Historik
Föregående · 23 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Viktor Andrén och Brynäs IF går skilda vägar.
I stället flyttas junioren Samuel Jonsson upp i SHL-truppen tills vidare.
– Det här gör att vi kan vara mer flexibla på marknaden, säger sportchef Johan Alcén.
I stället flyttas junioren Samuel Jonsson upp i SHL-truppen tills vidare.
– Det här gör att vi kan vara mer flexibla på marknaden, säger sportchef Johan Alcén.
+ 6
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Roligt att kunna presentera något nytt.
Du får utforska planeten Gong och bli uppfylld av allt den har att erbjuda…
Du får utforska planeten Gong och bli uppfylld av allt den har att erbjuda…
Länkar:
https://youtu.be/DPaAF9--k7Y
https://youtu.be/DPaAF9--k7Y
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Brynäs presenterade det så här:
"46-åringen har skrivit på ett tvåårskontrakt som sträcker sig över säsongen 2022/23."
Alcén i Aftonbladet: "Jag tror han är rätt man att leda Brynäs in i framtiden, säger Alcén om Manner som inför den här säsongen skrev på ett tvåårskontrakt.
På frågan om Manner har någon klausul som gör att han kan bryta kontraktet redan efter den här säsongen är Alcén lika fåordig:
– Jag vill inte kommentera några avtal sådär.
Men han tränar Brynäs nästa år i alla fall?
– Det hoppas jag verkligen."
"46-åringen har skrivit på ett tvåårskontrakt som sträcker sig över säsongen 2022/23."
Alcén i Aftonbladet: "Jag tror han är rätt man att leda Brynäs in i framtiden, säger Alcén om Manner som inför den här säsongen skrev på ett tvåårskontrakt.
På frågan om Manner har någon klausul som gör att han kan bryta kontraktet redan efter den här säsongen är Alcén lika fåordig:
– Jag vill inte kommentera några avtal sådär.
Men han tränar Brynäs nästa år i alla fall?
– Det hoppas jag verkligen."
Länkar:
https://www.brynas.se/artikel/w3h7akp5a-1ekad/ny-huvudtranare-klar-valkommen-till-brynas-if-mikko-mannerhttps://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MLmqrB/brynas-sportchef-vill-se-finske-tranaren-lange-i-klubben
https://www.brynas.se/artikel/w3h7akp5a-1ekad/ny-huvudtranare-klar-valkommen-till-brynas-if-mikko-mannerhttps://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MLmqrB/brynas-sportchef-vill-se-finske-tranaren-lange-i-klubben
+ 1
Djurgården Hockey > Sv: DIF:s genomrostiga jänkaminer fortsätter att vittra sönder
Realisten: Verkar lite schizofrent det här…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Foreveryoung: Men så är det! De spelare andra klubbar värvar är bra och våra är tveksamma, oavsett vilka.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charliejfz: Ja, han har ju inte direkt funnit sin plats hos er.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Angela Merkel delar tydligen mitt intresse för en spännande artist.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Du tog den som seriös? Akta så du inte poppar ett blodkärl i skallen. Förresten stod dina påpekanden i ”artikeln”.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lite intressant statistik och analys.
Frågan är dock om ett initiativ i den riktningen skulle hjälpa denna säsong.
Frågan är dock om ett initiativ i den riktningen skulle hjälpa denna säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vino: Hur många dagar dröjer det innan Djurgården meddelar att de förstärkt med en finsk KHL-målis?
Avdelningen luttrad…
Avdelningen luttrad…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Byter tråd för målvaktsdiskussionen.
Kanske blir spännande dagar nudå beträffande värvningsfronten. Ortio känns som bästa/rimligast val av de som det spekulerats om.
Kanske blir spännande dagar nudå beträffande värvningsfronten. Ortio känns som bästa/rimligast val av de som det spekulerats om.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Du och andra Beatles intressenter har en hel del intressant material att plöja på Disney+
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ok match av Brynäs?
Såg inget då jag var på VM-kval i basket…
Såg inget då jag var på VM-kval i basket…
Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Ni torskade mot Brynäs med samma siffror, så helt klart har ni den egenskapen.
Grattis!
Grattis!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Känns som om jag får ställa in mig på att bli rejält glad över de poäng vi eventuellt tar.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
OlliJanne: Tre raka, det ska ni vara stolta över! Det är inte alla lag som fixar det.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja du, den är inte så rolig.
Du får hålla dig till den gamla statistiksidan.
Du får hålla dig till den gamla statistiksidan.
Länkar:
Tabell 2021/2022 - SHL.se
Tabell 2021/2022 - SHL.se
+ 2
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: En struligare fredag
Länkar:
https://youtu.be/vj9ZUHju7JE
https://youtu.be/vj9ZUHju7JE
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Får bli finskt nu med Tiger!
Länkar:
https://youtu.be/onK7mdZrXRU
https://youtu.be/onK7mdZrXRU
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Gillar pannkaka... men då måste den kompletteras med lite spetsiga tillbehör
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
eltifoso: Precis, Spolaisens inlägg bör bemötas med respekt de är oftast väldigt sakliga och analysen är klanderfri.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Nu var det inte ”bara en bengal”, men det vet du väl redan. Att vilja visa upp sig, det är väl något som ligger nära dig?!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det känns tryggt…
” – Mina egna förväntningar handlar om att skapa stolthet och införa en kultur och värderingar som lever kvar den dagen jag lämnar uppdraget. Om vi sätter upp en agenda med tydliga målbilder och jobbar konsekvent så kommer SM-gulden på både dam- och herrsidan, och då menar jag inte inom 15 år utan tidigare än så. Men jag har kommit in sent i den här säsongen, vi har inte de bästa ekonomiska förutsättningarna och vi måste hantera vardagen med ett här och nu-perspektiv. Det är klart att herrlaget ska bli kvar i SHL, motsatsen vore ett misslyckande. Men jag känner att vi har en fin organisation med bra samsyn. Om vi inte når framgång beror det i varje fall inte på att det saknas energi, säger Håkan Svedman.”
” – Mina egna förväntningar handlar om att skapa stolthet och införa en kultur och värderingar som lever kvar den dagen jag lämnar uppdraget. Om vi sätter upp en agenda med tydliga målbilder och jobbar konsekvent så kommer SM-gulden på både dam- och herrsidan, och då menar jag inte inom 15 år utan tidigare än så. Men jag har kommit in sent i den här säsongen, vi har inte de bästa ekonomiska förutsättningarna och vi måste hantera vardagen med ett här och nu-perspektiv. Det är klart att herrlaget ska bli kvar i SHL, motsatsen vore ett misslyckande. Men jag känner att vi har en fin organisation med bra samsyn. Om vi inte når framgång beror det i varje fall inte på att det saknas energi, säger Håkan Svedman.”
+ 12
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Gävle = amfetamin = 80-tal
Länkar:
https://youtu.be/y_dNWyYl-j0
https://youtu.be/y_dNWyYl-j0
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Spelar för mig själv
Länkar:
https://youtu.be/MLkU-FjWx7U
https://youtu.be/MLkU-FjWx7U
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Music for films? Nä skippar det och tar något från gymnasieåldern istället.
Länkar:
https://youtu.be/GcCNcgoyG_0
https://youtu.be/GcCNcgoyG_0
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Har man gjort utrymme för värvningar eller enbart dragit ner kostnaderna för truppen? Sitter fortfarande på 15 forwards + en junior. De enda uttalanden som gjorts från den sportsliga ledningen är väl av typen allmängiltigt blaj.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Samlar in någon mille… gör det. Jag har njutit av Brynäs resa och tänker inte längre investera i något jag inte tror på. Räcker att gå på match när den möjligheten ges. Ramlar vi ur så gör vi det, jag har fina minnen så det räcker för min del.
+ 1
Föregående · 23 · Nästa