Historik
Föregående · 154 · Nästa
Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-02
Andersson: Fy fan vad intetsägande den här serien varit sedan en 10 omgångar tillbaka eller nåt. Ja mer eg. Har inte det minsta svårt att förstå att killarna har jobbigt med att plocka fram en supertaggad motivation i match efter match. Är ärligt lite av en gåta hur de ska klara det i de 6 återstående matcherna, det har varit försäsong länge för oss nu. Jävlar vad man längtar till allvaret!
+ 6
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Heisenberg: Exaktemundo, vi är vår egen värsta motståndare som det ser ut nu. Däri ligger vår stora utmaning, det är en situation som är unik för vår förening och något som måste tas på allvar och hanteras. Sportsligt har vi precis alla förutsättningar. Vi är tveklöst det bästa hockeylaget i HA. Klassikern motivation slår klass är sällan mer relevant än i just hockey så för oss gäller det att fixa det mentala. Men det är just där jag känner mig extremt trygg mot samtliga lag förutom löven. Det är endast mot dem jag känt underdogkänslan komma krypandes, där vårt lag äntrat isen med någon form av kroppshållning att man står inför en David-Goliat uppgift. När all statistik och prestation egentligen borde genera en tvärtomkänsla, Goliat-David
+ 8
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Heisenberg: Det var ganska ordagrant just precis det jag tänkt svara rytter. Tack, då slapp jag.
+ 2
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Lub: "Hittat nycklarna"?? Hahahaha vart fan har du läst det? Ett av topplagen tappar 4-0 till förlust mot oss i ett läge där vi fullständigt har säkrat seriesegern och det skulle alltså tolkas som en framgång? Ja herreje, det om något sätter ju lite perspektiv på hur jävla långt över övriga lag i HA vi befinner oss i hierarkin 😂
+ 7
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Hur mycket jag än älskar 8-0 mot AIK och 4-0 mot Modo så var det här tveklöst veckans skönaste seger. Att ligga under borta med 0-4 mot en presumtiv finalmotståndare som dessutom till skillnad mot oss har nåt att spela för och vända det under sista halvan av matchen....det är sinnessjukt starkt! Fy satan vilket jävla LAG det här är!
+ 31
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2021-02-28
Zäta75: Jag skrev vid 0-2 att det var för spänningens skull. Borde vetat bättre, 0-2 räcker INGENSTANS som handikapp mot oss även om man är ett topplag. Hemma. 0-4 gjorde det hela lite spännande dock, tack för det. Skitmatch i 2 perioder men 0-4 till 5-4 efter klarad serieseger mot ett SSK som bör vara motiverat är inget mindre än +++++
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Jag har självklart mitt fokus på Timrå men det innebär inte att jag inte är intresserad av att följa och diskutera vad som sker hos våra motståndare.
Vad gäller Modo är det inte enkom den här säsongen jag skriver om. Deras verkliga problem uppstod för 14 år sedan, iom SM-guldet. Det blev oerhört kostsamt och är den enskilt främsta orsaken till att de är där de är idag. Utförsbacken startade efter det när de trodde sparvarna skulle flyga rätt in i munnen på dem för att de är Modo och hade vunnit SM-guld.
De hade då väntat 28 år sedan det senaste, och första, guldet och trodde nog att nu, nu skulle gulden trilla in med betydligt tätare intervaller. Nu har det gått hälften av den tiden och SM-guld känns väl ganska avlägset där.
T.om så att det känns rätt osannolikt att det skulle ske inom de närmaste 14 åren...
Vad gäller Modo är det inte enkom den här säsongen jag skriver om. Deras verkliga problem uppstod för 14 år sedan, iom SM-guldet. Det blev oerhört kostsamt och är den enskilt främsta orsaken till att de är där de är idag. Utförsbacken startade efter det när de trodde sparvarna skulle flyga rätt in i munnen på dem för att de är Modo och hade vunnit SM-guld.
De hade då väntat 28 år sedan det senaste, och första, guldet och trodde nog att nu, nu skulle gulden trilla in med betydligt tätare intervaller. Nu har det gått hälften av den tiden och SM-guld känns väl ganska avlägset där.
T.om så att det känns rätt osannolikt att det skulle ske inom de närmaste 14 åren...
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Nära-jovars, Oerhört nära? Nja....det skriver jag inte under på. De var andrahandsfavoriter efter Löven och vi flåsade i nacken, gick som tåget. Det handlar inte om att hacka, det är en reflektion kring de problem de har
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Läser i Modoboken att det nu gäller att satsa för att inte tappa mark mot oss och Löven så att de attraktivaste spelarna väljer dem och inte oss. Talanger som etablerade. Fort ska det gå, skynda skynda!
De har inte lärt sig ett skit. Fy fan vad den klubben skulle må bra av lite verklighetsförankring och att i n t e prata om SHL. Se på oss och Löven, se de resor vi gjort i hierarkin under Modo till och från i så många år, ja decennier.
Varför tror Modoiter att de skulle skonas från den resan?
De har inte lärt sig ett skit. Fy fan vad den klubben skulle må bra av lite verklighetsförankring och att i n t e prata om SHL. Se på oss och Löven, se de resor vi gjort i hierarkin under Modo till och från i så många år, ja decennier.
Varför tror Modoiter att de skulle skonas från den resan?
+ 14
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vi leder serien med 24 poäng före 2:an.
De 3 första i poängligan är Dahlén, Lööke och Lundin.
8 av de 11 bästa backarna är Timråspelare och vi har den bästa målvakten.
Det går knappast att bli mer komplett som lag, TACK Nubben för att du inte tog in nån chansvärvning till det här bygget
De 3 första i poängligan är Dahlén, Lööke och Lundin.
8 av de 11 bästa backarna är Timråspelare och vi har den bästa målvakten.
Det går knappast att bli mer komplett som lag, TACK Nubben för att du inte tog in nån chansvärvning till det här bygget
+ 15
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
{297}: Fast jag tolkar det som att han enbart bedömer efter CV och att det då blir det utslaget men att han samtidigt menar att CV väldigt ofta inte är en berättelse om framtida resultat. Att han inte menar att enbart Jonte platsar i HV om man går efter hur det faktiskt ser ut här och nu
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Tackar! Jadu, word på det. Det är de hot jag ser också. Ett yttre som vi inte rår på och som inte har med sporten att göra och ett inre, oss själva. Fullföljs säsongen och vi klarar att hålla fokus och prestera på den nivå vi besitter så går vi upp. Simple as that
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
{9108}: Du har inte sett mycket hockey va? Jävligt okunnig
+ 3
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
hanzon: Jo jag vet ju det och det är det jag menar med att det är anledningen till att kontraktet inte bara kan rivas. För det tror jag Modo skulle vilja helst. Men spelaren har ju ett kontrakt och ska inte bli lidande för sånt han inte rår över
+ 1
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Sputnik: Jag måste erkänna att jag är ytterst fundersam över poängen att ta in honom för max 7 matcher i ett läge där man är mer eller mindre cementerad i tabellen. Men antar att de inte har nåt val, att Glader sitter i rävsaxen, eftersom strulet inte beror på spelaren och att kontraktet inte kan brytas då
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ni börjar låta som katterna, det klär inte en gammal storklubb. Ryck upp er
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Nå. Blir det nån rysk hockeyversion av Ivan Drago som ger de här herrarna välbehövlig sparring i morgon?
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: Det blir en lätt match i morgon, Modo är obeskrivligt usla.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Mora 2021-02-24
hanzon: Ett tips, börja trycka upp Zykovtröjor! Karln är en legend redan innan han spelat en match och slutar det med att han inte spelar någon så blir det ett jävla samlarvärde på de tröjorna 😁
+ 8
Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Ska låna en fjällstuga under sportlovet av en AIK:are. Får väl se hur det blir med det nu efter det här....
+ 14
Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
XP skriver om "monstersegern". Vi är jävligt överlägsna i serien ja, men att det var såpass har jag missat
"Timrå leder därmed allsvenskan med 105 poäng"
"Timrå leder därmed allsvenskan med 105 poäng"
+ 11
MoDo Hockey > Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Steken84: På riktigt, det där kändes. Det är ju inte ens roligt. Ditt lag pissar på dig
MoDo Hockey > Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Gavelo: Ni är en aning sköra mentalt. Men 1 perre kvar, kvällen kan ff sluta i dur för er. Bara att bryta ihop och komma igen 👊
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Modo har fått ihop grejorna, blir perfekt att möta dem på fredag. Då går det inte att ställa ut skridskorna
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mightyquinn: Det var skit när säsongen tog slut förra året, hade den inte gjort det så hade vi spelat i SHL i år 😉
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lub: Han hade hakremmen oknäppt tror jag det var. Satt i båset men måste alltså haft nån puckkontakt på vägen dit och hjälmen sådär. Själv kunde han varken svara bu el bä på det utan konstaterade bara att det väl måste ha varit så. Utvisningen står utom tävlan i kategorin "Världshistoriens petigaste utvisning" hur som helst
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ju längre han dröjer desto bättre för er. Era övriga forwards kommer höja sig 100% per match och när han väl kommer så gör han 3 ggr så mkt poäng för att ta igen med ränta det han missat. Fatta vad med poäng han gör om det bara blir en match!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Se till att få honom spelklar till på fredag bara. Vi behöver all sparring vi kan få, en elak ryss vore perfekt
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Tyvärr tror jag att dina farhågor stämmer. Hur jävla profissionellt elitklubbar i olika idrotter kan drivas så verkar förbunden, högsta hönsen, i de olika idrotterna vara rena hönsgårdarna, klubbarna för inbördes beundran, inkompetensen persifionerad
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag känner exakt som du och vore det inte så skulle man ju aldrig kunna vara Timråit. Kärlek och passion-oavsett division. Är väl snodd från Leksand men det är klockrent.
För att ta kärleken till ett lag en nivå till; Jag har tallarna (klubbmärket) tatuerat på vänster överarm. När vi var på botten och minuter från kk hörde jag från flera "Vad gör du med tatueringen om det blir konkurs?" "Hur täcker du den?" "Tar du bort tatueringen om Timrå konkar?" etc.
Helt jävla absurt! Motfråga: Om du tatuerar in ditt barns namn el dyl och så dör hen. Tar du bort tatueringen då?
För att ta kärleken till ett lag en nivå till; Jag har tallarna (klubbmärket) tatuerat på vänster överarm. När vi var på botten och minuter från kk hörde jag från flera "Vad gör du med tatueringen om det blir konkurs?" "Hur täcker du den?" "Tar du bort tatueringen om Timrå konkar?" etc.
Helt jävla absurt! Motfråga: Om du tatuerar in ditt barns namn el dyl och så dör hen. Tar du bort tatueringen då?
+ 11
Föregående · 154 · Nästa



