mattias - 74

30865 inlägg · 47924 besäkare

Historik

· 141 ·
Leksands IF > Sv: Silly season
Charliejfz:

Skulle vilja se hela listan 😀

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Läsvärd artikel om Leksands nya målvakt


Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Snygga även om jag tycker designen på fjolårets vad finare

Leksands IF > Sv: Silly season
{9108}:

Min uppfattning med


Fotboll > Sv: Champions League
Blev Chelsea, Juventus och zenit för Malmö FF

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

En legend tolkar en annan

www.youtube.com/watch?v=boe4XnQH4UY

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu är det officiellt

Leksands IF > Sv: Silly season
Alisandali:

Spännande spelare verkligen 👍🏻

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan:

Instämmer helt

För mig får FBK gärna åka ur men det lär inte hända haha

De har en enorm press på sig.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Semic:

Tack 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Jag har full förståelse för att du tycker så men kollar man trupperna så skiljer det mycket, iaf på " papperet " jag vill såklart inte att Brynäs åker ur och det tror jag inte ni gör heller.

Tror detta är sista säsongen för IKO i SHL, nu tar det slut.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Här är min sluttabell

Vad tror ni?

1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Frölunda
5 Örebro
6. Leksand
7. Skellefteå
8. Rögle
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn

Leksands IF > Sv: Silly season
Har knåpat ihop en tabell. Svårt såklart men tror på den såklart ;)



1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Frölunda
5 Örebro
6. Leksand
7. Skellefteå
8. Rögle
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly:

Förlåt om jag avbryter denna tråd men vill bara meddela att världens bästa Thåström skall ut på turne igen i vår och besöker b.la Falun och Västerås som jag siktar på att få biljett till ;)


Leksands IF > Sv: Silly season
Spock:

Skulle tro att Ejendal har ett finger med i spelet

Han betalade ju mycket av lönen till slovakerna förra säsongen


Leksands IF > Sv: Silly season
HAS är Mellanmj:

Spännande
Uppladdat:

500x0-399cfcc7-b1ce-4a79-bb0f-f09eb4d24411.png


Leksands IF > Sv: Silly season
Knåpade ihop en tabell

Jag satte Leksand som 7a då laget känns svagare såklart än förra säsongen

Får man laget att funka kan det såklart bli en högre placering men detta är nog realistiskt,

Vad tror ni

1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Rögle
5 Örebro
6. Skellefteå
7. Leksand
8. Frölunda
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
{297}:

Jag kanske inte uttryckte mig riktigt tydligt

Jag skrev att Leksand kan komma 4-6 om alla lagdelar fungerar

Laget är inte alls lika bra på papperet som förra säsongen såklart men jag menade att funkar det med laget och nyförvärven kan det bli 4-6 högre tror jag inte på

Blir spännande och följa

Kan bli 4-10 egentligen

Blir spännande att se hur ni klarar er i SHL

Jag tror ni får det tufft men har gärna fel

Ser hellre LHC och Oskarshamn åka ur

Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
mikenomad:

Jag tror IKO och Brynäs samt Timrå slåss om de 3 jumboplatserna

Hoppa både Timrå och Brynäs klarar sig men ser man till trupperna så är dessa 3 lag såklart de trupper har sämst lag på "papperet"

Leksand lär inte upprepa samma säsong som förra men jag tror ändå på en placering runt 4-6 om det funkar med alla delar i laget

Luleå och FBK " tyvärr " lär slåss om guldet

Drömmen är dock att LHC åker ur, men det känns ändå som att de på något sätt kommer klara sig " igen "

Fotboll > Sv: Premier League
puffe:

Nykomlingen Brentford tvålade till Arsenal igår kväll och vann faktiskt väldigt rättvist.

Leksands IF > Sv: Silly season
Tarasov:

Japp han gjorde även mål.

Leksands IF > Sv: Silly season
mattias - 74:

Då var det dags för Leksands första match ikväll mot djurgården

Spännande och se nyförvärven vad de kan uträtta 😀


Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly:

Kolla Springsteens blick efter 26 sekunder.

Han känner nog sig som att han mött sin överman här ;)

www.youtube.com/watch?v=6swgiM9vSEE

Leksands IF > Sv: Silly season
Tarasov:

Klart man hoppas Leksand skall komma högre men laget är såklart försämrat sedan förra säsongen, svårt att ersätta slovakerna såklart.

DIF känns som om de kan komma varsomhelst i tabellen. Brynäs får nog det jobbigt men jag har gärna fel, tror den där målvakten dom värvat kommer bli oerhört viktig, han är bättre än Ersson och vad jag har sett så agerar han med ett otroligt lugn i kassen. Återstår att se om jag får rätt eller inte

Kommer bli en spännande säsong.

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Tänkte jag skulle försöka mig på en tabelltippning bara för att det är så kul ;)

1. Luleå
2 Växjö
3, FBK
4 Rögle
5 Örebro
6. Skellefteå
7. Leksand
8. Frölunda
9 Djurgården
10 Malmö
11. Brynäs
12 LHC
13 Timrå
14 Oskarshamn

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or:

Jag tror att den där tabellen kommer visa sig vara rätt bra i slutet av serien.

Nu får jag säkert en del supportrar på mig men går man efter trupperna så har Oskarshamn Timrå Linköping och Brynäs de på papperet sämsta trupperna

Jag tror ändå Luleå vinner SM-guldet

De har ett riktigt bra lag, får dom det och funka blir dom fruktansvärt bra

Drömmen är att Färjestad åker ur 😂😂😂

Leksand är inte lika bra på papperet så som förra säsongen tippar dom 5-8 ca

Svårt att ersätta slovakerna


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nyb:

Den där ser rätt realistiskt ut men jag hade bytt plats på Skellefteå och Malmö

Tror Malmö får det svårt.

Personligen hoppas jag Färjestad åker ur men det lär inte hända 😂😂😂

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:

Och där kom 1-1

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Uppladdat:

500x0-b2480108-fee8-4163-acad-2048f386d07d.png


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz:

Nashville ser ut att bli svagare än på många år nu när båda Järnkrok lämnat för Seattle och framförallt Ryan Ellis lämnat för Flyers.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Av det man såg på videon du skickade så verkar han otroligt lugn och trygg i målet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan:

Seattle väljer att ta Calle Järnkrok från Nashville


NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Natthaj:

Han är UFA så han är fri att välja och jag tror inte han väljer Seattle

Skulle tro att Avs går med på hans lönekrav eller så hamnar han i någon klubb som har chans att vinna bucklan

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Calgarys lagkapten Giordano är också klar för Seattle

Den var oväntad


NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jalapeno:

Sant, om inte Buffalo gå med på att ge Seattle något draftval i så fall.

Leksands IF > Sv: Silly season
Charliejfz:

Ja det känns faktiskt riktigt bra på förhand

Nu skall det in en stabil back så är nog lagbygget klart

Såg förresten att Landeskog är ledig ;)

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Landeskog lämnas oskyddad av Colorado vad det verkar

Spännande och se vart han går nu.

Min gissning är ändå att han stannar trots allt


Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu är han klar 👍🏻

Bra jobbat igen av Tjomme

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Leksand nära sin förstacenter

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Nu är det nog många Buffalo supportrar som jublar

” Buffalo Sabres forward Jeff Skinner has agreed to waive his no movement clause to be left unprotected in the Expansion Draft ”

Min gissning är Seattle ;)

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Landeskog kan lämna AVS

Förhandlingarna går trögt.

Skulle det låsa sig vill nog typ alla lag ha honom

· 141 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala