska jag fundera över mitt uttalande.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Notera att jag skrev Sveriges. Och senare samhället. Ingenstans något om individer.
Notera att jag skrev Sveriges. Och senare samhället. Ingenstans något om individer.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack:
Farligast eftersom den gör mest skada på samhället.
Farligast eftersom den gör mest skada på samhället.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74:
Alkohol är också en drog. Sveriges farligaste, skulle jag vilja påstå.
Alkohol är också en drog. Sveriges farligaste, skulle jag vilja påstå.
Café > Sv: Det finns idioter
Lumber Jack:
Och dessutom, hur jävla kul kan det vara att hålla på att föda barn hela tiden? Särskilt om man inte får njuta frukterna efteråt, liksom...
Och dessutom, hur jävla kul kan det vara att hålla på att föda barn hela tiden? Särskilt om man inte får njuta frukterna efteråt, liksom...
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Moreno:
Fridhemsplan. Vandrarhemspriser men nästan hotellstandard.
Fridhemsplan. Vandrarhemspriser men nästan hotellstandard.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Nä, det kommer jag ihåg. Jag hade halsfluss.
Nä, det kommer jag ihåg. Jag hade halsfluss.
Café > Sv: Festivaler sommaren 2008
Poffa:
Jag fattar inte riktigt grejen med Ledin. Varför han fortfarande åker runt och uppträder, liksom.
Jag fattar inte riktigt grejen med Ledin. Varför han fortfarande åker runt och uppträder, liksom.
MoDo Hockey > Sv: Val av ny ordförande i MODO Hockey
hellge:
Det låter verkligen intressant. Menar du alltså att de kommer att ha tre kandidater på årsmötet också, eller ska man få ge sin åsikt innan mötet på något vis?
Det låter verkligen intressant. Menar du alltså att de kommer att ha tre kandidater på årsmötet också, eller ska man få ge sin åsikt innan mötet på något vis?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ante08:
Va, skojaru? Var har du fått den informationen ifrån?
Va, skojaru? Var har du fått den informationen ifrån?
Café > Sv: Roliga länkar
Salle:
Mmm. Mysig bild på den där brittiska blod- och grynkorven. Den är go', den!
Mmm. Mysig bild på den där brittiska blod- och grynkorven. Den är go', den!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Portello:
Hade du kommit förbi hos mig hade du fått tårta...
Hade du kommit förbi hos mig hade du fått tårta...
Café > Sv: Viktigaste Valfrågan
Wayne Gresky:
Hmm. Är förslaget att man inte ska få läsa upp betyg på Komvux längre? Det trodde jag att de redan hade klubbat.
Hmm. Är förslaget att man inte ska få läsa upp betyg på Komvux längre? Det trodde jag att de redan hade klubbat.
MoDo Hockey > Sv: Intresseanmälan T-shirt Ska du ha stock
Lumber Jack:
Permanent kanske kan vara något?
Permanent kanske kan vara något?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Hela Norgekolonin var då på samma lunchrestaurang som mig idag, så jag är ganska säker på att MZA är i Övik.
Hela Norgekolonin var då på samma lunchrestaurang som mig idag, så jag är ganska säker på att MZA är i Övik.
MoDo Hockey > Sv: Kvastarna har sopat.
shinzawai:
Haha. Jaa... Innebär detta att ÖA på riktigt kan börja kritiskt granska MODO nu...? Fint att vi fick ett årsmötesdatum också.
Haha. Jaa... Innebär detta att ÖA på riktigt kan börja kritiskt granska MODO nu...? Fint att vi fick ett årsmötesdatum också.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Det låter underligt, jag tror att min släkt skulle säga exakt motsatt, typ att jag skulle få skaffa mig en ny släkt om jag deltog i dylikt spektakel.
Det låter underligt, jag tror att min släkt skulle säga exakt motsatt, typ att jag skulle få skaffa mig en ny släkt om jag deltog i dylikt spektakel.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Poffa:
Det har nog inte med vilket årtal han lever i att göra, snarare hur lång tid det tar för honom att författa inlägg. Du ska se att han började på det där för fyra-fem år sedan.
Det har nog inte med vilket årtal han lever i att göra, snarare hur lång tid det tar för honom att författa inlägg. Du ska se att han började på det där för fyra-fem år sedan.
Café > Sv: Det finns idioter
Metal Guru:
En lösning kan vara att sms:a bilregistret och ta reda på vem som äger bilen, för att på så vis möjligtvis kunna ringa den personen.
I länkad artikel står det pyttelite om att ingripa.
En lösning kan vara att sms:a bilregistret och ta reda på vem som äger bilen, för att på så vis möjligtvis kunna ringa den personen.
I länkad artikel står det pyttelite om att ingripa.
Café > Sv: Melodischlagerfestival: Det Var Bättre Förr.
Och Spanien är inspirerade av Ryssland från ifjol, fast i stället för att ha konståkare på scenen har de satt konståkningskläder på sångerskan.
Café > Sv: Melodischlagerfestival: Det Var Bättre Förr.
Wayne Gresky:
Att du kan ha disco till det hemma i lägenheten?
Danmarks bidrag låter för övrigt precis som något dansband jag skulle kunna dansa till.
Att du kan ha disco till det hemma i lägenheten?
Danmarks bidrag låter för övrigt precis som något dansband jag skulle kunna dansa till.
Café > Sv: Melodischlagerfestival: Det Var Bättre Förr.
Wayne Gresky:
Ja. Och skickligt att få så enkla kläder att se förjävliga ut. Hur var det nu kommentatorn sa i semin, de hade lagt alla pengar på det där löpbandet så det räckte inte till tyg till kläderna?
Ja. Och skickligt att få så enkla kläder att se förjävliga ut. Hur var det nu kommentatorn sa i semin, de hade lagt alla pengar på det där löpbandet så det räckte inte till tyg till kläderna?
Café > Sv: Melodischlagerfestival: Det Var Bättre Förr.
Gusten:
Nu är du orättvis, så fula har inte alla varit. Fast. Ja. Brudarna från Israel hade iofs lite konstig utstyrsel också.
Nu är du orättvis, så fula har inte alla varit. Fast. Ja. Brudarna från Israel hade iofs lite konstig utstyrsel också.
Café > Sv: Melodischlagerfestival: Det Var Bättre Förr.
65selander:
Själv undrar jag ur vilken container de hade grävt upp bruden från Frankrike.
Själv undrar jag ur vilken container de hade grävt upp bruden från Frankrike.
Café > Sv: Det finns idioter
Metal Guru:
Såg ut som det gör när jag försöker köra bil i sådana däringa bilspel.
Såg ut som det gör när jag försöker köra bil i sådana däringa bilspel.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sälja sin guldhjälm till förmån för cancerforskning? Fint.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Om man byter ut "i" mot kolon blir det också sant, typ.
Om man byter ut "i" mot kolon blir det också sant, typ.
Vetgirig.nu > Sv: Allmänt trash-talk och självförhärligande
Dunc:
Ska bli intressant att se om du inser att du inte kan ta dig ur det här on top.
Ska bli intressant att se om du inser att du inte kan ta dig ur det här on top.
Föregående · 8 · Nästa
Ser nästan ut som att du var ganska ensam där av HS-folket... ;) Var veteranerna något att se?