Historik
Föregående · 32 · Nästa
Timrå IK > Sv: Semifinal 2008
Fan - hörde nått löst rykte om kräksjuka i laget? Nån som vet om det ligger nått i det, eller om det är nån som har skämtat mig aprillo? Verkade ju som att alla var med på line up i Kanal 9
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bragd-Birger: GRATTIS TILL OSS ALLA!
Sitter på ett hotelrum i Istanbul och bara garvar för mig själv - vet inte riktigt vilken av de turkiska bartenders eller receptionister jag försökt munkyssa som jag skall försöka förklar för, men....
...FY FAN VICKEN GLÄDJE!!!
Rättvisan har ett namn- och dess namn är vårt! Jag är så nöjd och stolt över laget att jag knappt vet vilken ände jag skall börja med. Jag har wappat sönder min nästa telekomräkning så att den förmodligen höjer Telias aktiekurs med ett par punkter - men vem bryr sig. Rekordet var nognär min kollega sa - "om du måste kolla i vilken minut TIk satte 5-0 och vem som stod för andra asset så får du fan i mig betala wap-räkningen själv"...
Nu forar jag genom "death by minibar"! Skål alla TIKARE - Vi har väntat på detta och skall njuta av varenda sekund.
För framtiden - Inte LHC, vill inte ha LHC,,, Inte LHC. Har en känsla av att det inte är en bra semimotståndare...
SKÅL och grattis till oss alla.
Sitter på ett hotelrum i Istanbul och bara garvar för mig själv - vet inte riktigt vilken av de turkiska bartenders eller receptionister jag försökt munkyssa som jag skall försöka förklar för, men....
...FY FAN VICKEN GLÄDJE!!!
Rättvisan har ett namn- och dess namn är vårt! Jag är så nöjd och stolt över laget att jag knappt vet vilken ände jag skall börja med. Jag har wappat sönder min nästa telekomräkning så att den förmodligen höjer Telias aktiekurs med ett par punkter - men vem bryr sig. Rekordet var nognär min kollega sa - "om du måste kolla i vilken minut TIk satte 5-0 och vem som stod för andra asset så får du fan i mig betala wap-räkningen själv"...
Nu forar jag genom "death by minibar"! Skål alla TIKARE - Vi har väntat på detta och skall njuta av varenda sekund.
För framtiden - Inte LHC, vill inte ha LHC,,, Inte LHC. Har en känsla av att det inte är en bra semimotståndare...
SKÅL och grattis till oss alla.
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Fantastiskt Bra gjort! Oj oj oj vad man sover gott i natt. Tycker att vi gör en kanonmatch på alla sätt!!!
Just nu känns det urtråkigt att Kokko lämnar! Han går ju från klarhet till klarhet. Ruggugt bra idag och hela senaste tiden! Kampanjdags? Stanna Kokko!!!
Just nu känns det urtråkigt att Kokko lämnar! Han går ju från klarhet till klarhet. Ruggugt bra idag och hela senaste tiden! Kampanjdags? Stanna Kokko!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Springsteen: Som vanligt drar vi oss tillbaka alldelens alldelens för tidigt. Anfall är bästa försvar. Det är så här vi har tappat 5-6 matcher i år. Jag är orolig. Upp med spelet nu gubbar
MoDo Hockey > Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
NuMo: Nä, verkligen inte - men vad jag menar är att domarna (tyvärr) normalt dömer utvisning åt klubbägaren. D'rav menar jag att Svarten aldrig hadew fått den med sig av Sjöberg
MoDo Hockey > Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
willysson:
jag tycker att snacket om utvisning vid TIKs 2-2 är fel. Normalt sett blir den spelare som sticker klubban mellan benen eller under armarna utvisad - inte tvärt om. men i den situationen tycker jag att man gjorde rätt som friade.
När Hahl var fri såg ut som straff, men vid reprisen visade det sig ju att det knappt var utvisning....
Däremot måste man ju säga att 5 mot 3 i sudden i slutspel!!!!... vet inte om jag nånsin sett det. Tycker då snarare att det var en skänk från dommaren och tveksamt. Inte två tveksamma utvisningar, men ändå. När man vet hur domarna höjer ribban i slutet på tredje och i avgörande lägen??? 5 mot 3 i sudden... hmmm
jag tycker att snacket om utvisning vid TIKs 2-2 är fel. Normalt sett blir den spelare som sticker klubban mellan benen eller under armarna utvisad - inte tvärt om. men i den situationen tycker jag att man gjorde rätt som friade.
När Hahl var fri såg ut som straff, men vid reprisen visade det sig ju att det knappt var utvisning....
Däremot måste man ju säga att 5 mot 3 i sudden i slutspel!!!!... vet inte om jag nånsin sett det. Tycker då snarare att det var en skänk från dommaren och tveksamt. Inte två tveksamma utvisningar, men ändå. När man vet hur domarna höjer ribban i slutet på tredje och i avgörande lägen??? 5 mot 3 i sudden... hmmm
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Gud vilken skön vinst. jag tycker att snacket om utvisning vid TIKs 2-2 är fel. Normalt sett blir den spelare som sticker klubban mellan benen eller under armarna utvisad - inte tvärt om. men i den situationen tycker jag att man gjorde rätt som friade.
Däremot måste man ju säga att 5 mot 3 i sudden i slutspel... vet inte om jag nånsin sett det. Tycker då snarare att det var en skänk från dommaren och tveksamt. Inte två tveksamma utvisningar, men ändå. När man vet hur domarna höjer ribban i slutet på tredje och i avgörande lägen??? 5 mot 3 i sudden... hmmm
I alla fall. Gött att vi vann - Jag är så lycklig!!!!
Däremot måste man ju säga att 5 mot 3 i sudden i slutspel... vet inte om jag nånsin sett det. Tycker då snarare att det var en skänk från dommaren och tveksamt. Inte två tveksamma utvisningar, men ändå. När man vet hur domarna höjer ribban i slutet på tredje och i avgörande lägen??? 5 mot 3 i sudden... hmmm
I alla fall. Gött att vi vann - Jag är så lycklig!!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
spud: Tack! Förstår att han tog ut, men poå reprisen var det fan inte mycket dom gjorde på Hahl i det som först såg ut som en straff, men faktiskt knappt var utvisning,
Blir nog en lång serie...
Blir nog en lång serie...
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Där har vi en lönecheck som Tenkrat gjort sig förtjänt av! Dubbla den gärna om ni vill - I don't care.
Oj vilken moral när vi böjer ner lillasyster i brygga!!!!
Oj vilken moral när vi böjer ner lillasyster i brygga!!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
arf: Det tog inte en minut...vem det nu var som sa det där med kompensationsutvisning
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
spud: Har du ringt Sundström eller? Men om du har rätt så ber jag om ursäkt. I så fall all heder åt honom
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Det här kan vara den mest IQ-befriade kommentar jag någonsin sett!!
Angående sundströms utvisning.
Nån som kan spara detta till hall of fame eller nått!:
"lincoln: Du vet om att det var domslutet och inte att klubban var där som han skakade åt? "
spud @ lönndom
Angående sundströms utvisning.
Nån som kan spara detta till hall of fame eller nått!:
"lincoln: Du vet om att det var domslutet och inte att klubban var där som han skakade åt? "
spud @ lönndom
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Känns som vi redan är vinnare! Vi är utan tvekan bättre. Det enda som oroar mig är om vi verkligen är så bra tränade i år? Mellan minut 5 och 15 skapade vi inte det där riktiga trycket. Men,men...
Nu tar vi dom i sudden - eller i nästa match ...eller i nästa!!!
Nu tar vi dom i sudden - eller i nästa match ...eller i nästa!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Frazze: Bara sundström kan skaka på huvet åt att bli utvisad med en klubba på motståndarens haka
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Frazze: ...å det var precis vad vi slutade med. Soppatorsk???
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
lincoln: Men nu får han fan s'ätta den!!!!!!!!! KOM IGEN NU BAGARN"!!!!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
tikwille: Bagarn är lite ur fas idag. Inget stämmer för honom
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Smokey: Remember...Us Timrå IK:are, we're never more dangerouse than when we're dead....!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
pingvin: Precis - Det måste lossna. Vi är så pass överlägsna spelmässigt. Kan bli som i fjol. MoDo går på Tur och på knäna
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
tikwille: uppför - Äntligen en utmaning värd namnet!!!!
Timrå IK > Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Väldig skillnad på lagens power play. Vi bara ställer upp oss, medan MoDo stressar oss så att vi inte kan spela runt. Men så har det iofs varit hel Säsongen
Timrå IK > Sv: Kvartsfinaltråden
Är det verkligen möjligt att det fortfarande finns nästan 1000 platseer kvar??????????????????? Det är ju i så fall ytterst märkligt - Ytterst märkligt?????
Timrå IK > Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Jag tycker att man skall skilja på de olika sakerna här:
- Först bör man, inklusive Challe, konstatera att detta kan vara den sämsta match och den sämsta inställning ett lag visat sedan Elitserien instiftades. Det var fan i mig synd om Luleå och Brynäs.
- Sedan kan man fundera över orsakerna. Där spelar självklart skador, trötthet och liknande in. Förståeligt med 7-8 skadade och 7 juniorer på plan
Men det är ju så man måste analysera. Man kan ju inte vara nöjd efter detta - Det är bara inte ok.
- Först bör man, inklusive Challe, konstatera att detta kan vara den sämsta match och den sämsta inställning ett lag visat sedan Elitserien instiftades. Det var fan i mig synd om Luleå och Brynäs.
- Sedan kan man fundera över orsakerna. Där spelar självklart skador, trötthet och liknande in. Förståeligt med 7-8 skadade och 7 juniorer på plan
Men det är ju så man måste analysera. Man kan ju inte vara nöjd efter detta - Det är bara inte ok.
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Undrar om det hänt nån gång att ett lag bara fått 2 minuter utvisning på en hel match????
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Vi vräker inte direkt in mål, om man säger så... inte en balja på 5 perioder snart...
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2008-03-01
Hu vad bleka vi är i dag. Pinsamt dåliga, men skadeläget är ju förståss som det är...
...men ändå...huh - inte ett farligt anfall, bara runt sargerna...
...men ändå...huh - inte ett farligt anfall, bara runt sargerna...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ehhh... ursäkta diskussionen jag drog igång, men hur svårt kan det vara att hajja vad Kalle säger:
- Svenska skolan är slapp så in i helvete
- Han vill att hans barn ska gå i en riktig skola
...jag kan inte klandra honom. Svenska skolan är ett practical joke
- Svenska skolan är slapp så in i helvete
- Han vill att hans barn ska gå i en riktig skola
...jag kan inte klandra honom. Svenska skolan är ett practical joke
Timrå IK > Sv: Timrå snart i en allsvensk hall nära dig!
Kalle K: "Min äldste son Kasper går i fyran och vi känner att han måste få fortsätta att gå i skolan i Finland nu, annars blir det för svårt för honom i framtiden – kraven i de finska skolorna är större än här i Sverige och jag vill inte förstöra för honom genom att stanna kvar här. Så så får det bli, förklarar Kalle."
Världens bästa skola - My ass....
Världens bästa skola - My ass....
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Frisco: Två saker:
1. Har hört många kommentarer om första målet, men att anledningen till att det skulle godkännas var att "Timråspelaren knuffade och höll i Skellefteåspelaren", var den märkligaste kommentaren jag läst dittills.
2. Att den kom från MoDo håll...
Bara för att nyansera. Jag tycker att första målet var märkligt som fan, men ärligt talat kan jag varken säga varför jag tycker det skulle dömas bort (bortdömt för inmangling av puck spelare och bur och allt...) eller varför det skulle godkännas. Vet inte riktigt vad nån gör rätt eller fel i den situationen. Ett skitmål var det i alla fall
1. Har hört många kommentarer om första målet, men att anledningen till att det skulle godkännas var att "Timråspelaren knuffade och höll i Skellefteåspelaren", var den märkligaste kommentaren jag läst dittills.
2. Att den kom från MoDo håll...
Bara för att nyansera. Jag tycker att första målet var märkligt som fan, men ärligt talat kan jag varken säga varför jag tycker det skulle dömas bort (bortdömt för inmangling av puck spelare och bur och allt...) eller varför det skulle godkännas. Vet inte riktigt vad nån gör rätt eller fel i den situationen. Ett skitmål var det i alla fall
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Ja nu har vi ju testat den här taktiken utan framgång sådär femtioelva gånger. Vi kan ju lika bra fortsätta spela istället - Det kan ju inte bli sämre... När vi backar hem är det ju kassaskåpssäkert att paniken kommer krypande
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
hmmmm.antar att man ska vara glad nu...men det är fan knappt...
Hurraaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
Hurraaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Gör som andra lag. Gå ifrån och vinn dom här matcherna med 6-1 eller nått. Så jävla fegt att alltid göra så här
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Bigthelin: För att man helt slutar spela och ger motståndarena initiativet
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
YAAAAAAAAAAAAA!!!
Hynning igen...men han ser ju ut som han sålt smöret och tappat pengarna??
Hynning igen...men han ser ju ut som han sålt smöret och tappat pengarna??
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Shit vad jag neggar nu men....
.... finns det en sekund kvar att förlora en tekning klockrent i egen zon, så nog fan gör vi det!!!
men men...skit i det - VI LEDER JU!!!
.... finns det en sekund kvar att förlora en tekning klockrent i egen zon, så nog fan gör vi det!!!
men men...skit i det - VI LEDER JU!!!
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Vi har haft 30 sekunder powerplay.... (4 mot 12 minuter). Nått är det. 4e matchen i rad nu
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
haggen: Oj oj oj - vad skadeglädje kan vara skönt. D´är fick dom tillbaka för första målet he he he
Timrå IK > Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Antagligen är man väl färgad som fan, men...
- Vad är det med de senaste matcherna??? Tycker att vi får alla utvisningar mot oss och nästan ingenting med oss.
Ja - jag vet att man antagligen är enögd, men nu är det väl verkligen så att vi får betydligt fler emot oss än med??? Utan att för den skull spela speciellt fult??
- Vad är det med de senaste matcherna??? Tycker att vi får alla utvisningar mot oss och nästan ingenting med oss.
Ja - jag vet att man antagligen är enögd, men nu är det väl verkligen så att vi får betydligt fler emot oss än med??? Utan att för den skull spela speciellt fult??
Föregående · 32 · Nästa